Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica. |
A2 |
Analizar a dimensión económica do turismo |
A7 |
Recoñecer os principais axentes turísticos. |
A23 |
Analizar os impactos xerados polo turismo. |
A24 |
Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico. |
A26 |
Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións turísticas. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecementos básicos da Ciencia Económica |
A1 A2 A7 A23 A24 A26
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Analise dos problemas macroeconómicos |
A1 A2 A7 A23 A24 A26
|
B1 B2 B4 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Capacidade de resolver problemas macroeconómicos |
A1 A2 A7 A23 A24 A26
|
B1 B2 B4 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Capacidade de pensar en termos económicos |
A1 A2 A7 A23 A24 A26
|
B1 B2 B4 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1 - FUNDAMENTOS DA ECONOMÍA |
1.1 - Escaseza e eficiencia.
1.2 - Microeconomía e macroeconomía.
1.3 - Os tres problemas da organización económica: economía de mercado, economía autoritaria e economía mixta.
1.4 - A fronteira das posibilidades de produción.
1.5 - Competencia perfecta e competencia imperfecta |
TEMA 2 - ELEMENTOS BÁSICOS DA OFERTA E DEMANDA |
2.1 - A inestabilidade dos mercados.
2.2 - A demanda.
2.3 - A oferta.
2.4 - O equilibrio entre oferta e demanda. |
TEMA 3 - APLICACIONS DA OFERTA E DEMANDA |
3.1 - A elasticidade do prezo da demanda.
3.2 - Elasticidade e ingresos.
3.3 - A elasticidade do prezo da oferta.
3.4 - A influencia dos impostos no prezo e na cantidade.
3.5 - Prezos mínimos e prezos máximos.
3.6 - Mercados turísticos e intervención do sector público |
TEMA 4 - DEMANDA E A CONDUCTA DO CONSUMIDOR |
4.1 - A teoría da utilidade.
4.2 - O efecto substitución e o efecto renda.
4.3 - Da demanda individual á demanda do mercado.
4.4 - Análise xeométrica do equilibrio do consumidor. |
TEMA 5 - DECISIONS DE OFERTA |
5.1 - Teoría da produción e produtos marxinais.
5.1.1 - Conceptos básicos.
5.1.2 - Volve á escala.
5.1.3 - A curto e longo prazo.
5.1.4 - Cambio tecnolóxico.
5.2 - Análise económica de custos.
5.2.1 - O custo total: fixo e variable.
5.2.2 - O custo marxinal.
5.2.3 - O custo medio.
5.2.4 - A relación entre produción e custos.
5.3 - Custos de oportunidade |
TEMA 6 - A CONDUCTA DOS MERCADOS PERFECTAMENTE COMPETITIVOS |
6.1 - As formas de competición: competencia perfecta.
6.2 - O comportamento da empresa perfectamente competitiva.
6.3 - A eficiencia dos mercados competitivos. |
TEMA 7 - A COMPETENCIA IMPERFECTA |
7.1 - Patróns de competencia imperfecta.
7.2 - O monopolio.
7.2.1 - Concepto e características do monopolio.
7.2.2 - Equilibrio no mercado do monopolio.
7.3 - O oligopolio e a competencia monopolista.
7.3.1 - Concepto e características.
7.3.2 - Competencia monopolista |
TEMA 8 - O MERCADO DE TRABALLO |
8.1 - Fundamentos para a determinación dos salarios.
8.2 - A demanda de traballo.
8.3 - A oferta de traballo.
8.4 - Determinación do equilibrio do mercado de traballo: diferenzas salariais |
TEMA 9 - A MACROECONOMÍA |
9.1 - A política macroeconómica.
9.2 - A instrumentalización da política macroeconómica.
9.3 - O produto nacional bruto (PNB) |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A7 A23 B1 B2 B4 B6 B7 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
15 |
30 |
45 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
5 |
40 |
45 |
Proba mixta |
A2 A23 A24 B2 B4 B6 B7 C1 |
2 |
20 |
22 |
Estudo de casos |
A1 A2 A23 A24 B1 B2 B4 B6 C1 C2 C7 |
8 |
26 |
34 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación teórica da materia, cunha participación activa do alumno. Durante a clase resolveranse as dúbidas que o alumno poida ter durante a presentación |
Traballos tutelados |
Os traballos realizaranse individualmente con algúns dos temas expostos, prestando especial atención ás noticias económicas |
Proba mixta |
Exame final da materia orientado á avaliación do alumno. A proba consiste nun exame cunha parte teórica, práctica e de elección múltiple. |
Estudo de casos |
Analizaranse diferentes casos que teñen un vínculo directo co tema e que están de actualidade. Os medios empregados serán preferentemente prensa especializada e revistas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
Proba mixta |
|
Descrición |
A atención personalizada será a resolución de todas as dúbidas que o alumno teña ao longo do curso académico. Resolveranse a través de equipos, Moodle ou correo.
O xeito e o momento no que se desenvolven as distintas metodoloxías indicaranse ao longo do curso, segundo o plan de traballo da materia.
Sesión maxistral:
Clases maxistrais sobre os aspectos máis importantes de cada tema e resolución de dúbidas que puideran xurdir ao preparar o tema.
Estudo de casos:
Realización de casos prácticos actuais. O profesor proporá un tema, que os estudantes deben buscar información, e as diferentes posicións serán plantexadas na clase.
Traballos tutelados:
Realización e presentación do traballo por parte do alumno a través de equipos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A1 A2 A23 A24 B1 B2 B4 B6 C1 C2 C7 |
Asistencia e participación |
10 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A7 A23 B1 B2 B4 B6 B7 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Coñecemento do tema a tratar |
10 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Seguimento do traballo, presentación e exposición |
20 |
Proba mixta |
A2 A23 A24 B2 B4 B6 B7 C1 |
o exame consta dunha parte test, desarrollo e práctica |
60 |
|
Observacións avaliación |
El seguimiento del alumno de la asignatura (10%), casos y comentarios realizados en clase (10%), tendrá en cuenta el trabajo supervisado (20%) y el examen propuesto (60%). Es imprescindible aprobar la asignatura en la primera convocatoria, la finalización del trabajo.
En la segunda oportunidad, solo se tendrá en cuenta un examen (100%).
En la convocatoria avanzada se realizará un examen que supondrá el 100% de la nota final.
Los alumnos que no se presenten en los exámenes, ni hayan participado en las actividades de clase, en las actas que aparecerán no se presentarán.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Rey Graña, Carlota (). ECONOMIA DEL TURISMO. AHG Edit.
Torres López, Juan (). Introducción a la Economía. Pirámide
Castejón Montijano, Rafael (). “Introducción a la Economía para Turismo”.. Prentice Hall
Mochón, Francisco (). “Principios de Economía”. Mc Graw Hill Ed |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Economía da Empresa/662G01010d |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|