Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A24 |
Coñecer, diagnosticar e tratar as dermatopatías e queratopatías, o tratamento dos helomas e das súas causas. Onicoloxía, patoloxía e tratamento conservador do aparato ungueal. |
A26 |
Coñecer e utilizar as técnicas e tratamentos quiropodolóxicos e de administración de fármacos. |
A27 |
Coñecer e empregar o instrumental en cirurxía e quiropodoloxía, os métodos de esterilización e a toma de mostras para cultivos. |
A29 |
Coñecer e aplicar probas complementarias en quiropodoloxía. Estudo e valoración do paciente candidato a tratamentos quiropodolóxicos. Protocolos diagnósticos e catalogación do risco quirúrxico. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B16 |
Capacidade de organización e planificación do tempo e o traballo. |
B19 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer, diagnosticar e tratar as dermatopatías e queratopatías, o tratamento dos helomas e das suas causas. |
A24 A26
|
B1 B3 B16 B19
|
C1 C3 C6
|
Coñecer, diagnosticar e tratalos papilomas e aplicar métodos de prevención. |
A24
|
B1 B3
|
C1 C3 C6
|
Coñecer a onicoloxía, patoloxía e tratamento conservador do aparato ungueal. |
A24
|
B1 B3 B16 B19
|
C1 C3 C6
|
Coñecer e emplear o instrumental de ciruxía e quiropoloxía, os métodos de esterilización e a toma de mostras para cultivos. |
A27
|
B1 B3 B16 B19
|
C1 C3 C6
|
Coñecer, aplicar e interpretar probas complementarias en quiropodoloxía. Emitir un diagnóstico e pronóstico. Deseñar un plan de intervención integral ou tratamento podolóxico. |
A29
|
B1 B3 B16 B19
|
C1 C3 C6
|
Valorar o paciente candidato a tratamientos quiropodolóxicos. |
A29
|
B1 B3 B16 B19
|
C1 C3 C6
|
Coñecer e utilizar as técnicas e tratamentos quiropodolóxicos e de administración de fármacos. |
A26
|
B1 B3 B16 B19
|
C1 C3 C6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
UNIDADE DIDACTICA 1 |
Introdución á materia.
- Partes de que consta a materia
· Módulo teórico
· Módulo práctico
- Avaliación
- Bibliografía recomendada |
UNIDADE DIDÁCTICA 2 |
Tema 1: Identificación de lesións e alteracións da pel, patróns de distribución, diagnóstico, valoración e exploración. Dermatopatías máis habituais en Podoloxía. Queratodermia palmo plantar. Psoriasis. Dermatomicosis. Etioloxía; Clínica ; Tratamento. |
UNIDADE DIDÁCTICA 3 |
Tema 2: Proceso de queratinización. Concepto de queratopatía. Localización. Clasificación e definición de queratopatías conxénitas e adquiridas.
Tema 3: Hiperqueratose: Concepto. Evolución. Localización e tratamento.
Tema 4: Prevención de risco biolóxico e actuación en caso de accidente no servizo de Quiropodoloxía. Probas diagnósticas en quiropodoloxía. Técnicas de tratamento quiropodolóxico e de administración de fármacos.
Tema 5: Técnicas de deslaminación e enucleación en Quiropodoloxía. Concepto de Tiloma. Características. Localización. Tratamento. |
UNIDADE DIDÁCTICA 4 |
Tema 6: Concepto de Heloma. Causas. Características. Evolución. Localización.
Tema 7: Tipos de Helomas. Tratamentos. Terapia avanzada. |
UNIDADE DIDÁCTICA 5 |
Tema 8: Onicoloxía. Concepto. Recordo anatomo-fisiolóxico da uña.
Tema 9: Tipos de lámina ungueal. Características. Técnica ergonómica de corte e fresado da lámina ungueal. Profilaxis. Alteracións morfolóxicas da lámina ungueal e tratamento. |
UNIDADE DIDÁCTICA 6 |
Tema 10: Concepto de onicopatía.
Clasificación de onicopatías: Conxénitas e adquiridas.
Tema 11: Concepto, características e tratamento da Anoniquia; Macroniquia; Microniquia; Polioniquia;Coiloniquia; Onicomadese; Onicolise; Onicoxe; Paquioniquia; Hapaloniquia
Tema 12: Definición, clínica e tratamento da: Onicocriptose, Onicogrifose e Hematoma Subungueal.
Tema 13: Técnicas de reeducación ungueal. Concepto. Clasificación. Metodoloxía de aplicación.
