Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A23 |
TEE1 Capacidade para o cálculo e deseño de máquinas eléctricas. |
B2 |
CB2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B7 |
B5 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
C1 |
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C5 |
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Poseer a capacidade para o cálculo e o deseño de máquinas eléctricas |
A23
|
B2 B7
|
C1 C4 C5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación. |
Base de máquinas eléctricas
Máquinas de corrente continua
Transformadores de potencia
Máquinas de corrente alterna |
Conceptos preliminares |
- Xeración de tensión eléctrica e de par mecánico a partir do campo magnético.
- Circuítos magnéticos
- Enerxía magnética e coenergía en circuítos eléctricos con bobinas
- Forzas en circuítos magnéticos
- Perdas de enerxía en máquinas eléctricas
|
Máquinas de corrente continua |
- Constitución e partes constructivas
- Distribucións de campo magnético na máquina de corrente continua
- Ecuaciones de tensión e de par
- A conmutación
- Devanados auxiliares e distribucións de campo resultantes
- Formas de conexión e circuítos equivalentes
- Regulación de velocidade en máquinas de corrente continua
- Arranque e freado eléctrico de máquinas de corrente continua
|
Transformadores de Potencia |
- Principio de funcionamento. Elementos constructivos.
- Relacións entre potencia, capacidade de refrigeración e tamaño de transformadores de potencia
- Funcionamento do transformador en baleiro, corrente de magnetización
- O transformador en cortocircuito
- Funcionamento do transformador en carga
- Transformadores trifásicos
- Autotransformadores |
Principios de Máquinas de Campo Giratorio |
- Devanados de corrente alterna
- Representación de campos con distribución sinusoidal no espazo: Fasores espaciais
- Teorema de Leblanc
- Teorema de Ferraris
- Forza magnetomotriz resultante de camp creado por un sistema trifásico equilibrado de intensidades que atravesa un devanado trifásico.
- Comparación dos campos giratorios forzados e os campos giratorios de devanados polifásicos
- Armónicos de campos giratorios de devanados polifásicos
- Reactancias dos devanados de fase
- Tensións inducidas en devanados polifásicos
- Par motor en máquinas de campo giratorio |
Máquinas Asíncronas ou de Inducción |
- Constitución e principio de funcionamento
- Diagramas fasoriales espazo-temporais
- Ecuaciones de tensión, intensidade e circuíto equivalente
- Balance de potencias e par de xiro
- Circuíto equivalente aproximado
- Curva par-velocidade e réximes de funcionamento
- Estudo dos réximes de funcionamento a partir da curva de par motor
- O diagrama de círculo
- Regulación de velocidade en motores asíncronos
- Arranque e freado de motores asíncronos |
Máquinas Síncronas |
- Principios constructivos
- Funcionamento da máquina síncrona e circuíto equivalente
- Estudo da máquina síncrona en funcionamento illado
- Estudo da máquina síncrona conectada a unha rede de potencia infinita
- Particularidades de funcionamento da máquina de polos salientes
- Reparto de potencias entre alternadores similares en función das súas características de regulación de frecuencia |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
B2 B7 C1 C2 C4 C5 |
0.5 |
0 |
0.5 |
Sesión maxistral |
A23 |
30 |
33 |
63 |
Solución de problemas |
A23 |
25 |
17.5 |
42.5 |
Traballos tutelados |
A23 B2 B7 C1 |
1 |
31 |
32 |
Proba mixta |
B2 |
2 |
8 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación da asignatura onde se explica o contido da guía docente |
Sesión maxistral |
Explicación de contidos por parte do profesor. |
Solución de problemas |
Os alumnos resolven problemas de cálculo propostos polo profesor. |
Traballos tutelados |
Os alumnos realizan de forma autónoma, individualmente ou en grupos, seguindo as indicacións do profesor, os traballos propostos por este. Os traballos entregaranse utilizando os medios telemáticos dispoñibles na UDC. |
Proba mixta |
Resposta a preguntas ou resolución de exercicios sen medios de consulta ou con medios de consulta restrinxidos, nun espazo de tempo concreto limitado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O profesor responde de forma individualizada ou en grupo, ás preguntas ou consultas realizadas polos alumnos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
B2 |
Na corrección das probas mixtas poderanse ter en conta entre outros factores:
O seguimiento das instrucións para a súa realización.
