Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Analizar a dimensión económica do turismo |
A5 |
Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións. |
A6 |
Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente. |
A12 |
Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas. |
A13 |
Manexar técnicas de comunicación. |
A26 |
Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións turísticas. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
-Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións turísticas
-Dirixir e xestionar os distintos tipos de entidades turísticas, sendo capaz de resolver problemas específicos de xestión de recursos humanos cun razoamento crítico e compromiso ético.
-Capacidade de análise e síntese que permita a xestión da toma de decisións dende o razoamento crítico e que tamén permita a adaptación aos cambios
-Capacidade de organización e planificación con iniciativa emprendedora e de liderado sobre os recursos humanos da empresa, así como ser capaz de traballar de forma colaboradora e desenvolver habilidades de relacións interpersoais.
|
A2 A5 A6 A12 A13 A26
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. CONCEPTO DE XESTIÓN DE RECURSOS HUMANOS |
1.1. As tres áreas da xestión de recursos humanos
1.2. Importancia da xestión de recursos humanos no sector turístico
1.3. Obxectivos da xestión do persoal na empresa turística
|
Tema 2. POLÍTICA LABORAL E SALARIAL |
2.1. Postos e tipos de contratación no sector turístico
2.2. Política salarial e factores
2.3. Complementos do salario
|
Tema 3. SELECCIÓN E RECRUTAMENTO DE PERSOAL
|
3.1. Fases previas: fontes de recrutamento, currículo vitae
3.2. Fases centrais: técnicas de selección (entrevistas, test e outras formas de selección)
3.3. Fases finais
|
Tema 4. INCORPORACIÓN AO POSTO DE TRABALLO
|
4.1. Acollida e incorporación á empresa
4.2. Manual do empregado. Información ao empregado
4.3. Período de aprendizaxe
4.4. Prevención de Riscos Laborais
|
Tema 5. FORMACIÓN DO PERSOAL NA EMPRESA TURÍSTICA
|
5.1. Avaliación de necesidades de formación
5.2. Plan de formación
|
Tema 6. A MOTIVACIÓN COMO FERRAMENTA PARA DIRIXIR O EQUIPO DE TRABALLO
|
6.1. Motivación e rendemento dos empregados
6.2. Técnicas e efectos da motivación
6.3. Valoración de Tarefas
6.4. Promoción do persoal
|
Tema 7. O TRABALLO EN EQUIPO E O SEU IMPACTO NA EMPRESA
|
7.1. O grupo eficaz na empresa turística
7.2. Dirección de grupos humanos
7.3. Interacción de grupos
7.4. Importancia da delegación
|
Tema 8. A COMUNICACIÓN INTERNA NA EMPRESA TURÍSTICA
|
8.1. Técnicas e estratexias de comunicación. Comunicación interna
8.2. As reunións de traballo
8.3. Comunicación no sector turístico
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A5 A6 A12 A13 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C4 C5 C6 C7 C8 |
20 |
24 |
44 |
Estudo de casos |
A2 A5 A6 A12 A13 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 |
0 |
35 |
35 |
Traballos tutelados |
A2 A5 A6 A12 A13 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
0 |
35 |
35 |
Aprendizaxe colaborativa |
A2 A5 A6 A12 A13 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
0 |
20 |
20 |
Proba mixta |
A2 A5 A6 A12 A26 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
10 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral do profesor dos temas da materia
|
Estudo de casos |
Estudo de casos e situacións reais de empresas turísticas e do ámbito laboral actual dos cales se facilitará ao alumno/a datos concretos extraidos de informes, reportaxes e noticias de prensa así como doutros documentos audiovisuais de interese. Propoñeranse exercicios na aula e irase especificando a metodoloxía concreta para a súa realización.
|
Traballos tutelados |
Realización de traballos prácticos obrigatorios guiados individuais ou en grupos reducidos sobre diversas situacións empresariais relacionadas có sector. No devandito traballo o alumno/a terá que planificar/deseñar e clasificar os recursos humanos e as súas capacidades segundo tipo de empresa. O devandito traballo forma parte da avaliación final.
|
Aprendizaxe colaborativa |
Algunhas das tarefas teranse que realizar a través de foros ou wikis colaborativos en grupos nos que o alumnado traballará de forma conxunta na tarefa asignada para optimizar a súa propia aprendizaxe e o dos outros membros. |
Proba mixta |
Exame mixto onde haberá unha parte test que valora a aprendizaxe de conceptos e outra parte de preguntas de desenvolvemento que valora a aprendizaxe de coñecementos.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Estudo de casos |
Aprendizaxe colaborativa |
|
Descrición |
O estudo de casos supón a atención personalizada de titorías individuais ou en pequenos grupos online. Os traballos guiados tamén supoñerán un seguimento e control do alumno/a. As titorías iranse expoñendo a medida que se explique o contido teórico do curso e a súa aplicación práctica.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A2 A5 A6 A12 A26 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C4 C5 C6 C7 C8 |
Constará dun exame escrito obrigatorio composto dunha parte conceptual e outra de desenvolvemento ou aplicativas da materia, sendo imprescindible superar cada unha das partes.