Tema 14: Definición, clínica e tratamento da Onicomicose. |
UNIDADE DIDÁCTICA 7 |
Tema 15: Alteracións ungueais debidas a infeccións, alteracións sistémicas e metabólicas. |
UNIDADE DIDÁCTICA 8 |
Tema 16: Dermatopatias tumorales.Clasificación. Concepto. |
UNIDADE DIDÁCTICA 9 |
Tema 17: Papiloma vírico. Etioloxía. Clasificación. Clínica. Tratamientos. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Mixed objective/subjective test |
A24 A26 A27 A29 B1 B3 B16 B19 C1 C3 C6 |
2 |
146 |
148 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Mixed objective/subjective test |
Exame de preguntas test relacionadas cos contidos da materia tanto en sesións maxistrais como en seminarios, prácticas de laboratorio e traballos. O día do exame facilitarase información sobre a puntuación das preguntas. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Mixed objective/subjective test |
|
Description |
A atención personalizada desenvolverse de maneira programada mediante acordo previo entre o alumnado e a profesora nun horario planificado de atención o alumnado, ou de forma virtual por correo electrónico, teléfono ou Teams. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
A24 A26 A27 A29 B1 B3 B16 B19 C1 C3 C6 |
Exame de preguntas test relacionadas cos contidos da materia tanto en sesións maxistrais como en seminarios, prácticas de laboratorio e traballos. O día do exame facilitarase información sobre a puntuación das preguntas.
Para superar a proba test será necesario obter o 60% de repostas correctas do test.
Cada 3 preguntas falsas restan unha pregunta correcta. |
100 |
|
Assessment comments |
Para superar a materia: é necesario ter realizadas e superar a totalidade
das prácticas de laboratorio así como superar a proba mixta (onde será
necesario alcanzar un resultado igual ou superior ao 60% de respostas correctas
do test). Unha vez superadas as prácticas e a proba mixta, para superar a
materia será necesario obter unha nota media total igual ou superior ao 50%
(nota numérica de de 5 sobre 10) da cualificación total da materia. Ç No caso de non superar a proba mixta
(resultado que supón obter menos do 60% das respostas correctas do test), non
se poderán considerar superada a materia aínda que se teñan superadas as
prácticas de laboratorio. No caso de non ter cursadas as prácticas en
cursos anteriores o alumnado terá que incorporarse ás prácticas da materia do
novo plan de estudos. Neste caso as prácticas supoñerán o 20% da nota da
materia e a proba mixta o 80% desta nota total da materia. Para que as actividades propostas de cada
metodoloxía poidan ser avaliadas o alumnado entregará estas actividades
propostas en tempo e forma (memoria de práctica 4 días despois de finalizada as
prácticas). Os coñecementos para avaliar inclúen os
contidos tratados nas clases maxistrais, nos seminarios, nas prácticas de
laboratorio, nos traballos tutelados, así como o material de traballo e as
diapositivas que a profesora entrega ao alumnado e que está colgado nas
plataformas telemáticas dispoñibles para a materia, e ademais os contidos da
bibliografía recomendada. Aconsellarase ao alumnado completar toda a
información proporcionada anteriormente consultando as fontes de información
para a materia. No caso de non presentarse ou non superar a
proba mixta na primeira oportunidade, e ter superadas as prácticas, as cualificacións
das prácticas gardarase, e esta cualificación computarán na segunda
oportunidade. sempre que nesta segunda oportunidade supérese a proba mixta. Matrícula de honra. As condicións para a obtención dunha matrícula de
honra son que o alumno obteña unha nota igual ou superior a 9,5 da
cualificación numérica da materia, sexa a mellor cualificación da clase na
oportunidade avaliada e a súa evolución curricular fose significativa a mellor.
