Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A10 |
CE10 - Deseñar as contornas e as escenografías onde transcorre un videoxogo |
A11 |
CE11 - Crear a ambientación sonora e visual das contornas onde transcorre un videoxogo |
A17 |
CE17 - Analizar e interpretar as formas, aspectos e movementos a partir do mundo real ou da arte conceptual para recrear os elementos necesarios dun videoxogo |
A18 |
CE18 - Coñecer os fundamentos artísticos e técnicos que permitan conceptualizar gráficamente os elementos dun videoxogo |
A19 |
CE19 - Crear a arte conceptual dos distintos elementos necesarios para facer un videoxogo |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo |
B6 |
CG1 - Capacidade de organización e planificación, especialmente na formulación de traballos conducentes á creación dos contidos audiovisuais dixitais que compoñen un videoxogo |
B11 |
CG6 - Capacidade crítica e autocrítica necesaria en todo proceso creativo no que se busca un compromiso coa calidade do traballo, os resultados e as solucións propostas |
B12 |
CG7 - Traballo en equipo. Capacidade de abordar proxectos en colaboración con outros estudantes, asumindo roles e cumprindo compromisos de fronte ao grupo |
B14 |
CG9 - Capacidade de deseño e xestión de proxectos, resolvendo os aspectos narrativos, técnicos e de xestión do proxecto de videoxogo |
C1 |
CT1 - Habilidades comunicativas e claridade de exposición oral e escrita |
C2 |
CT2 - Capacidade de traballo persoal, organizado e planificado |
C3 |
CT3 - Habilidade para a xestión da información |
C4 |
CT4 - Capacidade de abstracción, análise, síntese e estruturación da información e as ideas |
C5 |
CT5 - Asunción da importancia da aprendizaxe ao longo da vida e capacidade de autoaprendizaje mediante a inquietude por buscar e adquirir novos coñecementos |
C6 |
CT6 - Capacidade de enfrontarse a situacións novas e utilizar o coñecemento, tecnoloxía e información dispoñibles para resolver os problemas cos que debe de enfrontarse |
C7 |
CT7 - Comprender e valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico na profesión e no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C8 |
CT8 - Coñecemento e utilización das novas tecnoloxías necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Afondar nas potencialidades do deseño visual e sonoro para a narrativa dun videoxogo e a súa xogabilidade |
AJ10 AJ11 AJ18
|
BJ2 BJ14
|
CJ1 CJ4
|
Deseñar a escenografía dun videoxogo atendendo ao xénero e en coherencia co seu deseño narrativo e xogabilidade.
|
AJ10 AJ17 AJ18 AJ19
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5 BJ6 BJ11 BJ12
|
CJ1 CJ3 CJ4 CJ5 CJ6 CJ7
|
Enfrontarse ao deseño sonoro dun videoxogo tanto no que respecta á creación de espazos como á selección de música e os sons-acción, dende unha perspectiva estética e/ou funcional.
|
AJ10 AJ11
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5 BJ6 BJ11 BJ12 BJ14
|
CJ1 CJ2 CJ3 CJ4 CJ5 CJ6 CJ7 CJ8
|
Abordar o deseño e creación de obxectos de atrezo específicos para cada contorna tendo en conta o deseño narrativo, xogabilidade e personaxes do videoxogo.
|
AJ10 AJ11 AJ17 AJ18 AJ19
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5 BJ6 BJ11 BJ12 BJ14
|
CJ1 CJ2 CJ4 CJ6 CJ7 CJ8
|
Crear as contornas, escenografías e ambientación dun videoxogo, tanto dende unha perspectiva visual como sonora. |
AJ11 AJ17 AJ18
|
BJ2 BJ5 BJ6 BJ12 BJ14
|
CJ2 CJ6 CJ8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Introdución |
· Mundos do xogo
· Localizacións
· Estilo visual |
2. Deseño visual |
· Aspectos culturais, estéticos e semióticos
· Deseño visual y xogabilidade |
3. Escenografía e atrezzo |
· Arquitectura
· Vexetación
· Obxectos de atrezzo
· Fluxo de traballo |
4. Props |
· Cualidades e relevancia
· Equipamento dos personaxes
· Vehículos e maquinaria
· Evolución visual e narrativa
· Fluxo de traballo |
5. Deseño sonoro |
· Deseño de son para contornas interactivas
· A música nos videoxogos
· Efectos de son
· Voces
· Fluxo de traballo |
6. Ambientación |
· Iluminación e cor
· Efectos ambientais
· Paisaxes sonoros |
7. Documentación |
· O libro de arte de entornos. Contidos e desenvolvemento
· Props. Ficha de especificidades
· Documento de deseño sonoro. Contidos e desenvolvemento |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Supervised projects |
A10 A11 A19 B2 B4 B6 B12 B14 C1 C2 C4 C5 C6 C8 |
6 |
42 |
48 |
Oral presentation |
B1 B2 B3 B4 C1 C3 C4 |
2 |
2 |
4 |
Events academic / information |
A10 A11 A18 B1 B5 C7 |
3 |
0 |
3 |
Guest lecture / keynote speech |
A17 A18 B1 B3 B5 B11 C3 C7 |
9 |
10 |
19 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Supervised projects |
Desenvolvemento do deseño de espazos, escenografía, ambientación e props dun videoxogo tanto dende unha perspectiva visual coma sonora. |
Oral presentation |
Presentación do traballo. A presentación centrase naqueles aspectos más salientables do deseño levado a cabo ademais de responder a cuestións relativas ás decisións adoptadas no plano estético/narrativo.
|
Events academic / information |
Conferencia a cargo dun profesional experto no deseño de contornas en xeral, ou dalgún aspecto concreto do temario. |
Guest lecture / keynote speech |
Clase expositiva ilustrada con exemplos de videoxogos.
