Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
Coñecer os materiais, tecnoloxías, equipos, sistemas e procesos construtivos propios da edificación en xeral e en particular aqueles específicos de Galicia. |
A5 |
Coñecer a evolución histórica dos materiais, tecnoloxías, procedementos, métodos, sistemas e elementos construtivos. |
A19 |
Aplicar as técnicas, interpretar resultados e tomar decisións para o control da calidade da obra. |
A20 |
Aplicar as técnicas de xestión da calidade, xestión medioambiental e construción sustentable. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B3 |
Capacidade para a procura, análise, selección, utilización e xestión da información. |
B5 |
Capacidade para a resolución de problemas. |
B7 |
Capacidade de traballo en equipo. |
B12 |
Razoamento crítico. |
B13 |
Compromiso ético. |
B16 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
B21 |
Motivación pola calidade. |
B22 |
Sensibilidade cara a temas de seguridade laboral, accesibilidade, sustentabilidade e medioambiente. |
B26 |
Capacidade de razoamento, discusión e exposición de ideas propias. |
B27 |
Capacidade de comunicación a través da palabra e da imaxe. |
B30 |
Sensibilidade cara a temas relacionados coa protección, conservación e posta en valor do patrimonio cultural e arquitectónico. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables. |
C7 |
Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os materiais, tecnoloxías, equipos, sistemas e procesos construtivos propios da edificación en xeral e en particular aqueles específicos de Galicia. |
A3
|
|
|
Coñecer a evolución histórica dos materiais, tecnoloxías, procedementos, métodos, sistemas e elementos construtivos. |
A5
|
|
|
Aplicar as técnicas, interpretar resultados e tomar decisións para o control da calidade da obra. |
A19
|
|
|
Aplicar as técnicas de xestión da calidade, xestión medioambiental e construción sustentable. |
A20
|
|
|
Capacidade de análise e síntese. |
|
B1
|
C1
|
Capacidade para a procura, análise, selección, utilización e xestión da información. |
|
B3
|
|
Capacidade para a resolución de problemas. |
|
B5
|
|
Capacidade de traballo en equipo. |
|
B7
|
|
Razoamento crítico. |
|
B12
|
|
Compromiso ético. |
|
B13
|
|
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
|
B16
|
|
Motivación pola calidade. |
|
B21
|
|
Sensibilidade cara a temas de seguridade laboral, accesibilidade, sustentabilidade e medioambiente. |
|
B22
|
|
Capacidade de razoamento, discusión e exposición de ideas propias. |
|
B26
|
|
Capacidade de comunicación a través da palabra e da imaxe. |
|
B27
|
|
Sensibilidade cara a temas relacionados coa protección, conservación e posta en valor do patrimonio cultural e arquitectónico. |
|
B30
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
L-1: Introdución. Requisitos Básicos. |
Antecedentes históricos.
O formigón actual: Definición, Tipos e aplicacións
A EHE 2008: Requisitos básicos: a resistencia e a durabilidad.
Clasificación ambiental e esixencias. |
L-2: Os materiais compoñentes I: Os Áridos. |
Definición.
Requisitos xerais: natureza e composición.
Designación e tamaño. Limitacións de uso.
Condicións físico-químicas, condicións físico-mecánicas. Granulometría e forma do árido. |
L-3: Os materiais compoñentes II: Cemento e Auga |
Esixencias da EHE-08. A RC-16.
Recomendacións para a súa utilización. Anexo 4 da EHE-08.
A auga:
Requisitos da EHE-08.
A relación a/c e a Instrución. |
L-4: Os materiais compoñentes III: Os Aditivos e As Adicións. |
Os aditivos:
Definición.
Clasificación e tipos.
Funcións e efectos.
Requisitos da EHE-08.
As adicións:
Definición.
Características xerais.
Esixencias e limitacións.
Influencia no cálculo de dosificaciones. |
L-5: Propiedades do Formigón Fresco I. |
Designación e especificación do formigón.
Condicións de calidade do formigón: a docilidade
Dosificaciones de formigón. Xeneralidades. Bases de cálculo: Método de Fuller.
Amasado do formigón.
Ensaios do formigón fresco. |
L-6: Propiedades do Formigón Fresco II e Endurecido. |
Propiedades do formigón fresco:
Trabajabilidad e consistencia.
Homoxeneidade e uniformidade.
Propiedades do formigón endurecido:
Peso específico.
Resistencia a compresión.
Durabilidad.
Permeabilidade.
A retracción durante o fraguado e endurecemento.
Ensaios do formigón endurecido.
Hormigonado en tempo frío. Hormigonado en tempo caloroso. |
L-7: Control de Calidade do Formigón I. |
Control de Consistencia.
Control de Durabilidad.
Control de Resistencia.
Ensaios Previos e Característicos.
Ensaios de Control: Xeneralidades e Criterios Básicos.
Modalidades de Control: Control 100%, Indirecto e Estatístico.
Formigóns con Distintivo de Calidade Oficialmente Recoñecido. |
L-8: Control de Calidade do Formigón II: Control Estatístico. |
Control Estatístico da resistencia do formigón durante a subministración.
Formación dos lotes de Control.
Realización dos ensaios.
Criterios de Aceptación ou Rexeitamento da resistencia do formigón.
Decisións derivadas do control.
