Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Márketing Turístico Código 662G01016d
Titulación
Grao en Turismo (a distancia)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Non presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Coordinación
Fernández Fernández, Javier Luis
Correo electrónico
javier.fernandez4@udc.es
Profesorado
Fernández Fernández, Javier Luis
Correo electrónico
javier.fernandez4@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo desta materia é proporcionar ao alumno o coñecemento esencial sobre o marketing para que poida aplicalos profesionalmente no sector turístico, desde o campo estratéxico como operativo.

Neste sentido, trátase do alumno para coñecer e interiorizar:

1. O papel de marketing na estratexia da empresa turística.
2. As principais técnicas, procesos e funcións de mercadotecnia aplicadas ao sector turístico.
3. Turismo Marketing Instruments Mix: produto, prezo, distribución e comunicación.
4. Os elementos básicos para a preparación do plan de mercadotecnia.
5. Investigación e planificación comercial.

O contido da materia está estructurado en tres partes: 1) Conceptos básicos e plan de mercadotecnia; 2) Marketing estratéxico; e 3) mercadotecnia operativa.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos. Non se farán cambios.

2. Metodoloxías
* Metodoloxías de ensino que se manteñen. Sesións mestras, seminarios e titorías.

* Metodoloxías de ensino que se modifican. Será asignado a todos os alumnos para o seguimento das clases e as titorías a través de equipos.

3. Mecanismos de atención personalizados aos alumnos. VIA EQUIPOS, MOODEL E MAIL.

4. Modificacións na avaliación. Manterase os mesmos listados na guía docente.



5. Modificacións da bibliografía ou webboy. Non hai cambios.

Competencias do título
Código Competencias do título
A5 Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións.
A11 Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais.
A24 Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico.
A26 Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións turísticas.
A33 Creatividade.
A34 Iniciativa e espírito emprendedor.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer o concepto de marketing e as suas ferramentas A5
A11
A24
A26
A33
A34
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
Coñecer as partes dun plan de marketing A5
A11
A24
A26
A33
A34
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
Coñecer as estratexias de marketing usadas polas empresas turísticas B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1 - INTRODUCCIÓN AO MARKETING TURÍSTICO 1.1 CONCEPTO DE COMERCIALIZACIÓN TURÍSTICA
1.2 ORIXES E EVOLUCIÓN DO MARKETING NO TURISMO
1.3 COMERCIALIZACIÓN ESTRATÉXICA VS COMERCIALIZACIÓN OPERATIVA
1.4 APLICACIÓNS DO MARKETING NO TURISMO
TEMA 2 - O ENTORNO DO MARKETING TURÍSTICO 2.1 A DIRECCIÓN DO MEDIO AMBIENTE
2.2 ANÁLISE DO MICRO AMBIENTE
2.3 ANÁLISE DO MACRO AMBIENTE
2.4 PRINCIPAIS ASPECTOS E TENDENCIAS NO MEDIO TURÍSTICO
2.5 PRINCIPAIS DETERMINANTES E TENDENCIAS DA DEMANDA TURÍSTICA
TEMA 3 - SEGMENTACIÓN DE MERCADOS E ESTRATEXIAS DE POSICIONAMENTO 3.1 CONCEPTO DE SEGMENTACIÓN DO MERCADO
3.2 PROCESO DE SEGMENTACIÓN XERAL
3.3 CRITERIOS AOS MERCADOS SEGMENTARIOS
3.4 ESTRATEXIAS DE SELECCIÓN DO MERCADO OBXECTIVO
3.5 O POSICIONAMENTO
TEMA 4 - O PRODUCTO 4.1 CONCEPTO DE PRODUTO E NIVELES TURÍSTICOS
4.2 DESENVOLVEMENTO DE NOVOS PRODUTOS
4.3 O CICLO DE VIDA DO PRODUTO
4.4 DECISIÓNS SOBRE A MARCA
TEMA 5 - PREZO 5.1 CONCEPTO E IMPORTANCIA DO PREZO
5.2 CONDICIÓNS NA CONFIGURACIÓN DE PREZOS
5.3 MÉTODOS DE CONFIGURACIÓN DE PREZOS
5.4 ESTRATEXIAS DE PREZOS
TEMA 6 - DISTRIBUCIÓN 6.1 A IMPORTANCIA DA DISTRIBUCIÓN COMO CANAL DE COMERCIALIZACIÓN
6.2 CONCEPTO, OBXECTIVOS E FUNCIÓNS DOS CANAIS DE DISTRIBUCIÓN
6.3 TIPOS DE CANALES DE DISTRIBUCIÓN NO SECTOR TURÍSTICO
6.4 OS INTERMEDIARIOS TURÍSTICOS
9.5 NOVAS TECNOLOXÍAS E A SÚA INFLUENCIA NA DISTRIBUCIÓN TURÍSTICA
TEMA 7 - COMUNICACIÓN E PROMOCIÓN 7.1 O PROCESO DE DESENVOLVEMENTO DA COMUNICACIÓN
7.2 A COMUNICACIÓN MIX
7.3 NOVAS FORMAS DE COMUNICACIÓN: WEB 2