|
60 |
Traballos tutelados |
A2 A5 A6 A12 A13 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Realización de traballos prácticos obrigatorios tutelados individuais que se terán que entregar nas datas marcadas para a posterior corrección do profesor/a.
|
15 |
Estudo de casos |
A2 A5 A6 A12 A13 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 |
Teranse que traballar os casos prácticos e entregar nas datas marcadas para a posterior corrección do profesor/a.
|
15 |
Aprendizaxe colaborativa |
A2 A5 A6 A12 A13 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Realización de tarefas obrigatorias (foros ou wikis) colaborativas, cuxa participación será avaliada polo profesor/a. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Os traballos tutelados son
obrigatorios para a avaliación e o alumno/a terá que obter un mínimo de 5
para facer media co exame, chegando a 5 entre as dúas partes. 1ª Oportunidade: a parte práctica ten un valor dun 40%, a
parte teórica (exame) ten un valor dun 60%. Gardarse a nota aprobada da parte práctica de traballos obrigatorios feitos durante o curso ou da parte teórica (exame) para a 2ª oportunidade, sempre e cando se obteña un 5 (aprobado) en calquera das partes. 2ª Oportunidade: No caso de ser N.P. ou suspenso (parte práctica) na 1ª oportunidade, o alumno/a poderá entregar todos os traballos obrigatorios requiridos para tentar aprobar a materia na 2ª oportunidade. A nota da parte práctica (en caso de estar aprobada) gardarase só para o inmediato curso seguinte. O alumno obtendrá a calificación de NP se non se presenta ao exame, aínda que presentase traballos durante o curso (independentemente da oportunidade). Permítese unha dispensa de asistencia máxima dun 20%. A partires do 20% tense que xustificar por motivos de traballo, prácticas, enfermidade ou dispensa académica de exención de asistencia, de non ser así, pode quedar afectado a porcentaxe de avaliación de ambas as partes. O
alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa
académica de exención de asistencia, solicitada oficialmente, poderá facer os traballos obrigatorios, e
facerlos chegar ao profesor/a para a súa avaliación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
García Isa, Isabel (2013). Gestión de Recursos Humanos en Empresas Turísticas. Paraninfo S.A.
Bayón Mariné, Fernando y García Isa, Isabel (1997). Gestión de Recursos Humanos. Manual para tècnicos en empresas turísticas. Madrid. Editorial Síntesis
Iglesias J.A. (1992). La gestión de Recursos Humanos aplicada al sector turístico. Barcelona, Bosch
Serrat i Juliá, Josep (1996). La Gestión del personal en la empresa turística. Centro de Estudios Ramón Areces S.A.
Agut, Sonia; Grandío, Antonio y Peris, Rosana (2011). Los Recursos Humanos en el ámbito turístico. Síntesis
Rubio Gil, Angeles (2001). Los Recursos Humanos en el sector turístico español: organización del trabajo y empleo. Ariel Turismo
Rodríguez Crespo, Mª José y Vallecillo Orellana, Araceli (2018). Manual para la gestión laboral de los Recursos Humanos en las empresas turísticas. Tecnos |
|
Bibliografía complementaria
|
Werther, William B. y Davis, Jr. Keith (2000). Administración de personal y Recursos Humanos. Madrid. Mc-Graw Hill
Bonache, J y Cabrera A. (2007). Dirección de personas. Madrid,Pearson Educación
Satre, M.A. y Aguilar, E.M. (2003). Dirección de Recursos Humanos. Un enfoque estratégico. Madrid. Mc-Graw Hill
Gómez Mejía, L. y otros (2008). Gestión de Recursos Humanos. Madrid. Pearson Educación S.A.
Dolán, S. (1999). La Gestión de los Recursos. Madrid.Mc-Graw Hill
Alcaide M., González M., Florez J. (1996). Mercado de trabajo, reclutamiento e formación en España. Madrid, Pirámide
Ordóñez, M (1996). Modelos y experiencias innovadoras en la gestión de los recursos humanos. Barcelona, Gestión 2000
Casanueva, C., García del Junco J. y Caro F.J. (2000). Organización y gestión de empresas turísticas. Madrid, Pirámide |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Direción Estratéxica de Empresas Turísticas/662G01042 |
|
|