Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A12 |
CR6 - Coñecementos sobre os fundamentos de automatismos e métodos de control. |
B1 |
CB01 - Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
CB02 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
CB03 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB04 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo |
B5 |
CB05 - Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
B3 - Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades |
B7 |
B5 - Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
B9 |
B8 - Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento |
C1 |
C3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C2 |
C4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C4 |
C6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C5 |
C7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C6 |
C8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Coñecer os fundamentos de automatismos e métodos de control |
A12
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9
|
C1 C2 C4 C5 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción ós sistemas de Automatización |
TEMA 0:Introducción á Automatización
0.1.- Introducción.
0.2.- Arquitectura e compoñentes.
0.3.- Tipos de control.
0.4.- Etapas na Automatización.
|
A realimentación e as súas propiedades
Modelado de sistemas dinámicos |
TEMA 1:Repaso físico-matemático
1.1.- Sistemas físicos elementales.
1.2.- Fórmulas e teoremas matemáticos elementales.
Problemas.
TEMA 2:Sistemas de Control Automático
2.1.- Sistemas de control automático
2.2.- Clasificación dos sistemas de control.
2.3.- Sistemas dinámicos de control.
2.4.- Sistemas lineales. Linealización.
2.5.- Reguladores e servomecanismos. Diferenzas.
2.6.- Sistemas en bucle abierto e en bucle cerrado.
2.7.- Elementos dun sistema.
Problemas.
TEMA 3:Función de transferencia e Diagrama de bloques
3.1.- Modelo matemático dun sistema dinámico.
3.2.- Función de transferencia. Definicións.
3.3.- Diagrama de bloques.
3.4.- Reducción del diagrama de bloques: flujograma e fórmula de Mason.
Problemas.
TEMA 4:Sistemas realimentados de control automático
4.1.- Sistemas con realimentación da salida.
Definiciones.
4.2.- Sensibilidade.
4.3.- Efectos da realimentación sobre un sistema de control.
Problemas.
|
Análise de estabilidade. |
TEMA 5:Resposta temporal dun sistema dinámico de control
5.1.- Introducción.
5.2.- Resposta impulsional dun sistema.
5.3.- Integral de Convolución.
5.4.- Resposta temporal dun sistema de primer orden.
5.5.- Resposta temporal dun sistema de segundo orden.
5.6.- Sistemas de orden superior. Concepto de estabilidade.
5.7.- Estudio da estabilidade dun sistema por medio da ubicación dos seus polos en cadena cerrada no plano complexo.
5.8.- Criterio de estabilidade de Routh. Propiedades. Aplicacions.
Problemas.
TEMA 6:Errores en réximen permanente de sistemas realimentados
6.1.- Error en réximen permanente.
6.2.- Tipo dun sistema.
6.3.- Sinais de entrada e constantes de error.
6.4.- Errores con realimentación no unitaria.
Problemas.
TEMA 7:Estudio da estabilidade dun sistema realimentado mediante o lugar das raíces
7.1.- Lugar xeométrico das raíces.
7.2.- Condicions básicas do lugar das raíces.
7.3.- Regras de construcción do lugar
7.4.- O contorno das raíces.
Problemas.
TEMA 8:Resposta frecuencial dun sistema
8.1.- Introducción.
8.2.- Resposta de frecuencia.
8.3.- Resposta de frecuencia e diagrama cero-polar.
8.4.- Representacions gráficas.
TEMA 9:Diagramas de Bode o logarítmicos
9.1.- Introducción
9.2.- Representación de términos.
9.3.- Sistemas de fase mínima e sistemas de fase no mínima.
Problemas.
TEMA 10:Criterio de estabilidade de Nyquist
10.1.- Diagrama polar.
10.2.- Criterio de estabilidade de Nyquist
Problemas.
TEMA 11:Estabilidade relativa
11.1.- Estabilidade relativa.
11.2.- Margen de ganancia e margen de fase.
11.3.- Estabilidade nos diagramas de Bode.
11.4.- Frecuencia de corte e ancho de banda.
11.5.- Especificacions frecuenciales.
11.6.- Relación entre a resposta en frecuencia e a resposta temporal.
11.7.- Resposta de frecuencia en bucle cerrado.
Problemas.
|
Accións básicas de control
Deseño e axuste de controladores. Control PID
Técnicas de análises e simulación de control |
TEMA 12:Consideracións básicas de deseño de sistemas
12.1.- Introducción.
