Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A12 |
Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas. |
A13 |
Manexar técnicas de comunicación. |
A20 |
Coñecer o procedemento operativo do ámbito de aloxamento. |
A24 |
Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico. |
A32 |
Detectar necesidades de planificación técnica de infraestruturas e instalacións turísticas. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquirir un estilo de comunicación virtual no marco dunha comunidade de aprendizaxe. |
A12 A13 A20 A24 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Adquirir un estilo de comunicación virtual no marco dunha comunidade de aprendizaxe. |
A20 A24 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Integrar a planificación e a organización como habilidades de estudo e traballo colaborativo na contorna virtual da UDC. |
A12 A13 A20 A24 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Integrar a planificación e a organización como habilidades de estudo e traballo colaborativo na contorna virtual da UDC. |
A12 A13 A20 A24 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Adquirir habilidades de traballo en equipo en contornas virtuais. |
A12 A13 A20 A24 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Adquirir habilidades de traballo en equipo en contornas virtuais. |
A12 A13 A20 A24 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Adquirir habilidades de análises, tratamento e interpretación da información dixital. |
A12 A13 A20 A24 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Adquirir habilidades de análises, tratamento e interpretación da información dixital. |
A12 A13 A20 A24 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Adquirir habilidades de elaboración e estructuración da información dixital. |
A12 A13 A20 A24 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Adquirir habilidades de elaboración e estructuración da información dixital. |
A12 A13 A20 A24 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Adquirir habilidades de presentación da información dixital e multimedia. |
A12 A13 A20 A24 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Adquirir habilidades de presentación da información dixital e multimedia. |
A12 A13 A20 A24 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Módulo I. Fundamentos da informática. |
A. Codificación da información.
B. Hardware.
C. Software.
D. Redes de computadores: Internet. |
Módulo II. Competencias Tecnolóxicas: Xeración de Contidos Multimedia |
A. Edición de texto: aspectos avanzados.
- Estilos.
- Seccións.
- Encabezados e pés de páxina.
- Notas ao pé, citas e bibliografía.
- Táboas de contido.
- Índices.
- Comentarios ao documento.
- Seguimento, cambios e comparar documentos.
B. Proceso e deseño de presentacións eficaces.
C. Edición de Imaxe
- Imaxe dixital: características e tipos.
- Toma fotográfica: conceptos básicos.
- Imaxe na web 2.0: dereitos de autor.
- Ferramentas de edición de imaxe.
D. Edición de vídeo
- Vídeo dixital: características e formatos.
- Ferramentas de edición de Vídeo
E. Edición de Audio
- Audio dixital: características e formatos.
- Ferramentas de edición de Audio.
- Podcast. |
Módulo III. Xestión e difusión de contido web. |
A. Web 2.0.
- Características da Web 2.0.
- Aplicacións: blogs, wikis, xeorreferenciación (mapas).
- Etiquetaxe social. Nubes de palabras.
- Sindicación ou subscrición RSS.
- Comentarios e valoracións dos usuarios.
- Redes sociais.
- Licenzas Creative Commons.
C. Xestores de Contido (CMS)
- Creación dunha Landing Page.
- Creación e xestión de Blogs ( Wordpress). |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
24 |
36 |
60 |
Traballos tutelados |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
0 |
34 |
34 |
Prácticas a través de TIC |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
0 |
52 |
52 |
Proba obxectiva |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Na actividade de sesión maxistral traballaranse os contidos que conforman o marco teórico mediante a exposición oral, guiada co uso de presentacións, de medios audiovisuais e coa introdución de cuestións dirixidas ao alumnado coa finalidade de favorecer a aprendizaxe e a construción do coñecemento.
Realizarase unha exposición xeral introdutoria de cada un dos distintos temas de que consta o programa, indicando os aspectos que o alumnado debe ampliar co seu traballo persoal, coas oportunas orientacións bibliográficas. |
Traballos tutelados |
En torno aos diferentes temas proporase a realización de traballos individuais que se iniciarán na aula e que logo deberán ser completados mediante o traballo autónomo do alumnado, atendendo as indicacións que se proporcionarán a través da atención personalizada do profesor. Para a realización destes traballos tomaranse como referencia tanto os materiais básicos da materia así como outros complementarios. |
Prácticas a través de TIC |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: resolución de casos prácticos, preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías concíbense como momentos de traballo presencial co profesor, polo que implican unha participación obrigatoria para o alumnado.