Nas sesións maxistrais poderanse desenvolver actividades encamiñadas a facilitar a comprensión da materia así como discusións dirixidas, que esixan ao estudantado amosar a adquisición de conceptos e coñecementos. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Oral presentation |
Guest lecture / keynote speech |
|
Description |
Nesta materia estableceranse fórmulas para a atención aos estudantes, a resolución de cuestións e o seguimento do traballo persoal/grupal tanto nas clases e horas oficiais de tutorías, como noutros momentos, a través de Moodle e outras canles TIC.
No caso de estudantes con Dispensa académica, dado a orientación práctica desta materia, estableceranse fórmulas personalizadas de titorización que faciliten ao/á alumno/a o seguimento da asignatura e o desenvolvemento do traballo, sempre respetando a organización e posibilidades docentes.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A10 A11 A19 B2 B4 B6 B12 B14 C1 C2 C4 C5 C6 C8 |
Deseño de espazos, escenografía, ambientación e props dun videoxogo tanto dende unha perspectiva visual coma sonora.
Esta avaliación atenderá a os criterios fixados na clase. |
80 |
Oral presentation |
B1 B2 B3 B4 C1 C3 C4 |
Presentación do traballo.
Teranse en conta aspectos como contidos, expresión oral, participación e/ou capacidade de síntese, entre outros. En calquera caso, ditos criterios de avaliación concretaranse na aula.
|
20 |
|
Assessment comments |
Para superar a materia é preciso ter aprobado o traballo tutelado (mínimo 4 puntos) e obter un mínimo de cinco puntos na calificación final (sumatorio de traballo tuleado e presentación oral). Para a avaliación da materia cómpre presentarse as dúas actividades con peso na nota final: traballo tutelado e presentación oral. No caso de non desenvolver algunha destas actividades, ou non facelo en tempo e forma, sinalarase un "Non presentado" na correspondente convocatoria. A realización fraudulenta das probas ou actividades de evaluación implicará directamente a cualificación de suspenso '0’ na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquer cualificación obtida en toda as actividades de avaliación de cara á convocatoria extraordinaria. Polo tanto, aqueles traballos que conten con algún apartado, deseño ou proposta copiada, serán calificados cun cero, co consecuente suspenso na materia. Os/as estudantes con dispensa académica deberán presentarse e superar ambas partes -traballo e presentación oral- se ben, no caso de incompatibilidades, poderán desenvolver a presentación oral noutra data-hora previamente acordada coa docente. En calquera caso na primeira titoría se comunicarán os aspectos e especificacións destas tarefas, deseñando un itinerario personalizado en función as posibilidades e intereses docentes-discentes. Convocatoria de decembro e segunda oportunidade: No caso de que o/a alumno/a non teña entregado os elementos requeridos para superar con éxito a evaluación ordinaria, deberá entregalos en calquera das demáis convocatorias. Se si entregou os materiais requeridos pero estes teñen sido objecto de correcións ou suxerencias de mellora (que impediron superar a asignatura na convocatoria ordinaria), na seguinte convocatoria á que concorra deberá presentar ditos materiais coas melloras ou cambios que se lle comunicaron e/ou as ampliacións de contido requeridas polo/pola docente da materia.
|
Sources of information |
Basic
|
Shell, Jesse (2008). Art of Game Design: A Book of Lenses. Burlington. Morgan Kaufmann
González Jiménez, Daniel (2014). Arte de videojuegos: da forma a tus sueños. Paracuellos de Jarama. Ra-Ma
Brandon, Alexander (2005). Audio for games: Planning, process and production. Brandon, Alexander
Pardew, Less (2005). Beginning Illustration and Storyboarding for Games. Boston. Thomson CourseTecnology PTR.
Hoffert, Paul (2007). Music for new media. Boston. Berklee Press
Galuzin, Alez (2016). Preproduction Blueprint: How to plan game environments and level designs paperback. WorldoflevelDesign.com |
Nesta materia Moodle constitúe a principal fonte de información dado o seu emprego como espazo para centralizar e organizar os diferentes recursos didácticos. Nesta esta plataforma o/a alumno/a terá á súa disposición material de consulta, exemplos de apoio, así como diversos recursos -como bancos de son ou música creative commons- necesarios tanto para un correcto seguimento da materia e desenvolvemento do traballo como para ampliar e enriquecer os contidos tratados na aula. |
Complementary
|
Chion, Michel (1994). La audiovisión. Introducción a un análisis conjunto de la imagen y sonido. Barcelona: Paidós |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Video Game Design Workshop 1/730529005 | Narrative Design/730529003 | Concept Art I. Characters/730529007 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Character Design/730529010 | Concept Art II. Environments/730529017 | Gameplay Design/730529011 | Level Design/730529013 | Video Game Design Workshop II/730529015 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
- Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostido e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol". A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
· Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático
· Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
· En caso de ser necesario realizalos en papel:
- Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores.
- Débese de facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural
- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais
- Incorpórase perspectiva de xénero na docencia desta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)
-
Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.
|
|