Identifying Data 2021/22
Subject (*) Second Modern Language I: German Code 662G01047
Study programme
Grao en Turismo
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second Obligatory 6
Language
German
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Letras
Coordinador
Martín Cancela, Elena
E-mail
elena.martin@udc.es
Lecturers
Martín Cancela, Elena
E-mail
elena.martin@udc.es
Web
General description Esta materia foi deseñada para dotar os futuros graduados duns coñecementos e habilidades mínimos necesarios para comprender e facerse comprender en situacións habituais da vida cotiá en países de fala alemá, así como para poder desenvolver unha conversación de temas cotiáns cunha persoa de fala alemá. Ademais proporcionaráselle ao alumnado uns coñecementos lingüísticos que lle permitan desenvolver as competencias lingüísticas mínimas (oral e escrita) para que sexan capaces de desenvolver tarefas en empresas do sector turístico con clientes de fala alemá ou outras empresas de países de fala alemá.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen:
.- Traballos tutelados mediante exercicios de expresión escrita
.- Obradoiro de tarefas e exercicios

*Metodoloxías docentes que se modifican:
.- A proba oral modificarase según as circunstancias
.- A proba mixta pasará a facerse mediante cuestionarios Moodle.
.- Modifícase a sesión maxistral, que pasa a reducirse en duración e os contidos pasan a complementarse con vídeos, presentación e outros materiais dispoñibles para o alumnado a través de Moodle/Teams

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
.- Foro Moodle: póñense a disposición do alumnado diferentes foros para poder consultar dúbidas que podan xurdir sobre os obradoiros e traballos tutelados, así como sobre calquera outro aspecto da sinatura. Ademais abrirase un foro exclusivo para dúbidas finais que podan xurdir incluso unha vez rematada a sinatura. Os foros estarán accesibles ata o final do curso.
.- Tarefas Moodle: para cada tarefa que teña que entregar o alumnado contará cunha explicación pormenorizada dos requirimentos da tarefa na descrición do apartado correspondente en Moodle.
.- Teams: previa a realización das tarefas, traballos ou cuestionarios, destinarase un tempo de explicación verbal sobre a mesma mediante Videoconferencia onde o alumnado poderán formular tódalas dúbidas que poidan ter. Ademais destinarase unha última sesión a través de Videoconferencia para resolver tódalas dúbidas ou peticións do alumnado, así como para facilitarlles recursos que poidan ser de axuda para complementar todo lo aprendido na sinatura e que o poidan consolidar de cara ao próximo curso.
.- Correo electrónico e mensaxes en Moodle: se ben é preferible que as dúbidas se compartan nos foros habilitados, o alumnado tamén pode poñerse en contacto co profesorado a través do correo electrónico ou mensaxe de Moodle para facer consultas individuais, solicitar encontros virtuais, etc.

4. Modificacións na avaliación:
.- Traballos tutelados (30%)
.- Obradoiro (30%)
.- Cuestionarios (40%)

*Observacións de avaliación:
.- No caso de detectar en algunha das probas indicios de copia, plaxio ou utilización ilícita de recursos a proba ou traballo pasará a ser cualificado con 0.
APLICABLE A TODALAS CONVOCATORIAS.
.- Elimínase o sistema da entrega dos traballos tutelados. Non é necesario entregar as correccións nin o dosier final.

APLICABLE A 1ª CONVOCATORIA.


Requisitos para superar a materia na 1ª OPORTUNIDADE:
1. Obter unha puntuación de 4 sobre 10 en cada unha das partes obxecto de avaliación.
2. Asistir e participar regularmente as sesións e actividades da clase.
3. Entregar os traballos tutelados nas datas indicadas (mínimo un 80%).

Requisitos para superar a materia na 2ª OPORTUNIDADE de XULLO:
1. Obter unha puntuación de 4 sobre 10 en cada unha das partes obxecto de avaliación:
- Traballo final 30%
- Cuestionario de comprensión lectora 20%
- Cuestionario final 50%

Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b e 4.5) (29/5/212):
.- A cualificación final da sinatura será aquela que resulte dos cuestionarios mais os traballos tutelados. Os traballos terán que ser entregados en la fecha que se estableza, para o que o alumnado terá que estar en contacto con outros compañeiros ou ben co profesor.


5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
- Non se realizarán cambios. O alumnado xa dispoñe de todos os materiais de traballo ao comezo do cuadrimestre.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A6 Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente.
A13 Manexar técnicas de comunicación.
A15 Traballar en inglés como lingua estranxeira.
A16 Comunicarse de forma oral e escrita nunha segunda lingua estranxeira.
A17 Comunicarse de forma oral e escrita nunha terceira lingua estranxeira.
A29 Traballar en medios socioculturais diferentes.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Consolidar as estruturas básicas da lingua alemá a nivel básico. A13
A16
A17
B1
B2
B3
B4
B6
C1
C2
C6
C7
Consolidar un léxico xeral básico para poder entrar en conversacións (de forma oral ou escrita) con persoas de fala alemá. A6
A13
A15
A16
A17
A29
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C4
C7
C8
Consolidar unhas nocións básicas de léxico e estruturas gramaticais propias do sector turístico. A13
A16
B1
B2
B4
B6
C1
C2
C5
C7
Coñecer os diferentes costumes, culturas e normas de comportamento nos países de fala alemá. A6
A13
A16
A29
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C2
C3
C4
C6
C7
Comprender e producir mensaxes orais e escritas a nivel básico en situacións tanto persoais coma relacionadas co campo do sector turístico con empresas e persoas de fala alemá. A13
A16
A29
B1
B6
B7
C2
C7

Contents
Topic Sub-topic
Sich vorstellen. AUSSPRACHE:
.- Regras básicas da pronunciación alemá.
.- Entoación e acento alemá en oracions sinxelas.

GRAMMATIK:
.- Xénero e número dos substantivos.
.- Artigo determinado e indeterminado e a súa declinación I.
.- Oracións simples: afirmativas, negativas e interrogativas.
.- O pronombre persoal e a súa declinación I

KOMMUNIKATION:
.- Saúdos e presentacións.
Die Familie AUSSPRACHE:
.- Regras de pronunciación: ditongos e vogais modificados en alemán(ä, ö, ü).

GRAMMATIK:
.-O artigo determinado e indeterminado e a súa declinación II.
.- Partículas interrogativas.
.- O pronome persoal e a súa declinación II
.- O verbo en presente de indicativo.
.- Verbos separables e non separables.

KOMMUNIKATION:
.- Preguntas con e sen partículas interrogativas.
An der Rezeption AUSSPRACHE:
.- Entoación e acento en oracións con dous verbos.
.- Pronunciación das terminacións típicas da lingua alemá.

GRAMMATIK:
.- Verbos modais en presente do indicativo.
.- O pronome persoal e a súa declinación III
.- Conectores I.
.- O adxectivo posesivo e a súa declinación.

KOMMUNIKATION:
.- Diálogos e formularios.
Buchung AUSSPRACHE:
.- Entoación e acento en oracións coordinadas.

GRAMMATIK:
.- Preposicións II
.- Conectores II.

KOMMUNIKATION:
.- Las horas
.- Pedir e dar información.
Im Zimmer. Zimmer Beschreibung und Umgebungen. AUSSPRACHE:
.- Entoación en oracións exclamativas.

GRAMMATIK:
.- O verbo en futuro de indicativo.
.- O verbo en imperativo.
.- Preposicións III

KOMMUNIKATION:
.- Expresar os plans futuros.
.- Describir unha habitación.
.- Dar indicacións pola cidade.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Speaking test A6 A13 A16 A17 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C2 C3 C4 C7 C8 0.5 10 10.5
Supervised projects A13 A15 A16 A29 B1 B2 B3 B4 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 5 25 30
Guest lecture / keynote speech A13 A16 A29 B1 B3 B4 B6 B7 C2 C3 C4 C7 18 35 53
Workshop A13 A16 A29 B1 B3 B4 B6 B7 C2 C3 C4 C7 18.5 15 33.5
Mixed objective/subjective test A13 A16 A29 B1 B3 B4 B6 B7 C2 C3 C4 C7 2 15 17
 
