Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Taller 1: Plan de Empresa de Moda Código 710G03032
Titulación
Grao en Xestión Industrial da Moda
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Calvo Silvosa, Anxo Ramon
Correo electrónico
anxo.calvo.silvosa@udc.es
Profesorado
Calvo Silvosa, Anxo Ramon
Correo electrónico
anxo.calvo.silvosa@udc.es
Web
Descrición xeral Neste curso, o estudante capacitarase para elaborar plans de negocio no sector da moda. Terán que manexar algúns coñecementos sobre planificación estratéxica e financeira para analizar a contorna, establecer a misión, a visión e os valores, avaliar as habilidades e os recursos internos, así como para tomar decisións operativas e financeiras.
Trátase dun curso orientado á práctica que implementa unha metodoloxía de ensino dinámico baseada en talleres e estudo de casos. Os estudantes deberán elaborar un plan de negocio que inclúa a súa viabilidade e rendibilidade. Os resultados do traballo dos estudantes serán un informe escrito e unha presentación. Estes resultados darán lugar á cualificación final.
O docente encargado da materia conta cunha longa experiencia tanto académica como profesional. Exerce a docencia na UDC desde 1991. Pertenceu a diferentes consellos de administracións en empresas de diferentes sectores e tivo responsabilidades de xestión na UDC e na Xunta de Galicia.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

Non haberá modificación nos contidos.

2. Metodoloxías

*Metodoloxías docentes que se manteñen

Todas as previstas no plan inicial pero desenvolveranse online.

*Metodoloxías docentes que se modifican

Todas as previstas no plan inicial pero desenvolveanse online.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

Desenvólvense online.

4. Modificacións na avaliación

A avaliación continua desenvolverase online.

*Observacións de avaliación:

Se for posible, o exame final sería presencial. Se non, faríase online.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Non haberá modificacións.


Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecer os fundamentos básicos de xestión dunha empresa de téxtil/moda, tanto a nivel estratéxico como operativo e funcional.
A2 Coñecer os aspectos da contorna que inflúen na evolución do mundo da moda e as súas empresas, con especial incidencia no impacto das cuestións económicas e legais.
A3 Desenvolver destrezas para as relacións interpersoais e a interactuación con axentes do contorno e interno (clientes, provedores, medios, colaboradores...).
A8 Ser capaz, con base no coñecemento do contorno social, de deseñar e pór en marcha estratexias de márketing eficaces, que consideren especialmente as variables de comunicación e distribución: mensaxes, medios, canles, relación co cliente etc...
A9 Dominar o proceso loxístico dunha empresa de moda desde unha perspectiva global, abarcando desde o aprovisionamento ata o proceso produtivo e mais o transporte, con especial incidencia nos procesos principais propios da industria téxtil: selección de tecidos e materiais, padronaxe, confección etc....
A10 Ter os fundamentos económico-financeiros necesarios para coñecer o estado dunha empresa de moda e xestionala adecuadamente desde unha tripla perspectiva de liquidez, solvencia e rendibilidade.
A11 Ter unha perspectiva internacional do sector da moda e dominar ferramentas de planificación e xestión das estratexias de internacionalización posibles.
A14 Ter unha perspectiva clara do papel das persoas na organización, e coñecer as ferramentas de xestión de recursos humanos necesarias para conseguir delas a máxima implicación e rendemento.
B1 Que o estudantado demostrase posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e se adoita atopar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 Que o estudantado saiba aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúa as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 Que o estudantado teña a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 Que o estudantado poida transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B5 Que o estudantado desenvolvera aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
B6 Capacidade para a cooperación, o traballo en equipo e a aprendizaxe colaborativa en contornos interdisciplinares.
B7 Capacidade para analizar tendencias (razoamento crítico).
B8 Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos e operacións.
B9 Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C7 Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Analizar o contorno xeral e sectorial A1
A2
A3
A11
B1
B2
B5
B9
C7
C9
Avaliar as competencias e os recursos internos cando se concibe unha idea de negocio A14
B1
B2
B5
B8
B9
C7
C9
Deseñar unha estratexia de negocio que inclúa decisións operativas e financeiras (marketing, produción, loxística, recursos humanos, financiamento, investimentos, etc.) A8
A9
A10
B3
B4
C3
C4
C5
Avaliar a viabilidade financeira e a rendibildade do negocio A10
B3
B6
B7
C3
C5
C9
Elaborar un plan de negocio no sector da Moda que inclúa aspectos ESG A1
A2
C1
C8
C9

Contidos
Temas Subtemas
Que é un plan de negocio? Cando se necesita un plan de empresa?
Por que elaborar un plan de empresa?
Contido dun plan de negocio Resume executivo
O discurso do ascensor
Descrición da empresa: Misión, visión, valores
Estudo de mercado e potencial
Análise da competencia: interna (competencias e recursos) e externa (contorna)
Descrición do produto/servizo
Estratexia empresarial: mercadotecnia, operacións, RRHH, etc.
Estratexia de capital: Investimento e financiamento
Estratexia financeira: D&A e dividendos
Políticas a curto prazo: Inventarios, clientes, caixa, provedores, etc.
Viabilidade financeira e rendibilidade Previsións financeiras
Plan financeiro
É factible o plan financeiro?
É rendible o plan financeiro?
Análise de sensibilidade

