Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer os fundamentos básicos de xestión dunha empresa de téxtil/moda, tanto a nivel estratéxico como operativo e funcional. |
A5 |
Desenvolver as necesarias habilidades para a xeración de ideas creativas e innovadoras. |
A6 |
Coñecer e manexar as ferramentas necesarias para a realización, conceptualización e lanzamento de coleccións. |
A9 |
Dominar o proceso loxístico dunha empresa de moda desde unha perspectiva global, abarcando desde o aprovisionamento ata o proceso produtivo e mais o transporte, con especial incidencia nos procesos principais propios da industria téxtil: selección de tecidos e materiais, padronaxe, confección etc.... |
A13 |
Coñecer o impacto da tecnoloxía nos distintos procesos da industria téxtil. |
B1 |
Que o estudantado demostrase posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e se adoita atopar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
Que o estudantado saiba aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúa as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B3 |
Que o estudantado teña a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
Que o estudantado poida transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
B5 |
Que o estudantado desenvolvera aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía. |
B6 |
Capacidade para a cooperación, o traballo en equipo e a aprendizaxe colaborativa en contornos interdisciplinares. |
B7 |
Capacidade para analizar tendencias (razoamento crítico). |
B8 |
Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos e operacións. |
B9 |
Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C7 |
Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os conceptos teóricos e prácticos necesarios para facer fronte ás decisións asociadas ao establecemento da estratexia de innovación dunha empresa de moda a partires da comprensión do funcionamento do proceso innovador e dos elementos que compoñen os sistemas de I+D+i. |
A1 A5 A6 A9 A13
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C2 C3 C5 C7 C8 C9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Estratexia de innovación |
1. Conceptos, modelos e procesos
2. Estratexia de innovación
3. Creatividade e innovación |
Xestión da innovación |
4. Vixilancia tecnolóxica e intelixencia competitiva
5. Xestión de I+d+i
6. Financiamento da innovación |
Implantación da estratexia |
7. Explotación da I+d+i
8. Xestión da propiedade intelectual |
Tecnoloxías emerxentes no mundo da moda |
9. Novos produtos
10. Novos procesos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A6 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C2 C3 C5 C7 C9 |
3 |
27 |
30 |
Proba mixta |
A1 A9 B1 B2 B3 B7 B8 B9 C2 C3 |
1 |
15 |
16 |
Proba práctica |
A1 A13 B1 B3 B7 B8 B9 C9 C3 |
1 |
15 |
16 |
Estudo de casos |
A1 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 C2 C3 C8 C9 |
7.5 |
20 |
27.5 |
Sesión maxistral |
A1 A5 A6 A9 A13 B1 B3 B8 C5 C8 |
21 |
10 |
31 |
Prácticas a través de TIC |
A1 A9 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 C3 C8 C9 |
7.5 |
13.5 |
21 |
Foro virtual |
B2 B3 B7 C2 C3 |
0 |
4 |
4 |
Seminario |
A9 A13 B3 B7 C8 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Realización dun traballo en grupo e presentación final do mesmo. O contenido e características deste traballo daranse a coñecer ao alumnado nas primeiras sesións de clase. |
Proba mixta |
Exame final sobre o contido teórico da materia, que poderá combinar diferente tipoloxía de preguntas (preguntas de resposta breve, preguntas de ensaio, exercicios prácticos e preguntas obxectivas ou tipo test). |
Proba práctica |
Exame final sobre o contido práctico da materia. |
Estudo de casos |
Resolución, individual ou en grupo, dos casos propostos. Estes casos iranse detallando ao longo do curso, conforme ao plan de traballo e poderán incluir presentacións, debates ou sesións de discusión dirixida. |
Sesión maxistral |
Presentación dos contidos que conforman o marco teórico da materia mediante a exposición oral, guiada co uso de presentacións, de medios audiovisuais e da introdución de cuestións dirixidas ao alumnado coa fin de favorecer a aprendizaxe e a construción do coñecemento.
|
Prácticas a través de TIC |
Resolución de problemas de natureza teórica e práctica |
Foro virtual |
Existirán dous foros virtuais, a saber:
- Foro virtual de debate: canle que o alumnado poderá empregar para a proposta de debates e a participación nestes.
- Foro virtual de aprendizaxe: canle que o alumnado poderá empregar como espazo para o intercambio e a reflexión de aprendizaxes e a proposta de novas actividades.
|
Seminario |
Realización de seminarios con profesionais expertos en temas da materia, sempre que sexa posible. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada descrita desenvolverase principalmente en torno ao traballo tutelado, e concíbese como momentos de traballo persoal co profesorado da materia para a atención e seguimento do traballo realizado por cada un dos grupos de traballo. Recoméndase a asistencia do alumnado a estas reunións, cuxa forma e momento concretos nos que terá lugar se indicarán ao longo do curso en función do plan de traballo da materia. Con todo, durante o curso o alumnado poderá empregar as horas de titorías para aclarar dúbidas e cuestións sobre a materia.
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial, segundo establece a "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de Grado na UDC" (Arts. 3.b e 4.5) realizará as súas actividades coa asistencia e participación nas dinámicas que se recollen nos apartados de "Planificación" e na "Atención personalizada", a través dos grupos de traballo que se conformen na materia. A actividade realizarase atendendo ás observacións de avaliación sobre a flexibilidade de asistencia-participación e os requisitos para superar a materia.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
A1 A9 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 C3 C8 C9 |
Valorarase a asistencia e participación activa nas prácticas a través de TIC. Tamén se poden realizar pequenos cuestionarios, sen necesidade de aviso previo, sobre o contido visualizado ao finalizar calquera das sesións interactivas. |
2 |
Traballos tutelados |
A6 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C2 C3 C5 C7 C9 |
Avaliación do informe escrito e exposición oral do traballo en grupo proposto.
Esta avaliación realizarase tendo en conta criterios como o dominio de contidos específicos, a expresión escrita e a presentación formal, o manexo da información, a claridade da presentación e da presentación...
|
40 |
Proba mixta |
A1 A9 B1 B2 B3 B7 B8 B9 C2 C3 |
Examen final sobre os contidos teóricos da materia que se realizará na data oficial prevista no calendario de exames da facultade.
O exame pode combinar diferentes tipos de preguntas (preguntas de ensaio, preguntas de resposta curta, preguntas de opción múltiple...). |
20 |
Proba práctica |
A1 A13 B1 B3 B7 B8 B9 C9 C3 |
Examen final sobre os contidos prácticos da materia que se realizará na data oficial prevista no calendario de exames da facultade. |
20 |
Estudo de casos |
A1 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 C2 C3 C8 C9 |
Valorarase a asistencia e participación activa nas sesións interactivas. Poderanse realizar pequenos cuestionarios, sen necesidade de aviso previo, sobre o contido visualizado ao finalizar calquera das sesións expositivas ou interactivas (3% do 13% total).
Avaliación dos casos propostos e realizados individual ou grupalmente. Nalgúns dos casos propostos (a especificar durante o curso en función do plan de traballo proposto) a avaliación poderá realizarse por pares.
No estudo de casos valorarase a coherencia e adecuación das respostas ás preguntas formuladas, a presentación formal e a expresión escrita, a consulta de fontes bibliográficas... (10% do 13% total). |
13 |
Sesión maxistral |
A1 A5 A6 A9 A13 B1 B3 B8 C5 C8 |
Valorarase a asistencia e participación activa nas sesións maxistrais (por exemplo, participación en debates ou discusións dirixidas na aula, resolución de actividades e prácticas a través de TICs, resposta a preguntas formuladas...). Poderanse realizar pequenos cuestionarios, sen necesidade de aviso previo, sobre o contido visualizado ao finalizar calquera das sesións expositivas. |
5 |
|
Observacións avaliación |
Criterios de avaliación Segunda oportunidade Para poder aprobar a materia, tanto na primeira
como na segunda oportunidade de avaliación, será preciso obter unha nota mínima
de 4 puntos sobre 10 na parte de proba mixta, nas prácticas a través de TIC e
no traballo tutelado. En caso de non cumprirse este requisito, a cualificación
final será de "Suspenso", aínda cando a nota media de todas as
actividades a avaliar outorgase unha puntuación igual ou superior a 5 puntos sobre
10. Será requisito indispensable para ser avaliado/a
en ambas convocatorias a asistencia regular, con participación activa e
aproveitamento, ás sesións presenciais (e/ou non presenciais, se fose o caso) e
aos diferentes seminarios organizados. Se un/a alumno/a que ten liberada unha parte
da materia non consegue aprobar a materia no seu conxunto nas datas oficiais
dos exames da primeira e segunda oportunidade, a súa cualificación final será
de "Suspenso". No seguinte curso académico, o/a alumno/a
poderá gardar a nota daquelas probas que ten superadas (sempre e cando obtivese
unha puntuación igual ou superior a 5 puntos sobre 10), se así o desexa, e
sempre e cando informe ao profesorado da súa decisión nas dúas primeiras
semanas de clases. Esta condición solo rexerá durante o curso académico
seguinte; a partir de aí, non se gardará ningunha nota. Convocatoria adiantada Se houbese alumnado que queira presentarse á
convocatoria adiantada de decembro (Art. 19 "Normas de avaliación,
revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario"), o alumnado que se presente a esta convocatoria deberá
realizar a proba mixta (25% da nota), a proba práctica a través de TIC (25% da
nota), o traballo tutelado (40% da nota) e os casos de estudo (10% da nota). O
traballo de curso deberá realizarse de forma individual. Para poder superar a materia, deberá obterse
unha cualificación final igual o superior a 5 puntos sobre 10, sempre e cando o
alumnado obtivera unha puntuación igual ou superior a 4 puntos sobre 10 en cada
unha das metodoloxías sometidas a avaliación. Cualificación 'Non presentado' Serán cualificadas con "Non
Presentado” as persoas que non se presenten ao exame final da convocatoria na data oficial establecida no calendario de exames da facultade,
sexa a primeira oportunidade, a segunda ou a convocatoria adiantada. Alumnado con recoñecemento de dedicación a
tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia O alumnado con recoñecemento de dedicación a
tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia deberá comunicar
ao inicio do curso a súa situación ao profesorado da materia, á fin de
establecer un plan e calendario de traballo. O sistema de avaliación será o
seguinte: proba mixta (25%), proba práctica (25%), traballos tutelados (40%) e
estudo de casos (10%). O traballo tutelado deberá realizarse en grupo. Nota mínima Para poder superar a materia, tanto na primeira
como na segunda oportunidade de avaliación, deberá obterse unha cualificación final igual o
superior a 5 puntos sobre 10, sempre e cando o alumnado obtivese unha
puntuación igual ou superior a 4 puntos sobre 10 en cada unha das metodoloxías
sometidas a avaliación. Información adicional O comportamento fraudulento en calquera dos
apartados sometidos a avaliación suporá a cualificación de "Suspenso
(0)" na avaliación final. Está prohibido acceder á aula na que se
desenvolvan as distintas probas de avaliación con calquera dispositivo que
permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información (móbiles,
reloxos intelixentes...).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Trott, P. (2017). Innovation Management and New Product Development. Reino Unido: Pearson
Hidalgo, A., León, G., Pavón, J. (2013). La Gestión de la Innovación y la Tecnología en las Organizaciones. Madrid: Pirámide
Jin, B.E., Cedrola, E. (2019). Process Innovation in the Global Fashion Industry. Nueva York: Palgrave MacMillan
Jin, B.E., Cedrola, E. (2018). Product Innovation in the Global Fashion Industry. Nueva York: Palgrave MacMillan
Schilling, M.A. (2017). Strategic Management of Technological Innovation. Nueva York: McGrawHill Education
Vignali, G., Reid, L.F., Ryding, D., Henninger, C.E. (2020). Technology-Driven Sustainability. Innovation in the Fashion Supply Chain. Suiza: Palgrave MacMillan |
O profesorado da materia poderá proporcionar bibliografía adicional en cada un dos temas. |
Bibliografía complementaria
|
Tidd, J., Bessant, J.R. (2018). Managing Innovation: Integrating Technological, Market and Organizational Change. Wiley |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Fundamentos de Xestión da Empresa de Moda/710G03004 | Xestión da Cadea de Subministración de Moda I: Aprovisionamento/710G03005 | Xestión da Cadea de Subministración de Moda II: Xestión de Operacións/710G03017 | Xestión Sustentable da Cadea de Valor da Moda/710G03018 | Xestión da Cadea de Subministración de Moda III: Loxística e Transporte/710G03019 | Aspectos Xurídicos da Industria da Moda/710G03009 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Dirección Estratéxica da Empresa de Moda/710G03030 | Negocio Dixital da Moda/710G03031 | Taller 2: Aplicacións de Xestión e Tecnoloxías do Coñecemento en Moda/710G03033 |
|
Materias que continúan o temario |
Prácticas Externas/710G03037 | Traballo Fin de Grao/710G03038 |
|
Observacións |
Deberase efectuar un seguimento continuo da materia, participando en todas as actividades teóricas e prácticas programadas, mediante o traballo diario.
Recoméndase que o alumnado asista a clases co seu ordenador portátil ou tableta electrónica.
Os traballos da materia entregaranse a través da aula virtual, en soporte dixital; de non ser posible, recoméndase a impresión en papel reciclado, a doble cara e evitando o uso de materiais plásticos.
|
|