Identifying Data 2021/22
Subject (*) Preservation of Information in the Digital Age Code 710G04015
Study programme
Grao en Xestión Dixital de Información e Documentación
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Coordinador
Amenedo Costa, Mónica María
E-mail
monica.amenedo@udc.es
Lecturers
Amenedo Costa, Mónica María
E-mail
monica.amenedo@udc.es
Web
General description
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Mantéñense os contidos propostos, contemplando a eventual redución da súa extensión en virtude do desenvolvemento e evolución da materia e as conxunturas eventuais que se poidan producir.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Todas as metodoloxías propostas mantéñense sen prexuízo da súa adaptación e / ou modificación nos aspectos
necesarios que se requiran para adaptala ás particularidades da situación.

*Metodoloxías docentes que se modifican
Considérase a posibilidade de modificar as metodoloxías propostas segundo o desenvolvemento do suxeito e as
necesidades ou conxunturas que presente a situación.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado.
A posibilidade de articular titorías virtuais estará habilitada a través do recurso que se considere máis adecuado (Teams, Google Meet, etc.) logo de acordo co profesor mediante solicitude por correo electrónico.

4. Modificacións na avaliación
O carácter da proba mixta modifícase para avaliar o grao de coñecemento e competencia respecto dos contidos da
materia. Isto farase a través dos medios telemáticos axeitados e prevese a posibilidade de incluír unha entrevista co
profesor para establecer unha discusión crítica sobre o contido da materia.

*Observacións de avaliación:
Contémplase a posibilidade de adaptar os pesos e os criterios de avaliación ás situacións xurdidas no desenvolvemento da materia.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Mantéñense os mesmos recursos bibliográficos previstos para a materia sen prexuízo de que poidan ampliarse segundo as necesidades que
xurdan no desenvolvemento da materia ou para satisfacer as necesidades particulares dos
estudantes.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A8 CE8 - Master the different methods of representation of data, information and knowledge that ensure efficient recovery
A13 CE13 - Know and master the techniques and regulations for the creation and authentication, meeting, selection, organization, representation, preservation, recovery, access, dissemination and exchange, and evaluation of resources and information services
A14 CE14 - Apply the legal and regulatory provisions and procedures related to the information and documentation activity in general and in the digital environment in particular
A15 CE15 - Know and assume the ethical perspective and deontological values ??of information management as a whole and and in the digital environment in particular
A18 CE18 - Master and apply criteria of selection, acquisition, conservation and elimination of documents and information that allow to organize collections of documents of all nature
A19 CE19 - Determine and apply methods, measures and techniques designed to order, protect, preserve and restore data, information and documents of different nature
B2 CB2 - Apply the knowledge acquired and their ability to solve problems in new or unfamiliar environments within broader (or multidisciplinary) contexts related to their area of study
B3 CB3 - Be able to integrate knowledge and face the complexity of making judgments based on information that, being incomplete or limited, includes reflections on social and ethical responsibilities linked to the application of their knowledge and judgments
B4 CB4 - Know how to communicate their conclusions -and the knowledge and ultimate reasons that sustain them- to specialized and non-specialized audiences in a clear and unambiguous way
B6 CG1 - Capacity for cooperation, teamwork and collaborative learning
B7 CG2 - Capacity for reflection and critical reasoning
B8 CG3 - Capacity for planning, organization and management of resources, information and operations
B9 CG4 - Capacity for analysis, diagnosis and decision making
B10 CG5 - Ability to work in an international and global context
B11 CG6 - Ability to understand the importance, value and function of the Digital Information and Documentation Management in the current ICT society
C3 CT3 - Develop oneself for the exercise of a citizenship that respects democratic culture, human rights and the gender perspective
C6 CT6 - Develop the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams, to offer proposals that contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer e comprender a terminoloxía da materia. A8
Identificar os factores de deterioro dos soportes documentais. A13
B2
B3
Determinar o estado de conservación dos documentos. A14
B4
B9
Coñecer e seleccionar os sistemas idóneos de instalación, almacenamento, exposición e reproducción documental. A19
B6
B8
Planificar as condicións que garanten a integridade dos documentos. A18
B7
B10
C3
Aplicar as directrices e boas prácticas para a preservación dixital. A15
B11
C6

Contents
Topic Sub-topic
Marco conceptual y estado actual de la conservación y preservación de la información Conceptos básicos
La conservación y la preservación
Conservación y preservación de las colecciones patrimoniales y colecciones especiales
Tipología documental
La conservación
La protección
Preservación digital
La preservación digital
Gestión y aspectos tecnológicos
Estrategias de la preservación
Metadatos de preservación
Metadatos y tipologías
Metadatos para la preservación digital
Modelo Premis
Gestión de desastres en unidades de información Plan de gestión de desastres:
planificación, protección, recuperación