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos A1 A2 A8 A9 A10 A11 A14 B1 B2 B4 B6 B7 B9 C1 C3 20 20 40
Presentación oral A3 B3 B8 C1 C3 C4 C5 C9 2 6 8
Traballos tutelados A1 B5 B6 B9 C3 C5 C7 C8 C9 0 22 22
Obradoiro A1 A2 A3 A8 A9 A10 A11 B4 B6 B7 B8 B9 C3 C8 C9 20 60 80
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos Os alumnos disporán dun estudo de casos para comprender plenamente como se pode concibir e avaliar un plan de negocios.
Presentación oral Os estudantes terán que facer unha presentación oral sobre o plan de negocio do sector da moda que elaborarán ao longo do curso ao final deste.
Traballos tutelados Os alumnos deberán realizar un proxecto que inclúa un plan de negocio sobre o sector da Moda.
Obradoiro Desenvolverase un obradoiro para que os estudantes poidan realizar os seus proxectos de forma interactiva.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Obradoiro
Estudo de casos
Presentación oral
Descrición
Empregarei as titorías persoais e en pequenos grupos para dar apoio específico aos estudantes. Centrareime en cuestións teóricas ou/e prácticas relacionadas coas sesións de taller ou a realización de proxectos que poidan requirir explicacións adicionais. levan a cabo en liña e en persoa.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 B5 B6 B9 C3 C5 C7 C8 C9 Ao final do curso, os estudantes deberán presentar un informe escrito que inclúa o seu plan de negocio. 30
Obradoiro A1 A2 A3 A8 A9 A10 A11 B4 B6 B7 B8 B9 C3 C8 C9 O traballo persoal e en equipo e o compromiso persoal nos talleres tamén se terán en conta para cualificar aos estudantes. dá. 10
Estudo de casos A1 A2 A8 A9 A10 A11 A14 B1 B2 B4 B6 B7 B9 C1 C3 Os alumnos deberán presentar a discusión dun caso práctico. 10
Presentación oral A3 B3 B8 C1 C3 C4 C5 C9 Ao final do curso, os estudantes deberán facer unha presentación dos seus plans de negocio 50
 
Observacións avaliación

A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN:

1. Condicións de avaliación:Está prohibido acceder á aula do exame con calquera dispositivo que permita acomunicación co exterior e/ou almacenamento de información.

2. Identificación do estudante:O estudante ha de acreditar a súa personalidade de acordo coa normativavixente.

B) TIPOS DE CUALIFICACIÓN:

1. Cualificaciónde non presentado: Corresponde ao alumno, cando só participe en actividadesde avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificaciónfinal, con independencia da cualificación alcanzada.

2. Estudantescon recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica deexención de asistencia: Os estudantes con recoñecemento de dedicación atempo parcial serán avaliados seguindo as condicións expresadas máis adiantepara a convocatoria adiantada.

C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN:

1. Primeiraoportunidade: aplicaranse os criterios de avaliación anteriormenteindicados nesta sección.

2. Segundaoportunidade: aplicaranse os criterios de avaliación anteriormenteindicados nesta sección.

3. Convocatoriaadiantada: As condicións de avaliación da Oportunidade Adiantada (art. 19dás Normas de Avaliación, Revisión e Reclamacións dás Cualificacións dúasEstudos de Grao e Mestrado Universitario) serán específicas para estaoportunidade. Esta será avaliada por medio dunha proba mixta que suporá o 100 %da cualificación final. Esta proba mixta será deseñada de maneira singular eespecífica para valorar en que medida o/a estudante adquiriu os resultados daaprendizaxe aos que se fai referencia na presente guía.

D) OUTRAS OBSERVACIÓNS DE AVALIACIÓN

O comportamento fraudulento en cualquera dosapartados sometidos a avaliación suporá a cualificación de "Suspenso(0)" na avaliación final.

A asistencia a
todas as sesións do obradoiro é obrigatoria. Requirirase un mínimo de
asistencia do 90% das horas impartidas. Este requisito será condición necesaria
para superala materia.


Fontes de información
Bibliografía básica Pinson, L. (2008). Anatomy of Business Plan. The step-by-step Guide to Building your Business and Securing your Company's future. Out of your mind... and into Marketplace TM
Comunidad de Madrid (). Business Plan. http://www.madrid.org/cs/StaticFiles/Emprendedores/Analisis_Riesgos/pages/pdf/metodologia/1Plandeemp
Dupouy, L.T. (2018). Cómo desarrollar planes estratégicos de negocios: el proceso es más importante que el resultado final. https://www.harvard-deusto.com/como-desarrollar-planes-estrategicos-de-negocios-el-proceso-es-mas-im
Wahbe, A. (2019). How to write a business plan: Free template, tips, and examples. https://quickbooks.intuit.com/r/business-planning/business-plan-template/
Abrams, R. (2003). The Successful Business Plan. Secrets and Strategies. THe Planning shop

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático

b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade deimprimilos

2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cosvalores de sustentabilidade e nos comportamentos persoais e profesionais.

3. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudessexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores derespecto e igualdade.

4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas,sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un accesoaxeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.

5. Outras:

No escenario docente semipresencial, combinaríanse sesiónspresenciais e en liña, seguindo as instrucións da institución.

Ouso de dispositivos electrónicos (ordenadores, tabletas e teléfonos) na aulapoderá autorizarse exclusivamente para usos académicos.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías