Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A20 |
Coñecer e desenvolver as técnicas de exploración, para emitir un diagnóstico e pronóstico, e deseñar o plan de tratamento ortopodolóxico da patoloxía da extremidade inferior. Traumatismos óseos e músculo ligamentosos. Patoloxía do antepé e do retropé. Deformidades conxénitas. Lesións neurolóxicas. Amputacións. Asimetrías. |
A22 |
Deseñar, obter e aplicar mediante diferentes técnicas e materiais os ortesis plantares e ortesis dixitais, próteses, férulas. Ortesioloxía plantar e digital. Estudo do calzado e calzadoterapia. Prescrición de tratamentos ortopédicos da extremidade inferior. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B9 |
Fomento dunha segunda lingua de interese para a profesión. |
B11 |
Coñecementos de informática relativos ó seu ámbito de estudo. |
B12 |
Capacidade de xestión da información. |
B14 |
Implicación na calidade e busca da excelencia. |
B19 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer e realizar a prescrición de tratamentos ortopédicos da extremidade inferior. |
A20 A22
|
B1 B3 B5 B7 B9 B11 B12 B14 B19
|
C1 C3 C5 C7
|
Deseñar e obter mediante diferentes técnicas e materiais os ortesis plantares e próteses das patoloxía do antepé e do retropé, deformidades conxénitas, lesións neurolóxicas, amputacións e asimetrías. |
A20 A22
|
B1 B3 B5 B7 B9 B11 B12 B14 B19
|
C1 C3 C5 C7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
I. INTRODUCCIÓN. CONCEPTOS XERAIS DE ORTOPROTÉSICA.
|
|
II. TRATAMENTO PROTÉSICO PARA AS AMPUTACIÓNS DO MEMBRO INFERIOR. |
|
III. ORTESIS E AXUDAS PARA A MARCHA |
|
IV. ORTESIS PARA A PATOLOXÍA DE CADEIRA |
|
V. MANEXO ORTÉSICO DA PATOLOXÍA PODOLÓXICA INFANTIL |
|
VI. MANEXO ORTÉSICO DA PATOLOXÍA PODOLÓXICA XERIÁTRICA |
|
VII. MANEXO ORTÉSICO DAS DEFORMIDADES CONXÉNITAS, LESIÓNS NEUROLÓXICAS E GRANDES DEFORMIDADES. |
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Laboratory practice |
A20 A22 B5 B7 B14 B19 |
18 |
6 |
24 |
Objective test |
A20 A22 B1 B3 B9 B11 B12 C1 C3 C5 C7 |
2 |
121 |
123 |
|
Personalized attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Laboratory practice |
Nas prácticas de Laboratorio o alumnado debe pór en práctica os contidos teóricos da materia con actividades individuais ou en grupo. |
Objective test |
A proba obxectiva está relacionada cos contidos expostos nas sesións maxistrais, talleres e prácticas de laboratorio. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Objective test |
|
Description |
A atención personalizada realizarase de forma virtual a través do correo electrónico ou Teams programada previamente coa profesora. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A20 A22 B1 B3 B9 B11 B12 C1 C3 C5 C7 |
Devandito exame realizarase sobre a totalidade dos contidos da materia e todos os contidos desenvolvidos tanto nas sesións maxistrais, como en talleres, prácticas de laboratorio e exposición de traballos tutelados.
É necesario obter, polo menos, un 50% da cualificación total da proba obxectiva para superar a materia.
15 días antes da proba facilitaráselle ó alumnado as indicacións, tipo de preguntas e puntuación das preguntas do examen. |
70 |
Laboratory practice |
A20 A22 B5 B7 B14 B19 |
SERÁ OBRIGATORIO A ASISTENCIA Á TOTALIDADE DAS PRÁCTICAS DE LABORATORIO PARA SUPERAR A MATERIA.
O alumnado que teña faltas de puntualidade e de actitude durante as prácticas, será penalizado en cada ocasión, sobre a nota de prácticas.
Ao comezo de curso elaborarase un calendario de prácticas por grupo. Nos últimos días das prácticas realizarasé un examen práctico sobre un caso clínico simulado no que o alumnado deberá elaborar un tratamento ortopodolóxico. É necesario obter, polo menos, un 50 % da calificación total do examen práctico para superar a materia |
30 |
|
Assessment comments |
Os horarios das diferentes metodoloxías se adaptarán dentro do horario da materia de Ortopodoloxía Clínica do Plan de Estudos do Grao en Podoloxía 2019. PARA SUPERAR A MATERIA É NECESARIO:
- PRÁCTICAS DE LABORATORIO: Asistir á totalidade das prácticas de laboratorio. Superar a proba práctica cun 50% da cualificación total desta.
- PROBA OBXECTIVA: Superar a proba obxectiva cun 50% da cualificación total desta.
É NECESARIO QUE A SUMA DE TÓDALAS METODOLOXIAS OBTEÑAN UN 50% DA CUALIFICACIÓN TOTAL DA MATERIA. MATRICULA DE HONRA. O alumnado con nota igual ou superior a 9 poderán optar a matrícula de honra. A decisión tomarase pola nota máis altas. De existir empate tomarase como referencia a nota máis alta das metodoloxías dende as de máis peso as de menor peso na avaliación.
NON PRESENTADO. O alumnado que non curse ou participe en ningunha das metodoloxías de avaliación será avaliado como "NON PRESENTADO".
MATRICULA PARCIAL. Para superar a materia deben superar nun 50% a nota da proba obxectiva e nun 50% a nota das prácticas de laboratorio. A asistencia ás prácticas de laboratorio é obrigatoria. O alumnado debe informar ó profesor desa situación como moito ata un mes despois do inicio das clases. DISPENSA. O alumnado con solicitud de dispensa ten a obriga de asistir á totalidade das prácticas de laboratorio. A avaliación das prácticas de laboratorio será a mesma que para o resto do alumnado, cunha puntuación do 30 % sobre a nota, tendo que superar a mesma nun 50%. E terá a opción de ser avaliado do resto das competencias na proba obxetiva cunha puntuación do 70%, sendo requisito imprescindible para superar a materia aprobar cunha puntuación igual ou superior ó 50%. Neste caso a proba obxetiva contará con preguntas tipo test e pregunta escrita.
OPORTUNIDADE ADIANTADA. O alumnado que non teña pendente mais de 12 créditos, de materias das que xa estivese matriculado nalgún curso académico, ou de 18 créditos correspondentes ás prácticas, ademais do TFG, para finalizar os seus estudos poderá concorrer a unha oportunidade adiantada de avaliación, que se realizará antes da finalización das actividades académicas do 1º cuadrimestre, naquelas datas que se establezan no calendario académico aprobado polo Consello de Goberno. Os criterios de avaliación serán os mesmos que para o resto do alumnado.
2º O POSTERIORES OPORTUNIDADES. O alumnado presentado a 2º ou posteriores oportunidades gardaráselles as notas da parte de proba práctica, obradoiros, traballos tutelados e exposición oral sempre que participase e superase as diferentes actividades.
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Specific Anatomy of the Lower Limb/750G02002 | Biomechanics of the Lower Limb/750G02013 | Podiatric Orthopedics 1/750G02017 | Podiatric Orthopedics 2/750G02018 | Podiatric Pathology 1/750G02021 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Podiatric Pathology 2/750G02022 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Practicum 1/750G02033 | Practicum 2/750G02034 | Practicum 3/750G02035 |
|
Other comments |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": 1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático 1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…). Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. Ante unha situación de plaxio ou copia nas probas de avaliación aplicarase a normativa da UDC. |
|