A corrección técnica dos cálculos e resultados.
A orde, limpeza e organización do material entregado.
A correcta expresión das ideas e razonamientos empregados.
|
70 |
Traballos tutelados |
A23 B2 B7 C1 |
Na corrección dos traballos tutelados poderase ter en conta entre outros factores:
O axuste as instrucións recibidas.
A calidade técnica do traballo
O manexo e a cita adecuada de fontes de información
A correcta organización e indexación.
A corrección e propiedade da linguaxe empregada. |
30 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación divídese en
Actividades realizadas durante o periodo lectivo (porcentaxe de cualificación 60%) distribuídas do seguinte xeito:
Actividades non recuperables:
Traballos tutelados: porcentaxe de cualificación 30% Actividades recuperables:
Probas mixtas intermedias: porcentaxe de cualificación 30% (poden recuperarse na proba mixta final)
Proba mixta final (porcentaxe de cualificación 40%) que terá dúas oportunidades.
Nesta proba mixta pode recuperarse ou mellorarse a cualificación obtida nas probas mixtas intermedias.
Redondeo
Os cálculos dos puntos de cualificación obtidos realízanse con todas as
cifras decimales que permita o programa de cálculo empregado. A
cualificación final obtida redondéase e exprésase cunha única cifra
decimal. Así por exemplo, unha cualificación de 4,92 equivale a 4,9 e é
suspenso, mentres que unha cualificación a partir de 4,95 equivale a 5 e
é aprobado.
Dispensa académica
Os procedementos de avaliación descritos son aplicables a todos os alumnos, teñan ou non dispensa académica.
Convocatoria adiantada
A cualificación que pode obterse na proba adiantada é únicamente a
correspondente á porcentaxe de cualificación correspondente ás probas
mixtas (70%). En casos xustificados poderán sumarse aos puntos obtidos
nesta proba mixta as cualificacións correspondentes a outras metologías
cursadas nos dous cursos inmediatamente anteriores. Actividades de Avaliación Non Presenciales:
Nas actividades de avaliación non presenciales o profesor poderá
requirir a cada alumno a resposta por videoconferencia a preguntas
relacionadas cos contidos entregados. A resposta non satisfactoria ás
preguntas do profesor poderá reducir a cualificación obtida nunha
porcentaxe de ata un 80%.
|
|
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Gomollón García, Jesús (2013). Apuntes de Máquinas Eléctricas. Moodle
Fischer, Rolf (2001). Elektrische Maschinen. Carl Hanser
Fraile Mora, Jesús (2008). Máquinas Eléctricas. McGraw-Hill
Fraile Mora, Jesús; Fraile Ardamuy, Jesús (2005). Problemas de Máquinas Eléctricas. McGraw-Hill
Ortega Jinénez, Guillermo; Gómez Alós, Milagros; Bachiller Soler, Alfonso (2002). Problemas resueltos de Máquinas Eléctricas. Thomson-Paraninfo |
A
área de ingeniería eléctrica conta cunha páxina web na que se pon a
disposición dos alumnos matriculados material bibliográfico en
informacións relevantes para o seguimiento da asignatura. P. ex. pódese
obter alí unha tradución ao español en formato electrónico do libro de
máquinas eléctricas de Rolf Fischer. |
Bibliografía complementaria
|
Fitzgerald, A.E; Kingsley Jr., Charles; Umans, Stephen D. (2003). Máquinas Eléctricas. McGraw-Hill |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
CAMPOS E ONDAS/730G04047 | CÁLCULO/730G04001 | FÍSICA I/730G04003 | ÁLXEBRA/730G04006 | FÍSICA II/730G04009 | ECUACIÓNS DIFERENCIAIS/730G04011 | FUNDAMENTOS DA ELECTRICIDADE/730G04012 | Informática/770G02002 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
“Para ayudar a conseguir un entorno inmediato sostenido y cumplir con
el objetivo de la acción número 5: “Docencia e investigación saludable y
sustentable ambiental y social” del "Plan de Acción Green Campus
Ferrol": La entrega de los trabajos documentales que se realicen en esta materia: • Se solicitarán en formato virtual y/o soporte informático • Se realizará a través de Moodle, en formato digital sin necesidad de imprimirlos |
|