Personalized attention 6 0 6
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Speaking test Nos últimos días do curso terá lugar unha proba oral seguindo as pautas e indicacións explicadas en clase.
Supervised projects O alumno deberá realizar exercicios de expresión escrita relacionados con cada un dos temas tratados na aula. O número das devanditas redaccións e a súa extensión serán fixados semanalmente polo profesor.
Guest lecture / keynote speech O profesor impartirá as clases maxistrais co fin de comunicar e transmitir aos alumnos os coñecementos básicos da lingua para que eles poidan aplicalos posteriormente no resto de actividades e probas que se desenvolvan ao longo do curso.
Workshop Cada un dos temas tratados nas clases maxistrais levará asignado unha serie de tarefas e exercicios, a realizar na aula, destinados a consolidar e fixar os coñecementos explicados. As devanditas tarefas poderán ser ben orais ou escritas.
Mixed objective/subjective test Ao final do curso realizarase 1 proba mixta final escrita que constarán de duas partes diferenciadas:
a.- Exercicios de gramática.
b.- Expresión escrita + Comprensión lectora.
Para superar a proba será necesario obter unha nota mínima que se comunicará ao comenzo do curso (exercicios e expresión escrita+comprensión lectora).

Personalized attention
Methodologies
Speaking test
Supervised projects
Workshop
Description
Previa á proba oral realizarase unha sesión conxunta cos alumnos na que o profesor responderá e orientase ao alumnado de cara á devandita proba.
Así mesmo os traballos tutelados irán acompañados de sesións breves (individuais ou en grupo) nas que se abordarán as problemáticas que vaian xurdindo ao longo do curso na realización das devanditas probas.
A final de curso terá lugar unha última sesión na que se responderán e aclararán todas as dúbidas que aínda puidese haber.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Speaking test A6 A13 A16 A17 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C2 C3 C4 C7 C8 A proba oral consistirá nun exercicio oral público tipo prsentación e/o entrevista. 10
Supervised projects A13 A15 A16 A29 B1 B2 B3 B4 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 É necesario ter entregado un mínimo do 70% dos traballos tutelados para que a cualificación destes se teña en conta na nota final da materia.
25
Workshop A13 A16 A29 B1 B3 B4 B6 B7 C2 C3 C4 C7 Actividades da parte práctica e teórico-práctica (contidos gramaticais, expresión escrita e oral, comprensión lectora e oral, léxico, expresión e interacción oral).
Inclúe a valoración da asistencia ás clases presenciais.
5
Mixed objective/subjective test A13 A16 A29 B1 B3 B4 B6 B7 C2 C3 C4 C7 As probas mixtas constarán de dúas partes:
a.- Exercicios de contido gramatical.
b.- Expresión escrita e comprensión lectora.

Será necesario ter unha nota mínima en cada unha das dúas partes das que consta a devandita proba para superar a materia (exercicios de gramática e expresión escrita e comprensión lectora).
É obligatorio obturen unha calificación de 4 sobre 10 nesta proba para superar-la materia.
60
 
Assessment comments

PRIMEIRA OPORTUNIDADE:

-O alumnado deberá obturen unha calificación igual ou superior a 4 sobre 10 na proba mixta para supera-la materia.

-No caso de non superarse alguna das parte da proba mixta, a calificación final da materia non pode ser superior ao 4.5 sobre 10.

-O alumnado que non se presente a proba mixta ou a proba oral, será calificado como Non presentado. 

-O alumnado deberá ter entregado un mínimo dun 70% dos trabajos obrigatorios. 

 SEGUNDA OPORTUNIDADE E CONVOCATORIA ADIANTADA DECEMBRO:

-A avaliación en segunda oportunidade queda establecida nun 100% polo nota dunha proba mixta.

