Identifying Data 2021/22
Subject (*) Introduction to Economics Code 662G01002d
Study programme
Grao en Turismo (a distancia)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Non-attendance
Prerequisites
Department
Coordinador
Fernández Fernández, Javier Luis
E-mail
javier.fernandez4@udc.es
Lecturers
Fernández Fernández, Javier Luis
E-mail
javier.fernandez4@udc.es
Web
General description Ao longo do semestre, o alumno adquirirá coñecementos de economía que lle permitirán afrontar con éxito diferentes etapas. Conseguirás unha base suficiente para enfrontarte a temas afíns que, ao longo da carreira, terás que superar; Comprenderá os mecanismos do entorno económico, dándolle un maior horizonte de visión sobre os problemas económicos do país.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos. Non se farán cambios.

2. Metodoloxías
* Metodoloxías docentes que se manteñen. Sesións maxistrais, seminarios e titorías.

* Metodoloxías docentes que se modifican. Todos os estudantes serán atendidos para facer un seguimento das clases e das titorías a través de equipos.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado. A través de equipos, Moodel e Mail.

4. Modificacións na avaliación. Conservaranse os mesmos que aparecen na guía didáctica.



5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía. Non hai cambios.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica.
A2 Analizar a dimensión económica do turismo
A7 Recoñecer os principais axentes turísticos.
A23 Analizar os impactos xerados polo turismo.
A24 Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico.
A26 Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións turísticas.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecementos básicos da Ciencia Económica A1
A2
A7
A23
A24
A26
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Analise dos problemas macroeconómicos A1
A2
A7
A23
A24
A26
B1
B2
B4
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Capacidade de resolver problemas macroeconómicos A1
A2
A7
A23
A24
A26
B1
B2
B4
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Capacidade de pensar en termos económicos A1
A2
A7
A23
A24
A26
B1
B2
B4
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1 - FUNDAMENTOS DA ECONOMÍA 1.1 - Escaseza e eficiencia.
1.2 - Microeconomía e macroeconomía.
1.3 - Os tres problemas da organización económica: economía de mercado, economía autoritaria e economía mixta.
1.4 - A fronteira das posibilidades de produción.
1.5 - Competencia perfecta e competencia imperfecta
TEMA 2 - ELEMENTOS BÁSICOS DA OFERTA E DEMANDA
2.1 - A inestabilidade dos mercados.
2.2 - A demanda.
2.3 - A oferta.
2.4 - O equilibrio entre oferta e demanda.
TEMA 3 - APLICACIONS DA OFERTA E DEMANDA 3.1 - A elasticidade do prezo da demanda.
3.2 - Elasticidade e ingresos.
3.3 - A elasticidade do prezo da oferta.
3.4 - A influencia dos impostos no prezo e na cantidade.
3.5 - Prezos mínimos e prezos máximos.
3.6 - Mercados turísticos e intervención do sector público
TEMA 4 - DEMANDA E A CONDUCTA DO CONSUMIDOR 4.1 - A teoría da utilidade.
4.2 - O efecto substitución e o efecto renda.
4.3 - Da demanda individual á demanda do mercado.
4.4 - Análise xeométrica do equilibrio do consumidor.
TEMA 5 - DECISIONS DE OFERTA 5.1 - Teoría da produción e produtos marxinais.
5.1.1 - Conceptos básicos.
5.1.2 - Volve á escala.
5.1.3 - A curto e longo prazo.
5.1.4 - Cambio tecnolóxico.
5.2 - Análise económica de custos.
5.2.1 - O custo total: fixo e variable.
5.2.2 - O custo marxinal.
5.2.3 - O custo medio.
5.2.4 - A relación entre produción e custos.
5.3 - Custos de oportunidade
TEMA 6 - A CONDUCTA DOS MERCADOS PERFECTAMENTE COMPETITIVOS 6.1 - As formas de competición: competencia perfecta.
6.2 - O comportamento da empresa perfectamente competitiva.
6.3 - A eficiencia dos mercados competitivos.
TEMA 7 - A COMPETENCIA IMPERFECTA 7.1 - Patróns de competencia imperfecta.
7.2 - O monopolio.
7.2.1 - Concepto e características do monopolio.
7.2.2 - Equilibrio no mercado do monopolio.
7.3 - O oligopolio e a competencia monopolista.
7.3.1 - Concepto e características.
7.3.2 - Competencia monopolista
TEMA 8 - O MERCADO DE TRABALLO 8.1 - Fundamentos para a determinación dos salarios.
8.2 - A demanda de traballo.
8.3 - A oferta de traballo.
8.4 - Determinación do equilibrio do mercado de traballo: diferenzas salariais
TEMA 9 - A MACROECONOMÍA 9.1 - A política macroeconómica.
9.2 - A instrumentalización da política macroeconómica.
9.3 - O produto nacional bruto (PNB)

