Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A4 |
CE4 – Saber manexar estratexias de márqueting cultural |
A5 |
CE5 – Estar capacitado para a xestión en museos |
A6 |
CE6 – Estar capacitado para a xestión en arquivos históricos e bibliotecas patrimoniais |
B1 |
CB6 – Posuir e comprender os coñecementos que acheguen una base u oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7 – Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos nunha base ou oportunidade de resolución de problemas en contornos novos ou poco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB8 – Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexión sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
C1 |
CT1 – Capacidade de análise e síntese |
C2 |
CT2 – Capacidade de resolución de problemas |
C3 |
CT3 – Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas |
C5 |
CT5 – Capacidade de innovar |
C6 |
CT6 – Capacidade de organización e planificación |
C9 |
CT10 – Incorporas as TIC no proceso de investigación e a xestión da información, no análise de datos e a difusión e comunicación de resultados |
C10 |
CT11 – Ter capacidade para actualizar os coñecementos, metodoloxías e estratexias na práctica profesional |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e dominar os principios e fundamentos do marketing cultural e da información. |
AP4 AP5 AP6
|
BP1 BP2 BP3
|
|
Coñecer e dominar os aspectos que inciden na gestión estratéxica do marketing da cultura e do patrimonio. |
AP4 AP5
|
|
CP1 CP2 CP3
|
Aplicar os métodos e ferramentas do marketing operativo na xestión do patrimonio e la cultura. |
AP4
|
|
CP1 CP2 CP3 CP5 CP6 CP9 CP10
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Unidad didáctica I. Fundamentos e principios |
1.1. Marco conceptual operativo: Cultura, patrimonio cultural e patrimonio cultural inmaterial, información.1.2. Marketing estratégico e operativo. 1.3. O Marketing e a xestión cultural. 1.4. Marketing cultural e da información. 1.5.Marketing, promoción e comunicación. |
Unidad didáctica II. Marketing estratéxico e operativo. |
2.1. Planificación estratéxica e contorno das organizacións. 2.2 Comportamento do consumidor cultural. 2.3. Comportaminto informacional. 2.4. Conceptualización da oferta de servicios . 2.5. Promoción e difusión.
|
Unidad didáctica III. Marketing dos servicios culturales e da información |
3.1. Marketing de bibliotecas e arquivos. 3.2. Marketing e museos. 3.3. Promoción do libro a a leitura e marketing editorial. a industria do best seller. 3.4. Fundacións culturais e estratexias de comunicación. 3.5. Marketing do patrimonio cultural inmaterial. |
Unidad didáctica IV. Tendencias na xestión do marketing de servicios culturales e da información |
4.1. Marketing viral rede redes sociales. 4.2. Marketing 5.0. 4.3. Neuromarketing e novas técnicas de estudo do consumidor. 4.4. Xestión de calidade e marketing. 4.5. A inteligencia artificial e seu impacto no marketing |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A4 A5 A6 B1 B2 |
11 |
0 |
11 |
Estudo de casos |
A4 A5 A6 B3 C1 |
8 |
8 |
16 |
Análise de fontes documentais |
C3 C1 |
0 |
13 |
13 |
Traballos tutelados |
A4 C2 C3 C5 C6 C9 C10 |
2 |
25 |
27 |
|
Atención personalizada |
|
8 |
0 |
8 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral apoyada en el uso de medios audiovisuales y en la introducción de algunas preguntas dirigidas a los estudiantes con el fin de transmitir conocimientos y facilitar el aprendizaje.