12.2.- Tipos de compensación.
12.3.- Especificacions de funcionamiento.
12.4.- Condicions básicas de diseño.
12.5.- Metodoloxía para o deseño de compensadores
TEMA 13:Reguladores
13.1.- Introducción
13.2.-Accions básicas de control
13.3.-Regulador proporcional (P)
13.4.-Regulador integral (I)
13.5.-Regulador proporcional-integral (PI)
13.6.-Regulador proporcional-derivativo (PD)
13.7.-Regulador proporcional-integral-derivativo (PID)
13.8.-Conclusions
TEMA 14:Técnicas de axuste de reguladores
14.1.-Introducción
14.2.-Axuste polo método de Ziegler-Nichols
14.3.-Axuste polo método do Lugar das Raíces
Problemas.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C4 C5 C6 |
30 |
34 |
64 |
Solución de problemas |
A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C4 C5 C6 |
20 |
30 |
50 |
Prácticas de laboratorio |
A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C4 C5 C6 |
10 |
15 |
25 |
Proba mixta |
A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C4 C5 C6 |
0 |
6 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Nela iránse desenvolvendo os conceptos e exemplos necesarios para a comprensión do temario. |
Solución de problemas |
Realizaranse en clase exercicios e problemas complementarios ó desarrollado nas sesións maxistrais |
Prácticas de laboratorio |
As prácticas de laboratorio valoraránse pola Asistencia do Alumno nelas e pola entrega dos informes |
Proba mixta |
Consistirá na realización dun exame no que se pode poñer un test teórico, cuestións teóricas, cuestións prácticas e problemas.
Para poder superar a Materia é obrigatorio ter realizado todas as prácticas de laboratorio. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Asociadas ás leccións maxistrais e de solución de problemas, cada Alumno dispón para a resolución das súas dúbidas, das correspondente sesións de titoría personalizada.
A realización das prácticas de laboratorio será levada persoalmente por un dos profesores designados. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C4 C5 C6 |
Examen tipo proba obxectiva |
70 |
Solución de problemas |
A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C4 C5 C6 |
Realización das tarefas establecidas na materia, no marco desta metodoloxía |
30 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar a materia e indispensable ter realizadas e aprobadas as Prácticas de Laboratorio.
No marco da "Solución de problemas" incluiranse aspectos tales como asistencia a clase (Mínimo 80%), realización das prácticas de laboratorio, un control á metade do cuadrimestre, para axudar á obtención do aprobado.
Dentro da "Solución de Problemas" a realización das prácticas de laboratorio terá un peso do 20%, a asistencia a clase un 5% e o control un 5%.
É necesario superar o 50% da puntuación na proba obxetiva para supera-la materia.
A cualificación final da Materia será a suma da cualificación de "Solución de problemas" e "Proba mixta" se na Proba mixta obtense o 50% ou máis da súa puntuación.
Se a cualificación da Proba mixta é menor do 50%, entón a cualificación final da Materia será a cualificación da Proba mixta.
Os Alumnos con "dispensa académica" deberán acreditar conocimientos prácticos da Materia mediante un examen de Laboratorio. Este examen se evaluará como APTO ou NON APTO. Para aprobar a Materia deberán obter 50 puntos sobre 70 na proba obxectiva.
Na segunda oportunidade aplicaranse os mesmos criterios de avaliación que na primeira.
Na convocatoria adiantada (Decembro) aplícanse os mesmos criterios de avaliación, a cualificación da metodoloxía "Solución de problemas" será a última obtida polo alumno.
A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso '0' na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara á convocatoria extraordinaria.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Katsuhiko Ogata (2003). Ingeniería de control moderna. Prentice Hall
Benjamín Kuo (1996). Sistemas de control automático. Prentice Hall
Dorf/Bishop (2005). Sistemas de control moderno. Prentice Hall |
A principal fonte de información son os apuntamentos de clase.
A bibliografía adxunta serve para completalos e profundar na materia |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
CÁLCULO/730G03001 | FÍSICA I/730G03003 | FÍSICA II/730G03009 | ECUACIÓNS DIFERENCIAIS/730G03011 | FUNDAMENTOS DA ELECTRICIDADE/730G03012 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
FUNDAMENTOS DE ELECTRÓNICA/730G03016 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático. 1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de
imprimilos |
|