Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Neurorrehabilitación Integral e Comunitaria Código 653862318s
Titulación
Máster Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (semipresencial)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinación
Rodríguez Sotillo, Antonio
Correo electrónico
antonio.rodriguez.sotillo@udc.es
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral Nesta materia proporciónanse as bases científicas da Neurorrehabilitación asi como os coñecementos das principais patoloxías en Neurorrehabilitación. Ademais, trátanse os métodos de avaliación e as novas tecnoloxías aplicadas á Neurorrehabilitación. Ademais abórdanse aspectos novos como a investigación nas terapias neurorreparadoras e a Rehabilitación domiciliaria.
Plan de continxencia 1.-A docencia da materia durante o curso 2021-2022 realizarase de maneira semipresencial na súa totalidade (12 horas presenciais e 9 horas virtuais por TEAMS). O número habitual do alumnado do máster permitirá gardar as normas de seguridade recomendadas polo centro e pola UDC) sempre que as condicións derivadas da pandemia covid-19 permitan realizar a presencialidade na aula 9 do Edificio Universitario de Oza.

2.-En caso de que polas condicións derivadas da pandemia COVID-19, a docencia presencial non sexa posíbel, a docencia impartirase totalmente de forma virtual por TEAMS.

1.-Modificacións nos contidos
Non se realizarán modificacións dos contidos
2.-Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen:
-Sesión maxistral (computa na avaliación mediante a asistencia)
-Seminarios (computa na avaliación mediante a asistencia)
-Prácticas clínicas (computa na avaliación mediante a asistencia)
- Traballo tutelado (computa na avaliación)

*Metodoloxías docentes que se modifican:
-Non aplica

3.-Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
-Correo electrónico: diariamente. De uso para facer consultas ou solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas.
-Moodle: Diariamente. Segundo a necesidad do alumnado. Incorporarasen documentos con material para facer seguimento das sesions maxistrales e outros documentos de consulta. Ademais disporase de foros temáticos asociados aos módulos da materia para facer as consultas necesarias.
-Teams: sesións a demanda dos alumnos (previa cita por correo electrónico) para facer as consultas necesarias da materia
4. Modificacións na avaliación
1.- Asistencia (20%): valorarase a asistencia a sesións maxistrais, seminarios

2.-Avaliación continua (20%): valorarase a participación do alumno na dinámica das clases e nos seminarios
3.- Traballo tutelado baixo a dirección do profesor responsable: 60%

*Observacións de avaliación:
-Na avaliación da asistencias para poder terse en conta será obrigatorio a asistencia ó 75% das sesión, seminarios e prácticas clínicas.
-Para poder superar a asignatura o alumno deberá presentar un traballo tutelado baixo a dirección do profesor responsable.
Para aqueles alumnos que non acudan en presenza obrigatoria ao 75 % das horas presenciais, realizarase un exame final e único sobre os contidos teóricos e prácticos de tipo oral ou escrito de preguntas largas, curtas ou intermedias e/ou preguntas tipo test.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
-Non se realizaran cambios. Disporán ademais de material teórico e práctico dixitalizado en Moodle.


Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Adquirir la capacidad para elegir y aplicar las metodologías de investigación más adecuadas a la investigación planteada
A2 Desarrollar la capacidad para el diseño experimental y el completo desarrollo de proyectos de investigación en el ámbito sanitario, desde la formulación de la hipótesis de investigación hasta la comunicación de los resultados
A3 Adquirir un sentido ético de la investigación sanitaria
A4 Obtener un sustrato teórico suficiente para comprender el entorno clínico de aplicación de las técnicas de investigación
A5 Adquirir el conocimiento de la realidad investigadora en un ámbito concreto de las ciencias de la salud
B1 Ser capaz de aplicar el método científico en la planificación y el desarrollo de la investigación sanitaria
B2 Tener fluidez y propiedad en la comunicación científica oral y escrita
B3 Adquirir el compromiso por la calidad del desarrollo de la actividad investigadora
B4 Desarrollar la capacidad de análisis y de síntesis
B5 Obtener la habilidad para manejar distintas fuentes de información
B6 Ser capaz de trabajar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar
B7 Desarrollar la capacidad de establecer una relación de empatía con los sujetos implicados en el desarrollo de la actividad investigadora
B8 CB6 Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación
B9 CB7 Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio
B10 CB8 Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios
B12 CB10 Que los estudiantes posean las habillidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo
C1 Expresarme correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida
C5 Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación , la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
1. Profundar nas bases científicas e as metodoloxías de investigación na rehabilitación neurolóxica. AI1
AI2
AI4
BI8
BI9
CI8
2. Conocer y aplicar las líneas de investigación de las nuevas tecnologías en el ámbito de la neurorrehabilitación. AI1
AI5
BI1
BI3
CI5
3. Fomentar as novas perspectivas investigadoras da neurorrehabilitación no ámbito social e comunitario. AI5
BI6
BI7
BI10
BI12
CI8
4. Adquirir habilidades para a comunicación científica dos resultados de investigación na rehabilitación neurolóxica no ámbito social e comunitario. AI3
BI2
BI4
BI5
CI1
CI3