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A7 A23 B1 B2 B4 B6 B7 C3 C4 C5 C6 C7 C8 15 30 45
Supervised projects A1 A2 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 5 40 45
Mixed objective/subjective test A2 A23 A24 B2 B4 B6 B7 C1 2 20 22
Case study A1 A2 A23 A24 B1 B2 B4 B6 C1 C2 C7 8 26 34
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Presentación teórica da materia, cunha participación activa do alumno. Durante a clase resolveranse as dúbidas que o alumno poida ter durante a presentación
Supervised projects Os traballos realizaranse individualmente con algúns dos temas expostos, prestando especial atención ás noticias económicas
Mixed objective/subjective test Exame final da materia orientado á avaliación do alumno. A proba consiste nun exame cunha parte teórica, práctica e de elección múltiple.
Case study Analizaranse diferentes casos que teñen un vínculo directo co tema e que están de actualidade. Os medios empregados serán preferentemente prensa especializada e revistas.

Personalized attention
Methodologies
Case study
Guest lecture / keynote speech
Supervised projects
Mixed objective/subjective test
Description
A atención personalizada será a resolución de todas as dúbidas que o alumno teña ao longo do curso académico. Resolveranse a través de equipos, Moodle ou correo.

O xeito e o momento no que se desenvolven as distintas metodoloxías indicaranse ao longo do curso, segundo o plan de traballo da materia.

Sesión maxistral:
Clases maxistrais sobre os aspectos máis importantes de cada tema e resolución de dúbidas que puideran xurdir ao preparar o tema.

Estudo de casos:
Realización de casos prácticos actuais. O profesor proporá un tema, que os estudantes deben buscar información, e as diferentes posicións serán plantexadas na clase.

Traballos tutelados:
Realización e presentación do traballo por parte do alumno a través de equipos.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Case study A1 A2 A23 A24 B1 B2 B4 B6 C1 C2 C7 Asistencia e participación 10
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A7 A23 B1 B2 B4 B6 B7 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Coñecemento do tema a tratar 10
Supervised projects A1 A2 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Seguimento do traballo, presentación e exposición 20
Mixed objective/subjective test A2 A23 A24 B2 B4 B6 B7 C1 o exame consta dunha parte test, desarrollo e práctica 60
 
Assessment comments
El seguimiento del alumno de la asignatura (10%), casos y comentarios realizados en clase (10%), tendrá en cuenta el trabajo supervisado (20%) y el examen propuesto (60%). Es imprescindible aprobar la asignatura en la primera convocatoria, la finalización del trabajo.

En la segunda oportunidad, solo se tendrá en cuenta un examen (100%).

En la convocatoria avanzada se realizará un examen que supondrá el 100% de la nota final.

Los alumnos que no se presenten en los exámenes, ni hayan participado en las actividades de clase, en las actas que aparecerán no se presentarán.

Sources of information
Basic Rey Graña, Carlota (). ECONOMIA DEL TURISMO. AHG Edit.
Torres López, Juan (). Introducción a la Economía. Pirámide
Castejón Montijano, Rafael (). “Introducción a la Economía para Turismo”.. Prentice Hall
Mochón, Francisco (). “Principios de Economía”. Mc Graw Hill Ed

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Business Economics/662G01010d

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.