|
Estudo de casos |
El alumno se sitúa frente a una realidad o problema concreto (caso), que refiere a una situación real del ámbito de estudio. Los datos y hechos que se aportan sirven de punto de partida para analizar esa situación que a través del diálogo y la discusión en grupos de trabajo, se debe aportar una solución viable y razonada al problema. |
Análise de fontes documentais |
Estudio de documentos de diversa naturaleza que sirven de base para el desarrollo de las actividades del curso. |
Traballos tutelados |
Metodología para promover el aprendizaje autónomo de los estudiantes que pretende fomentar la capacidad investigadora, el conocimiento de la realidad profesional y la aplicación de los conocimientos teóricos. El trabajo consistirá en un plan de marketing de un servicio o entidad cultural.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A profesora atenderá as dúvidas sobre os contidos da materia e as que deriven da preparación do traballo tutelado.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A4 C2 C3 C5 C6 C9 C10 |
O/a estudiante presentará un plano de marketing de un servicio de información o entidade cultural. As orientacións se recollen nun documento na plataforma Moodle que se publica ao inicio del segundo cuatrimestre. |
100 |
|
Observacións avaliación |
As
orientacións do traballo publícanse na plataforma Moodle. Os traballos deben
ser orixinais. Débese observar o sistema de citas e referencia. O plaxio será
motivo de suspenso. Os/as estudiantes co asistencia inferior ao 70% serán evaluados mediante o sistema antes descrito e ademais entregarán siete actividades que serán orientadas pola docente y publicadas en Moodle. Este sistema de evaluación se aplicará igualmente na convocatoria extraordinaria. O/as s estudantes con matrícula parcial ou cunha
exención académica de exención de asistencia serán avaliados co mesmo sistema.
No caso de estudiantes con diversidade funcional ou necesidades específicas de
apoio educativo, o sistema de avaliación adaptarase ás súas necesidades, de
acordo coas recomendacións da unidade competente da Universidade en materia de
atención á diversidade e coa normativa aplicable. Universidade da Coruña,
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Gómez-Tarragona, Daniel (2010). Marketing editorial : cómo satisfacer las necesidades de los lectores de libros. Madrid: Pirámide
Odih, Pamela (2007). Advertising in modern and postmodern times.. Los Angeles: Sage Publications
Abascal Rojas, Francisco (2004). Cómo se hace un plan estratégico : La teoría del marketing estratégico. Madrid: ESIC Editorial
Chias, Joseph (1996). El mercado son personas: El marketing en las empresas de servicios. Madrid: McGraw-Hill
Kotler,Philip; Kotler, Neil (2001). Estrategias y marketing de museos . Barcelona: Ariel
Armstrong, Gary; Kotler, Philip (2013). Fundamentos de marketing . México : Pearson Educación
Esteban Talaya, Agueda; Mondéjar Jiménez, Juan Antonio (2013). Fundamentos de Marketing. Madrid: Esic
Fisk, Raymond P., Stephen J. Grove y Joby John (2007). Interactive Services Marketing. Boston: Hougthon Mifflin
Ries, Al; Ries, Laura (2000). Las 22 leyes inmutables de la marca.. Madrid : McGraw-Hill,
Ries, Al y Trout, Jack (1993). Las 22 leyes inmutables del marketing.. Madrid : McGraw-Hill,
Aaker, David A; Myers, John G (1991). Management de la publicidad: perspectivas prácticas. Barcelona : Editorial Hispano Europea
Kotler, Philip; Kartajaya, Hermawan ; Setiawan, Iwan (2011). Marketing 3.0. Madrid: LID Editorial
Santesmases Mestre, Miguel (2012). Marketing : conceptos y estrategias.. Madrid: Pirámide
French, Ylva; Runyard, Sue (2011). Marketing and Public Relations for Museums, Galleries, Cultural and Heritage Attractions] . London: Routledge
Sáez, Eileen Elliott De (2013). Marketing concepts for libraries and information services. London : Facet Publishing
Fischer, Micky. (2002). Marketing cultural : legislação, planejamento e exemplos práticos . São Paolo: Global Editora
Colbert, François; Cuadrado, Manuel (2003). Marketing de las Artes y la Cultura. Barcelona:Ariel
Berry, Leornard L.; Parasuraman, A. (1993). Marketing de Servicios: la calidad como meta. Barcelona: Parragón
Camarero Izquierdo, María del Carmen; Garrido Samaniego, María José (2004). Marketing del patrimonio cultural. Madrid:Pirámides
Lambin, Jean-Jacques. (2003). Marketing estratégico. Madrid:Esic
Kolb, Bonita (2013). Marketing for Cultural Organizations: New Strategies for Attracting Audiences. London: Routledge
Chias, Josep (1995). Marketing público: por un gobierno y una administración al servicio del público.. Madrid : McGraw-Hill
Tarrés Rosell, Antoni (2006). Márquetin y archivos propuestas para una aplicación de márquetin en los archivos. . Gijón: TREA
Solana, Daniel (2012). Postpublicidad : reflexiones sobre una nueva cultura publicitaria en la era digital. Barcelona : Double You
Carr, Eugene; Paul, Michaelle (2012). Rompiendo la quinta pared . Madrid: Iberautor
Kotler, Philip y Lee, Nancy R. (2008). Social marketing: influencing behaviors for good, . Los Angeles: Sage Publications
Radtke, Janel M (1998). Strategic Communications for Nonprofit Organizations : Seven Steps to Creating a Successful Plan.. New York: Jhon Wiley
Potter, Ned. (2012). The library marketing toolkit. London : Facet Publishing |
|
Bibliografía complementaria
|
Gürel, Eda; Kavak, Bahtisen. (2010). A conceptual model for public relations in museums.. European Journal of Marketing , vol.44 (1/2)
Fernández Marcial, Viviana (2011). Biblioteca y mercado potencial ¿Nuevas formas de captar al usuario? . Revista de Gestión y Cultura,14
Periáñez Canadillas, Iñaki; Quintana Daza, Miguel A (2009). Caso práctico: La Planificación Estratégica del Museo Guggenheim Bilbao desde una perspectiva de Marketing. Cuadernos de gestión , vol 9(1)
Gilmore, Audrey; Rentschler, Ruth (2002). Changes in museum management: A custodial or marketing emphasis? . Journal of Management Development, vol. 21 (10)
Pérez-Bustamante Yábar, Diana; Vico Belmonte, Ana. (2009). Consideraciones para una aproximación a la metodología utilizada en la aplicación del márketing cultural: los museos. Administrando en entornos inciertos. Madrid: Escuela Superior d
Arnold, Mark J; Tapp, Shelley R (2003). Direct marketing in non-profit services: investigating the case of the arts industry. Journal of Services Marketing, vol 17(2)
Fernández Marcial, Viviana (2013). eMarketing for Libraries. Marketing Library and Information Services II: A Global Outlook Edited by: Dinesh K. Gupta, Christie
Camarero Izquierdo, Carmen ; Garrido Samaniego, María José. (2007). How alternative marketing strategies impact the performance of Spanish museums. Journal of Management Development,, vol. 26(9)
García, Yolanda (2009). La ciudad como espectáculo. Marketing territorial, internet y atracción turística en Santiago de Compostela. ¿Éxito o fracaso? . UOC Papers: revista sobre la sociedad del conocimiento, , Nº. 8. Disponible en: http://www.uoc.edu/u
Fernández Marcial, Viviana. (2008). La eficacia de la comunicación promocional en los servicios de información y documentación. Los servicios de información y documentación en el marco de la cultura y el arte contemporáneo. Elen
Cuadrado, Manuel (2009). La gestión de marketing en las artes. Un modelo para mejora de la oferta cultural de una ciudad. Turismo cultural en ciudades Patrimonio de la Humanidad , Juan Antonio Mondéjar Jiménez, Miguel Ange
Gómez de la Iglesia, Roberto. (2003). Marketing cultural, algo más que una herramienta. Encuentros con la memoria histórica: Antonio Limón Delgado(coord.),
Fernández Marcial, Viviana (2008). Marketing del libro: por qué funcionan los bestsellers. El libro en perspectiva : una aproximación interdisciplinaria : III Simposio de Estudos Humanísticos
Cuadrado, Manuel (2008). Màrqueting i cultura: un binomi per consolidar. Cultura, núm. 3 (juny)
Cuadrado García, Manuel (2010). Mercados culturales: doce estudios de Marketing. Barcelona:UOC
Álvarez Areces, Miguel Angel (2005). Patrimonio industrial y política cultural en el Marketing de ciudades y territorios. Abaco: Revista de cultura y ciencias sociales
Chen, Hsin-Liang (2007). Socio-technical perspective of museum practitioners' image-using behaviors. The Electronic Library, vol. 25(1) |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Patrimonio Bibliográfico Documental e Arquivística/710521003 | Organización e Xestión de Arquivos Históricos e Bibliotecas Patrimoniais/710521022 | Historia das Institucións e da Administración/710521028 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Seminarios. Xornadas e Conferencias sobre Patrimonio Cultural/710476014 | Organización e Xestión de Museos/710521011 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Los estudiantes Erasmus o de programas de movilidad bilateral deberán contactar con la profesora la primera semana de clases del segundo cuatrimestre.
|
|