Contidos
Temas Subtemas
1. Bases científicas da Neurorrehabilitación. Neuroplasticidade
2. Principais patoloxías en Neurorrehabilitación
3. Metodoloxías de evaluación en Neurorrehabilitación
4. Novas tecnoloxías aplicadas a Neurorrehabilitación
5. Neuroreparación e terapias avanzadas
6. Rehabilitación domiciliaria. Teleasistencia

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A4 A5 B8 10 30 40
Prácticas clínicas B9 B12 C8 8 16 24
Traballos tutelados A2 B1 B2 B4 C1 0 24 24
Estudo de casos A1 A5 B6 8 8 16
Actividades iniciais A3 B3 B7 B10 C5 2 0 2
Análise de fontes documentais A5 B5 B8 B12 C3 0 17 17
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Prácticas clínicas Realizaranse prácticas clínicas na Unidade de Lesionados Medulares co obxectivo de familiarizarse cos métodos de evaluación, cos tratamentos mais habituais e coas novas tecnoloxías en Neurorrehabilitación.
A asistencia ás mesmas computará na avaliación tal e como se establece no apartado 7 da presente guía
Traballos tutelados Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.

O alumno realizará baixo a tutela e seguimento do profesor un traballo final relacionado cos contidos da materia e que computará na avaliación da mesma tal e como se establece no apartado 7 da presente guía
Estudo de casos Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Actividades iniciais Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumnado.
Análise de fontes documentais Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico.

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Descrición
Prestarase atención personalizada en esta metodoloxia para aqueles/as alumnos/as que o precisen. Ademais, poderase facer uso das titorías para calquer orientación dos diferentes aspectos da asignatura.

A atención farase persoalmente na aula ao final da clase, por correo electrónico (antonio.rodriguez.sotillo@udc.es),
por TEAMS (previa cita por correo electrónico)

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A4 A5 B8 Valorarase a asistencia as clases, tendo en conta que para que poida computar na evaluación, a asistencia deberá ser superior ao 75% das mesmas 30
Prácticas clínicas B9 B12 C8 Valorarase a asistencia as prácticas clínicas. A asistencia as mesmas terá caracter obrigatorio 10
Traballos tutelados A2 B1 B2 B4 C1 O alumno deberá realizar un traballo tutelado que presentará de forma oral e por escrito ao finalizar a materia 60
 
Observacións avaliación
Sistemas e criterios de avaliación da aprendizaxe:
1.- Parte presencial 40%: - Presenza obrigatoria. - Avaliación continuada da asistencia a clase, as prácticas clínicas e a participación na resolución de casos na clase.  

2.- Parte non presencial 60%: - Traballo tutelado final que o/a alumno/a terá que presentar de forma oral e por escrito e que versará sobre os contidos da asignatura

 3.- Para aqueles/as alumnos/as que non acudan en presenza obrigatoria ao 75 % das horas presenciais, realizarase un exame final e único sobre os contidos teóricos e prácticos de tipo escrito e preguntas tipo test.

















A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación
implicará directamente a cualificación de suspenso '0' na materia na
convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en
todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria

Fontes de información
Bibliografía básica Frontera, Walter (2020). Delisa´s Physical Medicine and Rehabilitation: Principles and Practice. Lippincott Williams & Wilkins
Cudeiro Mazaira, F Javier (2015). Fundamentos de neurociencia y neurorrehabilitación en Terapia Ocupacional.
Cano de la Cuerda, Roberto (2012). Neurorrehabilitación: métodos de valoración y tratamiento. Panamericana
Cano de la Cuerda, Roberto (208). Nuevas tecnologías en Neurorrehabilitación : aplicaciones diagnósticas y terapéuticas. Panamericana

Ademais, proporcionaranse ao alumnado diverso material docente consistente en artigos, publicacións científicas relacionados cos contidos da materia

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
Matrícula a tempo parcial
  • Segundo a norma que regula o réxime de dedicación ao estudo do alumnado de grao na Universidade da Coruña (aprobada no Consello de Goberno do 4/05/2017), cando un(ha) estudante teña recoñecida a súa condición de matrícula a tempo parcial, ten dereito a gozar dun réxime de asistencia a clase de carácter flexible e a solicitar a dispensa académica especial establecida no artigo 4 (apartado 5) da devandita norma, en tanto non afecte negativamente ao proceso de avaliación da/o estudante. A ese efecto, as Comisións Académicas dos diferentes centros da UDC concretan o alcance da citada dispensa. Por tanto, a concesión á solicitude da devandita flexibilidade quedará á expensas da valoración e decisión da Comisión académica do Grao en Terapia Ocupacional, tendo en conta as metodoloxías e criterios de avaliación das materias.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías