Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Taller 3: Fotografía de Moda Código 710G03034
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Martínez Eiriz, Sabela
Correo electrónico
sabela.eiriz1@udc.es
Profesorado
Martínez Eiriz, Sabela
Correo electrónico
sabela.eiriz1@udc.es
Web
Descrición xeral Introducción á fotografía de moda.
A materia contará coa impartición de aulas da profesional do sector da moda, Alba Sobral quen traballa como fotógrafa en Bimba y Lola. Esta profesional traballou previamente noutras empresas do sector textil como Carolina Herrera ou Zara Home.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non hai
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Sesión maxistral (realizaráse de xeito virtual, preferiblemente a través de Teams) – Sesións interactivas para desenvolver e presentar estudos de caso (realizarase de xeito virtual, preferiblemente a través de Teams) – Proba de resposta múltiple (realizarase de xeito virtual, preferiblemente a través de Moodle)
*Metodoloxías docentes que se modifican
Non hai
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Moodle: uso para consultar os materiais do curso, solicitar titorías e facer o seguimento dos estudos de caso – Teams: sesións para titorías individuais ou en grupo reducido

4. Modificacións na avaliación
non hai
*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
non hai

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer o fluxo de traballo na creación dun produto fotográfico ou audiovisual. A13
B1
B3
B5
B8
B10
C8
Analizar a calidade técnica e estética das mensaxes fotográficas e audiovisuais, situándoos dentro do seu contexto de produción A6
A18
B2
B4
B7
B9
C3

Contidos
Temas Subtemas
A fotografi?a de moda. Introducción
A linguaxe fotogra?fica. Composicio?n.
Conceptos ba?sicos da te?cnica fotogra?fica.
Cámaras e ópticas. Tipos de cámaras e e formatos
Enfoque. Apertura, velocidade, sensibilidade, balance de brancos.
Iluminacio?n Tipos de luces e esquemas de iluminacio?n. Cor
Retoque de imaxe. Edición básica. Retoque fino. Finalización e exportación.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Seminario A18 B1 B3 B4 B9 C3 10 40 50
Obradoiro B5 B8 C8 11 27 38
Traballos tutelados A6 A13 B2 B7 B10 21 40 61
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Seminario Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.
Obradoiro Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Traballos tutelados Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Obradoiro
Descrición
Contará coa supervisión do docente

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Traballos tutelados A6 A13 B2 B7 B10 Entrega de traballos fotográficos 30
Obradoiro B5 B8 C8 Probas prácticas, de execución de tareas reais e/ou simuladas 70
 
Observacións avaliación
Segunda oportunidade: os criterios de avaliación anteriores aplicaranse tanto á primeira como á segunda oportunidade e incluirán estudantes Erasmus e de intercambio

Convocatoria anticipada: seguirá as mesmas pautas que a primeira proba de oportunidade

Cualificación de non presentado: para aqueles estudantes que non presentaron ningunha das prácticas obrigatorias

Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de exención de asistencia: deberán poñerse en contacto co docente para establecer unha ruta de prácticas ad hoc





Prohíbese o acceso á aula na que se realizan as diferentes probas de avaliación con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e / ou o almacenamento de información (teléfonos e outros dispositivos móbiles, teléfonos intelixentes, etc.).




















A asistencia a
todas as sesións do obradoiro é obrigatoria. Requirirase un mínimo de
asistencia do 90% das horas impartidas. Este requisito será condición necesaria
para superala materia.








Fontes de información
Bibliografía básica
O docente facilitará máis infrmación ao longo do curso

Arnheim, R. (1986): El pensamiento visual. Barcelona: Paidós Ibérica.
Dondis, D.A. (2008). La sintaxis de la imagen. Introducción al alfabeto visual. Barcelona: Editorial Gustavo Gili, SL.
Fontcuberta, J. (2016). La furia de las imágenes: notas sobre la postfotografía. Barcelona: Galaxia Gutenberg.
Gatcum Ch. (2012). Light &Shoot. 50 Fotos de Moda. Hermann Blume.
Lomba M., Pratts C. y De la Renta, O. (2010): Geografía de la moda española. Madrid: T.F. Editores
Mellado, J. M. (2010). Fotografía de alta calidad. Técnica y método. CS5Artual S.L. Ediciones.
Sontag, S. (2007). Sobre la fotografía. Madrid: Alfaguara.
Villafañe, J. (1985): Introducción a la teoría de la imagen. Madrid: Pirámide.
Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías