Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A7 |
CE07 - Crear a aparencia, historia, personalidade e comportamento dos personaxes dun videoxogo |
A17 |
CE17 - Analizar e interpretar as formas, aspectos e movementos a partir do mundo real ou da arte conceptual para recrear os elementos necesarios dun videoxogo |
A18 |
CE18 - Coñecer os fundamentos artísticos e técnicos que permitan conceptualizar gráficamente os elementos dun videoxogo |
A19 |
CE19 - Crear a arte conceptual dos distintos elementos necesarios para facer un videoxogo |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo |
B6 |
CG1 - Capacidade de organización e planificación, especialmente na formulación de traballos conducentes á creación dos contidos audiovisuais dixitais que compoñen un videoxogo |
B11 |
CG6 - Capacidade crítica e autocrítica necesaria en todo proceso creativo no que se busca un compromiso coa calidade do traballo, os resultados e as solucións propostas |
B12 |
CG7 - Traballo en equipo. Capacidade de abordar proxectos en colaboración con outros estudantes, asumindo roles e cumprindo compromisos de fronte ao grupo |
B14 |
CG9 - Capacidade de deseño e xestión de proxectos, resolvendo os aspectos narrativos, técnicos e de xestión do proxecto de videoxogo |
C1 |
CT1 - Habilidades comunicativas e claridade de exposición oral e escrita |
C2 |
CT2 - Capacidade de traballo persoal, organizado e planificado |
C3 |
CT3 - Habilidade para a xestión da información |
C4 |
CT4 - Capacidade de abstracción, análise, síntese e estruturación da información e as ideas |
C5 |
CT5 - Asunción da importancia da aprendizaxe ao longo da vida e capacidade de autoaprendizaje mediante a inquietude por buscar e adquirir novos coñecementos |
C6 |
CT6 - Capacidade de enfrontarse a situacións novas e utilizar o coñecemento, tecnoloxía e información dispoñibles para resolver os problemas cos que debe de enfrontarse |
C7 |
CT7 - Comprender e valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico na profesión e no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C8 |
CT8 - Coñecemento e utilización das novas tecnoloxías necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Deseñar personaxes para videoxogos. |
AJ7 AJ17 AJ18 AJ19
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5 BJ6 BJ11 BJ12 BJ14
|
CJ1 CJ2 CJ3 CJ4 CJ5 CJ6 CJ7 CJ8
|
Definir tanto o aspecto como a personalidade e comportamento dos sinalados personaxes. |
AJ7 AJ17
|
BJ1 BJ2 BJ11 BJ12 BJ14
|
CJ2 CJ3 CJ4
|
Crear a historia de cada personaxe, a súa evolución e cambio ao longo do videoxogo, así como as interrelacións entre os distintos personaxes. |
AJ7
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ5 BJ11 BJ12 BJ14
|
CJ2 CJ3 CJ4
|
Comprender que esa historia determina o comportamento dos personaxes e que o seu deseño será a base para a creación dixital dos mesmos, da súa personalidade e a súa forma de actuar, moverse e comunicarse no xogo. |
AJ7 AJ17 AJ18 AJ19
|
BJ2 BJ6 BJ12 BJ14
|
CJ6 CJ7 CJ8
|
Manter a coherencia entre o deseño de personaxes e a narrativa e xogabilidade definidas para o xogo. |
AJ7
|
BJ2 BJ3 BJ4 BJ6 BJ11 BJ12 BJ14
|
CJ2 CJ3 CJ4
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1: Introducción |
1.1. Personalidade
1.2. Audiencia
1.3. Plataforma
1.4. Obxectivo
1.5 Orixinalidade
|
TEMA 2: Concepto de personaxe |
2.1. Etapas creativas
2.2. Aspecto visual e físico
2.3. Personalidade e psicoloxía
2.4. Tipos de personaxes
2.5. Lonxevidade
|
TEMA 3: Evolución dos personaxes |
3.1. Historia en tres actos
3.2. Evolución visual e física
3.3. Evolución psicolóxica
3.4. Evolución segundo tipos de personaxe
|
TEMA 4: Deseño de personaxes en contextos especializados |
4.1. Ensino formal
4.2. Educación non formal
4.3. Igualdade
4.4. Política e institucións públicas
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A7 A17 A18 B1 C8 |
8 |
10 |
18 |
Supervised projects |
A7 A17 A18 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B11 B12 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
7 |
42 |
49 |
Events academic / information |
A7 A17 A18 A19 B1 B2 B3 B11 C5 C7 C8 |
3 |
1.5 |
4.5 |
Oral presentation |
A7 A17 A18 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B11 B12 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
1 |
0.5 |
1.5 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Clases expositivas nas que se desenvolverán os temas indicados no punto de contidos, explicando teorías e tendencias relacionadas con cada un deles e amosando exemplos específicos que faciliten a comprensión. |
Supervised projects |
Os alumnos/as, agrupados en parellas, elaborarán un traballo final consistente na concepción, creación e deseño de dúas personaxes para videoxogos.
Para elo, en cada sesión irán avanzando en traballos parciais, supervisados polo profesor, de acordo coa seguinte orde: 1. Planificación, 2. Deseño básico, 3. Evolución física 4. Evolución psíquica.
