Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
CE1 – Estar capacitado para investigar en temas de patrimonio cultural e bibliográfico documental |
A3 |
CE3 – Saber manexar e aplicar as novas tecnoloxías no eido do patrimonio cultural e bibliográfico documental |
A7 |
CE7 – Coñecer o marco xurídico e as institucións que regulan a protección e conservación do patrimonio cultural e bibliográfico-documental |
B2 |
CB7 – Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos nunha base ou oportunidade de resolución de problemas en contornos novos ou poco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B5 |
CB10 – Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de se en gran medida autodirixido ou autónomo |
B10 |
CG6 – Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información disponible para resolver os problemas cos que deben de enfrontarse |
B12 |
CG8 – Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C3 |
CT3 – Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas |
C8 |
CT8 – Traballar de forma colaborativa |
C9 |
CT10 – Incorporas as TIC no proceso de investigación e a xestión da información, no análise de datos e a difusión e comunicación de resultados |
C10 |
CT11 – Ter capacidade para actualizar os coñecementos, metodoloxías e estratexias na práctica profesional |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecemento das características particulares da documentación audiovisual e as súas tipoloxías. |
AJ3
|
BJ10
|
CJ8 CJ10
|
Coñecemento das técnicas e normas de xestión, clasificación, descrición e conservación da documentación audiovisual. |
AJ1
|
BJ5
|
CJ3
|
Coñecemento dos recursos de información especializados en patrimonio audiovisual desde o punto de vista da recuperación de información. |
AJ3
|
BJ2 BJ12
|
CJ10
|
Coñecemento do marco legal-legal para o acceso, explotación e conservación do patrimonio audiovisual. |
AJ7
|
BJ2
|
CJ3 CJ9
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. Documentación audiovisual. |
1.1. Definición, características e tipoloxías da documentación audiovisual.
1.2. Breve percorrido pola historia da documentación audiovisual.
1.3. Patrimonio audiovisual: concepto, valor e papel de filmotecas, servizos de documentación en televisións e Internet.
1.4. Soportes e formatos audiovisuais.
|
Tema 2. Fontes para a producción audiovisual. |
2.1. Grandes depósitos audiovisuais, hemerotecas, arquivos e bancos de imaxes fixas e en movemento.
2.1.1 Proceso de búsqueda e recuperación de imaxes.
2.1.2 Adquisición e Condicións legais de uso, difusión e explotación. |
Tema 3. A cadea documental aplicada aos documentos audiovisuais. |
3.1. Fases da cadea documental: Funcións de entrada, tratamento, saída e difusión e mantemento en filmotecas e servizos de documentación de televisións.
3.2. Especificidade do análise de documentos audiovisuais
3.2.1 A normalización e descripción dos documentos
audiovisuais.
3.2.2 Análise de documentos audiovisuais. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Mixed objective/subjective test |
B10 |
2 |
0 |
2 |
Guest lecture / keynote speech |
B5 B12 C10 |
8 |
5 |
13 |
Student portfolio |
A3 A7 B2 |
1 |
18 |
19 |
Oral presentation |
B10 C8 |
2 |
0 |
2 |
Case study |
A1 C3 C8 C9 |
5 |
30 |
35 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Mixed objective/subjective test |
Método de avaliación dos coñecementos e habilidades adquiridos polo alumnado, puidendo combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta curta (pechada ou non) e outras algo máis extensas para que o alumno reflexione sobre os contidos tratados na materia. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral dos contidos básicos da materia, elaborados e expostos pola docente, que pode apoiarse en medios audiovisuais. Abordaranse cuestións teóricas e prácticas necesarias para o desenvolvemento e resolución dos estudos de caso propostos. |
Student portfolio |
Reunión dixital (a través do campus virtual) dos traballos que o alumnado realizará para demostrar o seguimento das sesións maxistrais e actividades desenvolvidas, tales coma test de moodle ou google forms ou resumos e recensións críticas. |
Oral presentation |
Ó longo das aulas procurarase a interación entre o alumnado e profesorado de xeito ordeado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. Os alumnos terán que falar de/expoñer os estudos de casos. |
Case study |
Os estudantes enfrontaranse ao estudo e resolución de casos prácticos relacionados coa xestión, descrición, procura e recuperación de documentación audiovisual |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Case study |
|
Description |
As titorías da materia permitirán ó alumnado resolver dúbidas sobre os contidos, a forma de preparar a proba oral, os traballos tutelados, traballos do obradoiro, lecturas e calquera outra actividade orientada ao longo do curso.
Empregaránse preferentemente as titorías presenciais, o correo electrónico e o chat de Teams. Acordándose previamente coa profesora, poderase tamén realizar titorías por vídeo-conferencia a través de Teams.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Student portfolio |
A3 A7 B2 |
Valorarase a adecuación ás pautas marcadas para cada actividade, o contido e, cando proceda, as achegas por parte dos alumnos, a coherencia, redacción e presentación. Poderán especificarse outros criterios de avaliación particulares no momento da presentación das actividades aos alumnos. |
30 |
Case study |
A1 C3 C8 C9 |
Computará a adecuación ás pautas marcadas (contido e presentación), a aplicación dos coñecementos adquiridos, a coherencia entre a proposta e o seu desenvolvemento, as iniciativas persoais, a claridade na formulación e estrutura, a capacidade de síntese, a redacción e presentación, fontes e bibliografía utilizada.
Será imprescindible acordar o tema coa profesora dentro do prazo establecido a tal fin.
Poderá requirirse a súa exposición na clase. |
60 |
Oral presentation |
B10 C8 |
Terase en conta a participación nas aulas expoñendo o traballo propio relación cos estudos de casos. |
10 |
|
Assessment comments |
PRIMEIRA OPORTUNIDADE: Para aprobar a materia, é preciso obter unha nota media de 5 sobre 10 que se calculará atendendo ás porcentaxes sinaladas para cada metodoloxía no apartado de avaliación. Será imprescindible obter un mínimo de 5 sobre 10 no portafolios e nos estudos de casos, de non ser así a nota global da materia non será superior aun 4,9. Non se avaliarán traballos entregados fora de prazo ou non consensuados coa profesora previamente cando sexa preciso. Unha vez realizada unha das actividades do portafolios ou dos estudos de casos, se as restantes entregas da metodoloxía non se entregan nos plazos establecidos cualificaranse cun 0. Este será tamén o caso dos traballos que non cumpran coas instrucións prescritas para a súa elaboración ou que fosen copiados ou plaxiados. SEGUNDA OPORTUNIDADE: Poderán presentarse á segunda oportunidade ÚNICAMENTE aqueles/as estudantes que non superen a materia na primeira oportunidade. Realizarase unha proba mixta (exame) co valor do 40% e entregaránse os estudos de casos (60%). Gardaranse as notas relacionadas coas diferentes metodoloxías mencionadas no apartado de avaliación que resultasen aprobadas na primeira oportunidade, polo que os alumnos poderán recuperarán só a parte/partes que teñan suspensas. Será obrigatorio comunicar á profesora cómo se abordará a avaliación nesta segunda oportunidade. Será obrigatorio consensuar coa docente previamente o tema dos estudos de casos, se non se fixo durante o curso, como mínimo, terase que facer un mes antes da data fixada para o exame pola Facultade. Será obrigatorio presentar os estudos de caso como mínimo 15 días antes da data fixada para o exame pola Facultade. Para presentarse ao exame, é requisito imprescindible ter presentado previamente os estudos de casos. ALUMNOS CON ADICACIÓN A TEMPO PARCIAL OU DISPENSA ACADÉMICA DE ASISTENCIAS ÁS AULAS LEGALMENTE RECOÑECIDA: Terán que acordar unha titoría nos primeiros días de clase co fin de establecer un plan de traballo axeitado. Na primeira oportunidade, terán que decidir, de acordo coa profesora, se se acollen aos prazos de presentación de traballos que serán comunicados ao longo do curso a través de plataforma Moodle ou se realizan unha entrega final de todos os traballos conxuntamente. De non realizarse esa primeira titoría na que se acordará unha data de entrega alternativa, entenderase que o alumno opta por presentar os traballos na mesmas datas que o resto do alumnado. Poderán ser dispensados da participación nas aulas (o 10% de "presentación oral"), tendo neste caso o portafolios o valor do 40%. Na segunda oportunidade, non haberá diferencias no sistema de avaliación en relación co proposto para o resto do alumnado.
|
Sources of information |
Basic
|
LÓPEZ SOLÍS, Iris (2013). El film researcher. Barcelona: UOC
Ministerio de Cultura y Deporte. Gobierno de España. (). Centro de Conservación y Restauración de Filmoteca Española. <http://www.culturaydeporte.gob.es/cultura/areas/cine/mc/fe/ccr/inicio.html> [Consulta 24/06/2019].
