Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Xestión da Innovación Industrial en Moda Código 710G03029
Titulación
Grao en Xestión Industrial da Moda
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Rey Ares, Lucía
Correo electrónico
lucia.rey.ares@udc.es
Profesorado
Crespo Pereira, Diego
Pernas Álvarez, Javier
Rey Ares, Lucía
Correo electrónico
diego.crespo@udc.es
javier.pernas2@udc.es
lucia.rey.ares@udc.es
Web
Descrición xeral A innovación transcende desde a tecnoloxía, á economía e á sociedade, facendo da xestión da innovación un factor crítico para as organizacións no século XXI.
Neste contexto, esta materia trata de proporcionar ao alumnado unha nova visión do entorno que o rodea, proporcionándolle coñecementos, ferramentas e metodoloxías para a correcta xestión da innovación nas empresas, facendo especial fincapé naquelas do sector da moda.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
- Non se realizan modificacións.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
- Todas as indicadas na guía docente, que pasan a realizarse de xeito non presencial, a través das ferramentas dispoñibles na UDC.

*Metodoloxías docentes que se modifican
- Non se realizan modificacións.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado:

- Correo electrónico: canle que o alumnado poderá empregar para facer consultas, solicitar titorías virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.

- Campus virtual: esta canle emprégase para, semanalmente, poñer a disposición do alumnado o material (presentacións, casos prácticos, exercicios...) e requirir a entrega de actividades -segundo o calendario de entregas previsto-. Disporase dun foro de carácter máis xeral, que se empregará como canle de comunicación principal do profesorado co alumnado. Ademáis, o alumnado disporá dun foro específico para formular dúbidas e preguntas relacionadas coa materia. O alumnado poderá facer uso deste mecanismo de atención personalizada diariamente, segundo as súas necesidades.

- Microsoft Teams: cada semana realizaranse a través desta canle sesións expositivas e interactivas síncronas para o avance dos contidos teóricos e as actividades previstas; sesións que se realizarán na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de clases da facultade. Tamén se realizará a través desta vía o seguimento e apoio na realización dos “traballos tutelados”, así como a realización de titorías a demanda do alumnado.

4. Modificacións na avaliación
- Mantense o sistema de avaliación indicado na guía docente, xa que as metodoloxías obxecto de avaliación pasarían a realizarse de xeito non presencial.

*Observacións de avaliación:
- As indicadas na guía docente.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
- Non se realizarán cambios. O alumnado disporá dos materiais de traballo (en concreto, presentacións, casos prácticos e exercicios) en formato dixital no campus virtual. Así mesmo, as fontes de información da guía docente xa recollen algún recurso aos que o alumnado pode acceder de xeito gratuíto dende a rede.


Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecer os fundamentos básicos de xestión dunha empresa de téxtil/moda, tanto a nivel estratéxico como operativo e funcional.
A5 Desenvolver as necesarias habilidades para a xeración de ideas creativas e innovadoras.
A6 Coñecer e manexar as ferramentas necesarias para a realización, conceptualización e lanzamento de coleccións.
A9 Dominar o proceso loxístico dunha empresa de moda desde unha perspectiva global, abarcando desde o aprovisionamento ata o proceso produtivo e mais o transporte, con especial incidencia nos procesos principais propios da industria téxtil: selección de tecidos e materiais, padronaxe, confección etc....
A13 Coñecer o impacto da tecnoloxía nos distintos procesos da industria téxtil.
B1 Que o estudantado demostrase posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e se adoita atopar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 Que o estudantado saiba aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúa as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 Que o estudantado teña a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 Que o estudantado poida transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B5 Que o estudantado desenvolvera aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
B6 Capacidade para a cooperación, o traballo en equipo e a aprendizaxe colaborativa en contornos interdisciplinares.
B7 Capacidade para analizar tendencias (razoamento crítico).
B8 Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos e operacións.
B9 Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C7 Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os conceptos teóricos e prácticos necesarios para facer fronte ás decisións asociadas ao establecemento da estratexia de innovación dunha empresa de moda a partires da comprensión do funcionamento do proceso innovador e dos elementos que compoñen os sistemas de I+D+i. A1
A5
A6
A9
A13
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C2
C3
C5
C7
C8
C9