Finalmente, na última clase cada parella exporá e xustificará a súa proposta ante o profesor e os compañeiros/as de materia, que, á súa vez, avaliarán tamén o traballo presentado. |
Events academic / information |
Unha das sesións, preferentemente a cuarta, estará destinada a unha conferencia, con formato de masterclass, a cargo dun/ha profesional do sector. |
Oral presentation |
Como foi sinalado no apartado de traballos tutelados, na última clase as diferentes parellas, que foron traballando nos seus personaxes ao longo das distintas sesións, exporán e xustificarán a súa proposta ante o profesor e os compañeiros/as de materia, que, á súa vez, avaliarán e analizarán tamén o traballo presentado. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
O alumnado recibirá atención personalizada na aula durante a realización dos traballos tutelados, ao igual que nas horas de titorías, que deben ser concertadas previamente co profesor a través do seu correo electrónico.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Guest lecture / keynote speech |
A7 A17 A18 B1 C8 |
Salvo nos casos de dispensa académica, valorarase a asistencia e participación activa nas sesións maxistrais. |
15 |
Supervised projects |
A7 A17 A18 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B11 B12 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
O traballo tutelado, entendendo por tal a entrega final que deban facer os alumnos/as a través do Moodle, así como os traballos parciais feitos na aula (que serán incorporados ao traballo final) constitúen o criterio fundamental de avaliación da materia, pois neles serán plasmados os coñecementos adquiridos ao longo das sesións maxistrais e do seminario. |
70 |
Oral presentation |
A7 A17 A18 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B11 B12 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Tamén será tida en conta para a avaliación total a exposición que fagan os alumnos/as do seu traballo final na última das sesións da materia, valorándose aspectos como a claridade expositiva, a capacidade de argumentación ou a xustificación e coherencia do traballo realizado en relación cos obxectivos marcados. |
15 |
|
Assessment comments |
Para a avaliación deste traballo final, ademais das cuestións de contido relativas á creación e deseño de personaxes, serán valorados positiva ou negativamente aspectos formais como a presentación e deseño do documento ou a calidad da expresión escrita, xa que que se trata de competencias básicas do alumnado universitario e de reproducir no posible os condicionantes de trabajos profesionais. Para superar a materia deberá obterse un mínimo 3,5 puntos (35 sobre 100) no traballo tutelado e un 0,75 (7,5 sobre 100) na presentación oral. A forma de avaliación na convocatoria de segunda oportunidad e a convocatoria adiantada a decembro realizarase do mesmo xeito que a avaliación exposta no punto anterior.
Actuación contra o plaxio. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación para a convocatoria extraordinaria.
Os alumnos/ as con dispensa académica deben contactar co profesor antes do 30 de xaneiro, a fin de acordar un intinerario personalizado que permita suplir as ausencias ás sesións maxistrais, horas de traballo en aula e á conferencia / masterclass planificadas.
|
Sources of information |
Basic
|
Seger, L. (2000). Cómo crear personajes inolvidables. Ediciones Paidós
Patmore, C (2005). Diseño de personajes: cómo crear personajes fantásticos para cómics, videojuegos y novelas gráficas. Barcelona: Norma
Ordóñez, J. P. (2018). Diseño de videojuegos. Madrid: Editorial Síntesis
González, D. (2015). Diseño de videojuegos: da forma a tus sueños. Paracuellos del Jarama: Ra-Ma
Bateman, C. (2011). Game Writing Narrative Skills for Videogames. Boston: 2011 |
|
Complementary
|
Villalobos, J. M. (2015). Cine y videojuegos: un diálogo transversal. Sevilla: Héroes de Papel
Meretzky, S. (2001). Construcción del personaje: un análisis de la creación del personaje. Gamasutra
Galán Fajardo, E. (2007). Fundamentos básicos en la construcción del personaje para medios audiovisuales. CES Felipe II
Gil, A. e Vall-llovera, M. (2009). Género, TIC y videojuegos. Barcelona: Editorial UOC
Chai, A. (2017). Herzog - Character Design Document. svartberg.com
Cuadrado Alvarado, A. (2007). Los personajes virtuales: diseño, personalidad e interacción en el videojuego: los Sims 2. Madrid: Universidad Complutense de Madrid
Shamoon, E. (2018). The Art of God of War. Milwaukie: Dark Horse Books
Marshall, D. (2017). The Art of Overwatch. Milwaukie: Dark Horse Books
Gros, B. (2008). Vídeojuegos y aprendizaje. Barcelona: Graó
Thompson, J. (2008). Videojuegos: manual para diseñadores gráficos. Barcelona: Gustavo Gili |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Narrative Design/730529003 | Concept Art I. Characters/730529007 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Narrative Design/730529003 | Concept Art I. Characters/730529007 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Character Development I. Appearance/730529025 | Character Development II. Behaviour/730529026 |
|
Other comments |
Green Campus1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: - Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.
- A entrega realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos.
- De se realizar en papel:
- Non se empregarán plásticos.
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores.
2. Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. 3. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. 4. Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…). 5. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. 7. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|