Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A4 |
ETI4 - Capacidade para a análise e o deseño de procesos químicos. |
A5 |
ETI5 - Coñecementos e capacidades para o deseño e a análise de máquinas e motores térmicos, máquinas hidráulicas e instalacións de calor e frío industrial. |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e profanos dun modo claro e sen ambigüidades. |
B6 |
G1 - Ter coñecementos adecuados dos aspectos científicos e tecnolóxicos na Enxeñería Industrial. |
B7 |
G2 - Proxectar, calcular e deseñar produtos, procesos, instalacións e plantas. |
B13 |
G8 - Aplicar os coñecementos adquiridos e resolver problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos e multidisciplinares. |
B14 |
G9 - Ser capaz de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B15 |
G10 - Saber comunicar as conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
C1 |
ABET (a) - An ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering. |
C3 |
ABET (c) - An ability to design a system, component, or process to meet desired needs within realistic constraints such as economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, manufacturability, and sustainability. |
C5 |
ABET (e) - An ability to identify, formulate, and solve engineering problems. |
C6 |
ABET (f) - An understanding of professional and ethical responsibility. |
C7 |
ABET (g) - An ability to communicate effectively. |
C8 |
ABET (h) - The broad education necessary to understand the impact of engineering solutions in a global, economic, environmental, and societal context. |
C11 |
ABET (k) - An ability to use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for engineering practice. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Conseguir a adecuación do producto ás esixencias do mercado, así como as normas de ensaio e especificacións de produtos.
Ser capaz de desenvolver o proxecto dun proceso químico: consumos e condicións de operación, así como a súa viabilidade técnica.
Seguridade básica na industria química.
Coñecer os distintos procesos químicos industriais.
|
AP4 AP5
|
BP3 BP6 BP14
|
CP1 CP8
|
Identificar as diferentes etapas dun proceso no diagramas de fluxo e ser capaz de realizar calculos básicos no deseño de procesos químicos. |
AP4
|
BP2 BP7 BP13
|
CP1 CP3 CP5
|
Ser capaz de elaborar información relacionada cos procesos químicos e transmitila de forma coherente. |
AP4
|
BP4 BP15
|
CP6 CP7 CP11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema inicial: Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación, que son: |
Análise e deseño de procesos químicos.
- Materias primas e produtos básicos.
- Deseño e desenvolvemento de procesos na industria química.
- Deseño e análise de máquinas e motores térmicos, máquinas hidráulicas e instalacións de calor e frío industrial.
|
1. Introdución á Industria Química |
-Introdución histórica
- Principais sectores da Industria Química
- Materias primas e produtos
- Análise do Ciclo de Vida |
2. Deseño dun proceso químico |
- Diagramas de fluxo
- Balances de materia
- Balances de enerxía |
3. Estudo de procesos químicos. |
- Obtención de ácidos e bases
- Industria do petróleo
- Fertilizantes
- Polímeros
- Deterxentes |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A4 A5 B3 B14 B6 C1 C8 |
14 |
14 |
28 |
Solución de problemas |
A4 B2 B7 C5 |
14 |
28 |
42 |
Traballos tutelados |
B4 B13 B15 C3 C6 C7 C11 |
7 |
21 |
28 |
Presentación oral |
B4 B15 C7 C11 |
1 |
3 |
4 |
Proba obxectiva |
A4 B3 B6 |
3 |
7.5 |
10.5 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición dos aspectos básicos dos temas por parte do profesorado, con apoio de presentacións e material de lectura recomendado. |
Solución de problemas |
O estudo dalgúns temas abordarase mediante exercicios propostos e resoltos na aula, en grupos pequenos ou individualmente. |
Traballos tutelados |
Realizaranse traballos en grupos de máximo 3 alumnos/as. Cada grupo estudará un proceso químico concreto. |
Presentación oral |
Unha parte importante do traballo en grupos é a comunicación pública, polo que os traballos serán expostos na aula. |
Proba obxectiva |
Consistirá en preguntas cortas e exercicios relacionados cos contidos desenvolvidos. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
Os alumnos/as con dispensa académica poderán realizar o traballo titorizado de forma individual. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
B4 B13 B15 C3 C6 C7 C11 |
A memoria do traballo constará de: obxectivo, introdución, descripción do proceso, impactos ambientais e sociais, conclusións e bibliografía. Terá unha extensión orientativa de 20 páxinas, e se entregará en formato pdf. a través do Campus Virtual.
|
30 |
Presentación oral |
B4 B15 C7 C11 |
Cada grupo terá que preparar unha exposición de 15 min para presentar o seu traballo ao resto da clase. |
5 |
Solución de problemas |
A4 B2 B7 C5 |
Proporanse algúns exercicios dos boletíns para a súa entrega e avaliación. |
20 |
Proba obxectiva |
A4 B3 B6 |
Para superar a materia haberá que acadar un mínimo de 4 sobre 10 na proba obxectiva. |
45 |
|
Observacións avaliación |
O alumnado con dispensa académica poderá realizar o traballo individualmente. Na segunda oportunidade manteránse as cualificacións obtidas na avaliación continua (exercicios, traballo e exposición). Os criterios de avaliación na convocatoria adiantada de decembro serán os mesmos que na segunda oportunidade do curso anterior.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
M. Martín Martín (2016). Industrial chemical process analysis and design. Elsevier
J.F. Izquierdo (2011). Introducción a la Ingeniería Química: Problemas resueltos de balances de materia y energía. Reverté
A. Vian (1998). Introducción a la química industrial. Reverté
R.M. Murphy (2007). Introducción a los procesos químicos. Principios, análisis y síntesis.. MacGraw-Hill
Seider, W.D.; Seader, J.D.; Lewin, D.R. (2003). Product & Process Design Pinciples. Synthesis, Analysis and Evaluation. Wiley
M.J. Caselles Pomares (2004). Química aplicada a la ingeniería. UNED |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostenido e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia serán en formato virtual e/ou soporte informático e se entregarán a través do Campus Virtual sen necesidade de imprimilos.
|
|