Contidos
Temas Subtemas
Estratexia de innovación 1. Conceptos, modelos e procesos
2. Estratexia de innovación
3. Creatividade e innovación
Xestión da innovación 4. Vixilancia tecnolóxica e intelixencia competitiva
5. Xestión de I+d+i
6. Financiamento da innovación
Implantación da estratexia 7. Explotación da I+d+i
8. Xestión da propiedade intelectual
Tecnoloxías emerxentes no mundo da moda 9. Novos produtos
10. Novos procesos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A6 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C2 C3 C5 C7 C9 3 27 30
Proba mixta A1 A9 B1 B2 B3 B7 B8 B9 C2 C3 1 15 16
Proba práctica A1 A13 B1 B3 B7 B8 B9 C9 C3 1 15 16
Estudo de casos A1 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 C2 C3 C8 C9 7.5 20 27.5
Sesión maxistral A1 A5 A6 A9 A13 B1 B3 B8 C5 C8 21 10 31
Prácticas a través de TIC A1 A9 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 C3 C8 C9 7.5 13.5 21
Foro virtual B2 B3 B7 C2 C3 0 4 4
Seminario A9 A13 B3 B7 C8 2 0 2
 
Atención personalizada 2.5 0 2.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Realización dun traballo en grupo e presentación final do mesmo. O contenido e características deste traballo daranse a coñecer ao alumnado nas primeiras sesións de clase.
Proba mixta Exame final sobre o contido teórico da materia, que poderá combinar diferente tipoloxía de preguntas (preguntas de resposta breve, preguntas de ensaio, exercicios prácticos e preguntas obxectivas ou tipo test).
Proba práctica Exame final sobre o contido práctico da materia.
Estudo de casos Resolución, individual ou en grupo, dos casos propostos. Estes casos iranse detallando ao longo do curso, conforme ao plan de traballo e poderán incluir presentacións, debates ou sesións de discusión dirixida.
Sesión maxistral Presentación dos contidos que conforman o marco teórico da materia mediante a exposición oral, guiada co uso de presentacións, de medios audiovisuais e da introdución de cuestións dirixidas ao alumnado coa fin de favorecer a aprendizaxe e a construción do coñecemento.
Prácticas a través de TIC Resolución de problemas de natureza teórica e práctica
Foro virtual Existirán dous foros virtuais, a saber:
- Foro virtual de debate: canle que o alumnado poderá empregar para a proposta de debates e a participación nestes.
- Foro virtual de aprendizaxe: canle que o alumnado poderá empregar como espazo para o intercambio e a reflexión de aprendizaxes e a proposta de novas actividades.
Seminario Realización de seminarios con profesionais expertos en temas da materia, sempre que sexa posible.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
A atención personalizada descrita desenvolverase principalmente en torno ao traballo tutelado, e concíbese como momentos de traballo persoal co profesorado da materia para a atención e seguimento do traballo realizado por cada un dos grupos de traballo. Recoméndase a asistencia do alumnado a estas reunións, cuxa forma e momento concretos nos que terá lugar se indicarán ao longo do curso en función do plan de traballo da materia. Con todo, durante o curso o alumnado poderá empregar as horas de titorías para aclarar dúbidas e cuestións sobre a materia.

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial, segundo establece a "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de Grado na UDC" (Arts. 3.b e 4.5) realizará as súas actividades coa asistencia e participación nas dinámicas que se recollen nos apartados de "Planificación" e na "Atención personalizada", a través dos grupos de traballo que se conformen na materia. A actividade realizarase atendendo ás observacións de avaliación sobre a flexibilidade de asistencia-participación e os requisitos para superar a materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas a través de TIC A1 A9 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 C3 C8 C9 Valorarase a asistencia e participación activa nas prácticas a través de TIC. Tamén se poden realizar pequenos cuestionarios, sen necesidade de aviso previo, sobre o contido visualizado ao finalizar calquera das sesións interactivas. 2
Traballos tutelados A6 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C2 C3 C5 C7 C9 Avaliación do informe escrito e exposición oral do traballo en grupo proposto.

