Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica. |
A2 |
Analizar a dimensión económica do turismo. |
A3 |
Comprender o carácter dinámico e evolutivo do turismo e da nova sociedade do lecer. |
A4 |
Coñecer as principais estruturas político-administrativas turísticas. |
A5 |
Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións. |
A7 |
Recoñecer os principais axentes turísticos. |
A8 |
Avaliar os potenciais turísticos e a análise prospectivo da súa explotación. |
A14 |
Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas. |
A19 |
Xestionar o territorio turístico de acordo cos principios de sustentabilidade. |
A23 |
Analizar os impactos xerados polo turismo. |
A27 |
Comprender o funcionamento dos destinos, estruturas turísticas e os seus sectores empresariais no ámbito mundial. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer as diferentes dimensións do turismo e as súas interrelacións
|
A1 A2 A3 A4 A7 A8 A23 A27
|
B1 B2 B4 B7
|
|
Coñecer os conceptos básicos do turismo |
A1 A2 A3 A4 A7 A23 A27
|
B1 B2 B4 B6
|
|
Estudiar as tendencias turísticas e os factores de inestabilidade no turismo |
A1 A2 A3 A4 A7
|
B1 B4 B5 B6
|
|
Comprender que todos os aspectos e cualidades inciden directa ou indirectamente na calidade do turismo |
A1 A3 A5 A8
|
B1 B4 B5 B6
|
C4
|
Manexar fontes de información relacionadas co turismo |
A1 A5
|
B1 B2 B3 B4 B6
|
C1 C2 C3 C4 C7
|
Propoñer criterios de turismo sostible |
A1 A3 A5 A19 A23
|
B1 B3 B4 B5
|
C4
|
Saber abordar o turismo dende unha perspectiva histórica ate o momento actual |
A1 A3 A23 A27
|
B1 B4
|
|
Saber entender o turismo como motor de desenvolvemento das sociedades humanas |
A3
|
|
|
Coñecer os cambios que se experimentan nos procesos de desenvolvemento turístico |
A1 A3
|
B1 B4
|
|
Coñecer o papel do lecer na sociedade actual e as tendencias de futuro |
A1 A3
|
|
|
Empregar as fontes sociais e históricas para extraer e interpretar información sobre o desenvolvemento do turismo |
A1 A3 A14
|
B1 B3 B4 B6
|
C1 C4 C6
|
Extrapolar experiencias e tomar decisións a partir da análise das características de diversos modelos turísticos, a súa potencialidade e evolución |
A3
|
B1 B4 B6
|
|
Coñecer a importancia da investigación en turisno |
A5
|
B1 B2 B3 B4 B6
|
C4 C6 C8
|
Identificar situacións e realidades nas que se atopa inmerso o sector |
A1 A3 A5 A19 A27
|
B1 B3 B4
|
C2 C4 C5 C6
|
Analizar, interpretar e inferir datos e resultados para a aplicación da investigación aos fines propostos |
A1 A3 A5 A19
|
B1 B3 B4 B6 B7
|
C1 C4 C5 C7 C8
|
Coñecer e recoñecer os principais axentes que actúan no mercado turístico nacional e internacional |
A1 A3 A7
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Introducción ao turismo |
1.1. Concepto e definicións.
|
2. A Actividade Turística |
2.1. O suxeito do turismo - Tipoloxías de turismo
2.2. Motivacións
2.3. Correntes turísticas
2.4. O sistema turístico |
3. Evolución Histórica |
3.1. Dende as orixes ata o século XXI.
3.2. Evolución histórica do turismo en España.
|
4. Impactos do Turismo |
4.1. Económicos
4.2. Ambientais
4.3. Socioculturais
|
5. O Mercado Turístico |
5.1. Demanda turística
5.2. Oferta turística
5.3. Estacionalidade
|
6. Agentes del Turismo I |
6.1. Aloxamentos e restauración.
6.2. Transportes e outros provedores.
6.3. Produción e distribución.
|
7. Agentes del Turismo II |
7.1. A Administración pública turística.
7.2. Organizacións supranacionais |
8. Política Turística |
8.1. Concepto
8.2. Evolución da política turística en España |
9. Gestión de Destinos: Sostenibilidad |
9.1. Planificación
9.2. Tecnoloxía
9.3. Accesibilidade |
10. O Turismo como Ciencia |
Reflexión e Debate |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Supervised projects |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A14 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
16 |
64 |
80 |
Field trip |
A5 A8 A19 A23 A27 B1 B2 B3 B4 B6 C1 C4 C6 C8 |
4 |
4 |
8 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A27 B1 B2 B4 C1 C4 C6 C8 |
3 |
18 |
21 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A4 A7 A23 A27 B4 B5 C2 C4 C5 C6 C8 |
22 |
15 |
37 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Supervised projects |
Neste curso será un traballo persoal do alumno/a no que, a partir dun caso elexido entre varios propostos pola profesora, se tratarán todos os temas aprendidos ao longo da materia (daranse as pautas necesarias para realizalo ao inicio das clases).
