Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
Coñecer os materiais, tecnoloxías, equipos, sistemas e procesos construtivos propios da edificación en xeral e en particular aqueles específicos de Galicia. |
A5 |
Coñecer a evolución histórica dos materiais, tecnoloxías, procedementos, métodos, sistemas e elementos construtivos. |
A19 |
Aplicar as técnicas, interpretar resultados e tomar decisións para o control da calidade da obra. |
A47 |
A2.1 Coñecemento dos materiais e sistemas construtivos tradicionais ou prefabricados empregados na edificación, as súas variedades e as características físicas e mecánicas que os definen. |
A48 |
A2.2 Capacidade para adecuar os materiais de construción á tipoloxía e uso do edificio, xestionar e dirixir a recepción e o control de calidade dos materiais, a súa posta en obra, o control de execución das unidades de obra e a realización de ensaios e probas finais. |
A52 |
A2.6 Coñecemento dos procedementos específicos de control da execución material da obra de edificación. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B3 |
Capacidade para a procura, análise, selección, utilización e xestión da información. |
B5 |
Capacidade para a resolución de problemas. |
B12 |
Razoamento crítico. |
B13 |
Compromiso ético. |
B16 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
B21 |
Motivación pola calidade. |
B22 |
Sensibilidade cara a temas de seguridade laboral, accesibilidade, sustentabilidade e medioambiente. |
B27 |
Capacidade de comunicación a través da palabra e da imaxe. |
B30 |
Sensibilidade cara a temas relacionados coa protección, conservación e posta en valor do patrimonio cultural e arquitectónico. |
B31 |
B1 Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B32 |
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B33 |
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B34 |
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
B35 |
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía. |
B36 |
B6 Capacidade de análise e síntese. |
B37 |
B7 Capacidade de organización, planificación e traballo en equipo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables. |
C7 |
Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Los indicados en el paso 1. competencias |
A3 A5 A19 A47 A48 A52
|
|
|
Los correspondientes indicados en paso 1. competencias |
|
B1 B3 B5 B12 B13 B16 B21 B22 B27 B30 B31 B32 B33 B34 B35 B36 B37
|
|
Los correspondientes indicadas en el paso 1: competencias |
|
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
L-1: Introdución. Requisitos Básicos |
Antecedentes históricos.
O formigón actual: Definición, Tipos e aplicacións
SE: Requisitos básicos: a resistencia e a durabilidad.
Clasificación ambiental e esixencias.
|
L-2: Os materiais compoñentes I: Os Áridos. |
Definición.
Requisitos xerais: natureza e composición.
Designación e tamaño. Limitacións de uso.
Condicións físico-químicas, condicións físico-mecánicas. Granulometría e forma do árido.
|
L-3: Os materiais compoñentes II: Cemento e Auga |
Esixencias documento SE.
Recomendacións para a súa utilización. Anexo 4 da EHE-08.
A auga:
A relación a/c
|
L-4: Os materiais compoñentes III: Os Aditivos e As Adicións. |
Os aditivos:
Definición.
Clasificación e tipos.
Funcións e efectos.
Requisitos da EHE-08.
As adicións:
Definición.
Características xerais.
Esixencias e limitacións.
Influencia no cálculo de dosificaciones
|
L-5: Propiedades do Formigón Fresco I. |
L-5: Propiedades do Formigón Fresco I. Designación e especificación do formigón.
Condicións de calidade do formigón: a docilidade
Dosificaciones de formigón. Xeneralidades. Bases de cálculo: Método de Fuller.
Amasado do formigón.
Ensaios do formigón fresco.
|
L-6: Propiedades do Formigón Fresco II e Endurecido. |
Propiedades do formigón fresco:
Trabajabilidad e consistencia.
Homoxeneidade e uniformidade.
Propiedades do formigón endurecido:
Peso específico.
Resistencia a compresión.
Durabilidad.
Permeabilidade.
A retracción durante o fraguado e endurecemento.
Ensaios do formigón endurecido.
Hormigonado en tempo frío. Hormigonado en tempo caloroso
|
L-7: Control de Calidade do Formigón I. |
Control de Consistencia.
Control de Durabilidad.
Control de Resistencia.
Ensaios Previos e Característicos.
Ensaios de Control: Xeneralidades e Criterios Básicos.
Modalidades de Control: Control 100%, Indirecto e Estatístico.
Formigóns con Distintivo de Calidade Oficialmente Recoñecido
|
L-8: Control de Calidade do Formigón II: Control Estatístico. |
Control Estatístico da resistencia do formigón durante a subministración.
Formación dos lotes de Control.
Realización dos ensaios.
Criterios de Aceptación ou Rexeitamento da resistencia do formigón.
Decisións derivadas do control.
Ensaios de Información complementaria.
|
L-9: Ensaios de Información Complementaria do Formigón. |
Ensaios de Información Complementaria do Formigón: Ensaio mediante Probetas Testemuña. Usos e aplicacións do esclerómetro e ultrasóns. |
L-10: Fabricación, Transporte e Posta en Obra do Formigón. |
Requisitos na fabricación e transporte do Formigón.
Formigón fabricado en Central. Formigón preparado.
|
L-11: Formigóns Especiais. |
Formigóns con Fibras.
Formigóns Reciclados.
Formigón Autocompactante.
Formigón de Altas Prestacións.
|
L-12: Armaduras Pasivas |
Generalidades.
Tipos y designación de las armaduras pasivas: Barras corrugadas, mallas electrosoldadas, armaduras básicas electrosoldadas en celosía.
Control de las armaduras pasivas. Características geométricas. Adherencia. Características mecánicas. Diagramas Tensión-deformación. Control Previo al suministro. Control durante el suministro. Criterios de aceptación y rechazo.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
A3 A19 B1 B3 B5 B12 B16 B31 B32 B33 |
28 |
20 |
48 |
Proba obxectiva |
A3 A5 A19 A47 A48 A52 B1 B12 |
1 |
27 |
28 |
Sesión maxistral |
A3 A5 A19 A47 A48 A52 B37 B36 B35 B34 B33 B32 B31 B30 B27 B22 B21 B16 B13 B12 B5 B3 B1 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
30 |
40 |
70 |
Prácticas de laboratorio |
A19 B1 B3 B12 |
2 |
0 |
2 |
Proba mixta |
A3 A5 A19 B1 B3 B12 B13 B21 B22 B27 B30 B34 B35 B36 B37 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Sesión maxistral |
|
Prácticas de laboratorio |
|
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A3 A19 B1 B3 B5 B12 B16 B31 B32 B33 |
Problemas de granulometrías + dosificacion (20%)y control (20%)
El problema de dosificación, en la convocatoria de JUNIO para los alumnos que hacen la evaluación continua, se realiazrá durante el curso y en la convocatoria del mes de Junio se realizarán el resto de las pruebas programadas |
40 |
Proba obxectiva |
A3 A5 A19 A47 A48 A52 B1 B12 |
Preguntas test |
20 |
Proba mixta |
A3 A5 A19 B1 B3 B12 B13 B21 B22 B27 B30 B34 B35 B36 B37 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 |
Estará formada entre 2 a 4 bloques y cada bloque por 1/4 preguntas. En cada bloque habrá que alcanzar una calificación superior al 3/10 para poder aprobar la asignatura. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Cada semana
se definirán unos contenidos temáticos que se desarrollarán tanto a través de
las clases expositivas cómo interactivas que podrán ser objeto de evaluación. Las clases
expositivas se dedicarán a la exposición general de los temas por parte del profesor
pero también se requerirá la participación activa del alumnado en mayor o menor medida según el tema en cuestión. La
asistencia es obligatoria y tendrá que ser superior al 80%. Las clases
interactivas serán clases participativas siempre. La asistencia es obligatoria y tendrá que
ser superior al 80%. EXAMEN PRIMERA Y SEGUNDA OPORTUNIDAD. La nota
final estará formada por las siguientes partes que tendrán los siguientes
porcentajes en la nota final, siempre que la nota en cada parte sea superior a
(5/10): Pruebas
objetivas o test: 20% Pruebas
mixtas o de desarrollo: 40% Problemas:40%
(20%+20%) CONDICIONES
ADICIONALES: 1.Cada una
de estas partes tendrán que alcanzar una nota mínima ( nota individual de cada
problemas 5/10, prueba objetiva 5/10, y preguntas
mixtas o de desarrollo 5/10) 2. La
calificación conjunta de la prueba objetiva y las preguntas mixtas o de
desarrollo será superior a un 50% de la nota final 5/10 3. La prueba
mixta o de desarrollo estará formada entre 2 a 4 bloques y cada bloque por 1/4
preguntas. En cada bloque habrá que alcanzar una calificación superior al 3/10 para poder aprobar la asignatura. 4. En el
caso de que no se cumpla las condiciones anteriores la nota final de evaluación
nunca podrá ser superior a un 4/10.
5. Será
necesaria la asistencia a un mínimo del 80 % de las clases interactivas y de las expositivas,
6. Se enecesita una nota mínima de un 4/10 en cada uno de los problemas para optar al aprobado Los
alumnos que tengan dispensa académica tendrán derecho a demostrar
su conocimiento a través de un examen que estará formado por un test y una
prueba de desarrollo formada por varias partes y ejercicios de problemas. Para aprobar el examen hay que
cumplir las condiciones descritas para el examen para el resto de los alumnos. Ante
cualquier diferencia entre la versión en castellano y gallego, tendrá
prevalencia la guía en castellano
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Materiais de Construción I/670G01105 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|