A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia terá a posibilidade de contactar co profesor usando os métodos en liña habituais: moodle, correo electrónico e ferramentas 2.0. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
A proba obxectiva consistirá no desenvolvemento de varias cuestións de carácter teórico-práctico que implicarán un tratamento global e integrado dos contidos abordados ao longo da materia. |
60 |
Prácticas a través de TIC |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Valoración dunha serie de actividades sobre o contido máis práctico da materia, cuxa información e procedemento de entrega poderase consultar no campus virtual. |
20 |
Traballos tutelados |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Avaliación dun traballo cuxo contido estará a dispor do alumnado na aula virtual.
En relación cos traballos tutelados, valorarase:
A profundidade e rigor do contido.
O tratamento orixinal e imaxinativo.
A utilización de ferramentas complementarias. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Segundo a participación do alumnado na materia, a avaliación contempla dúas opcións: -
Opción A. Para o alumnado que asiste/participa nas actividades de clase, a avaliación considera 3 partes: a) Traballos tutelados, b) Prácticas e c) Proba obxectiva, que consiste nun exame sobre os contidos da materia dividido en dúas partes, unha teórica e outra práctica. Entenderase que o alumno opta pola opción A, ao asistir ás titorías ou ao entregar algunhas das prácticas ou traballos propostos na clase. - 1ª Oportunidade: A cualificación final da materia obterase da ponderación da proba obxectiva (60%), traballos tutelados (20%) e prácticas a través de TIC (20%). Aquelas partes que teñan unha cualificación inferior a 3,5 puntos deberán ser repetidas en xullo (2ª oportunidade) independentemente da media obtida.
Terá a cualificación de Non presentado o alumnado que non faga a proba obxectiva. - 2ª Oportunidade: O alumno quedará liberado das partes xa superadas na 1ª oportunidade, só terá que repetir as partes indicadas polo profesor no seu momento.
Terá a cualificación de Non presentado o alumnado que non faga todas as partes pendentes.
- Opción B. Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA Ou RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DÚAS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3. b e 4.5) (29/5/212): un exame escrito sobre os contidos da materia (100%). O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia poderá tamén optar á opción A. Só Grao presencial.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Prieto,A.; LLoris,A.; Torres, J.C. Introducción a la informática. Ed. McGraw-Hill Interamericana de España. Rigollet, Pierre. Word 2013. Ed. ENI Recursos web: Deseño de materiais multimedia. Web 2.0: http://www.ite.educacion.es/formacion/materiales/107/cd/index.htm Videotitoriais Photoshop: https://helpx.adobe.com/photoshop/tutorials.html Titorial Da Vinci Resolve: https://documents.blackmagicdesign.com/es/UserManuals/DaVinci-Resolve-15-Definitive-Guide.pdf Titorial Audcity: http://www.edu.xunta.gal/centros/ceipnumero2tui/system/files/Audacity.pdf |
Bibliografía complementaria
|
|
Beekman, G. Introduccion a la informática. Editorial: Pearson Educación. Mediaactive. Aprender Word 2013 con 100 ejercicios prácticos. Ed. MARCOMBO, S.A. Delgado, José María. Photoshop CS6. Ed. Anaya Multimedia. Gil Castro,V.; Rosas Armenta,V.; Olmeda Quiroz, M. Fundamentos de las tecnologías de Información: viviendo en una sociedad tecnológica. Volumen I y Volumne II. Editorial/ISBN: Ed. Digital del Tecnológico de Monterrey. Cobo Romaní, C.;Pardo Kuklinski, H. Planeta Web 2.0. Inteligencia colectiva o medios fast food. 2007. http://www.planetaweb2.net/ Blood, R. Universo del weblog. Consejos prácticos para crear y mantener su blog, Gestión2000, Barcelona, 2005 Suárez Sánchez-Ocaña, A. La Web 2.0 ...y la madre que la parió! Sinopse e descarga Levine, R., Locke, C., Searls D., Weinberger D. The Cluetrain Manifesto http://www.cluetrain.com/book/index.html Recursos web: Guía de Powerpoint 2010: http://www.aulaclic.es/powerpoint-2010/index.htm Guía para encadre fotográfico: https://www.dzoom.org.es/encuadre-fotografia/ |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|