Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Analizar a dimensión económica do turismo. |
A5 |
Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións. |
A6 |
Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente. |
A9 |
Analizar, sintetizar e resumir criticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas. |
A12 |
Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas. |
A13 |
Manexar técnicas de comunicación. |
A14 |
Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento das principais institucións xurídicas e administrativas no ámbito turístico e tributario |
A14
|
B1 B4 B6
|
C4 C7
|
Capacidade para localizar e manexar fontes xurídicas |
A5
|
B1 B3
|
C3 C6 C8
|
Coñecer as principais estruturas político-administrativas turísticas e familiaridade coa forma de dirixirse a elas e a súa regulación |
A5
|
B1 B3
|
C3 C6 C8
|
Resolución de problemas básicos na materia |
A5 A6 A14
|
B1 B3 B4 B6
|
C5
|
Aplicación dun pensamento crítico, lóxico e creativo |
A5 A14
|
B1 B3 B4
|
C4 C6
|
Traballo de forma autónoma con iniciativa e de forma colaborativa |
A2 A5 A9 A12 A13
|
B2 B3 B5 B7
|
C1 C2 C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1.- O CIDADÁN ANTE A ADMINISTRACIÓN PÚBLICA |
1.1.- Composición do sector público
1.2.- O interesado no procedemento ante a Administración
1.3.- A actividade das Administracións públicas
|
TEMA 2. OS ACTOS ADMINISTRATIVOS |
2.1. Requisitos dos actos administrativos
2.2. Eficacia dos actos
2.3. Nulidade e anulabilidade dos actos |
TEMA 3. O PROCEDEMENTO ADMINISTRATIVO COMÚN |
3.1. Dereitos do interesado
3.2. Inicio do procedemento
3.3. Tramitación do procedemento
3.4. Finalización do procedemento
3.5. Execución |
TEMA 4.-INTRODUCIÓN AO DEREITO TRIBUTARIO E OS SEUS PRINCIPIOS CONSTITUCIONAIS. |
4.1.- Concepto e contido do Dereito Tributario.
4.2.- Valor normativo dos principios constitucionais do Dereito Tributario.
4.3.- O principio de xeralidade.
4.4.- O principio de igualdade.
4.5.- O principio de progresividade.
4.6. O principio de reserva de lei.
4.7.- O principio de capacidade económica.
|
TEMA 5.- AS FONTES DO ORDENAMENTO TRIBUTARIO.
|
5.1.- A Constitución.
5.2.- Convenios internacionais e dereito comunitario
5.3.- A Lei.
5.4.- A Lei Xeral Tributaria.
5.5.- O Decreto - Lei e o Decreto Lexislativo.
5.6.- O Regulamento.
5.7.- As ordes interpretativas, consultas vinculantes e doutrina do Tribunal Económico-Administrativo.
5.8.- A costume e o precedente administrativo.
5.9.- A xurisprudencia.
5.10.- Dereito supletorio |
TEMA 6.-A FISCALIDADE NA POSTA EN MARCHA DUNHA EMPRESA: PROCEDEMENTOS BÁSICOS.
|
6.1.- Licencias e trámites de apertura.
6.2.- Inscripcións e rexistros.
6.3.- Obrigas fiscais do empresario.
6.4.- Información e asistencia ao contribuínte no cumprimento de obrigas tributarias. |
TEMA 7.- OS INGRESOS PÚBLICOS.
|
7.1.- Os ingresos públicos: concepto e clases.
7.2.- Os ingresos patrimoniais.
7.3.- Os ingresos de monopolio. |
TEMA 8.-O TRIBUTO.
|
8.1.- O tributo: concepto e clases.
8.2.- O imposto: concepto e carácteres.
8.3.- Clases de impostos.
8.4.- A taxa. |
TEMA 9.- A OBRIGA TRIBUTARIA E OS ELEMENTOS DO TRIBUTO.
|
9.1.- A obriga tributaria.
9.2.- O feito impoñible.
9.3.- A remuneración do tributo.
9.4.- A exención tributaria.
9.5.- O suxeito activo do tributo.
9.6.- Os suxeitos pasivos do tributo.
9.7.- O retedor.
9.8.- O responsable do tributo.
9.9.- A sucesión no tributo.
9.10.- O domicilio fiscal.
9.11.- A representación. |
TEMA 10.-A XESTIÓN DOS TRIBUTOS.
|
10.1.- A xestión tributaria.
10.2.- A declaración e a autoliquidación.
10.3.- A liquidación dos tributos: a base impoñible, os tipos de gravame e a cota tributaria. |
TEMA 11.- O SISTEMA TRIBUTARIO.
|
11.1.- O sistema tributario estatal: impostos directos e indirectos.
11.2.- A tributación autonómica e a tributación local. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A5 A12 A14 B7 C5 C6 C7 C8 |
20 |
32 |
52 |
Traballos tutelados |
B4 B5 C1 C2 C3 C4 |
10 |
30 |
40 |
Aprendizaxe colaborativa |
A6 A13 B6 |
12 |
23 |
35 |
Proba obxectiva |
A9 B1 B2 B3 |
2 |
20 |
22 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Nestas sesións traballaranse os contidos que integran o marco teórico da materia, mediante exposición oral do docente. Para iso utilizaranse medios audiovisuais. O obxectivo destas sesións é favorecer a aprendizaxe do alumno. |
Traballos tutelados |
Con esta metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, preténdese que os estudantes asuman responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. En torno aos diferentes temas explicados nas sesións maxistrais propoñerase a realización dun traballo individual ou en grupo. |
Aprendizaxe colaborativa |
O alumno, en grupo ou individualmente, ha de resolver casos prácticos en clase coa axuda do profesor para posteriormente discutir os resultados |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Consistirá na realización dun exame escrito final e que versará sobre aspectos teórico, prácticos ou teórico-prácticos correspondentes aos temas desenvolvidos nas sesións maxistrais |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Con esta metodoloxía, preténdese que os/as estudantes asuman a responsabilidade polo seu propio aprendizaxe. En torno aos diferentes temas explicados nas sesións maxistrais proporase a realización dun traballo individual ou en grupo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A9 B1 B2 B3 |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Consistirá na realización dun exame escrito final e que versará sobre aspectos teórico, prácticos ou teórico-prácticos correspondentes aos temas desenvolvidos nas sesións maxistrais e no estudo de casos. |
70 |
Traballos tutelados |
B4 B5 C1 C2 C3 C4 |
Con esta metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, preténdese que os estudantes asuman responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. En torno aos diferentes temas explicados nas sesións maxistrais propoñerase a realización de traballos individuais ou en grupo.Algúns deles recolleranse nas clases para a súa evaluación; outros entregaranse nas datas propostas. |
20 |
Aprendizaxe colaborativa |
A6 A13 B6 |
O alumno, en grupo ou individualmente, resolverá os casos prácticos en clase coa axuda do profesor para posteriormente discutir os resultados. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia é imprescindible acadar un 4 na proba obxectiva. Os/as
alumnos/as con dispensa de asistencia académica deberán poñerse en
contacto co profesor para coñecer que traballos deberán entregar ao
final do curso. En xullo, o examen será o 100% da nota final. O mesmo sucederá cos alumnos que soliciten a convocatoria anticipada. Só se considerá como non presentado ás persoas que non realicen o exame final da materia
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
BOE (). Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas. BOE
BOE (). Ley 58/2003, de 17 de diciembre, General Tributaria. BOE
Emilio Cencerrado Millán (). Manual de derecho tributario del turismo. Tirant lo Blanch |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Introdución ao Dereito/662G01003 | Contabilidade Financiera/662G01011 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|