O Alumnado de Modalidade On line fará o mesmo traballo, seguindo as mesmas indicacións e pautas, que aparecerán expostas en Moodle e serán explicadas polo profesorado. |
Field trip |
Actividades desenvolvidas nun contexto externo ao contorno académico universitario (empresas, institucións, organismos, monumentos, etc.) relacionadas co ámbito de estudo da materia. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de produtos (bosquexos, deseños, etc.), etc.
O alumnado da Modalidade On line estará exento destas saídas. |
Mixed objective/subjective test |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
A proba será idéntica para o alumnado de Modalidade On line |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
O alumnado de Modalidade On line terá á súa disposición todos os materiais explicados na materia na plataforma on line. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Field trip |
|
Description |
A súa preparación poderá requerir a presenza do alumno para resolver algunha dúbida ou aclarar algún aspecto de forma e contido co profesor.
O xeito e o momento nos que se realizará será especificado ao longo do desenvolvemento da materia.
O alumnado de Modalidade On Line: Recibirá titorías grupais e individualizadas como orientación a través de TEAMS, así como atención por correo electrónico. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A14 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
Durante o curso, estableceranse diferentes exercicios que poderán tratar sobre documentos relevantes para a temática da materia, con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. A final de curso realizarase a exposición oral dun traballo sobre un caso ou tema aprobado pola profesora co que se relacionarán os temas aprendidos ao longo da materia (ao comezo das clases daranse as pautas necesarias para a súa realización). Na avaliación continua terase en conta igualmente todos os traballos realizados durante o curso -como comentarios, exercicios ou procuras propostas pola profesora, charlas recibidas, experiencias de campo, tarefas desenvolvidas, etc, sempre explicando a súa conexión coa materia- así como a asistencia. |
40 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A27 B1 B2 B4 C1 C4 C6 C8 |
Proba que integra proba de ensaio e preguntas obxectivas.
En canto a proba de ensaio, recolle a análise dun texto relacionado co traballado durante a materia . En canto ás preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación |
60 |
|
Assessment comments |
A asistencia a clase é unha obriga. Só se permite faltar, como máximo, o 25% das horas de clase. Aqueles alumnos que falten máis dese 25%, sempre por causa ustificada aceptada polas normas da UDC, poderán sumarse á avaliación arriba citada, acordando coa profesora as datas de exposición que lles convengan e buscando alternativas ao traballo en grupo se esas causas xustificadas impídenlle realizalo. Aquelas persoas que superen ese 25% de faltas e non podan xustificalo, deberán entregar os traballos igualmente e aprobalos, pero non computarán na nota final. A calificación obterase a través dunha proba escrita na que se avaliará o 100% da materia. Todas as probas teñen que superar o 50% da nota, para poder facer o cómputo final O alumnado que non se presente á Proba Obxectiva (independentemente da convocatoria de que se trate), será cualificado cun " NP" (Non Presentado), aínda no caso de tener feito, presentado e exposto traballos tutelados ou outras actividades que computen na avaliación. Tanto en primeira como en segunda oportunidade aplicarase o mesmo sistema de avaliación. A convocatoria adiantada consistirá nunha proba mixta que computará o 100% da materia O alumnado con dispensa académica seguirá as pautas marcadas para o alumnado a distancia.
|
Sources of information |
Basic
|
FERNÁNDEZ FUSTER, L (1991). Geografía general del turismo de masas. MadridAlianza Universidad
BAYÓN MARINÉ, F., MARCOS VALDUEZA, H., VOGELER RUÍZ, C. e GONZÁLEZ DE SOUZA, M.A. (coord.) (2000). 50 años del turismo español. Madrid, Centro de Estudios Ramón Areces S.A
URIEL, E. y HERNÁNDEZ, R. (coord.) (2004). Análisis y tendencias del turismo. Madrid, Pirámide
ESTEVE, R. E FUENTES, R ( 2000). Economía, historia e instituciones del turismo en España. Madrid, Pirámide
VOGELER RUIZ, C. e HERNÁNDEZ ARMAND, E. (2000). El mercado turístico. Madrid, Ed. Centro de Estudios Ramón Areces S.A.
MONTANER MONTEJANO, J. (2008). Estructura del mercado turístico. Madrid, Síntesis
PULIDO FERNÁNDEZ, J. I. y CÁRDENAS GARCÍA, P. J. (Coord)s) (2013). Estructura Económica de los Mercados Turísticos. Madrid, Síntesis
RIVAS GARCÍA, JESÚS (2008). Estructura y economía del mercado turístico. Oviedo, Septem Edics
FERNÁNDEZ FUSTER, L. (1991). Historia general del turismo de masas. Madrid, Alianza Universidad
SÁEZ, A. (coord.) (2014). Introducción a la estructura del mercado turístico. Madrid, Síntesis
OMT (1998). Introducción al turismo. Madrid, OMT
VOGELER RUIZ, C. e HERNÁNDEZ ARMAND, E. (2018). Introducción al Turismo: Análisis y Estructura.. Madrid, Editorial Universitaria Ramón Areces.
IRANZO, JUAN E. et al. (2003). La estructura económica de los mercados turísticos. Madrid, Instituto de Estudios Económicos |
Trátase dunha bibliografía xeral, posto que en cada tema, e ao longo do curso, a profesora proporá novas referencias máis específicas. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
A asistencia ás aulas é unha obriga |
|