Esta avaliación realizarase tendo en conta criterios como o dominio de contidos específicos, a expresión escrita e a presentación formal, o manexo da información, a claridade da presentación e da presentación...
40
Proba mixta A1 A9 B1 B2 B3 B7 B8 B9 C2 C3 Examen final sobre os contidos teóricos da materia que se realizará na data oficial prevista no calendario de exames da facultade.

O exame pode combinar diferentes tipos de preguntas (preguntas de ensaio, preguntas de resposta curta, preguntas de opción múltiple...).
20
Proba práctica A1 A13 B1 B3 B7 B8 B9 C9 C3 Examen final sobre os contidos prácticos da materia que se realizará na data oficial prevista no calendario de exames da facultade. 20
Estudo de casos A1 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 C2 C3 C8 C9 Valorarase a asistencia e participación activa nas sesións interactivas. Poderanse realizar pequenos cuestionarios, sen necesidade de aviso previo, sobre o contido visualizado ao finalizar calquera das sesións expositivas ou interactivas (3% do 13% total).

Avaliación dos casos propostos e realizados individual ou grupalmente. Nalgúns dos casos propostos (a especificar durante o curso en función do plan de traballo proposto) a avaliación poderá realizarse por pares.

No estudo de casos valorarase a coherencia e adecuación das respostas ás preguntas formuladas, a presentación formal e a expresión escrita, a consulta de fontes bibliográficas... (10% do 13% total).
13
Sesión maxistral A1 A5 A6 A9 A13 B1 B3 B8 C5 C8 Valorarase a asistencia e participación activa nas sesións maxistrais (por exemplo, participación en debates ou discusións dirixidas na aula, resolución de actividades e prácticas a través de TICs, resposta a preguntas formuladas...). Poderanse realizar pequenos cuestionarios, sen necesidade de aviso previo, sobre o contido visualizado ao finalizar calquera das sesións expositivas. 5
 
Observacións avaliación

Criterios de avaliación

Segunda oportunidade

Para poder aprobar a materia, tanto na primeira
como na segunda oportunidade de avaliación, será preciso obter unha nota mínima
de 4 puntos sobre 10 na parte de proba mixta, nas prácticas a través de TIC e
no traballo tutelado. En caso de non cumprirse este requisito, a cualificación
final será de "Suspenso", aínda cando a nota media de todas as
actividades a avaliar outorgase unha puntuación igual ou superior a 5 puntos sobre
10.

Será requisito indispensable para ser avaliado/a
en ambas convocatorias a asistencia regular, con participación activa e
aproveitamento, ás sesións presenciais (e/ou non presenciais, se fose o caso) e
aos diferentes seminarios organizados. 

Se un/a alumno/a que ten liberada unha parte
da materia non consegue aprobar a materia no seu conxunto nas datas oficiais
dos exames da primeira e segunda oportunidade, a súa cualificación final será
de "Suspenso". No seguinte curso académico, o/a alumno/a
poderá gardar a nota daquelas probas que ten superadas (sempre e cando obtivese
unha puntuación igual ou superior a 5 puntos sobre 10), se así o desexa, e
sempre e cando informe ao profesorado da súa decisión nas dúas primeiras
semanas de clases. Esta condición solo rexerá durante o curso académico
seguinte; a partir de aí, non se gardará ningunha nota.

Convocatoria adiantada

Se houbese alumnado que queira presentarse á
convocatoria adiantada de decembro (Art. 19 "Normas de avaliación,
revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario"), o alumnado que se presente a esta convocatoria deberá
realizar a proba mixta (25% da nota), a proba práctica a través de TIC (25% da
nota), o traballo tutelado (40% da nota) e os casos de estudo (10% da nota). O
traballo de curso deberá realizarse de forma individual.

