Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A18 |
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. |
A27 |
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. |
A32 |
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. |
A35 |
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. |
B2 |
Capacidade de análise e síntese. |
B8 |
Razoamento crítico. |
B10 |
Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade. |
B11 |
Traballo en ámbitos internacionais. |
B14 |
Aprendizaxe autónomo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
A.18 Interpretar datos e indicadores socioeconomicos. |
A18
|
|
|
A27 Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. |
A27
|
|
|
A32 Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. |
A32
|
|
|
A35 Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. |
A35
|
|
|
B2 Capacidade de análise e síntese. |
|
B2
|
|
B8 Razoamento crítico. |
|
B8
|
|
B10 Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade. |
|
B10
|
|
B11 Traballo en ámbitos internacionais. |
|
B11
|
|
B14 Aprendizaxe autónomo. |
|
B14
|
|
O alumnado aprenderá a expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma, desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común, valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse, asumiendo como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C1 C4 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.- INTRODUCCIÓN: CULTURA Y SOCIALIZACIÓN |
1. Presentación do curso
2. Qué e a economía ¿Para qué serve?
|
2.- TERCER SECTOR. AS CLAVES DA ECONOMIA GALEGA, POBREZA E EXCLUSIÓN SOCIAL E NOVOS MOVEMENTOS SOCIAIS |
1. Interpretación de las variables o indicadores económicos, posición y evolución en Galicia y España: PIB, PIB per cápita, PARO, INFLACIÓN, BALANZA DE PAGOS, TIPOS INTERES
2. Desigualdad: como se mide, posición y Evolución en Galicia y España
3. Historia Económica de Galicia
4. La economía de Galicia frente a la de España
5. Cuadro macroeconómico de Galicia y sus sectores económicos más importantes
6. Balanzas fiscales de las regiones de España
7. La competitividad de la economía gallega, como se mide y cómo se compara con las 263 regiones de Europa
8. Las infraestructuras de Galicia
9. A internacionalización da economía galega
10. Análisis DAFO de la economía gallega
11. Análise da conxuntura económica de Galicia
12. Propuestas de futuro económico de Galicia
|
3.- INSTITUCIONES SOCIALES. ESTRUCTURA EMPRESARIAL DE GALICIA / ESTRATIFICACIÓN SOCIAL |
1. As empresas en Galicia, dinámica empresarial, localización territorial de las empresas y distribución provincial y comarcal de la riqueza en Galicia
2. Tamaño das empresas galegas
|
4.- POBOACIÓN, MERCADO DE TRABALLO EN GALICIA, ESTRUCTURA DEMOGRÁFICA E PROCESOS MIGRATORIOS |
1. Unha visión xeral do mercado de traballo galego
2. A poboación activa e a inactiva
3. A poboación ocupada(EPA)
4. O emprego nas fontes da Seguridade Social
5. Traballo a tempo parcial e fixos descontinuos
6. Poboación desempregada (EPA)
7. O paro rexistrado
8. Temporalidade
9. Contratación laboral
10. Empresas de traballo temporal e as empresas de servizos
11. Inmigración/Emigración
12. Políticas activas de emprego
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A18 A32 A35 B2 B8 B10 B11 C1 C4 C6 C7 |
14 |
20 |
34 |
Prácticas a través de TIC |
A18 A27 B2 B8 B14 C4 C6 |
3 |
20 |
23 |
Seminario |
A18 B2 B8 B14 C6 |
12 |
31 |
43 |
Traballos tutelados |
A18 B2 B8 B14 C1 C4 C6 |
1 |
20 |
21 |
Proba obxectiva |
A18 A32 A35 B2 B8 C1 C4 C6 |
2 |
12 |
14 |
|
Atención personalizada |
|
15 |
0 |
15 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral do profesor da materia |
Prácticas a través de TIC |
Coñecemento e uso das bases de datos mais relevantes na economía e no mercado de traballo de galicia |
Seminario |
Traballo en grupos sobre as distintas partes da materia, que incluirá participación activa e exposición oral. |
Traballos tutelados |
Consistirá na elaboración e presentación dun traballo orixinal sobre cada unha das áreas básicas da materia, economía e mercado de traballo. |
Proba obxectiva |
Exame escrito da materia vista en clase, con preguntas ou comentarios de texto |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Farase para aclarar conceptos ou dúbidas que puedan surxir nas clases maxistrais e en los seminarios.
Asimismo as titorías servirán para orientar ao alumno/a na realización dos traballos tutelados sobre o tema a elexir, cómo facelo ou as fuentes de información que poida empregar. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A18 B2 B8 B14 C6 |
Se valora la participación activa del alumno/a en los seminarios |
20 |
Proba obxectiva |
A18 A32 A35 B2 B8 C1 C4 C6 |
Proba escrita final que ponderará 40 puntos sobre 100
Se valoran as competencias asignadas |
40 |
Sesión maxistral |
A18 A32 A35 B2 B8 B10 B11 C1 C4 C6 C7 |
Valorarase a asistencia e participación activa do alumnado na aula.
O razoamento e a forma de exprasión escrita e oral nas súas participacións.
A asimilación da materia que se explica de maneira critica realizando aportacións. |
10 |
Traballos tutelados |
A18 B2 B8 B14 C1 C4 C6 |
Trabajo de profundización en un tema relacionado con la asignatura |
30 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
varios autores (). A economía galega . Centro de Investigacións Económicas e Financeiras (CIEF. Fundación Caixagalicia).
varios autores (2010). Foro económico de Galicia. Asociación Foro económico de Galicia
Guisán Seijas, María del Carmen (1996). Galicia 2000. Industria y empleo. Universidade de Santiago de Compostela. Servizo de Publicacións e Intercambio Científico
Albino Prada Branco e Santiago Lago Penas. (2009). Galicia, unha economía europea. Editorial Galaxia
Varios autores (2007). Globalización, competencia e deslocalización. Consellería de Economía e Facenda da Xunta de Galicia
varios autores (anual). Informe sobre a situación sociolaboral de Galicia. Consello Galego de Relacións Laborais.
Varios autores (). Memoria sobre a situación económica e social de Galicia . Consello Económico e Social de Galicia.
varios autores (anual). Memoria sobre la situación socioeconómica y laboral de España (anual). . Consejo Económico y Social de España.
varios autores (). Observatorio da economía galega. Consellería de Facenda
varios autores (). Servizo de información empresarial Ardan. Consorcio Zona Franca de Vigo |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
SE RECOMIENDA LA ASISTENCIA Y PARTICIPACIÓN EN CLASE SIENDO EVALUADA DE MANERA POSITIVA. |
|