Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Adquirir os coñecementos fundamentais sobre os sistemas e aplicacións informáticas específicos e xerais utilizados no ámbito da edificación. |
A6 |
Coñecer e aplicar os distintos sistemas de representación así como as técnicas e procedementos de expresión gráfica aplicados á edificación e ás construcións arquitectónicas. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B3 |
Capacidade para a procura, análise, selección, utilización e xestión da información. |
B4 |
Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo. |
B5 |
Capacidade para a resolución de problemas. |
B7 |
Capacidade de traballo en equipo. |
B8 |
Capacidade para traballar nun equipo de carácter interdisciplinario. |
B12 |
Razoamento crítico. |
B14 |
Aprendizaxe autónomo. |
B16 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
B17 |
Creatividade e innovación. |
B27 |
Capacidade de comunicación a través da palabra e da imaxe. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables. |
C7 |
Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Desenvolver a capacidade de "imaxinación espacial", tanto para que o alumno poida "pensar no espazo" (tres dimensións) un obxecto representado no plano (dúas dimensións), como para que poida representar no plano o previamente imaxinado no espazo. |
A2 A6
|
B1 B3 B4 B5 B7 B8 B12 B14 B16 B17 B27
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Identificar e comprender as relacións espaciais e a conexión entre o espazo sensible real e o espazo xeométrico representado. |
A2 A6
|
B1 B4 B7 B8 B12 B14 B27
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecer os principais corpos e superficies xeométricas de aplicación construtiva e arquitectónica, tanto a nivel de concepto matemático como de análise e representación gráfica nos principais sistemas de representación perspectivos. |
A2 A6
|
B1 B3 B4 B5 B7 B8 B12 B14 B16 B27
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecer e aplicar as representacións gráficas empregadas en edificación e arquitectura a través de distintos sistemas, procedementos e técnicas. |
A2 A6
|
B1 B4 B7 B8 B12 B14 B27
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Entender a xeometría como modelo gráfico capaz de establecer relacións espaciais que permitan a comprensión, descrición e control das formas construtivas e arquitectónicas. |
A2 A6
|
B1 B4 B7 B8 B12 B14 B27
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecer a terminoloxía, os conceptos fundamentais, os convencionalismos e os principios teóricos que definen os elementos dos Sistemas de Representación perspectivos empregados en Edificación. |
A2 A6
|
B1 B4 B8 B27
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecer os fundamentos teóricos dos diferentes Sistemas de Representación perspectivos de aplicación en edificación e arquitectura. |
A2 A6
|
B1 B4 B8 B12 B14 B16 B27
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecer e aplicar os métodos e trazados propios dos Sistemas de Representación perspectivos de aplicación en Edificación e Arquitectura. |
A2 A6
|
B1 B4 B8 B27
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Aprender a avaliar mediante criterios lóxicos, coherentes e técnicos, a solución elixida nos trazados e aplicar os métodos e trazados de cada un dos Sistemas de Representación estudados á resolución de exercicios prácticos. |
A2 A6
|
B1 B4 B8 B27
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Representar as formas xeométricas primarias en calquera posición no espazo. |
A2 A6
|
B1 B4 B8 B27
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Resolver problemas posicionales de interseccións, paralelismo, perpendicularidad e problemas métricos de distancias e determinación de ángulos entre os diversos elementos xeométricos. |
A2 A6
|
B1 B4 B8 B27
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Representar corpos xeométricos sinxelos nos distintos sistemas con especial incidencia na representación de elementos e aplicacións de carácter arquitectónico, construtivo ou de utilización no ámbito da edificación. |
A2 A6
|
B1 B4 B8 B27
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecer os fundamentos xerais da Teoría de Sombras como racionalización xeométrica do fenómeno luminoso nos distintos Sistemas de Representación de aplicación arquitectónica. |
A2 A6
|
B1 B4 B8 B27
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Capacidade para aplicar os sistemas de representación espacial perspectivos: axonometría ortogonal, axonometría oblicua e perspectiva cónica. |
A2 A6
|
B1 B4 B8 B27
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Xerar e interpretar perspectivas axonométricas ortogonales e oblícuas baixo distintas condicións para a definición gráfica de elementos construtivos. |
A2 A6
|
B1 B4 B8 B27
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Utilización das distintas formas de posta en perspectiva para a representación de propostas de carácter arquitectónico e edificatorio. |
A2 A6
|
B1 B4 B8 B27
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Capacidade para analizar e coñecer as variacións dos diferentes elementos da perspectiva lineal, a restitución das imaxes perspectivas e as súas condicións de xeración así como os conceptos básicos da teoría de sombras en perspectiva. |
A2 A6
|
B1 B4 B8 B27
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
O DEBUXO ARQUITECTÓNICO E OS SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN |
O debuxo arquitectónico.
Proxección e sección.
Propiedades-invariantes- dos tipos de proxección.
A biounivocidade dos sistemas de representación. Clasificación.
Elementos xeométricos no espazo.
Notacións. |
XENERALIDADES DO SISTEMA AXONOMÉTRICO |
Concepto do sistema.
Axonometría ortogonal.
