Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Analizar a dimensión económica do turismo. |
A5 |
Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións. |
A9 |
Analizar, sintetizar e resumir criticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas. |
A10 |
Xestionar os recursos financeiros. |
A12 |
Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Buscar, recopilar, manejar y extraer conclusiones de la información económica. |
A2
|
B1
|
C1 C2 C6 C7
|
Conocer las fuentes de información para la investigación turística. |
A5
|
B1 B3
|
C3 C5 C8
|
Acceder a las distintas fuentes de información. |
A5
|
B6
|
C3 C6
|
Analizar, interpretar e inferir datos y resultados. |
A5
|
B1 B3
|
C6
|
Conocer los sistemas y procedimientos contables y financieros aplicados a las empresas turísticas. |
A9
|
B1 B3
|
C6
|
Conocer las herramientas necesarias para el análisis de los estados contables y los criterios para la interpretación de los mismos. |
A9
|
B1 B3
|
C6
|
Elaborar e interpretar la información contenida en los distintos estados contables. |
A9
|
B1 B4
|
C6
|
Comprender y elaborar la información financiera para los usuarios internos y externos. |
A9
|
B4 B6
|
C6
|
Conocer las principales fuentes de financiación de las empresas turísticas. |
A10
|
B6
|
C3
|
Resolver situaciones de desequilibrio económico fianciero. |
A10
|
B3 B7
|
C4
|
Detectar oportunidades para mejorar la situación económico financiera de la empresa. |
A10
|
B4 B7
|
C4
|
Dirigir, coordinar y controlar el departamento contable de las empresas turísticas. |
A12
|
B2 B5
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. INTRODUCCIÓN Á ANÁLISE DE ESTADOS FINANCEIROS |
1.1. CONCEPTO E OBXECTIVOS DA ANÁLISE DE ESTADOS FINANCEIROS.
1.2. OS PROBLEMAS DAS EMPRESAS E AS SÚAS CAUSAS.
1.3. ANÁLISE E DIAGNÓSTICO EMPRESARIAL.
1.4. DATOS COMPLEMENTARIOS Á ANÁLISE DE ESTADOS FINANCEIROS.
1.5. LIMITACIÓNS DA ANÁLISE. |
TEMA 2. ESTADOS FINANCEIROS |
2.1. BALANCE DE SITUACIÓN.
2.2. A CONTA DE PERDAS E GAÑOS.
2.3. ESTADO DE CAMBIOS NO PATRIMONIO NETO.
2.4. ESTADO DE FLUXOS DE EFECTIVO.
2.5. MEMORIA, INFORME DE XESTIÓN E INFORME DE AUDITORÍA DE CONTAS.
2.6. MANIPULACIÓNS CONTABLES E MAQUILLAXE DE CONTAS ANUAIS.
|
TEMA 3. ANÁLISE DO BALANCE DE SITUACIÓN |
3.1. OBXECTIVOS E ASPECTOS PREVIOS.
3.2. ESTRUCTURA DO BALANCE IDEAL.
3.3. CONCEPTO E USO DE RATIOS.
3.4. PRINCIPAIS RATIOS PARA ANALIZAR BALANCES.
3.5. O PODER PREDICTIVO DAS RATIOS.
|
TEMA 4. ANÁLISE DA CONTA DE PERDAS E GAÑOS |
4.1. OBXECTIVOS DA ANÁLISE.
4.2. ANÁLISE DA MARXE POR PRODUCTOS.
4.3. CÁLCULO DO UMBRAL DE RENDIBILIDADE.
4.4. ANÁLISE DOS GASTOS.
4.5. ANÁLISE DA PRODUTIVIDADE, DA EFICACIA E DA EFICIENCIA.
4.6. AVALIACIÓN DO NIVEL DE CALIDADE. |
TEMA 5. RENDIBILIDADE, AUTOFINANCIACIÓN E CRECEMENTO. FONDO DE MANIOBRA |
5.1. ESTUDO DA RENDIBILIDADE.
5.2. APALANCAMENTO FINANCEIRO.
5.3. AUTOFINANCIACIÓN.
5.4. CRECEMENTO DA EMPRESA: CAPACIDADE E TIPOLOXÍA.
5.5. CONCEPTO E IMPORTANCIA DO FONDO DE MANIOBRA.
5.6. AS NECESIDADES DE FONDO DE MANIOBRA.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba de resposta breve |
A2 A5 B1 B2 B6 B7 C1 |
1 |
2.5 |
3.5 |
Resumo |
A2 A5 A9 A10 B1 B4 B6 B7 C3 C4 |
4 |
12 |
16 |
Solución de problemas |
A2 A5 A9 A10 A12 B1 B2 B3 B4 B6 B7 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 |
10 |
25 |
35 |
Sesión maxistral |
A2 A5 A9 A10 A12 B3 B4 B5 C3 C6 C7 |
15 |
37.5 |
52.5 |
Traballos tutelados |
A9 B1 B2 B4 B5 C8 C1 |
5 |
12.5 |
17.5 |
Aprendizaxe servizo |
A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C3 C4 C7 C8 |
4 |
10 |
14 |
Proba obxectiva |
A2 A5 A9 A10 A12 B1 B2 B3 B4 B6 B7 C1 C4 C6 |
3 |
7.5 |
10.5 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba de resposta breve |
Proba obxectiva dirixida a provocar o recordo dunha aprendizaxe presentada.Preséntase un enunciado en forma de pregunta para responder coa resolución de operacións sinxelas. Realizarase ao longo do cuatrimestre. |
Resumo |
Consiste nunha síntese dos principais contidos traballados. O alumnado terá que expoñer os temas traballados na aula. É tamén unha axuda importante para o repaso e a preparación de exames. |
Solución de problemas |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Sesión maxistral |
Tipo especial de lección impartida polo profesor, onde se baraxarán contidos que conforman o marco teórico - práctico da materia contable. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma do alumnado, baixo a tutela do da persoa docente e en escenarios variados (académicos e profesionais). Nesa metodoloxía o alumnado asume a responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente do estudantado e o seguimento desa aprendizaxe polo docente-titor. O alumnado poderá realizar o traballo baixo a metodoloxía de Aprendizaxe e Servizo ApS, desenvolvendo o seu traballo nun contexto real e en conxunto con outros colectivos. |
Aprendizaxe servizo |
Trátase dunha actividade que integra o servizo á comunidade coa aprendizaxe de contidos e a adquisición de competencias a partir da práctica reflexiva. O alumnado aplicará os coñecementos xerados nas clases á unha situación práctica ofrecendo servizo á comunidade. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc.
A proba consistirá na resolución dun exame final que versará sobre aspectos do análise contable. Esa proba consta de varios tipos de preguntas: tipo test, verdadeiro ou falso, resolución de exercicios prácticos para a elección da resposta correcta. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Resumo |
Solución de problemas |
Traballos tutelados |
Aprendizaxe servizo |
|
Descrición |
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo directo co profesor, polo que implican unha participación obrigatoria para o alumnado.
O xeito e o momento no que se desenvolverá será indicado en relación a cada actividade, ao longo do curso, segundo o plan de traballo da materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta breve |
A2 A5 B1 B2 B6 B7 C1 |
Valoraránse os coñecementos teóricos e prácticos de análise contable adquiridos ó longo das sesións maxistrais. |
10 |
Resumo |
A2 A5 A9 A10 B1 B4 B6 B7 C3 C4 |
En relación coa presentación oral valoraráse a claridade das opinións expostas verbo de:
1. Os temas que se especifican no programa da materia.
2. A resolución de problemas contables.
|
10 |
Solución de problemas |
A2 A5 A9 A10 A12 B1 B2 B3 B4 B6 B7 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 |
Valorarase a resolución de varias situacións problemáticas concretas a partir dos coñecementos traballados nas sesións maxistrais. |
10 |
Proba obxectiva |
A2 A5 A9 A10 A12 B1 B2 B3 B4 B6 B7 C1 C4 C6 |
Consistirá nunha proba escrita que versará sobre aspectos teóricos e prácticos, correspondentes aos temas desenvolvidos ao longo do curso. |
50 |
Traballos tutelados |
A9 B1 B2 B4 B5 C8 C1 |
No transcurso da materia será proposto un traballo grupal para aplicar os coñecementos xerados nas clases de forma práctica. O traballo será realizado en grupos pequenos de 4 integrantes e avaliado con rúbrica que o alumnado coñecerá ao principio das clases. O traballo poderá ter unha compoñente de ApS ou dentro do proxecto elixido polo alumnado. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Nota Final da Material: Sumatorio de todas as puntuacións. Observación de Primeira oportunidade: é necesario aprobar a Proba obxectiva con 50% da valoración total desta parte para superar a materia. En Segunda oportunidade, gardarase a nota obtida na proba de resposta breve, solución de problemas, traballos tutelados e resumos realizados polo alumnado ao longo do cuatrimestre. A esta nota sumarase a nota obtida na proba obxectiva de segunda oportunidade, que versará sobre aspectos teóricos e prácticos, correspondentes aos temas desenvolvidos ao longo do curso. O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia será avaliado unicamente coa Proba obxectiva, que suporá o 100% da calificación. A proba terá o mesmo contido que para o alumnado con dedicación a tempo completo. O alumnado que non se presente a Proba obxectiva, aínda que teña participado activamente das outras actividades, será calificado como NON PRESENTADO. Fóra dos previstos no regulamento, en ningún caso se cambiará a data de ningunha proba.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Jose Antonio Ortega Martínez (2006). Análisis de Estados Financeiros (e-book). Desclee de Brouwer
Oriol Amat (2008). Análisis de Estados Financieros. Fundamentos y aplicaciones. Ediciones Gestión 2000
Julián González Pascual (2016). Análisis de la empresa a través de su información económico-financiera: aplicaciones prácticas (e-book). Pirámide
Oriol Amat (2008). Análisis Económico - Financiero. Ediciones Gestión 2000 |
Amat, O.: "Análisis de Estados Financieros. Fundamentos y aplicaciones", Ediciones Gestión 2000, Barcelona, 2008. Amat, O.: "Análisis Económico - Financiero", Ediciones Gestión 2000, Barcelona, 2008. ACCID: "Normas Internacionales de Información Financiera", Asociación Catalana de Contabilidad y Dirección, Barcelona, 2007. Plan General de Contabilidad. Real Decreto 1514/2007, 16 de noviembre. Plan General de Contabilidad de PYMES. Real decreto 1515/2007, 16 de noviembre. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Contabilidade Financiera/662G01011 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Contabilidade de custos/662G01017 |
|
Observacións |
Recoméndase ao alumnado traballar de xeito continuado nos contidos da materia ao longo de todo o curso. Tamén se recomenda que manteña unha comunicación aberta co profesor a través das titorías persoais. Recoméndase que antes de cada clase teórica o alumnado lea e prepare o tema que será presentado, empregando o manual básico da materia. Finalmente, é recomendable que o alumnado utilice o horario establecido de titoría para realizar consultas e esclarecer dúbidas da materia. |
|