Ensaios de Información complementaria. |
L-9: Ensaios de Información Complementaria do Formigón. |
Ensaios de Información Complementaria do Formigón: Ensaio mediante Probetas Testemuña. Usos e aplicacións do esclerómetro e ultrasóns. |
L-10: Fabricación, Transporte e Posta en Obra do Formigón. |
Requisitos na fabricación e transporte do Formigón.
Formigón fabricado en Central. Formigón preparado. |
L-11: Formigóns Especiais. |
Formigóns con Fibras.
Formigóns Reciclados.
Formigón Autocompactante.
Formigón de Altas Prestacións. |
L-12: Armaduras Pasivas I. |
Xeneralidades.
Tipos e designación das armaduras pasivas: Barras corrugadas, mallas electrosoldadas, armaduras básicas electrosoldadas en celosía. |
L-13: Armaduras Pasivas II. |
Control das armaduras pasivas. Características xeométricas. Adherencia. Características mecánicas. Diagramas Tensión-deformación. Control Previo á subministración. Control durante a subministración. Criterios de aceptación e rexeitamento. |
Anularanse todas as prácticas no laboratorio se non se certifica que os datos de radón cumpren
a normativa vixente |
Anularanse todas as prácticas no laboratorio se non se certifica que os datos de radón cumpren
a normativa vixente |
El hormigón con áridos reciclados |
Componentes, Propiedades en fresco y endurecido. Particularidades |
El hormigón autocompactante |
Componentes, Propiedades en fresco y endurecido. Particularidades |
|
|
TODOS LOS REQUISITOS SE ADAPTARÁN A LA NUEVA NORMATIVA DB SE |
TODOS LOS REQUISITOS SE ADAPTARÁN A LA NUEVA NORMATIVA DB SE |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
B1 B16 C1 |
3 |
22 |
25 |
Proba mixta |
A3 A5 A19 A20 B3 B7 B12 B13 B21 B22 B26 B27 B30 C3 C6 C7 C8 |
1 |
50 |
51 |
Solución de problemas |
B16 B5 |
30 |
40 |
70 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Trátase dunha proba escrita utilizada para avaliar a aprendizaxe. Esta proba permite avaliar coñecementos, capacidades e destrezas adquiridas polo estudante. Exporanse unha serie de preguntas con resposta breve, relacionando os distintos conceptos traballados durante o curso.
Contémplase a realización dunha proba tipo test, expondo unha cuestión en forma de pregunta directa, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só una delas é válida. |
Proba mixta |
Preguntas de desarrollo y razonamiento |
Solución de problemas |
Exporase a resolución dun ou dous exercicios, nos que a partir duns datos de partida o alumno terá que obter a solución á problemática exposta.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
|
Descrición |
Durante as clases interactivas prestarase a atención ao alumnado co fin de asesorarlle e resolver as dúbidas que poidan expor á hora de resolver as distintas prácticas expostas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
B16 B5 |
Será necesario obtener una nota superior a un 5/10 en el conjunto de los problemas para poder aprobar la asignatura. Y una nota superior a un 3/10 en cada problema
|
40 |
Proba obxectiva |
B1 B16 C1 |
Realizarase un exame test con preguntas relacionadas con toda a materia impartida tanto nas clases expositivas como interactivas, que pretenden avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, etc.
Será necesario obter unha nota superior a un 5 para poder aprobar a materia |
20 |
Proba mixta |
A3 A5 A19 A20 B3 B7 B12 B13 B21 B22 B26 B27 B30 C3 C6 C7 C8 |
preguntas de desarrollo y razonamiento |
40 |
|
Observacións avaliación |
EXAMEN PRIMERA Y SEGUNDA OPORTUNIDAD. La nota
final estará formada por las siguientes partes que tendrán los siguientes
porcentajes en la nota final, siempre que la nota en cada parte sea superior a
(5/10): Pruebas
objetivas o test: 20% Pruebas
mixtas o de desarrollo: 40% Problemas:40%
(20%+20%) CONDICIONES
ADICIONALES: 1.Cada una
de estas partes tendrán que alcanzar una nota mínima ( nota
problemas 5/10, prueba objetiva 5/10, y preguntas
mixtas o de desarrollo 5/10) 2. La
calificación conjunta de la prueba objetiva y las preguntas mixtas o de
desarrollo será superior a un 50% de la nota final 5/10 3. La prueba
mixta o de desarrollo estará formada entre 2 a 4 bloques y cada bloque por 1/4
preguntas. En cada bloque habrá que alcanzar una calificación superior al 3/10 para poder aprobar la asignatura. 4. En el
caso de que no se cumpla las condiciones anteriores la nota final de evaluación
nunca podrá ser superior a un 4/10.
5. Será
necesaria la asistencia a un mínimo del 80 % de las clases interactivas y de las expositivas,
6. Se enecesita una nota mínima de un 4/10 en cada uno de los problemas para optar al aprobado
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Materiais I [En extinción]/670G01003 | Construción I [En extinción]/670G01009 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Construción III [En extinción]/670G01017 |
|
Observacións |
Nesta materia non se achegarán apuntamentos realizados polos profesores. Preténdese potenciar a consulta bibliográfica recomendada ou outra que se poida achegar durante o curso (artigos, noticias, etc.). É importante que o alumno saiba utilizar a Plataforma de Teleformación MOODLE, dado que a mesma utilizarase para fornecer información a empregar no desenvolvemento do programa, así como de vehículo de comunicación. Non se permite o uso de calculadoras programables nos exames da materia. |
|