Principais axonometrías ortogonais. |
AXONOMETRÍA OBLÍCUA |
Axonometría oblicua. Xeneralidades.
Teorema de Pohlke-Schwarz.
Perspectivas Cabllera e Militar.
Axonometrías seccionadas. |
PRÁCTICA DA AXONOMETRÍA |
Paso de sistema Diédrio a Axonométrico e viceversa.
Representación de figuaras planas e corpos xeométricos. |
XENERALIDADES DA PERSPECTIVA LINEAL |
Concepto de Perspectiva Lineal.
Representación da recta. Punto de fuga.
Representación do plano. Rectas de fuga.
Clasificación das perspectivas lineais:
- Segundo a posición do plano do cadro.
- Segundo a posición do punto de vista. |
METODOS CLÁSICOS DA PERSPECTIVA |
Paso de Sistema Diédrico á Perspectiva Lineal.
Perspectiva Lineal Central e Oblicua por raios visuais. |
MEDICIÓN DIRECTA EN PERSPECTIVA |
Perspectiva con puntos de medición. Concepto.
Perspectiva Central.
Perspectiva Oblicua. |
REPRESENTACIÓN DE FIGURAS ESPECIAIS |
Cadrado referencial. Posicións horizontais, verticais e inclinadas.
Figuras especiais. Mallas. |
INTRODUCIÓN Á TEORÍA DE SOMBRAS |
Asoleo xeométrico.
Sombras de puntos e liñas.
Sombras de superficies planas.
Contraproxección. |
SOMBRAS EN PERSPECTIVA LINEAL |
Luz solar paralela ao plano do cadro.
Luz solar oblicua ao plano do cadro.
- Sol diante do observador.
- Sol detrás do observador. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
A2 A6 B1 B4 B5 B8 B12 B16 B17 B27 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Proba obxectiva, será o examen fixado no calendario de examenes do centro |
Atención personalizada |
|
Descrición |
Atenderanse as necesidades e consultas do alumnado relacionadas co estudo e/ou temas vinculados coa materia, proporcionándolle orientación, apoio e motivación no proceso de aprendizaxe.
O "Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia", deberá pór en coñecemento do profesor correspondente, dita circunstancia, para poder concretar o desenvolvimiento desta actividade segundo considérese máis adecuada. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A2 A6 B1 B4 B5 B8 B12 B16 B17 B27 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Realizarase unha proba no calendario de examenes fixado polo centro.
|
100 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
FERRER MUÑOZ (). Axonometrías. Sistema de representación axonométrico.
IZQUIERDO ASENSI, Fernando (). Ejercicios de Geometría Descriptiva Tomo II. Sistema Acotado y Axonométrico.
IZQUIERDO ASENSI, Fernando (). Ejercicios de Geometría descriptiva. Tomo IV. Sistema Cónico. .
IZQUIERDO ASENSI, Fernando (). Geometría Descriptiva.
FRANCO TABOADA, José Antonio (2011). Geometría Descriptiva para la representación arquitectónica. Santiago de Compostela: Andavira Editora
BARDÉS FAURA; GIMÉNEZ RIBERA (). Geometría Descriptiva. Plans acotats i perspectives. Exercicis.
SÁNCHEZ GALLEGO (). Geometría descriptiva. Sistemas de Proyección Cilíndrica. .
PALANCAR PENELLA (). Geometría descriptiva. Sistemas de representación axonométrica. Caballera. Planos Acotados.
RODRIGUEZ DE ABAJO (). Geometría Descriptiva. Tomo III: Sistema de Perspectiva Caballera. .
RODRÍGUEZ DE ABAJO (). Geometría Descriptiva. Tomo V. Sistema Cónico. .
RODRÍGUEZ DE ABAJO (). Geometría Descriptiva. Tomo IV: Sistema Axonométrico. .
Rodilla López, José Luis (2009). Perspectiva Lineal (parte I). A Coruña:El autor
VILLANUEVA BARTRINA (). Perspectiva lineal. Su relación con la fotografía. .
BARTOLOMÉ RAMÍREZ (). Perspectiva: fundamentos y aplicaciones.. |
|
Bibliografía complementaria
|
Rodilla López, José Luis (2006). Apuntes de Geometría Métrica, Homología y Afinidad. Aplicaciones. A Coruña:El autor
IZQUIERDO ASENSI (). Construcciones Geométricas.
ÁLVAREZ BENGOA; RODRÍGUEZ DE ABAJO (). Curso de Dibujo Geométrico y Croquización. .
IZQUIERDO ASENSI (). Fórmulas y propiedades geométricas.
RENDÓN GÓMEZ (). Geometría paso a paso. Vol. I.. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Xeometría Descritiva [En extinción]/670G01004 | Expresión Gráfica Arquitectónica I [En extinción]/670G01008 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Expresión Gráfica Arquitectónica II [En extinción]/670G01013 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para abordar os fundamentos da representación gráfica, recoméndase cursar a materia de Xeometría da Representación de forma previa ou simultánea ao resto de materias da área de Expresión Gráfica Arquitectónica. PRERREQUISITOS. Recoméndase cursar a materia de Xeometría Descritiva en Primeiro Curso. |
|