Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A7 |
ETI7 - Capacidade para deseñar sistemas electrónicos e de instrumentación industrial. |
A8 |
ETI8 - Capacidade para deseñar e proxectar sistemas de produción automatizados e control avanzado de procesos. |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e profanos dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que terá que ser en boa medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
G1 - Ter coñecementos adecuados dos aspectos científicos e tecnolóxicos na Enxeñería Industrial. |
B13 |
G8 - Aplicar os coñecementos adquiridos e resolver problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos e multidisciplinares. |
B14 |
G9 - Ser capaz de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B15 |
G10 - Saber comunicar as conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B16 |
G11 - Posuír as habilidades de aprendizaxe que permitan continuar estudando dun modo autodirigido ou autónomo. |
C1 |
ABET (a) - An ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering. |
C2 |
ABET (b) - An ability to design and conduct experiments, as well as to analyze and interpret data. |
C3 |
ABET (c) - An ability to design a system, component, or process to meet desired needs within realistic constraints such as economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, manufacturability, and sustainability. |
C6 |
ABET (f) - An understanding of professional and ethical responsibility. |
C7 |
ABET (g) - An ability to communicate effectively. |
C8 |
ABET (h) - The broad education necessary to understand the impact of engineering solutions in a global, economic, environmental, and societal context. |
C9 |
ABET (i) - A recognition of the need for, and an ability to engage in life-long learning. |
C11 |
ABET (k) - An ability to use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for engineering practice. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as diferentes tecnoloxías para a medición de variables de entorno e integración de sistemas industriais en xeral |
AP7 AP8
|
BP1 BP3 BP5
|
CP1 CP3
|
Coñecer o obxectivo, a operación, a tecnoloxía existente e saber dimensionar os sistemas de sensores e actuadores industriais |
AP7 AP8
|
BP1 BP3 BP5 BP16
|
CP1 CP6 CP7
|
Coñecer as tecnoloxías de interconexión e integración entre sensores, actuadores e equipos |
AP7 AP8
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP13 BP14 BP15
|
CP1 CP2 CP3 CP8 CP9 CP11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Medición e obtención de variables en contornas industriais |
IoT como produto da integración de sistemas industriais
Introdución ao ecosistema IoT |
Elección e dimensionamento de sistemas sensores e actuadores |
IoT Hardware: arquitectura, sensores e actuadores
Plataformas IoT |
Deseño e desenvolvemento de sistemas de interconexión e integración |
Desenvolvementos con Arduino
Ethernet baseada en redes industriais
Internet Industrial das Cousas (IIoT) e Industria 4.0 |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A7 A8 B1 B3 B5 B16 B6 C1 C6 C8 C9 |
9 |
12 |
21 |
Solución de problemas |
A7 A8 B2 B3 B5 B13 C1 C2 C3 |
6 |
12 |
18 |
Prácticas de laboratorio |
A7 A8 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C11 |
6 |
12 |
18 |
Proba mixta |
A7 A8 B1 B2 B15 B14 C7 |
2 |
15 |
17 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A orde dos temas impartidos non terá que ser o descrito na guía docente. Ademais, haberá temas que se poidan ver conjuntamente no desenvolvemento doutros, xa que a división entre eles pode non ser estrita. |
Solución de problemas |
Resolución de exercicios e problemas concretos no aula, a partir dos coñecementos que se explicaron. |
Prácticas de laboratorio |
Realización de prácticas de laboratorio na medida do posible; ou, no seu defecto, realizarase un traballo individual, xunto coa corrección do traballo de outros compañeiros. Ademáis, este traballo terá que ser presentado na aula. |
Proba mixta |
Consiste na realización dunha proba obxectiva de aproximadamente 2 horas de duración, na que se evaluarán os coñecementos adquiridos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
O alumno dispón das correspondentes sesións de tutorías personalizadas, para a resolución das dúbidas que xurdan da materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A7 A8 B1 B2 B15 B14 C7 |
Exame con parte tipo test, preguntas de desenvolvemento e exercicios |
50 |
Solución de problemas |
A7 A8 B2 B3 B5 B13 C1 C2 C3 |
Resolución dun caso práctico |
20 |
Prácticas de laboratorio |
A7 A8 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C11 |
Realización das tarefas establecidas na materia, no marco desta metodoloxía |
30 |
|
Observacións avaliación |
No marco das "Prácticas de laboratorio" poderanse incluir aspectos tales coma a asistencia a clase, traballo persoal, actitude, etc., para axudar á obtención do aprobado. A "Proba mixta" dividirase nun test e unhas preguntas. É necesario superar o 40% da puntuación no test da "Proba mixta" para aprobar, así coma ter aprobados os trabajos recollidos dentro da metodoloxía de "Obradoiro". Os alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b e 4.5) (29/5/212)", serán evaluados da mesma forma, permitindo unha semana máis de marxe nas entregas de tarefas. Para a segunda oportunidade non haberá un segundo plazo de entrega de traballos, e a evaluación farase de maneira similar á da primeira oportunidade. Os criterios de avaliación da convocatoria adiantada de decembro serán iguais ós da segunda oportunidade do curso anterior.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Tom Wanyama (2016). A Practical Approach To Industrial Systems Integration. McMaster University, Hamilton
Perry Lea (2018). Internet of Things for Architects. Packet
(). Presentaciones del Profesor. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia realizarase a través de Moodle en formato dixital, sen necesidade de imprimilo |
|