Non presentado. O alumnado que non realice o 100% das prácticas de
laboratorio, será avaliado como “Non Presentado”, independentemente da súa
participación noutras actividades incluída a proba mixta, así mesmo, o alumno
que non realice a proba mixta será avaliado como "Non Presentado". 2ª Oportunidade: Ao alumnado que se presente a 2ª oportunidade,
previa realización e superación das prácticas de laboratorio, aplicásenselle os
mesmos criterios e porcentaxes que na primeira oportunidade. Para que estas
porcentaxes computen na nota final da materia, terá que superar a proba mixta
alcanzando unha puntuación do 60% das respostas correctas do exame test. O
alumnado que non realizou e superou as prácticas de laboratorio, para superar a
materia terá que realizar obrigatoriamente e superar estas prácticas no
seguinte curso académico, ademais de ter que facer e superar a proba mixta. Convocatorias de segunda e posteriores
matrículas: Para aqueles alumnos/as que cursen a
materia e teñan superadas as prácticas obrigatorias de forma completa coa
cualificación de apto, gardarase esta nota, e neste caso terá que facer a proba
mixta, unha vez superada computará co resto das cualificación. Para superar a
materia o estudante deberá realizar e superar as prácticas de laboratorio e a
proba mixta. Alumnado
con matrícula parcial e dispensa académica: O alumnado con matrícula
parcial ou dispensa debe comunicalo obrigatoriamente ao profesor responsable da
materia ao comezo do curso. Para este alumnado e o resto de alumnos é
obrigatorio asistir ao 100% da realización das prácticas de laboratorio. Para
que poida ser avaliado o alumnado terá que entregar as actividades propostas
para cada metodoloxía en tempo e forma. O alumno ademais terá que realizar e
superar a proba mixta. A proba mixta supón o 80% da nota da materia e as
prácticas o 20%. Para superar a materia terá que alcanzar o 50% da nota da
total da materia (5 puntos sobre 10). Convocatorias da oportunidade
adiantada de avaliación : Aqueles alumnos/ as que solicitasen a
oportunidade adiantada de avaliación, cumpran cos requisitos, concédaselle e
teñan superadas as prácticas, poderán presentarse á proba mixta. Neste caso os
criterios de avaliación serán os mesmos que para o resto dos alumnos. Plaxio:
Na realización dos traballos da materia, o plaxio e a utilización de material
non orixinal, incluído aquel que se obtén a través de internet, sen indicación
expresa da súa orixe e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, será cualificado
con suspenso (0,0) na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades
disciplinarias ás que puidese dar lugar tras o correspondente procedemento
|
Sources of information |
Basic
|
(). . |
- HILL, MARCIA J.: Trastornos cutáneos. . Mosby/Doyma (98?)
- UMBERT, P. Y SÁNCHEZ-REGOÑA., M. : Manual de dermatología práctica. J.R. Prous Editores (1995)
- MIX, GODFREY: Podología. Cuidados del pié. . Paraninfo/Thomson Learning.(2001)
- Martínez Nova. Podología, Atlas de cirugía ungueal . Ed. Panamericana. Madrid, 2006.
- Viadé Juliá J. Pie diabético: guía práctica para la prevención, evaluación y tratamiento . Ed. Panamericana.
- Aragón/Lázaro. Atlas del manejo práctico del pie diabético . Masson 2004;
- Zalacain A, Ogalla JM, Garcia-palos. Atlas y sinopsis de enfermedades cutaneas del pie . Edikamed: 2008.
- Nuñez Samper M, Llanos Alcázar. Biomecanica, Medicina y Cirugía del Pie . Masson: Barcelona, 2000.
- Gómez Ortiz Santiago, Gómez Facundo Santiago. Guía farmacológica de utilización en podología . Nexus medica editores: 2010
- Comisión de Formación del Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos. Guia Práctica de protocolos quirúrgicos en Podología. Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos: 2009
- Nuñez Samper M, Llanos Alcázar. Habilidades clínicas para el tratamiento del pie . Elsevier 2007;
- Turner, W.A., Merriman, L.M. Técnicas Quirúrgicas en Cirugía del Pie . Masson, Barcelona 2001.
- Baran,R et al. Onicología. Biología y alteraciones de la unidad ungueal . Ed. Aula Médica.Madrid. 2006
- Conejo- Mir, et .al. Manual de dermatología . Ed. Aula médica. 2010. Madrid.
- Zalacain. A, Ogalkla J.M, Garcia Patos.V. Atlas y sinopsis de enfermedades cutáneas del pie . Ed.Edika Med. 2008. Barcelona.
- Gómez Ortiz, Santiago. Gómez Facundo, Santiago. " Guia farmacológica de utilización en podología 2010 ". Badalona Nexus Médica 2010
- García Carmona, Francisco Javier ed. /Córdoba Fernández, Antonio. " Dermatología podológica ". Barcelona Ediciones Espacializadas Europeas DL 2013.
- Guerra Tapia, A, González Guerra", E. Atlas de Dermatología del Pie ". Madrid Editorial Médica Panamérica, S.A.. ISBN: 978-84-9835-062-3. 2015.
- F.J. Vazquez Doval. Atlas de enfermedades de las uñas. Barcelona. Esmonpharma. 2008.