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A5 A11 A24 A26 A33 A34 B2 B1 B7 B6 B5 B4 B3 C1 C2 C4 C5 C6 5 55 60
Proba mixta A5 A11 A24 A26 A33 A34 B1 B2 B3 B4 C1 C2 C4 C8 2 6 8
Estudo de casos A5 A11 A24 A26 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 4 40 44
Sesión maxistral A5 A11 A24 A26 A33 A34 B1 B2 B4 B5 C1 C6 C7 C8 14 14 28
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados
Realizarase un traballo final para poñer en práctica todos os conceptos desenvolvidos
Proba mixta Facer un exame final, que terá unha parte de opción múltiple e outro con preguntas de desenvolvemento
Estudo de casos En cada un dos temas, proporase o estudo de varios casos para unha mellor comprensión do tema.
Sesión maxistral Explicación de cada un dos temas analizados no contido e resolver as dúbidas que poida ter o alumno.

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Proba mixta
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Descrición
A atención personalizada que se describe en relación con estas metodoloxías concíbese como aqueles momentos de traballo do alumno e do profesor, polo que supoñen a participación dos alumnos.
A forma e o momento no que se desenvolverán indicaranse en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Estudo de casos A5 A11 A24 A26 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 TRABALLOS REALIZADOS PARA CADA UN DOS TEMAS EXPLICADOS 10
Proba mixta A5 A11 A24 A26 A33 A34 B1 B2 B3 B4 C1 C2 C4 C8 EXAME COS TEMAS ANALIZADOS E EXPLICADOS NAS SEXIONS MAXISTRAIS 60
Traballos tutelados A5 A11 A24 A26 A33 A34 B2 B1 B7 B6 B5 B4 B3 C1 C2 C4 C5 C6 TRABALLO FINAL 30
 
Observacións avaliación
Los alumnos deberán desarrollar trabajos a lo largo del semestre, estos trabajos tendrán una puntuación del 20% de la nota final. Habrá un trabajo final de todas las materias aprendidas en el curso, este trabajo tendrá una evaluación del 20%. Finalmente habrá un examen cuyo valor será del 60%. 

En caso de no aprobar la primera oportunidad, se realizará un examen final cuyo valor será del 100%.
En la convocatoria anticipada habrá un único examen que supondrá el 100% de la nota final.

Los alumnos que no se presenten a los exámenes o hayan participado en las actividades de clase aparecerán en el acta como No Presentados.

Fontes de información
Bibliografía básica

ALTÉS, C. (2001): Marketing y Turismo, Síntesis, Madrid.

BIGNÉ, J.E., FONT,X. y ANDREU, L. (2000): Marketing de destinos turísticos. ESIC, Madrid.

BORJA, L., ANDREU, J. y BOSCH, R. (2007): El consumidor turístico. ESIC, Madrid.

KOTLER, P. (2000): Dirección de Marketing. Prentice-Hall. Madrid.

KOTLER, P., BOWEN, J. AND MAKENS, J. (2014): Marketing for Hospitality and Tourism. Pearson, Essex.

KOTLER, P., BOWEN, J. Y MAKENS, J. (2003): Marketing para Turismo. Prentice-Hall, Madrid.

KOTLER, P., BOWEN, J. Y MAKENS, J. (1997): Mercadotecnia para hostelería y turismo. Prentice-Hall, Madrid.

MALHOTRA, N.K. (2013): Basic Marketing Research. Pearson, Essex.

MIGUEL, S., MOLLÁ, A. y BIGNÉ,J.E. (1994): Introducción al Marketing. McGraw-Hill, Madrid.

MUÑOZ, F. (1997): Marketing Turístico. Centro de Estudios Ramón Areces, Madrid.

PARRA, E. y CALERO, F. (2006): Gestión y dirección de empresas turísticas. McGraw-Hill, Madrid.

SAÍNZ, J.M. (2008): El Plan de Marketing en la práctica. ESIC, Madrid.

SERRA, A. (2007): Marketing turístico. ESIC-Pirámide, Madrid.

VALLS, J.F. (2003): Las claves del mercado turístico. Deusto, Bilbao.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías