Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Seminarios Científicos Código 653862325s
Titulación
Máster Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (semipresencial)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinación
Díaz Prado, Silvia María
Correo electrónico
s.diaz1@udc.es
Profesorado
Díaz Prado, Silvia María
Fuentes Boquete, Isaac Manuel
Correo electrónico
s.diaz1@udc.es
i.fuentes@udc.es
Web http://http://www.udc.es/fcs/ga/index.htm
Descrición xeral Conferencias sobre diversas temáticas da investigación biomédica.
Plan de continxencia No caso de que os seminarios non se poidan impatir presencialmente, faranse a través da plataforma informática de videoconferencias.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Adquirir la capacidad para elegir y aplicar las metodologías de investigación más adecuadas a la investigación planteada
A2 Desarrollar la capacidad para el diseño experimental y el completo desarrollo de proyectos de investigación en el ámbito sanitario, desde la formulación de la hipótesis de investigación hasta la comunicación de los resultados
A3 Adquirir un sentido ético de la investigación sanitaria
A4 Obtener un sustrato teórico suficiente para comprender el entorno clínico de aplicación de las técnicas de investigación
A5 Adquirir el conocimiento de la realidad investigadora en un ámbito concreto de las ciencias de la salud
B1 Ser capaz de aplicar el método científico en la planificación y el desarrollo de la investigación sanitaria
B2 Tener fluidez y propiedad en la comunicación científica oral y escrita
B3 Adquirir el compromiso por la calidad del desarrollo de la actividad investigadora
B4 Desarrollar la capacidad de análisis y de síntesis
B5 Obtener la habilidad para manejar distintas fuentes de información
B8 CB6 Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación
B9 CB7 Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio
B10 CB8 Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios
B11 CB9 Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades
B12 CB10 Que los estudiantes posean las habillidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo
C1 Expresarme correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma
C2 Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida
C4 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía respetuosa con la cultura democrática, los derechos humanos y la perspectiva de género
C5 Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras
C6 Adquirir habilidades para la vida y hábitos, rutinas y estilos de vida saludables
C7 Desarrollar la capacidad de trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas que contribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación , la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad
C9 Tener la capacidad de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar actividades, identificar las críticas, establecer plazos y cumplirlos

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Actualización en investigación biomédica. AI1
AI2
AI3
AI4
AI5
BI1
BI2
BI3
BI4
BI5
BI8
BI9
BI10
BI11
BI12
CI1
CI2
CI3
CI4
CI5
CI6
CI7
CI8
CI9

Contidos
Temas Subtemas
1) Conferencias periódicas sobre diversas temáticas da investigación biomédica.
2) Eventos Científicos e/ou divulgativos.
As conferencias impártense nas Aulas da Fundación do Complexo Hospitalario Universitario A Coruña e da Agrupación Extratéxica CICA-INIBIC.
A persoa coordinadora do mestrado é a responsable da propoesta, organización e titorización dos seminarios científicos en colaboración cos grupos de investigación da UDC, do CHUAC, do INIBIC e da Agrupación Extratéxica CICA/INIBIC.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba de resposta múltiple A1 A2 A3 A4 A5 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B1 B2 B3 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 1 1 2
Seminario A1 A2 A3 A4 A5 B8 B9 B10 B11 B12 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 20 52 72
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba de resposta múltiple Exame tipo test, no que cada pregunta consiste en 4 afirmacións das que só unha é correcta.
Seminario Conferencias sobre diversas temáticas da investigación biomédica. Cada alumno debe participar no debate posterior á exposición do tema científico. Valorarase a intervención do alumnado.

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Descrición
Ó tratarse dun grupo reducido de alumnos, é posible a resolución de dúbidas e o seguimento individualizado durante o mesmo proceso de aprendizaxe.
En particular, as conferencias teñen unha estrutura participativa, favorecendo o intercambio de opinións, o debate e a resposta das preguntas formuladas.
Ademáis, as dúbidas non resoltas nas conferencias son abordadas en titorías requiridas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba de resposta múltiple A1 A2 A3 A4 A5 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B1 B2 B3 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 Exame tipo test, no que cada pregunta consiste en 4 afirmacións das que só unha é correcta. 50
Seminario A1 A2 A3 A4 A5 B8 B9 B10 B11 B12 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 Ó tratarse de un grupo reducido de alumnos, é posible un seguimento personalizado que facilita a avaliación continua. Terase en conta a asistencia, a participación activa e o traballo desenvolvido polo alumnado. 50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Facilitaranse fontes documentais (en particular, artigos científicos relevantes e actualizados) relacionados coa temática de cada conferencia.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Programa Green Campus FCS.  Para axudar a conseguir un entorno inmediato sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos 1 e 2 do "III Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2018-2020)", os traballos documentais que se realicen nesta materia:

a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático.

b. De realizarse en papel:

- Non se empregarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.

- Evitarase a realización de borradores.

Plaxio.

A detección de fraude, copia ou plaxio na redacción do traballo da materia implicará un suspenso na oportunidade de avaliación afectada (0,0) e a remisión directa á oportunidade seguinte. Dita circunstancia comunicarase á Comisión Académica e ao profesorado do título. En caso de que se reitere a irregularidade nunha 2ª avaliación, a Comisión poderá solicitar ao reitor a expulsión temporal ou definitiva do título cursado.