ROBLEDANO ARILLO, J. (2014). Curso de documentación audiovisual. Disponible en: https://bit.ly/36M7WxK [consulta: 19/7/2021]]
IFLA. ISBD. (). Descripción Bibliográfica Internacional Normalizada. Edición consolidada. . Disponible en: https://www.ifla.org/files/assets/hq/publications/series/44-es.pdf [25/3/2020]
CARIDAD, Mercedes, Tony Hernández, David Rodríguez y Belén Pérez (2011). Documentación Audiovisual. Madrid: Síntesis
CALDERA-SERRANO, Jorge y Pilar Arranz-Escacha (2012). Documentación audiovisual en Televisión. Barcelona: UOC.
LÓPEZ SOLÍS, Iris, (2015). El uso de la documentación audiovisual en programas informativos no diarios de TVE: "Informe Semanal, En portada y Crónicas", Tesis dirigida por Elena de la Cuadra Colmenares en la Universid. Disponible en línea en: https://eprints.ucm.es/29490/1/T35959.pdf [30/03/2021]
FIAF (). FIAF Cataloguing Rules. Disponible en: https://www.fiafnet.org/images/tinyUpload/E-Resources/Commission-And-PIP-Resources/CD
Ministerio de Cultura y Deporte. Gobierno de España. (). Filmoteca Española. <http://www.culturaydeporte.gob.es/cultura/areas/cine/mc/fe/portada.html> [Consulta 24/06/2019.
PINTO MOLINA, M.; F. Javier García Marco y C. Agustín Lacruz (2002). Indización y resumen de documentos digitales y multimedia. Técnicas y procedimientos. Gijón: Trea
Ministerio de Cultura y Deporte. Gobierno de España. (). La propiedad intelectual.. Disponible en línea en: http://www.culturaydeporte.gob.es/cultura/propiedadintelectual/la-propiedad-
(1998). Los materiales especiales en las Bibliotecas. Coordinado y dirigido por Carmen Díez Carrera. . Gijón: Trea.
CASTILLO POMEDA, José María. (2004). Televisión y lenguaje audiovisual.. Madrid: Instituto Oficial de Radio y Televisión
LÓPEZ HERNÁNDEZ, Ángeles (). “Análisis del documento fílmico. (Un ejemplo ilustrativo: Solas).”, Frame. Revista de la Biblioteca de la Facultad de Comunicación, nº1, pp. 228-235. . Disponible en línea en: https://idus.us.es/bitstream/handle/11441/96192/1.2.pdf?sequence=1&isAll
PEDREGOSA, J. (). “Búsqueda de documentos multimedia en los bancos de imágenes comerciales” en Documentación Audiovisual, Grado Multimedia, UOC. Disponible en: https://bit.ly/3wNlB2c [consulta: 19/7/2021]
CODINA, Lluís (2019). “Getty Images: banco de imágenes para producciones audiovisuales y editoriales”. Disponible en: https://bit.ly/3BsWo0y [consulta: 19/7/2021]]
PEDREGOSA, J. (). “Getty Images”. En el blog Documentación Audiovisual del grado de multimedia de la UOC. . Disponible en: https://bit.ly/3euvSd1 [consulta 19/7/2021]]
PEDREGOSA, J. (). “Las Creative Commons y otras alternativas a los bancos de imágenes comerciales” en Documentación Audiovisual, Grado Multimedia, UOC. Disponible en: https://bit.ly/3kDWtbP [consulta: 19/7/2021]
VALLE GASTEMINZA, Félix del (1989). “Las funciones documentales tipología de centros y servicios de documentación”, en Fundamentos de información y documentación, José López Yepes (comp.), 1989, págs. 210-214. Madrid: Eudema
CODINA, Lluís. (2011). «Entender los bancos de imágenes» . El profesional de la información, juliol-agost 2011, vol. 20, núm. 4. |
A profesora poderá proporcionarán nas clases bibliografía específica para cada un dos temas e actividades a desenvolver, co fin de adecuar e actualizar de maneira continua os contidos da materia. |
Complementary
|
|
Directorios de legislación sobre propiedad intelectual. Página del Ministerio de Cultura de España. URL: http://www.mcu.es/propiedadInt/index.html FIAF Cataloguing Rules. <https://www.fiafnet.org/images/tinyUpload/E-Resources/Commission-And-PIP-Resources/CDC-resources/FIAF_Cat_Rules.pdf> [Consulta 20/06/2019] Linares, Juan, Codina, Lluis, Abadal, Ernest e Guallar, Javier. "Periodismo en bases de datos y buscabilidad de la información"- Revista Hipertest.net. Anuario académico sobre Documentación digital y comunicación interactiva , nº 14, 2016, pp.1-61 Reglas de Catalogación del Ministerio de Educación y Cultura (1995). <http://www.bne.es/media/Perfiles/Bibliotecarios/reglas-catalogacion.pdf> [Consulta 20/06/2019] |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|