- Jose Maria Albiol Ferrer, Enrique Giralt de Veciana, Virginia Novel Marti, Jose Manuel Ogalla Rodriguez, A.Jesus Zalacain Vicuña. Papiloma vírico. Revista Española de Podologia.1990; I (6):79-83.
|
Complementary
|
|
? ROMO SANZ, Mª ISABEL: Tratamiento progresivo de las heridas en medio ambiente húmedo. Gráficas Cervantes S.A. (1999) ? CORDERO, CABREROS, ALLEVATO Y DOMOTTI: Manifestaciones
cutáneas de las enfermedades sistémicas. Panamericana (1997)
? FORBES, JACKSON, HARCOURT, BRACE: Atlas de Medicina Interna. 2ª
Edición.(1997).
? GOLDCHER, A.: Podología. Masson S.A.(1992).
? FITZPATRICK, JOHNSON, WOLFF, POLONA: Atlas de Dermatología
Clínica. 3ª edición. Sursmond (1997)
? KLEIN, A.R. (ED.): Enfermería de Urgencias. 4ª Edición. Vol. I, II y IV.
McGraw-Hill/Interamericana (1996)
? GOLDCHER, A.: Podología.. Masson S.A. (1992)
REVISTAS CIENTIFICAS RECOMENDADAS.
- Revista Española de Podología.
- El Peu.
- Revista Internacional de Ciencias Podológicas
- Podología Clínica.
- British Journal of Podiatrie Medicine, Surgery.
- The Chiropodest. The Journal of British Podiatric Medicine.
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Specific Anatomy of the Lower Limb/750G02002 | Chiropody 1/750G02027 | Infection Prevention Techniques and Procedures/750G02032 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Dermatology/750G02026 | Podiatric Surgery 1/750G02029 | Diabetic Foot/750G02031 | Practicum 1/750G02033 | Practicum 2/750G02034 | Practicum 3/750G02035 |
|
Other comments |
Adaptación de presencialidade a situación
epidemiolóxica o longo do curso. En
todas as actividades que se fagan será obligatoria a utilización de
máscara e o lugar estará provisto de ventilación, a ubicación
e asientos estarán preasignados. Non está permitido o consumo de alimentos e
bebidas, e asegurándose que se cumplan as medidas de prevención e hixiene
do centro establecidas e publicadas en : https: udc.es/es/fep/coronavirus/. Cando o grupo de docencia maxistral supere
as indicacions de aforo da aula, estableceranse grupos rotatorios de docencia
híbrida, deste modo os estudiantes que non poidan estar na aula seguiran a
docencia de forma telématica esa semana e a siguiente xa volven a forma
presencial, según planificación establecida. Grabación e fotografia.Non se poderán grabar nin fotografiar as clases,
obradoiros, exposición de traballos nin prácticas de laboratorio salvo en
aqueles casos excepcionales nos que a docente outorgue a su autorización
expresa e as persoas interesadas den o seu consentemento. IMPORTANTE PRÁCTICAS DE LABORATORIO Para a realizarción das prácticas de
laboratorio é un requisito imprescindible acudir ás mesmas
provistos de bata branca, lentes de protección, máscara, bolígrafo, cuaderno e
tesoiras multiusos. Na primeira clase do curso, estableceranse os grupos de
prácticas para configurar o cronograma e a relación de materiais necesarios
para estas prácticas de laboratorio, polo que é básico asistir a esa primeira
clase da materia. Para un mellor aproveitamento das prácticas e recomendable
que o alumno/a dispoña do siguiente instrumental: Mango de bisturí del nº 3 e
follas de bisturí do nº 15, pinzas de disección s/d, mosquito s/d e
porta-agullas. Obxetivos de desenrrolo sostenible: Para axudar a conseguir unha contorna inmediata
sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e
investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de
Acción Green Campus Ferrol":</p><ul> · A entrega dos traballos documentais que se
realicen nesta materia realizarase e entregaranse en formato dixital , sen
impresión nin empregar plásticos. No caso de ser necesario a utilización de
papel a impresións será a dobre cara, empregando papel reciclado e
evitando a impresión de borradores. · Débese facer un uso sostible dos recursos e a
prevención de impactos negativos sobre o medio natural tendo en conta a
importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade
nos comportamentos persoais e profesionais · Facilitarase a plena integración do alumnado
que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten
dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida
universitaria. · Traballaráse para identificar e modificar
prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e
fomentar valores de respecto e igualdade, no caso de detectar situacións de
discriminación por razón de xénero tomaranse medidas para corrixilas. Plaxio: Na realización dos traballos
da materia, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel
obtido a través da internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é
o caso, o permiso do seu autor/a, será cualificado con suspenso (0,0) na
actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que
puidese haber lugar tras o correspondente procedemento. |
|