Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
Saúde laboral e prevención de riscos laborais. |
A7 |
Auditoría Sociolaboral. |
A10 |
Organización e dirección de empresas. |
A13 |
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A14 |
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A15 |
Dirixir grupos de persoas. |
A18 |
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. |
A31 |
Aplicar os coñecementos á práctica. |
B2 |
Capacidade de análise e síntese. |
B3 |
Capacidade de organización e planificación. |
B4 |
Capacidade de xestión da información. |
B5 |
Toma de decisións. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B8 |
Razoamento crítico. |
B9 |
Traballo en equipos. |
B10 |
Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade. |
B12 |
Motivación para a calidade. |
B13 |
Adaptación a novas situacións. |
B14 |
Aprendizaxe autónomo. |
B15 |
Creatividade. |
B16 |
Liderado. |
B17 |
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
A3 Saúde laboral e prevención de riscos laborais. |
A3
|
|
|
A7 Auditoría Sociolaboral. |
A7
|
|
|
A10 Organización e dirección de empresas.
|
A10
|
|
|
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A13
|
|
|
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A14
|
|
|
A15 Dirixir grupos de persoas. |
A15
|
|
|
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. |
A18
|
|
|
A31 Aplicar os coñecementos á práctica. |
A31
|
|
|
B2 Capacidade de análise e síntese. |
|
B2
|
|
B3 Capacidade de organización e planificación. |
|
B3
|
|
B4 Capacidade de xestión da información. |
|
B4
|
|
B5. Toma de decisións. |
|
B5
|
|
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
|
B6
|
|
B8 Razoamento crítico. |
|
B8
|
|
B9 Traballo en equipos. |
|
B9
|
|
B10. Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade. |
|
B10
|
|
B12 Motivación para a calidade. |
|
B12
|
|
B13 Adaptación a novas situacións. |
|
B13
|
|
B14 Aprendizaxe autónomo. |
|
B14
|
|
B15. Creatividade. |
|
B15
|
|
B16. Liderado. |
|
B16
|
|
B17 Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
|
B17
|
|
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
C4. Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
C6. Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
C7. Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
C8. Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Os problemas ambientais
|
Panorámica dos principais problemas medioambientais da actualidade. |
Tema 2. O problema dende un punto de vista económico |
Bases da evaluación económica dos problemas medioambientais |
Tema 3. O valor do medio ambiente |
Introducción á valoración económica dos recursos medioambientáis |
Tema 4. Métodos de valoración da calidade ambiental |
Metodoloxías para determinar a calidade ambiental |
Tema 5. Indicadores ambientáis |
Revisión dos indicadores máis empregados para a calidade ambiental |
Tema 6. Política Ambiental |
Introducción ás diversas politicas ambientáis na UE |
Tema 7. Empresa e Medio ambiente |
Relación entre a empresa e o medio ambiente. Sistemas de Xestión Ambiental |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
A3 A7 A10 A13 A15 A18 A31 B2 B3 B4 B6 B8 B12 B15 B17 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
2 |
8 |
10 |
Sesión maxistral |
A13 A18 A31 B2 B3 B4 B6 B8 B15 B17 C6 C7 |
28 |
56 |
84 |
Portafolios do alumno |
A13 A14 A15 A18 B2 B3 B4 B5 B9 B10 B13 B14 B16 C3 |
23 |
23 |
46 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Proba escrita individual sobre os temas desenrolados ó longo do curso |
Sesión maxistral |
Explicación na aula do tema |
Portafolios do alumno |
Conxunto de traballos realizados durante o curo |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
Plantexamento da simulación e resolución de dúbidas
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A13 A18 A31 B2 B3 B4 B6 B8 B15 B17 C6 C7 |
Asistencia e participación activa en clase |
20 |
Proba obxectiva |
A3 A7 A10 A13 A15 A18 A31 B2 B3 B4 B6 B8 B12 B15 B17 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
Proba escrita individual para a evaluación dos coñecementos do alumno/a |
30 |
Portafolios do alumno |
A13 A14 A15 A18 B2 B3 B4 B5 B9 B10 B13 B14 B16 C3 |
Colleita de pequenos traballos feitos ó longo do curso, tanto en grupo con de xeito individual. A súa avaliación farase nas titorías. |
50 |
|
Observacións avaliación |
ALUMNADO XERAL (SIN DISPENSA DE DOCENCIA) Para superar a materia, é necesario á ASISTENCIA a un mínimo do 75% das sesións telemáticas Será
imprescindible lograr o 50% da cualificación correspondente a cada un
dos apartados a evaluar para que se sumen as diferentes metodoloxías de
cara a obter unha nota media final. De non conseguir o mínimo esixido
nalgunha das metodoloxías, o alumno non superará a materia. Neste caso, a
avaliación constará SUSPENSA na convocatoria ordinaria e poderá
volver examinarse na segunda oportunidade, onde a metodoloxía de
avaliación será unha única proba obxectiva por valor do 100 % da
cualificación, versando tanto sobre contidos teóricos como prácticos do
programa. A entrega das prácticas para a súa valoración só poderá
realizarse na plataforma Moodle o na que estableza o personal docente e
seguindo as indicaciones dadas polo mesmo. A cualificación de NON PRESENTADO
aplicará cando o alumnado só participe de actividades de avaliación que
teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con
independencia da nota acadada.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Carmelo J. León , María Xosé Vázquez y Xabier Labandeira (2013). ECONOMÍA AMBIENTAL. Pearson
CARMEN VALLEJO GARCELAN EDUARDO LIZARRALDE GONZALEZ DANIEL BLÁZQUEZ GARCÍA (2000). Sistemas de gestión medioambiental: manual para pymes. Fundación EOI |
Os manuais de consulta atópanse disponibles na biblioteca virtual do centro. |
Bibliografía complementaria
|
|
Granero Castro, Javier.(2007). Cómo implantar un sistema de gestión ambiental según la norma ISO 14001:2004. Ed. FC Editorial. Ximénez de Embún Ramonel, Joaquín. Zulueta Taboada, Antonio. (2001). Sistemas de Gestión Medioambiental. Ed Colex. Durán Romero, Gemma. (2007). Empresa y medio ambiente. Evaluación de riesgo medioambiental. Editorial Pirámide. Hewitts Roberts, Gary Robinson. (2003).ISO 14001 EMS Manual de sistemas de gestión medioambiental. Ed. Paraninfo. Ed. Cep. (2008). Manual Gestión medioambiental. Formación.Ed. CEP. AA.VV. (2008). Manual de gestión y evaluación ambiental ISO 14001/EMAS. CEP Editorial. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Economía e Empresa/660G01007 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|