ALUMNADO CON EXCENCIÓN DE ASISTENCIA

- O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "norma que regula o réximen de dedicación ao estudo dos estudantes de grado na UDC  (Arts. 2.3; 3.b e 4.5)" deberá entregar e facer as mesmas actividades e probas ue o resto do alumnado e na misma data. Poderá establecerse, de ser necesario, outra data para a proba oral.

- O porcentaxe na evaluación das actividades na aula, así coma a asistencia (Obradoiro), sumaranse ao dos Traballos Tutelados, quedando distribuidos os porcentaxes dcomo sigue: Proba oral (10%), Traballos Tutelados (30%), Proba Mixta (60%).

Os traballos nos que se detecten prácticas ilícitas (emprego de tradutores automáticos para a elaboración de traballlos tutelados, plagio, etc.) serán calificados con 0.

Lembrase ao alumnado que o uso de calquera axuda ou dispositivo no examen final está totalmente prohibida, e no caso de utilizar calquera soporte no permitido quedará automáticamente suspenso independentemente da nota do examen e outras probas.


Sources of information
Basic Werner, G (2001). Grammatiktraining Deutsch. Langenscheidt
Cohen, U. (2001). Herzlich Willkommen. Deutsch im Restaurant und Tourismus. Lehrbuch. Langenscheidt
Borrueco, M (2000). Reisen. DaF für das Tourismusstudium. Lehrbuch.. Síntesis
Cohen, U. (2000). Zimmer frei. Deutsch im Hotel: Lehrbuch. Langenscheidt

Complementary Lemcke, Ch. & Rohrmann, L (2009). Berliner Platz 1 Neu. Langenscheidt
Rusch, P & Schmitz, H (2007). Einfach Grammatik. Übungsgrammatik Deutsch A1 bis B1. Langenscheidt
Castell, A (1997). Gramática de la lengua alemana. Idiomas
Castell, A (1997). Gramática de la lengua alemana: Ejercicios. Idiomas
Lemcke, C & Rohrmann, L (2006). Grammatik. Intensivtrainer A1. Langenscheidt
Cohen, U (2001). Herzlich Willkommen. Deutsch im Restaurant und Tourismus. Arbeitsbuch. Langenscheidt
Fandrych, C & Tallowitz, U (2008). Klipp und Klar. Gramática práctica del alemán. Klett
Al Dreyer, H & Scmitt, R (2000). Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik. Hueber
Corcoll, B & Corcoll, R (2006). Programm. Alemán para hispanohablantes. Ejercicios. Herder
Corcoll, B & Corcoll, R (2006). Programm. Alemán para hispanohablantes. Gramática. Herder
Borrueco, M (2000). Reisen. Deutsch als Fremdsprache für das Tourismusstudium. Arbeitsbuch. Síntesis
Cohen, U (2000). Zimmer frei. Deutsch im Hotel: Arbeitsbuch. Langenscheidt


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Second Modern Language II: German/662G01048
Second Modern Language III: German/662G01049

Other comments
Recomendase ao alumno que planifique o seu traballo ao longo de todo o curso seguindo a materia de forma continuada e realizando as tarefas indicadas en tempo e forma correctas. O esforzo continuo permitiralle levar a materia de forma cómoda, consolidar os novos coñecementos apoiándose nos anteriores e asumir un ritmo de traballo axeitado seguindo as pautas e indicacións do profesor. O estudo individual da materia deberá ir ao mesmo tempo co temario e actividades que se desenvolvan na aula. No caso do idioma alemán, debido á complexidade que supón para alumnos hispanofalantes recoméndase especialmente que se leve unha asimilación e estudo dos conceptos adecuado para evitar as présas e falta de tempo a final de curso. O alumno deberá ser capaz de relacionar os diferentes conceptos que se verán ao longo do curso para poder desenvolver as súas capacidades lingüísticas e comunicativas coa maior eficiencia posible. En todo momento se poñerán a disposición do alumno consellos e pautas de estudo que lle axuden nesta tarefa. Así mesmo recordar a posibilidade de acudir a titorías personalizadas ao longo do curso para resolver problemas ou dúbidas individuais do alumno.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.