Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica. |
A3 |
Comprender o carácter dinámico e evolutivo do turismo e da nova sociedade do lecer. |
A5 |
Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións. |
A7 |
Recoñecer os principais axentes turísticos. |
A19 |
Xestionar o territorio turístico de acordo cos principios de sustentabilidade. |
A23 |
Analizar os impactos xerados polo turismo. |
A27 |
Comprender o funcionamento dos destinos, estruturas turísticas e os seus sectores empresariais no ámbito mundial. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
- O alumno debe saber definir as teorías que expliquen os comportamentos dos turistas e dos actores (empresarios, administración, etc.) do sistema turístico.
- Saber formular modelos prácticos de planificación para o desenvolvemento turístico sostible.
- Saber como se constrúe un produto turístico, a imaxe que se proxecta e como se percibe.
- Saber avaliar socialmente a repercusión do turismo para os turistas e para sociedades receptoras
|
A1 A3 A5 A7 A19 A23 A27
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. As distintas concepcións sociolóxicas da realidade aplicadas ao turismo.
|
1.1 Opción multiparadigmática e integrada.
1.2 Paradigmas consenso-conflito
1.3 Outras teorías aplicadas ao turismo
|
2. Métodos e técnicas de investigación aplicados ao turismo
|
2.1 Metodoloxía pluralista
2.2 Métodos cuantitativos e cualitativos
2.3 Técnicas de recollida e tratamento de datos dos devanditos métodos
2.4 Fases do método cuantitativo-dedutivo aplicado ao turismo
|
3. Cambio social e turismo: a evolución do turismo en relación cos grandes cambios sociais
|
3.1 Turismo de nobleza y de burguesía
3.2 Turismo de masas
3.3 Turismo del siglo XXI |
4. Tendencias do turismo no futuro |
4.1 Tendencias segundo a OMT
4.2 Riscos mundiais ou locais e posibles variacións das previsións turísticas
4.3 Sociedades da información |
5. As funcións do turismo para os turístas. as motivacións dos turístas. |
5.1 Funciones do turismo: perspectiva da liberación e realización humanas, perspectiva crítica.
5.2 As motivacións dos turistas |
6. A construción social dos produtos turísticos |
6.1. Fases na construción social dos recursos-produtos turísticos e das necesidades dos turistas.
6.2. Obxetivación dos recursos turísticos. Perspectiva da autenticidade.
6.3. O ciclo de vida dos recursos-productos-destinos turísticos
|
7. Repercusións do turismo no desenvolvemento integral das sociedades
|
7.1. O paradigma do desenvolvemento integral do espazo social.
7.2. Distintos capitais que contribuen ao desenvolvemento integral.
7.3. Metodoloxía de análise.
|
8. Os plans estratéxicos de desenvolvemento turístico: contidos, estrutura e metodoloxía
|
8.1. Modelos de planificación turística
8.2. Contidos e estrutura do plan
8.3. Metodoloxía
8.4. Exemplos de plans turísticos |
9. Imaxe proxectada e percibida dos produtos turísticos |
9.1 A creación da imaxe proxectada
9.2 A imaxe percibida, satisfacción e comportamento do consumidor |
10. O comportamento do consumidor turístico |
10,1 Estudos macrosociolóxicos da demanda turística
10.2 Estudos microsociolóxicos |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Supervised projects |
A1 A3 A7 A19 A23 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
0 |
30 |
30 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A3 A5 A7 A19 A23 A27 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
10 |
12 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A3 A5 A7 A19 A23 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
25 |
19 |
44 |
Case study |
A1 A3 A5 A7 A19 A23 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
0 |
30 |
30 |
Workbook |
A1 A3 A5 A7 A19 A23 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 |
0 |
30 |
30 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Supervised projects |
Ao longo do curso o alumno/a deberá realizar unha serie de exercicios concretos, a través dos cales se irá avaliando os diferentes paradigmas e teorías do estudo sociolóxico. Farase seguimento e avaliación continua dos devanditos traballos |
Mixed objective/subjective test |
Exame mixto de dúas partes: test e preguntas de desenvolvemento
|
Guest lecture / keynote speech |
Nas sesións expositivas online impartiranse as teorías e fundamentos claves para a adquisición de coñecementos nesta materia. Facilitaránse os contidos dos temas en formato PDF a través da aplicación de Moodle e tamén quedarán gravadas ditas sesións.
|
Case study |
Visionado de películas ou audiovisuais que tratan o turismo dende unha perspectiva sociolóxica. Despois da súa análise haberá que contestar a unhas cuestións concretas sobre esta. As dúbidas que xurdan nesta parte resolveranse nas titorías online e no foro.
|
Workbook |
Análise sobre lecturas que tratan algúns exemplos de casos turísticos dende a vertente sociolóxica. Haberá que contestar a unhas cuestións concretas sobre as lecturas. As dúbidas que xurdan nesta parte resolveranse nas titorías e no foro.
|
Personalized attention |
Methodologies
|
Case study |
Supervised projects |
Workbook |
|
Description |
Todos os traballos (parte práctica) terán carácter de avaliación continua. Para o visionado de películas ou audivisuais que tratan o turismo dende unha perspectiva sociolóxica, haberá que contestar a unhas cuestións concretas sobre estas para o seu análise. As lecturas que tratan algúns exemplos de casos turísticos, desde a vertente sociolóxica, tamén haberá que contestar a unhas cuestións concretas sobre as mesmas.
Todos os traballos, estudos de casos e lecturas supoñen un control e seguimento que serán avaliados e atendidos a través do foro e nas sesións por Teams. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Case study |
A1 A3 A5 A7 A19 A23 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
Visionado de películas que tratan o turismo dende unha perspectiva sociolóxica. Despois da súa análise haberá que contestar a unhas cuestións concretas sobre esta.
As dúbidas que xurdan neste tipo de tareas resolveranse nas titorías online e no foro (ver traballos tutelados).
|
10 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A3 A5 A7 A19 A23 A27 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C4 C5 C6 C7 C8 |
Exame mixto de dúas partes: test e preguntas de desenvolvemento.
|
60 |
Supervised projects |
A1 A3 A7 A19 A23 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Ao longo do curso o alumno/a realizará diferentes tareas individuais e colaborativas como participación en foros, visionado de películas, comentarios de texto, etc., relacionado cos diferentes contidos dos temas.
|
20 |
Workbook |
A1 A3 A5 A7 A19 A23 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 |
Análise sobre lecturas que tratan algúns exemplos de casos turísticos dende a vertente sociolóxica. Haberá que contestar a unhas cuestións concretas sobre as lecturas.
As dúbidas que xurdan neste tipo de tareas resolveranse nas titorías online e no foro (ver traballos tutelados).
|
10 |
|
Assessment comments |
Modalidad online: Traballos tutelados, estudo de casos e lecturas son traballos
obrigatorios para a avaliación e o alumno/a ten que obter un mínimo
dun 5 para facer media có exame. 1ª Oportunidade: a parte de
actividades online ten un
valor dun 40%, a parte de exame teórico ten un valor dun 60%. Tense que obter un mínimo dun 5 na parte práctica para facer media coa
parte do exame teórico. 2ª Oportunidade: gardase a nota da parte de actividades online obrigatorias realizadas, no caso de ter mínimo un 5 na mesma, durante o curso (40%). No caso de ser N.P. ou suspenso na parte práctica, o alumno/a poderá entregar todos os traballos obrigatorios requiridos para tentar aprobar a materia na 2ª oportunidade. A nota da parte práctica (en caso de estar aprobada) gardarase só para o inmediato curso seguinte. O alumno obtendrá a calificación de NP se non se presenta ao exame, aínda que presentase traballos durante o curso (independentemente da oportunidade) Permitese unha dispensa de asistencia máxima dun 20%. A partir do 20% as ausencias ten que xustificarse por motivos de traballo, prácticas, enfermedades ou dispensa académica de exención, de non ser así, pode quedar afectado o porcentaxe de avaliación de ambas partes. O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia as clases/sesiones online, solicitada oficialmente poderá facer os traballos obrigatorios, e facerlos chegar ao profesor para a súa avaliación.
|
Sources of information |
Basic
|
Huertas Roig, Assumpció (2014). Comunicación de los territorios, los destinos y sus marcas. Editorial UOC
Alvarez Sousa, Antonio (1994). El ocio turístico en las sociedades industriales avanzadas. Barcelona, Bosch Casa Editorial
Muntaner Montejano, Jordi (2014). Psicosociología del Turismo. Editorial Síntesis
Mazón Martínez, Manuel Tomás (2001). Sociología del Turismo. Editorial Universitaria Ramón Areces
Alvarez Sousa, Antonio (2009). Sociología del Turismo. Madrid, Centro de Estudios Financieros
Álvarez Sousa, Antonio; Mantecón, Alejandro; Puertas- Cañaveral, Inmaculada (2019). Sociología del Turismo. Centro de Investigaciones Sociológicas |
|
Complementary
|
Molina, S. (2006). El posturismo, Turismo y posmodernidad. Editorial Trillas
Bourdieu, P (1989). La distinción. Madrid, Taurus
Kuhn, T (1975). La estructura de las revoluciones científicas. México, Fondo de Cultura Económica
Goffman, Erving (1971). La presentación de la persona en la vida cotidiana. Buenos Aires, Amorrortu
Maslow, A.H. (1963). Motivación y personalidad. Barcelona, Sagitario
Dumazedier, Kaes René y otros (1971). Ocio y sociedad de clases. Barcelona, Fontanella
Knebel, H. J. (1960). Sociología del Turismo. Cambios estructurales en el turismo. Editorial Hispano Europea
Veblen, T. (1971). Teoría de la clase ociosa. México, Fondo de Cultura Ecocómica
Ritzer, G. (1993). Teoría sociológica contemporánea. México Mc Graw-Hill
Vicente de Paula Censi Borges y Jakson Renner Rodrigues Soares (Coord.) (2021). Turismo y Desarrollo: contextos diversos. Thomson Reuters Aranzazi
Rial Boubeta, A (2008). Una aplicación turística para el estudio de la imagen de marca de un destino turístico. Pasos, Vol 6 |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Tourism Promotion and Communication Skills/662G01005 | Introduction to Tourism/662G01009 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Tourism Marketing/662G01016 | Tourism Research Methods and Techniques/662G01024 |
|
|