Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Explicar la relación entre el funcionamiento ocupacional, la salud y el bienestar. |
A3 |
Sintetizar y aplicar el conocimiento relevante de ciencias biológicas, médicas, humanas, psicológicas, sociales, tecnológicas y ocupacionales, junto con las teorías de ocupación y participación. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B4 |
Trabajar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Trabajar de forma colaborativa. |
B8 |
Capacidad de análisis y de síntesis. |
B10 |
Conocimientos básicos de la profesión. |
B12 |
Conocimientos generales básicos sobre el área de estudio. |
B13 |
Resolución de problemas. |
B28 |
Toma de decisiones. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecementos e capacidade para aplicar Fisiopatoloxía dentro do contexto da Terapia Ocupacional. |
A1 A3
|
B2 B10 B12 B13 B28
|
|
Coñecementos e capacidade para aplicar Patoloxía Médica dentro do contexto da Terapia Ocupacional. |
A1
|
B2 B4 B8
|
C1
|
Coñecementos e capacidade para aplicar Patoloxía Cirúrxica dentro do contexto da Terapia Ocupacional. |
A1
|
B2 B4 B5 B8
|
C1
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Bloque de Reumatoloxía. Enfermidades Médicas do Aparello Locomotor
|
1.Enfermidades Articulares Inflamatorias. Artrite Reumatoide.
2.Espondiloartropatías. Espondilite Anquilosante. Artopatía Psoriásica e outras.
3.Artropatías por microcristais. A Gota.
4.Enfermidades dexenerativas articulares. Artrose. Enfermidades dexenerativas da columna vertebral e membros.
5.Enfermidades óseas xeneralizadas. Osteoporose. Osteomalacia. Enfermidade ósea de Paget. Osteodistrofia renal.
|
Bloque temático de Neuroloxía
|
1.Coma e trastornos de conciencia
2.Infeccións do sistema nervioso central.
3.Epilepsia
4.Alcoholismo e sistema nervioso central.
|
Bloque de Patoloxía Cardiovascular e Respiratoria
|
1.Arteriosclerose. Hipertensión arterial.
2.Insuficiencia cardíaca.
3.Enfermidade coronaria arteriosclerótica. Cardiopatía 4..Insuficiencia respiratoria. Tipos
5. Enfermidade pulmonar obstrutiva crónica (EPOC)
9.Enfermidades pulmonares de tipo ocupacional. |
Bloque de Patología Miscelánea
|
1.Conceptos xerais en enfermidades infecciosas. Terapia antimicrobiana. Inmunizacións.
2.Tuberculose.
3.Síndrome de Inmunodeficiencia Humana e outras inmunodeficiencias.
4.Diabetes mellitus: tipos. Complicacións agudas e crónicas
5.Enfermidade hepática crónica: cirrose.
6.Síndrome de insuficiencia renal crónica.
7.Grandes síndromes hematopoiéticos: anemia. Hemofilias
8.Oncoloxía: causas, epidemioloxía e prevención. Diagnóstico de extensión e estratexias terapeúticas de algúns tumores sólidos. Tratamento de soporte e coidados paliativos.
|
Bloque de Patoloxía Cirúrxica |
1.Insuficiencia venosa. Varices. úlceras das EEII. Tipos, diagnóstico diferencial e tratamento.
2. Patoloxía arterial periférica. Enfermidades mecánicas das arterias. Arteriopatías funcionais.
2.Sistema linfático e linfedema.
3.Patoloxia mamaria: Nódulo de mama. Tipos. Benigno ou maligno. Cancro mama. Tratamento cirúrxico e as súas complicacións. Reconstrución da mama tras mastectomía. Reconstrución precoz ou tardía. Tipos de reconstrución
4. Aproximación ao paciente politraumatizado. ABC. Fases secuenciais de tratamento. Cirurxía de control de danos.
5. Incontinencia urinaria. Concepto e epidemioloxía. Fisioloxía da micción. Clasificación e tipos. Factores de risco. Diagnóstico e tratamento. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A3 B8 B10 B12 B28 |
27 |
30 |
57 |
Case study |
B2 B4 B8 B13 C1 |
18 |
15 |
33 |
Objective test |
B2 B8 B12 B13 B28 |
0 |
32 |
32 |
Directed discussion |
B2 B5 B8 B13 B28 C1 |
8 |
40 |
48 |
|
Personalized attention |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
A clase maxistral é tamén coñecida como conferencia, método expositivo ou lección maxistral. Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Case study |
Metodoloxía onde o suxeito enfróntase ante a descrición dunha situación específica que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Objective test |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír cun só tipo dalgunha destas preguntas. |
Directed discussion |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma organizada, un tema relacionado cos contidos da materia, farán unha exposición oral de forma conxunta e individualizada, estando todo iso moderado e supervisado polo profesor. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Directed discussion |
Guest lecture / keynote speech |
Objective test |
Case study |
|
Description |
A atención personalizada farase, globalmente, mediante titorías personalizadas directas e virtuais, individuais e grupais. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Directed discussion |
B2 B5 B8 B13 B28 C1 |
Exposición dun tema por parte do alumno dentro do temario da materia, supervisado polo profesorado.
O alumno preparará unha presentación dun tema, que o realizará en grupo con outros 2 ou 3 alumnos. logo presentarao en exposición oral de forma individual e o profesor dirixirá as preguntas e a discusión en público con todos os seus compañeiros de clase.
|
10 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A3 B8 B10 B12 B28 |
Avalíase a atención do alumno, a súa intervención en clase e fundamentalmente a súa asistencia |
10 |
Objective test |
B2 B8 B12 B13 B28 |
Será un exame único con todas as partes da materia. O exame será tipo test de resposta múltiple e con só unha resposta correcta. Cada profesor achegará o número de preguntas correspondentes á parte que lle corresponda e o número de preguntas será proporcional á cantidade de materia impartida. |
60 |
Case study |
B2 B4 B8 B13 C1 |
Avaliación continuada a través de exposición de temas e actividades a desenvolver nos grupos de docencia interactiva. |
20 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
(). .
Farreras-Rozman (2020). Medicina Interna, XIX Edición. Elsevier |
BIBLIOGRAFÍA de PATOLOXÍA CUIRÚRXICA
1. Abbad CM, Rial R, Ballesteros MD, García C. Guías de práctica clínica en enfermedad venosa crónica. Torrejón de Ardoz: iD-Médica; 2015. Disponible en: http://www.capitulodeflebologia.org/media/Guias-Practica-Clinica-Enfermedad-Venosa-Cronica_431.pdf
2. Guía de práctica clínica. Consenso sobre úlceras vasculares y pie diabético de la Asociación Española de Enfermería Vascular y Heridas (AEEVH). Disponible en: http://www.aeev.net/pdf/AEEV%2035%20.pdf
3. Guía Española de Consenso Multidisciplinar en Enfermedad Arterial Periférica de Extremidades inferiores. Suárez C, Lozano FS, coordinadores. Madrid: Luzán5; 2012. Disponible en: https://www.fesemi.org/sites/default/files/documentos/publicaciones/guia-consenso-enfermedad-arterial-periferica.pdf
4. Manual de Práctica Clínica en Senología 2015. Sociedad Española de Senología y Patología Mamaria. Disponible en: http://new.sespm.es/archivos/MANUAL-SESPM-2015.pdf
5. Aspectos destacados de la actualización de las Guías de la AA para RCP y ACE de 2015. American Heart Association, 2015. Disponible en: https://eccguidelines.heart.org/.../2015/.../2015-AHA-Guidelines-Highlights-Spanish.pdf
6. Manejo del paciente politraumatizado en el ámbito prehospitalario. Boletín de Información Farmacoterapéutica de navarra. Vol 16 (3); 2008. Disponible en: https://www.navarra.es/home_es/Temas/Portal+de+la+Salud/Profesionales/Documentacion+y+publicaciones/Publicaciones+tematicas/Medicamento/BIT/Vol+16/BIT+16+3.htm
6.PAS-Pautas actuación y seguimiento. Incontinencia urinaria. Coordinador general: Lozano J. Organización Médica Colegial. ISBN: 978-84-7867-243-1. Disponible en: https://www.ffomc.org/sites/default/files/PAS%20IU-MONOGRAFIA.pdf
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
"Para axudar a conseguir un entorno inmediato sustentable e cumprir co obxectivo estratéxico 2 do "IV Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2020-2022)", os traballos documentais que se realicen nesta materia: a.- Maioritariamente solicitaranse en formato virtual e soporte informático. b.- De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a realización de borradores. |
|