Identifying Data 2021/22
Subject (*) Cost Accounting Code 662G01017d
Study programme
Grao en Turismo (a distancia)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Non-attendance
Prerequisites
Department Empresa
Coordinador
Fernández Fernández, Javier Luis
E-mail
javier.fernandez4@udc.es
Lecturers
Fernández Fernández, Javier Luis
E-mail
javier.fernandez4@udc.es
Web
General description Estudo e interpretación da información económica empresarial para análise e cálculo de custos das empresas turísticas. Obtención de datos para a toma de decisións e control de xestión. Análise de novas tendencias no cálculo de custos.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos. Non se farán cambios.

2. Metodoloxías
* Metodoloxías de ensino que se manteñen. Sesións mestras, seminarios e titorías.

* Metodoloxías de ensino que se modifican. Será asignado a todos os alumnos para o seguimento das clases e as titorías a través de equipos.

3. Mecanismos de atención personalizados aos alumnos. VIA EQUIPOS, MOODEL E MAIL.

4. Modificacións na avaliación. Manterase os mesmos listados na guía docente.

5. Modificacións da bibliografía ou webboy. Non hai cambios.

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A2 Analizar a dimensión económica do turismo
A5 Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións.
A9 Analizar, sintetizar e resumir criticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas.
A10 Xestionar os recursos financeiros.
A12 Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Analiza a dimensión económica do turismo. Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e extraer conclusións. Analizar, sintetizar e resumir criticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas. Dirixir e xestionar (xestionar) os distintos tipos de entidades turísticas. Capacidade de análise e síntese. Resolución de problemas. Pensamento crítico. Compromiso ético. Aprendizaxe autónoma. Adaptación a novas situacións. Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para aprender ao longo da súa vida. Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implementar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. Avalíe críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver os problemas que teñen que tratar. A2
A5
A9
A10
A12
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1 - INTRODUCCIÓN A CONTABILIDADE DE COSTES 1.1. CONCEPTO, OBXETIVOS E EVOLUCIÓN.
1.2. DIFERENCIA: GASTO, CUSTO, PAGO E INVESTIMENTO.
1.3. CLASIFICACIÓN DOS GASTOS.
1.4. NECESIDADE DE COMPORTAMENTO ÉTICO
TEMA 2. COSTES POR SECCIONS
2.1. MODELO TRADICIONAL
2.2. CUSTOS POR SECCIÓNS
2.2.1. UN PRODUTO
2.2.2. DOUS PRODUTOS
TEMA 3 - O MODELO ABC 3.1 - O MODELO ABC

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A2 A5 A9 A10 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C8 C7 C6 C5 C4 C3 C2 C1 15 25 40
Mixed objective/subjective test A2 A5 A9 A10 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 2 4 6
Problem solving A2 A5 A9 A10 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C8 C7 C6 C5 C4 C3 C2 C1 10 90 100
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Explicar os temas reflexados nos Contidos
Mixed objective/subjective test Realización dun examen
Problem solving Plantexar e solucionar os casos prácticos propostos na sesión maxistral

Personalized attention
Methodologies
Problem solving
Guest lecture / keynote speech
Mixed objective/subjective test
Description
A atención personalizada que descrÍbese en relación a estas metodoloxías se conciben como momentos de traballo có profesor, polo que implican unha participación obrigatoria para o alumnado.
A forma e o momento no que se desenvolverán indicaránse en relación a cada actividade, ao longo do curso, según o plan de traballo da materia.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Problem solving A2 A5 A9 A10 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C8 C7 C6 C5 C4 C3 C2 C1 Plantexar distintos casos prácticos, analizados previamente na sesión maxistral, e resolvelos 30
Guest lecture / keynote speech A2 A5 A9 A10 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C8 C7 C6 C5 C4 C3 C2 C1 Explicar cada un dos temas propostos en Contidos 10
Mixed objective/subjective test A2 A5 A9 A10 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 Realizar unha proba cos temas resoltos nas sesions maxistrais 60
 
Assessment comments
A lo largo del semestre se propondrán a los alumnos diferentes ejercicios para que se preparen, que supondrán el 30% de la nota final. La asistencia y participación a clase se calculará al 10% de la nota final.

Los alumnos recibirán un examen final cuyo valor será el 60% de la nota final.


En caso de no aprobar este examen, pasarían a la segunda oportunidad con un examen que tendría un valor del 100%.
Convocatoria anticipada, se realizará un examen que será de 100 € de la nota final.

Los alumnos que no se presenten a los exámenes o hayan participado en las actividades de clase aparecerán en el acta como No Presentados.

Sources of information
Basic Amparo Ayuso, Mercedes Barrachina, Rosa Garrigos, Carmen Tamarit, Ana Urquidi (2010). CASOS PRÁCTICOS RESUELTOS DE CONTABILIDAD DE COSTES. PROFIT EDITORIAL
María Concepción Álvarez-Dardet Espejo, Fernando Gutiérrez Idalgo (2010). CONTABILIDAD DE GESTIÓN. PROFUNDIZACIÓN EN EL CÁLCULO DEL COSTE Y PROCESO DE PLANIFICACIÓN Y CONTROL. Pirámide
VERA RÍOS, SIMÓN; REQUENA, JOSÉ MARÍA (2008). CONTABILIDAD INTERNA. ARIEL
AMAT, ORIOL; SOLDEVILA, PILAR (2011). CONTABILIDAD Y GESTIÓN DE COSTES. PROFIT EDITORIAL
Catalina Vacas Guerrero, María Jesús Bonilla Priego, Mónica Santos Cebrián, Carmen Avilés Palacios (2009). FUNDAMENTOS DE CONTABILIDAD DE COSTES Y DE GESTIÓN. UNA VISIÓN PRÁCTICA. DELTA PUBLICACIONES

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Financial Accounting/662G01011

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.