Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
B8 |
G03 Capacidade para proxectar buques e embarcacións de todo tipo. |
C2 |
C1 Capacidade pra desenrolar a actividade profesional nun entorno multilingue |
C3 |
ABET (a) An ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering. |
C7 |
ABET (e) An ability to identify, formulate, and solve engineering problems. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Capacidade para a comprensión dos fundamentos teóricos nos que se basean tanto a hidrostática como a hidrodinámica do buque, incluíndo a realización de todos os cálculos relacionados con ambos campos e a capacidade para analizar os resultados obtidos. |
|
BJ3
|
CC2 CC3 CC7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Hidrodinámica. Ampliación de Resistencia ó avance |
- Descomposición da resistencia ó avance.
- Métodos teóricos e experimentais de análisie de resistencia ó avance.
- Ensaios en canle de experiencias.
- Resistencia por formación de ondas. |
Hidrodinámica. Cálculo de propulsores. Cavitación. |
- Teorías de funcionamiento do propulsor.
- Ensaios experimentais.
- Cavitación.
- Series sistemáticas. |
Hidrodinámica. Cálculo de propulsores. Proxecto de hélices |
- Cálculo a diámetro óptimo.
- Cálculo a revolucións óptimas. |
Hidrostática. Ampliación de estabilidade en estado intacto. Estabilidade transversal |
- Estabilidade transversal a pequenos e grandes ángulos.
- Estabilidade dinámica.
- Criterios de estabilidade en estado intacto.
- Experiencia de estabilidade |
Hidrostática. Ampliación de estabilidade en estado intacto. Estabilidade lonxitudinal |
- Modificacións no trimado do buque pola variación da condición de carga. |
Hidrostática. Ampliación de Varadas accidentais e controladas |
- Varada en dique seco.
- Varada en dique flotante.
- Varada involuntaria. |
Hidrostática. Ampliación de Francobordo e arqueo |
- Francobordo. Convenio de Liñass de Carga de 1966. Protocolo de 1988.
- Arqueo. O Convenio de Arqueo de Buques de 1969. |
Nota: |
Os contidos da materia adaptaranse, partindo dos descritos anteriormente, os coñecementos previos dos alumnos matriculados, dependendo da súa titulación de acceso. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
B8 C2 C3 C7 |
34 |
51 |
85 |
Mixed objective/subjective test |
B8 C2 C3 C7 |
2 |
0 |
2 |
Problem solving |
B8 C2 C3 C7 |
12 |
6 |
18 |
Laboratory practice |
B8 C2 C3 C7 |
5 |
10 |
15 |
Oral presentation |
B8 C2 C3 C7 |
1 |
3 |
4 |
Supervised projects |
B8 C2 C3 C7 |
4 |
20 |
24 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Presentación e desenvolvemento dos temas teóricos e prácticos citados no apartado de contidos |
Mixed objective/subjective test |
Unha proba que consistirá nun examen teórico e práctico dos contidos da asignatura. |
Problem solving |
Ao longo do curso proporanse unha serie de problemas das distintas partes de asignatura, co obxectivo de complementar a formación teórica incluida nas sesións maxistrais.
|
Laboratory practice |
Ao longo do curso realizarase unha práctica de laboratorio, que será de obrigada asistencia, e trala cal será necesario entregar unha memoria, na que se abordará un problema relacionado con ditas prácticas. A realización e entrega en prazo desta memoria, cuxo obxectivo, extensión e datas de entrega publicaranse na web (Moodle) da asignatura e faranse públicas nas clases presenciais, é tamén obrigatoria para superar a asignatura. |
Oral presentation |
Presentación do traballo tutelado fronte o resto de alumnos e o docente da materia |
Supervised projects |
Ao longo do curso será proposto un traballo tutelado, de caracter individual ou en grupo relacionado con algunha das partes en que se divide a asignatura.
Este será de caracter obrigatorio, e será imprescindible a realización e presentación pública do mesmo para superar esta materia.
A presentación pública terá lugar nas horas lectivas do horario da materia, podendo acordar cos alumnos, en casos excepcionáis e sempre a criterio do profesor, outros horarios de defensa.
Os detalles das datas/prazos dos traballos, así como o seu contido e o seu caracter individual ou en grupo, publicaranse na web (Moodle) da asignatura e se farán públicas nas clases presenciais.
|
Personalized attention |
Methodologies
|
Laboratory practice |
Problem solving |
Oral presentation |
Guest lecture / keynote speech |
Supervised projects |
|
Description |
Atención personalizada na realización dos problemas de cada unha das partes da asignatura, para a realización da memoria das prácticas e para a realización do traballo tutelado.
Respecto aos traballos tutelados, suscítase o desenvolvemento de titorías individualizadas nas que se guiará ao alumno na correcta realización dos mesmos, aportando posible bibliografía e fontes de información e consello nas distintas fases do seu desenvolvemento.
Este apartado é tamén de aplicación a aqueles alumnos con dispensa de asistencia a clase e que precisen de atención fora do horario de clases e/o titorías.
Dependendo da situación epidemiolóxica, as titorías faránse presencialmente ou a través de MS Teams. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Laboratory practice |
B8 C2 C3 C7 |
A asistencia ás prácticas de laboratorio, así como a realización e entrega en data da memoria de prácticas, é imprescindible para superar a asignatura.
A cualificación da memoria das prácticas de laboratorio representará un máximo dun 10% sobre a nota da asignatura, a condición de que a cualificación das probas mixtas sexa superior a un 4, como se pode apreciar no apartado de proba mixta.
|
10 |
Mixed objective/subjective test |
B8 C2 C3 C7 |
A cualificación máxima desta proba será dun 25 % da nota final do alumno.
Será necesario obter máis de 4 puntos sobre 10 na cualificación final da proba para poder superar a asignatura. |
25 |
Oral presentation |
B8 C2 C3 C7 |
A cualificación da presentación oral dos traballos tutelados, así como a participación na avaliación das presentacións do resto de alumnos, suporá un máximo dun 10 % da nota final.
No caso de que esta presentación non se programe (o que se definirá ó comezo de curso e se publicará no Moodle da asignatura), a nota dos traballos tutelados incrementarase ata ó 65%.
Aqueles alumnos que non entreguen o traballo tutelado en plazo para a súa avaliación na convocatoria ordinaria, e non realicen a presentación oral, terán unha calificación de 0 puntos neste apartado. |
10 |
Supervised projects |
B8 C2 C3 C7 |
A calificación do traballo tutelado representará un máximo dun 55% sobre a nota da asignatura, sempre e cando a calificación das probas mixtas sexa superior a un 4, como se pode apreciar no apartado de Proba mixta.
O desenvolvemento do traballo tutelado planificarase nunha serie de entregas; as datas destas entregas publicitaranse a principio de curso, nas clases presenciais e na plataforma Moodle da asignatura. Todos aqueles alumnos que non respeten estas datas de entrega, terán unha penalización dun 30 % da cualificación de cada entrega retrasada (ou na entrega derradeira se só se establece unha data de entrega). Esto é de aplicación tamén a aqueles alumnos que se presenten na convocatoria de segunda oportunidade ou na adiantada. |
55 |
|
Assessment comments |
Dado
que a asistencia ás clases non se evalúa dentro da asignatura, os
requisitos que aqueles alumnos con dispensa de asistencia a clase terán
que cumprir, tanto en primeira como en segunda oportunidade e convocatoria adiantada, serán os
mesmos requisitos que aqueles sen esta dispensa, con excepción de non
ser necesaria a realización da presentación oral do traballo tutelado,
nin a asistencia ás prácticas de laboratorio, nin a memoria destas
prácticas.
Con todo, na data do exame correspondente, estes alumnos deberán
realizar un exame de prácticas, cuxa cualificación corresponderase cun 10 %
do total, e deberán responder a unha serie de preguntas sobre o
traballo tutelado, que contabilizarán cun 10 % do total.
Aqueles alumnos que desexen presentarse á convocatoria adiantada, deberán cumprir os mesmos requisitos que os alumnos con dispensa académica, descritos anteriormente. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso 0 na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara á convocatoria extraordinaria.
|
Sources of information |
Basic
|
|
- Zazurca,
A. Teoría del Buque. Sección de Publicaciones Escuela Técnica Superior de
Ingenieros Navales y Oceánicos. UPM. Madrid. 1983. - de Juan
García Aguado, J. M. Estática del buque.
Servicio de Publicaciones de la Universidade da Coruña. A Coruña. 2004. - Tupper,
E. C., Rawson, K. J. Basic ship
theory, combined volume. Butterworth-Heinemann. 2001. - Lewis, E. V. Principles of naval
architecture second revision: stability and strength. SNAME. Jersey.1988. - Biran,
A., Lopez Pulido, R. Ship hydrostatics
and stability. Butterworth-Heinemann. 2013. - Zazurca,
A. Resistencia Viscosa de Buques. Sección de Publicaciones Escuela Técnica Superior de
Ingenieros Navales y Oceánicos. UPM. Madrid. - Baquero, J.A. Resistencia al Avance. Sección de Publicaciones Escuela Técnica Superior de
Ingenieros Navales y Oceánicos. UPM. Madrid. - Baquero, J.A. Introducción a la propulsión de buques. Sección de Publicaciones Escuela Técnica Superior de
Ingenieros Navales y Oceánicos. UPM. Madrid. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Ship Behavior and Maneuverability/730496204 | Masters Thesis/730496216 | Projects of Ships and Artifacts/730496221 | Damage Stability/730496206 |
|
Other comments |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostible e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":
A entrega dos traballos documentales que se realicen nesta materia:
- Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático. - Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos.
En caso de ser necesario realizalos en papel:
- Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores.
Débese de facer un uso sostenible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. |
|