Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
Coñecementos básicos sobre o uso e programación de ordenadores, sistemas operativos, bases de datos e programas informáticos con aplicación en enxeñaría |
A10 |
Coñecemento da teoría de automatismos e métodos de control e da súa aplicación a bordo |
A11 |
Coñecemento das características dos compoñentes e sistemas electrónicos e da súa aplicación a bordo |
B1 |
Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo |
B5 |
Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
C1 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida |
C2 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C4 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas que deben enfrontarse |
C5 |
Asumir como profesionais e cidadáns a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
C6 |
Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C7 |
Capacidade de traballar nun ámbito multilingüe e multidisciplinar. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer o funcionamento basico dos principais compoñentes electrónicos (díodos, transistores, amplificadores operacionais, sensores, etc). |
A3 A10 A11
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6
|
C1 C2 C4 C5 C7
|
Analizar de forma práctica (simulación e montaxes reais) e teórica circuítos electrónicos básicos. |
A3 A10 A11
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6
|
C1 C2 C4 C5 C6 C7
|
Manexo dos equipos de medida (osciloscopio e polímetro) e de alimentación (xerador de sinal e fonte de alimentación) necesarios para analizar montaxes reais de circuítos electrónicos básicos. |
A3 A10 A11
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6
|
C1 C2 C4 C5 C6 C7
|
Manexo basico de software para a simulación de circuítos electrónicos. |
A3 A10 A11
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6
|
C1 C2 C4 C5 C6 C7
|
Coñecementos basicos dos tipos de sensores e circuítos basicos de medida, que se encontran nos sistemas de Control da Propulsión, Planta Electrica e Sistemas Auxiliares do buque. |
A3 A10 A11
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6
|
C1 C2 C4 C5 C6 C7
|
Entender a evolución tecnolóxica do buque, en base ao uso dos diferentes sistemas analóxicos e dixitais. |
A3 A10 A11
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6
|
C1 C2 C4 C5 C6 C7
|
Adquirir os coñecementos teórico-prácticos adecuados sobre tecnoloxía electrónica e de control, que permitan ao alumno/a entender os fundamentos dos sistemas electrónicos e da súa aplicación a bordo. |
A3 A10 A11
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6
|
C1 C2 C4 C5 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Compoñentes e circuitos electrónicos fundamentais |
Compoñentes pasivos
Diodo de unión e diodos de aplicacións especiais
Diodo zener
Tiristores e triacs
Transistores BJT
Transistores MOSFET
Transistores IGBT
Amplificadores operacionais |
2. Sistemas electrónicos aplicados |
Conversión de corriente (AC-DC,AC-AC,DC-DC,DC-AC) e as suas aplicacións no buque
Conceptos de electrónica dixital
Sistemas baseados en microprocesador. Hardware y software
Nocións de optoelectrónica |
3. Sistemas de control e servomecanismos |
Nocións sobre sistemas lineais de control
Reguladores PID e control de procesos
Método de Ziegler-Nichols |
4. Automatismos |
Concepto de automatismo
Diseño y síntesis de automatismos: GRAFCET |
5. Integración de sistemas |
Interacción hardware-software en sistemas de control no buque
Buses de campo e comunicacións
Transmisores industriais
Novas tecnoloxías no entorno da enxeñaría naval |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas a través de TIC |
A3 A10 A11 B2 B6 C1 C4 |
2 |
12 |
14 |
Prácticas de laboratorio |
A3 A10 A11 B4 B5 C7 |
10 |
0 |
10 |
Sesión maxistral |
B1 B3 C2 C4 C5 C6 |
30 |
15 |
45 |
Traballos tutelados |
A3 A10 A11 C1 |
2 |
10 |
12 |
Proba mixta |
A3 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C4 C5 C6 |
4 |
4 |
8 |
Solución de problemas |
A3 A10 A11 B2 B6 C1 |
30 |
27 |
57 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas a través de TIC |
Durante o curso proporanse problemas e supostos prácticos para que os alumnos os resolvan de forma teórica e práctica mediante simulación. A súa realización é voluntaria e avaliable. Unha solución detallada de cada problema proposto publicarase na FV para a autoevalución do alumno.
Tamén se poderá solicitar a realización de traballos sobre as diversas partes da materia. |
Prácticas de laboratorio |
Consistirá na montaxe real e simulación de circuítos electrónicos básicos utilizando os aparellos de medida e de alimentación básicos (osciloscopio, fonte de alimentación, xerador de sinal e polímetro) e o programa de simulación electrónica Orcad Pspice, así como un software específico para análise, deseño e simulación de sistemas lineais de control. |
Sesión maxistral |
Nas sesións maxistrais desenvólvense os contidos da materia tanto a nivel teórico como práctico. |
Traballos tutelados |
Resolución de problemas propostos polo profesor en clase (non é o mesmo sistema que as prácticas TIC). |
Proba mixta |
Exame escrito sobre contidos da asignatura, tanto teóricos como prácticos. Hai un exame parcial liberatorio e dous exames finais en xuño e en xullo
|
Solución de problemas |
Durante as sesións maxistrais formúlanse supostos prácticos para a súa resolución. Na devandita resolución foméntase a participación do alumno. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Prácticas a través de TIC |
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Dado o nivel de virtualización da asignatura, admítese a dispensa académica e a dedicación a tempo parcial, sin esquecer a obligatoriedad de aprobar as prácticas de laboratorio para superar a asignatura.
Asociadas ás leccións Maxistrais, presentación oral e as sesións prácticas, cada alumno dispón para a resolución das súas posibles dúbidas e/ou problemas, das correspondente sesións de titoría personalizada.