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A13 B2 B4 B6 21 20 41
Student portfolio A8 A14 A15 A18 A19 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C3 C6 28 40 68
Oral presentation B3 B4 8 6 14
Mixed objective/subjective test A8 B3 B4 B7 2 20 22
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Clases explicativas dos contidos da materia
Student portfolio Cartafol que reúne os exercicios prácticos e os traballos relacionados cos contidos da materia nos que se demostra a capacidade de aplicación dos coñecementos adquiridos
Oral presentation Participación na aula e exposición dos exercicios e/ou traballos reflexionando sobre os temas propostos
Mixed objective/subjective test Proba dirixida a avaliar o grao de coñecemento adquirido polos estudantes en relación cos contidos da materia

Personalized attention
Methodologies
Mixed objective/subjective test
Student portfolio
Oral presentation
Description
As titorías permitirán ao alumnado resolver dúbidas sobre os contidos da materia, a realización dos traballos e calquera outra actividade orientada ao longo do curso.

En todas as metodoloxías aplicadas se empregarán preferentemente as titorías presenciais, se a situación o permite, ou o correo electrónico e Teams, acordándose previamente coa profesora.



Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A8 B3 B4 B7 Proba escrita sobre os contidos da materia.
50
Student portfolio A8 A14 A15 A18 A19 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C3 C6 Valorarase a adecuación ás pautas marcadas para cada actividade, o contido, a coherencia da estructura, a redacción e presentación. Poderán especificarse outros criterios de avaliación particulares no momento da presentación das actividades aos alumnos.
50
 
Assessment comments

Para aprobar a materia é preciso obter unha nota media de 5 sobre 10 que se calculará atendendo ás porcentaxes sinaladas para cada metodoloxía
no apartado de avaliación, sempre e cando se obteña un mínimo de 4 sobre 10 en cada unha das metodoloxías: proba mixta e portafolios. 


Os traballos do portafolios cualificaranse sobre 10 e farán media aritmética entre eles. Non se avaliarán os traballos non consensuados coa profesora, cando sexa necesario acordar un tema, os presentados fóra de prazo, os que non cumpran coas instrucións prescritas para a súa elaboración ou os que fosen copiados. 




SEGUNDA OPORTUNIDADE



Poderán presentarse á segunda oportunidade únicamente os estudantes que non superasen a materia na primeira oportunidade. Os criterios de avaliación serán os mesmos que os da primeira oportunidade. Gardaranse as notas relacionadas coas metodoloxías mencionadas no
apartado de avaliación que resultasen aprobadas, polo que os estudantes recuperarán só a parte que teñan suspensa. 



ALUMNOS CON ADICACIÓN A TEMPO PARCIAL OU DISPENSA ACADÉMICA DE ASISTENCIAS ÁS AULAS LEGALMENTE RECOÑECIDA



Terán as mesmas condicións que o resto do alumnado. 

Sources of information
Basic Paz Enrique, Luis Ernesto (2020). Conservación preventiva de documentos en archivos y bibliotecas: experiencias, metodológicas y políticas. Villa Clara, Cuba: Editorial Feijóo
Argerich Fernández, Isabel, et al (2010). Conservación preventiva y plan de gestión de desastres en archivos y bibliotecas. Madrid: Ministerio de Cultura
Escalera Armiño, Álvaro (2006). Custodia de larga duración de documentos electrónicos. Legajos 9, 59-64.
Corrado, Edward M. y Moulaison, Heather (2014). Digital Preservation for Libraries, Archives, and Museums. Lanham: Rowman & Littlefield
(2015). Digital Preservation Handbook, 2nd Edition. Digital Preservation Coalition. . https://www.dpconline.org/handbook
Dappert, Angela; Guenther, Rebecca Squire y Sébastien (2016). Digital Preservation Metadata for Practitioners. Implementing PREMIS. Cham, Switzerland: Springer
National Library of Australia (2003). Directrices para la preservación del patrimonio digital. . https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000130071_spa
Bello Urgellès, Carmen y Borrel Crehuet, Ángels (2002). El patrimonio bibliográfico y documental. Claves para su conservación preventiva. Gijón: Trea
Conway, Paul (2000). La preservación en el mundo digital. Santiago de Chile: Centro Nacional de Conservación y Restauración. https://ceice.gva.es/documents/16
Serra Serra, Jordi (2008). Los documentos electrónicos: qué son y cómo se tratan. Gijón: Trea
(2018). Norma UNE-ISO 23081-1:2018. Información y documentación. Procesos de gestión de documentos. Metadatos para la gestión de documentos. Parte 1: Principios.
Cloonan, Michèle Valerie (2015). Preserving our Heritage: Perspectives from Antiquity to the Digital Age.. Chicago: Neal-Schuman
(2012). Reference Model for an Open Archival Information System (OAIS).Recommended Practice. CCSDS 650.0-M-2. . https://public.ccsds.org/pubs/650x0m2.pdf

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.