Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A7 |
CE07 Capacidade para levar a cabo a captura, tratamento, análise, interpretación, difusión e almacenamento de información xeográfica. |
A8 |
CE08 Coñecer o impacto que o uso da tecnoloxía ten sobre a sociedade e os principios básicos para unha tecnoloxía da sustentabilidade. |
A9 |
CE09 Adquirir un coñecemento global dos procesos e tecnoloxías de captura de información do terreo. |
A10 |
CE10 Coñecer e aplicar ao proceso edificatorio os Sistemas de Información Xeográfica (SIG) e as contornas integradas BIM (Building Information Modeling). |
B1 |
CB01 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
CB02 Saber aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
CB03 Ser capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
CB04 Saber comunicar conclusións ?e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan? a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
CB05 Posuír as habilidades de aprendizaxe que permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo. |
B6 |
CG01 Capacidade de análise e síntese. |
B8 |
CG03 Coñecementos informáticos relativos ao ámbito do programa formativo. |
B9 |
CG04 Capacidade de xestión da información. |
B10 |
CG05 Resolución de problemas. |
B14 |
CG09 Razoamento crítico. |
B16 |
CG11 Aprendizaxe autónoma. |
B18 |
CG13 Creatividade. |
B19 |
CG14 Iniciativa e espírito emprendedor. |
B23 |
CG18 Orientación a resultados. |
C1 |
CT01 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
CT03 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
CT06 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
CT08 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e aplicar ao proceso edificatorio os Sistemas de Información Xeográfica (SIX). |
AM7 AM8 AM9 AM10
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM8 BM9 BM10 BM14 BM16 BM18 BM19 BM23
|
CM1 CM2 CM6 CM8
|
Coñecer e aplicar ao proceso edificatorio as contornas integradas BIM (Building Information Modeling). |
AM8 AM9 AM10
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM8 BM9 BM10 BM14 BM16 BM18 BM19 BM23
|
CM1 CM2 CM6 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
GIS I. INTRODUCCIÓN |
1. Herramientas GIS
2. Cartografía
|
GIS II.- FUENTES DE INFORMACIÓN GEOGRÁFICA |
3. Información geográfica nacional. CNIG
4. Información geográfica autonómica. Galicia
5. Información geográfica local
|
GIS III.- REPRESENTACIÓN DE DATOS |
6. Tabla de atributos
7. Representación gráfica
|
GIS IV.- IMPORTAR DATOS |
8. Datos de CAD
9. Datos de Excel
10. Datos catastrales
|
GIS V.- MODELO DIGITAL DEL TERRENO |
11. Digitalización del terreno
12. Representación del terreno
|
BIM I.- FUNDAMENTOS |
13. Introducción a los entornos integrados BIM |
BIM II.- APLICACIONES |
14. Aplicaciones de la metodología BIM en edificación sostenible.
15. Interoperabilidad y trabajo colaborativo.
Ecodiseño e eficiencia enerxética. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A7 A8 A9 A10 B4 B5 B6 B9 B14 B16 C1 C6 C8 |
15 |
21 |
36 |
Prácticas a través de TIC |
A7 A8 A9 A10 B1 B2 B8 B9 B10 B14 B18 B19 B23 C2 C6 C8 |
8 |
16 |
24 |
Traballos tutelados |
A7 A8 A9 A10 B2 B3 B4 B6 B8 B9 B10 B14 B16 B18 B23 C1 C2 C6 C8 |
0 |
14 |
14 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
A clase maxistral é tamén coñecida como "conferencia", "método expositivo" ou "lección maxistral". Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Prácticas a través de TIC |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canle para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do "como facer as cousas". Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Nas entrevistas periódicas e titorías que se establezan co alumno realizaranse as aclaracións correspondentes a todos aqueles aspectos que resulten de interese para mellorar a calidade do proceso de ensino-aprendizaxe, orientarase sobre os conceptos expostos nas sesións maxistrais e farase un seguimento do traballo tutelado obrigatorio. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
A7 A8 A9 A10 B1 B2 B8 B9 B10 B14 B18 B19 B23 C2 C6 C8 |
Valorarase a participación activa e o aproveitamento do alumnado nas prácticas que se realicen sobre os contidos da materia a través de ferramentas TIC. |
70 |
Traballos tutelados |
A7 A8 A9 A10 B2 B3 B4 B6 B8 B9 B10 B14 B16 B18 B23 C1 C2 C6 C8 |
Valorarase a adecuación dos traballos realizados polo alumno aos criterios e orientacións expostos polo profesor. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Para poder obtar a unha avaliación positiva na
materia o alumno deberá asistir como mínimo ao 80% das clases (sesións
maxistrais, talleres, seminarios, ...). Para poder ser cualificado será obrigatoria a entrega en tempo e forma de todos os traballos propostos. Ademais
da asistencia, participación e realización de traballos tutelados
poderanse realizar as probas que se consideren necesarias co fin de
valorar adecuadamente o grao de asimilación dos contidos conceptuais e
procedimentales da materia. OBSERVACIÓNS ESPECÍFICAS ALUMNADO MODALIDADE FORMACIÓN ONLINE (NON PRESENCIAL) As
metodoloxías docentes, as actividades de aprendizaxe e os criterios e
metodoloxías de avaliación correspondentes ao alumnado do MUES na súa
modalidade de formación "en liña" (non presencial) adaptaranse ás
características específicas deste tipo de docencia promoviendo unha
aprendizaxe autónoma e activa.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
HARDIN, Brad (2009). BIM and construction management: proven tools, methods and workflows. Wiley
DEUTSCH, Randy (2011). BIM and integrated design: strategies for architectural practice. Hoboken, N.J.: Wiley
LÉVY, François (2012). BIM in small-scale sustainable design. Hoboken, N.J.: Wiley
KYMMELL, Willem (2008). Building Information Modelling: Planning and Managing Construction Projects with 4D CAD and Simulations. New York: McGraw-Hill Construction Series
COMAS, D; RUIZ, E. (1993). Fundamentos de los Sistemas de Información Geográfica. Barcelona: Ariel
BOSQUE SENDRA, J (1992). Sistemas de Información Geográfica. Madrid: Rialp |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Tecnoloxías avanzadas de representación gráfica en edificación/670526007 | Introdución ao TFM : Metodoloxía e planificación da investigación/670526004 |
|
Materias que continúan o temario |
Smart Cities. Tecnoloxías emerxentes para cidades sostibles/670526014 |
|
|