Aqueles alumnos e alumnas con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia deberán poñerse en contacto co profesor responsable para que lle proporcione materiais e unha guía de seguimento da materia, que lle permita a superación da mesma.
Estes materiais poderán ser, así mesmo, publicados na contorna virtual da materia.
Aqueles alumnos e alumnas con dispensa académica terán asignadas unhas titorías periódicas para a preparación dun exame final de laboratorio, así como para a preparación dos contidos teórico-prácticos de cara ao exame da materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A3 A10 A11 C1 |
O profesor propondrá conxuntos de problemas para resolver na casa e comentar nas clases, onde se calificarán. |
20 |
Proba mixta |
A3 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C4 C5 C6 |
Un exame que divide a materia en dous parciais. |
50 |
Prácticas a través de TIC |
A3 A10 A11 B2 B6 C1 C4 |
Durante o curso proporanse problemas para que os alumnos os resolvan de forma teórica e práctica mediante simulación.
A nota obtida nas Prácticas a través de TIC, non se garda para o curso seguinte.
|
20 |
Prácticas de laboratorio |
A3 A10 A11 B4 B5 C7 |
A súa realización con asistencia e aproveitamento axeitado, terá unha valoración de 6 puntos (se o alumno/a non tivo ningunha falta de asistencia), 5 puntos (se o alumno/a tivo unha falta de asistencia) e en caso de ter 2 ou máis faltas obterá un No Apto, (terá dereito a un exame de prácticas, unha vez que realice o exame final e obteña unha cualificación suficiente nese final).
Na última práctica incluiranse uns exercicios de prácticas puntuables dende 0 a 4 puntos máximo, a realizar polos alumnos que obtivesen un aprobado nas prácticas.
O aprobado en prácticas é imprescindible para aprobar a materia.
A nota obtida nas Prácticas de Laboratorio gárdase para o curso seguinte. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar a materia hai que obter unha puntuación mínima de 50 puntos sobre 100. A nota final obterase sumando as puntuacións obtidas en Prácticas a través de TIC, Prácticas de laboratorio, traballos tutelados, Proba mixta, a condición de que se cumpran as seguintes condicións: - Que se realizaron e aprobaron as Prácticas de laboratorio e ademáis: - Sacar a lo menos dez puntos no exame parcial da proba obxectiva e dez puntos no exame final da proba obxectiva e que a suma de ambos exames chegue a lo menos a 25 puntos. -No caso de que no parcial non se alcancen os dez puntos considerase suspenso e terá que repetirse esa parte no exame final aplicándose o comentado no punto anterior. - No caso de ter unha parte aprobada e outra suspensa na convocatoria de xuño, a parte aprobada consérvase para a oportunidade de xullo, pero non para convocatorias sucesivas. Exemplos Parcial 15 puntos. Final (2ª parte) 15 puntos. Total 30 puntos. Apto na proba obxectiva Parcial 10 puntos. Final (2ª parte) 15 puntos. Total 25 puntos. Apto na proba obxectiva Parcial 8 puntos. Ten que repetir o primeiro parcial no exame final. Parcial 15 puntos. Final (2ª parte) 5 puntos. Examinase da 2ª parte en xullo etc Os traballos, presentacións, etc non se gardan para convocatorias sucesivas (coa excepción do laboratorio). Tendo en conta que a asistencia e realización das prácticas é obrigatoria para superar a materia, os alumnos e alumnas con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, terán que realizar un exame extraordinario de laboratorio, tras a realización do exame da materia na primeira oportunidade. Para axudar á superación da mesma, o profesor achegaralles unhas adendas complementarias aos guións das prácticas, cunha mellor comprensión das mesmas e facilitar a preparación do citado exame. Aparte das xa indicadas titorías periódicas (véase apartado 6), O mesmo é aplicable para a segunda oportunidad Na oportunidade extraordinaria, únicamente realizarase un exame cun valor de 50 puntos, mais un exame de prácticas para aquelas persoas que non as tivesen superadas. Dito examen ten un valor de 10 puntos. Nos traballos tutelados, no caso de que o plaxio supere un 20% do contido total, a calificación será de 0 puntos,
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Hambley, Allan (2002). Electrónica. Prentice-Hall. Malik, N. Circuitos Electrónicos Análisis, Simulación y Diseño, Prentice Hall, 1998. Pallas Areny. Sensores y acondicionadores de señal. Marcombo. Maloney, T. Electrónica Industrial Moderna. Prentice-Hall. Barrientos, Antonio. Control de Sistemas Continuos. Problemas. McGraw-Hill. Ferreiro
García, Ramón. Nociones sobre aplicación de PLC's al control de
procesos industriales. Universidade da Coruña (Servicio de
publicaciones). Recursos dispoñibles na Facultade Virtual da UDC (tutoriales, problemas, software, FAQ, tutorias online etc. |
Bibliografía complementaria
|
|
Maloney, Timothy J(1997). Electrónica Industrial Moderna.Prentice-Hall, 3ª Ed. Roy W. Godoy, OrCAD PSpice para Windows Volume I: Circuítos DC e AC, Prentice Hall, 2003, Capítulo de libro, Roy W. Godoy, OrCAD PSpice para Windows Volume II: Dispositivos, circuítos e amplificadores operacionais, Prentice Hall, 2003, Capítulo de libro, Roy W. Godoy, OrCAD PSpice para Windows Volume III: Datos e comunicacións dixitais, Prentice Hall, 2003, Capítulo de libro, |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: • Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático • Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos • En caso de ser necesario realizalos en papel: - Non se empregarán plásticos - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores. • Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais . Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse
accións e medidas para corrixilas. . Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais,
psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario
e proveitoso á vida universitaria. |
|