Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A29 |
CE29 - Crear e dirixir proxectos e empresas de videoxogos |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo |
B6 |
CG1 - Capacidade de organización e planificación, especialmente na formulación de traballos conducentes á creación dos contidos audiovisuais dixitais que compoñen un videoxogo |
B9 |
CG4 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
B12 |
CG7 - Traballo en equipo. Capacidade de abordar proxectos en colaboración con outros estudantes, asumindo roles e cumprindo compromisos de fronte ao grupo |
C1 |
CT1 - Habilidades comunicativas e claridade de exposición oral e escrita |
C2 |
CT2 - Capacidade de traballo persoal, organizado e planificado |
C3 |
CT3 - Habilidade para a xestión da información |
C4 |
CT4 - Capacidade de abstracción, análise, síntese e estruturación da información e as ideas |
C6 |
CT6 - Capacidade de enfrontarse a situacións novas e utilizar o coñecemento, tecnoloxía e información dispoñibles para resolver os problemas cos que debe de enfrontarse |
C9 |
CT9 - Capacidade para dirixir e xestionar equipos de persoas e grupos de empresa |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Establecer as fases e procedementos para a creación e desenvolvemento dunha empresa no ámbito dos videoxogos. |
AP29
|
BP2 BP5 BP6
|
CP2 CP3 CP4
|
Adquirir os coñecementos, tanto teóricos como prácticos, sobre a planificación, organización, dirección e xestión de recursos humanos. |
AP29
|
BP1 BP2 BP3 BP5 BP6 BP9
|
CP2 CP3 CP4 CP6 CP9
|
Desenrolar e fortalecer unha perspectiva de dirección xeral e emprendemento. |
AP29
|
BP2 BP3 BP5 BP9
|
CP6 CP9
|
Comprender e aplicar á creación dunha empresa os conceptos fundamentais da dirección estratéxica. |
AP29
|
BP1 BP2 BP3 BP5 BP6 BP9
|
CP2 CP3 CP4 CP6 CP9
|
Desenvolver unha conciencia dos efectos dinámicos das accións estratéxicas da empresa e dos seus rivais na estratexia competitiva e na estratexia corporativa da empresa. |
AP29
|
BP1 BP2 BP3 BP5 BP6 BP9
|
CP2 CP3 CP4 CP6 CP9
|
Traballar en equipo, dialogar e tomar acordos. |
AP29
|
BP2 BP3 BP4 BP5 BP12
|
CP1 CP9
|
Desenvolver hábitos de pensamento analítico ordenado e capacidade de síntese, e desenvolvemento de habilidades na presentación de conclusións de forma eficaz e convincente tanto en forma escrita como oral acerca dos problemas estratéxicos dunha empresa. |
AP29
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6
|
CP1 CP2 CP3 CP4 CP6
|
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
AP29
|
BP1 BP2 BP3 BP5 BP6 BP9
|
CP2 CP3 CP4 CP6 CP9
|
Deseñar organigramas e realizar análises das competencias dos diferentes postos de traballo, base para emitir informes e proxectos de xestión. |
AP29
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6
|
CP1 CP2 CP3 CP4 CP6
|
Demostrar o manexo dos recursos financeiros e técnicos dunha empresa e levar a cabo un adecuado control dos resultados en base aos obxectivos fixados. |
AP29
|
BP1 BP2 BP3 BP5 BP6
|
CP2 CP3 CP4 CP6 CP9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria, que son: |
Planeamento e viabilidade.
Organización e persoas.
Habilidades de dirección de equipos.
Recursos financeiros e técnicos.
Control de resultados. |
Tema 1. Iniciativas de negocio e emprendemento. |
1.1. Os proxectos de negocio nas fases iniciais de desenvolvemento.
1.2. A financiación do proxecto emprendedor. |
Tema 2. O plan de negocio. |
2.1. Procura de oportunidades.
2.2. Sustentabilidade da vantaxe competitiva.
2.3. Organización dos recursos humanos.
2.4. Plan financeiro.
2.5. Integración do proxecto de empresa. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Proba de resposta múltiple |
B1 B2 B3 C2 C3 C4 |
2 |
21 |
23 |
Sesión maxistral |
A29 B1 B3 B5 B9 C3 |
10 |
0 |
10 |
Traballos tutelados |
A29 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B12 C1 C2 C3 C4 C6 C9 |
7 |
33 |
40 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba de resposta múltiple |
Proba obxectiva tipo test, con varias opcións de resposta que se contestará polo alumnado de xeito individual. |
Sesión maxistral |
Explicación por parte do profesorado dos contidos do programa teórico da materia, mediante exposición oral guiada co uso de presentacións e medios audiovisuais. A explicación se complementará coa introdución de preguntas dirixidas ao alumnado co obxectivo de facilitar a aprendizaxe. |
Traballos tutelados |
Resolución de caso ou traballo práctico por parte do grupo, co obxectivo de promover a aprendizaxe autónoma do alumnado baixo a tutela do profesorado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A) Alumnado a tempo completo:
A atención personalizada para o seguemento dos traballos prácticos realizados en grupo comprenderá unha serie de actividades presenciais de traballo co profesorado. Ao longo do curso se irá indicando o tipo de actividade e o momento da súa realización.
b) Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial:
A atención personalizada para o alumnado a tempo parcial farase do mesmo modo que para o alumnado a tempo completo, sendo obrigatorio para este tipo de alumnado formar parte dun grupo de traballo.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta múltiple |
B1 B2 B3 C2 C3 C4 |
Test de resposta múltiple individual. |
30 |
Traballos tutelados |
A29 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B12 C1 C2 C3 C4 C6 C9 |
Desenvolvemento e defensa do caso ou traballo práctico en equipo. Valorarase:
- A capacidade de aplicar correctamente os coñecementos sobre creación e dirección de proxectos empresariais.
- A capacidade de reunir e interpretar datos relevantes.
- A capacidade de utilización de ferramentas metodolóxicas.
- A capacidade de expoñer a información de forma clara e ordenada.
- A capacidade de coordinar e aunar as distintas partes do traballo, demostrando o traballo en equipo. |
70 |
|
Observacións avaliación |
A. NORMATIVA DE AVALIACIÓN: Condicións de avaliación: está prohibido acceder á
aula do exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior
e/ou almacenamento de información. A realización fraudulenta das probas ou actividades de
avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso '0’ na materia na
convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en
todas as actividades de avaliación para a convocatoria extraordinaria. Identificación do/da estudante: o/a estudante terá que
acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente. B. TIPOS DE CUALIFICACIÓN: Cualificación de non presentado: corresponde ao alumnado,
cando só participe en actividades de avaliación que teñan unha ponderación
inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación
alcanzada. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e
dispensa académica de exención de asistencia: os/as estudantes con
recoñecemento de dedicación a tempo parcial, aínda que estean exentos de
asistencia, serán avaliados cos mesmos criterios que os alumnos a tempo
completo. C. OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN: Primeira oportunidade: aplicaranse os criterios de
avaliación indicados. Segunda oportunidade: os criterios de avaliación son os
mesmos para todas as oportunidades de avaliación. Convocatoria adiantada: na convocatoria adiantada séguense
os mesmos criterios que para a primeira e segunda oportunidade. D. OUTRAS OBSERVACIÓNS DE AVALIACIÓN: a) Exame (proba de resposta múltiple): 30% da cualificación. b) Traballos tutelados: 70% da cualificación. A nota agregada (a+ b) deberá ser igual ou superior a 5
puntos sobre 10 para poder superar a materia. Os criterios de avaliación son os
mesmos para a primeira e a segunda oportunidade de cada convocatoria, así como
para a convocatoria adiantada. No caso de non superar a materia na primeira
oportunidade, pódese gardar a puntuación do traballo tutelado (parte b) para a segunda oportunidade e para a
convocatoria adiantada, ou se pode facer un novo traballo de maneira
individual, que deberá presentarse tres días antes da data sinalada para o
exame oficial.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Longenecker, J.G.; Petty, J. W.; Palich, L. E. y Hoy, F. (2012). Administración de pequeñas empresas. Lanzamiento y crecimiento de iniciativas de emprendimiento. Cengage Learning
Gil Estallo, M. A. y Giner de la Fuente, F. (2013). Cómo crear y hacer funcionar una empresa. ESIC
Ruano, L. A. y Velasco, R. (2018). Emprendimiento en el entorno digital. El lanzamiento de una startup. Alfaomega
Hoyos Iruarrizaga, J. y Blanco Mendialdua, A. (2014). Financiación del proceso emprendedor. Pirámide
Osterwalder, A. y Pigneur, Y. (2011). Generación de modelos de negocio. Un manual para visionarios, revolucionarios y retadores. Deusto
Jones, Gareth R. (2013). Teoría organizacional: diseño y cambio en las organizaciones. Pearson Educación |
|
Bibliografía complementaria
|
Llorente Olier, J. I. (2013). Análisis de la viabilidad empresarial. Centro de Estudios Financieros (CEF)
Valbuena, E. y Pardinas, C. (2013). Aspectos legales del emprendimiento y la gestión empresarial. ESIC
Grant, R. M. (2004). Dirección estratégica. Conceptos, técnicas y aplicaciones. Thomson Civitas
Mintzberg, H. (2012). La estructuración de las organizaciones. Ariel
Maqueda, J.; Olamendi, G. y Parra, F. (2003). Tu propia empresa: un reto personal. Manual útil para emprendedores. ESIC |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Márketing Operativo de Videoxogos/730529022 | Desenvolvemento de Produtos e Marcas de Videoxogos/730529002 | Márketing Estratéxico de Videoxogos/730529001 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recomendacións: 1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático. 1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos. 1.3. De se realizar en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores. 2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. 3.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. 4.- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...). 5.- Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. 7. Facilitarase a plena integración do alumnado que, por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|