Para poder superar a materia, deberá obterse
unha cualificación final igual o superior a 5 puntos sobre 10, sempre e cando o
alumnado obtivera unha puntuación igual ou superior a 4 puntos sobre 10 en cada
unha das metodoloxías sometidas a avaliación.

Cualificación 'Non presentado'

Serán cualificadas con "Non
Presentado” as persoas que non se presenten ao exame final da convocatoria na data oficial establecida no calendario de exames da facultade,
sexa a primeira oportunidade, a segunda ou a convocatoria adiantada.

Alumnado con recoñecemento de dedicación a
tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia

O alumnado con recoñecemento de dedicación a
tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia deberá comunicar
ao inicio do curso a súa situación ao profesorado da materia, á fin de
establecer un plan e calendario de traballo. O sistema de avaliación será o
seguinte: proba mixta (25%), proba práctica (25%), traballos tutelados (40%) e
estudo de casos (10%). O traballo tutelado deberá realizarse en grupo.

Nota mínima

Para poder superar a materia, tanto na primeira
como na segunda oportunidade de avaliación, deberá obterse unha cualificación final igual o
superior a 5 puntos sobre 10, sempre e cando o alumnado obtivese unha
puntuación igual ou superior a 4 puntos sobre 10 en cada unha das metodoloxías
sometidas a avaliación.

Información adicional

O comportamento fraudulento en calquera dos
apartados sometidos a avaliación suporá a cualificación de "Suspenso
(0)" na avaliación final.

Está prohibido acceder á aula na que se
desenvolvan as distintas probas de avaliación con calquera dispositivo que
permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información (móbiles,
reloxos intelixentes...).


Fontes de información
Bibliografía básica Trott, P. (2017). Innovation Management and New Product Development. Reino Unido: Pearson
Hidalgo, A., León, G., Pavón, J. (2013). La Gestión de la Innovación y la Tecnología en las Organizaciones. Madrid: Pirámide
Jin, B.E., Cedrola, E. (2019). Process Innovation in the Global Fashion Industry. Nueva York: Palgrave MacMillan
Jin, B.E., Cedrola, E. (2018). Product Innovation in the Global Fashion Industry. Nueva York: Palgrave MacMillan
Schilling, M.A. (2017). Strategic Management of Technological Innovation. Nueva York: McGrawHill Education
Vignali, G., Reid, L.F., Ryding, D., Henninger, C.E. (2020). Technology-Driven Sustainability. Innovation in the Fashion Supply Chain. Suiza: Palgrave MacMillan

O profesorado da materia poderá proporcionar bibliografía adicional en cada un dos temas.

Bibliografía complementaria Tidd, J., Bessant, J.R. (2018). Managing Innovation: Integrating Technological, Market and Organizational Change. Wiley


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Fundamentos de Xestión da Empresa de Moda/710G03004
Xestión da Cadea de Subministración de Moda I: Aprovisionamento/710G03005
Xestión da Cadea de Subministración de Moda II: Xestión de Operacións/710G03017
Xestión Sustentable da Cadea de Valor da Moda/710G03018
Xestión da Cadea de Subministración de Moda III: Loxística e Transporte/710G03019
Aspectos Xurídicos da Industria da Moda/710G03009

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Dirección Estratéxica da Empresa de Moda/710G03030
Negocio Dixital da Moda/710G03031
Taller 2: Aplicacións de Xestión e Tecnoloxías do Coñecemento en Moda/710G03033

Materias que continúan o temario
Prácticas Externas/710G03037
Traballo Fin de Grao/710G03038

Observacións
Deberase efectuar un seguimento continuo da materia, participando en todas as actividades teóricas e prácticas programadas, mediante o traballo diario.

Recoméndase que o alumnado asista a clases co seu ordenador portátil ou tableta electrónica.

Os traballos da materia entregaranse a través da aula virtual, en soporte dixital; de non ser posible, recoméndase a impresión en papel reciclado, a doble cara e evitando o uso de materiais plásticos.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías