Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A6 |
Adequate knowledge of the concept of company, institutional and legal frame of the company. Organization and management of companies |
B1 |
That the students proved to have and to understand knowledge in an area of study what part of the base of the secondary education, and itself tends to find to a level that, although it leans in advanced text books, it includes also some aspects that knowledge implicates proceeding from the vanguard of its field of study |
B3 |
That the students have the ability to bring together and to interpret relevant data (normally in its area of study) to emit judgments that include a reflection on relevant subjects of social, scientific or ethical kind |
B5 |
That the students developed those skills of learning necessary to start subsequent studies with a high degree of autonomy |
B6 |
Be able to carrying out a critical analysis, evaluation and synthesis of new and complex ideas. |
C1 |
Using the basic tools of the technologies of the information and the communications (TIC) necessary for the exercise of its profession and for the learning throughout its life. |
C3 |
Understanding the importance of the enterprising culture and knowing the means within reach of the enterprising people. |
C6 |
Recognizing the importance that has the research, the innovation and the technological development in the socioeconomic and cultural advance of the society. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer el marco xurídico e institucional e da organización e xestión de empresas |
A6
|
B1 B3 B5 B6
|
C1 C3 C6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación, que son: |
- Fundamentos básicos empresariais.
- Función directiva.
- Función económico-financeira.
- Función de produción. |
BLOQUE I: FUNDAMENTOS BÁSICOS EMPRESARIAIS |
Tema 1: A empresa como sistema.
Tema 2: Marco institucional e xurídico: clases de empresas.
|
BLOQUE II: FUNCIÓN DIRECTIVA |
Tema 3: A planificación, a dirección e o control.
Tema 4: A organización.
Tema 5: A estratexia empresarial. |
BLOQUE III: FUNCIÓN ECONÓMICO-FINANCEIRA |
Tema 6: Fundamentos de análise de investimentos.
Tema 7: O financiamento da empresa.
Tema 8: Viabilidade de proxectos. |
BLOQUE IV: FUNCIÓN DE PRODUCIÓN |
Tema 9: A produción e as operacións.
Tema 10: Dirección de proxectos.
Tema 11: A xestión da calidade. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
ICT practicals |
A6 B1 B3 B5 B6 C6 C3 C1 |
18 |
27 |
45 |
Guest lecture / keynote speech |
A6 B5 B6 C1 C3 C6 |
30 |
30 |
60 |
Problem solving |
A6 B6 B5 C1 C3 C6 |
8 |
8 |
16 |
Supervised projects |
A6 B5 B6 C1 C3 C6 |
1 |
21 |
22 |
Mixed objective/subjective test |
A6 B1 B3 B5 B6 C1 C3 C6 |
3 |
0 |
3 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
ICT practicals |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Problem solving |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Supervised projects |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Mixed objective/subjective test |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
Los trabajos tutelados serán propuestos a lo largo del curso, por lo que el alumno será guiado en el desarrollo de los mismos, requiriendo una atención personalizada. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A6 B5 B6 C1 C3 C6 |
Os traballos tutelados consistirán na realización dun plan de empresa repartido en varias entregas ao longo do curso. |
40 |
Mixed objective/subjective test |
A6 B1 B3 B5 B6 C1 C3 C6 |
Proba ou probas escritas utilizadas para a avaliación da aprendizaxe. |
60 |
|
Assessment comments |
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia será avaliado exclusivamente coa proba mixta, representando esta un 100% da súa calificación. Os criterios de avaliación da segunda oportundiades son os mesmos que os da primeira oportunidade. Neste contexto, gardaranse as partes aprobadas para a segunda oportunidade. Os criterios de avaliación da convocatoria extraordinaria son os mesmos que os da primeira oportunidade. Para facer media cómpre que o alumnado teña unha nota igual ou superior a 4 puntos na proba mixta e entregar e expoñer o traballo tutelado na data indicada. Nota: Na realización de traballos, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través da internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de suspenso na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o correspondente procedemento.
|
Sources of information |
Basic
|
Hampton, David R. (1989). Administración . McGraw-Hill
Thompson, Arthur (2008). Administración estratégica. Mc Graw-Hill
Jarillo, José Carlos (1993). Dirección estratégica. Mc Graw Hill
Bueno Campos, E., Cruz Roche, I. y Durán, J. (2002). Economía de la empresa. Pirámide
Esteban Pérez, José (2009). Economía del sector marítimo. Instituto Marítimo Español
Mochón Morcillo, F. et al. (2010). Empresa y economía industrial. Mc Graw Hill
García del Junco, J. y Casanueva, C (2002). Fundamentos de Gestión Empresarial. Pirámide
Abancens, A. (1995). Organización empresarial: organización de la producción. Donostiarra |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir
co obxectivo do plan de acción do Green Campus Ferrol: 1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático 1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
2.
Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados
cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e
profesionais. 3. Segundo se recolle nas distintas normativas
de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a
perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista,
utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a
intervención en clase de alumnos e alumnas…) |
|