Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A56 |
Utilizar elementos de documentación, estatística, informática e os métodos xerais de análise epidemiolóxicos. |
A57 |
Aplicar os métodos de investigación e preparación científica. |
A58 |
Adquirir a capacidade crítica sobre publicacións científicas. |
A59 |
Adquirir a capacidade de comunicar nos foros científicos os avances profesionais. |
A60 |
Integrar os coñecementos, habilidades, destrezas, valores e actitudes adquiridos durante o itinerario curricular do alumno. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B9 |
Fomento dunha segunda lingua de interese para a profesión. |
B11 |
Coñecementos de informática relativos ó seu ámbito de estudo. |
B12 |
Capacidade de xestión da información. |
B14 |
Implicación na calidade e busca da excelencia. |
B16 |
Capacidade de organización e planificación do tempo e o traballo. |
B18 |
Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia. |
B19 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
B21 |
Habilidades interpersonais. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Utilizar los elementos de documentación, estadística, informática y los métodos generales de análisis epidemiológicos |
A56 A57 A58 A59 A60
|
B2 B3 B4 B6 B9 B12 B16
|
C1 C2 C3 C6
|
Aplicar los métodos de investigación y preparación científica |
A56 A57 A58 A60
|
B2 B3 B11 B12 B19
|
C1 C2 C7 C8
|
Capacidad crítica sobre publicaciones científicas |
A56 A57 A58 A59 A60
|
B1 B2 B3 B12 B14 B16
|
C3 C4 C6
|
Comunicar en los foros científicos los avances profesionales |
A56 A57 A58 A59 A60
|
B7 B9 B12 B18 B21
|
C1 C2 C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
O traballo de final de grao tratará de xeito fundamental sobre temas e aspectos da profesión podolóxica.
Tratase dun proceso onde o estudante deberá optar entre os campos temático propostos.
Cada un dos subtemas poderá ofertar liñas concretas de investigación. |
Temas ou campos:
Principios básicos e xerais en Podoloxía: Anatomía, Fisioloxía, Psicoloxía, Bioloxía, Microbiloxía e Parasitoloxía, Patoloxía Xeral, Farmacoloxía, Sistemas de información e comunicación en ciencias da saúde y Metodo científico e saúde publica.
Podoloxía Xeral e Biomecánica: Podoloxía Xeral, Biomecánica do membro inferior, Radiodiagnóstico e radioprotección, Podoloxía preventiva, Bioética, lexislación e xestión en Podoloxía.
Patoloxía Podolóxica, Tratamentos ortopodolóxicos, físicos e farmacolóxicos: Ortopodoloxía, Ortesioloxía dixital e calzadoterapia, Patoloxía podolóxica, Podoloxía física, Terapeútica farmacolóxica, Podoloxía deportiva, Dermatoloxía.
Quiropodoloxía e Cirurxía Podolóxica: Quiropodoloxía, Cirurxía Podolóxica, Pé de risco, técnicas e procedementos en prevención da infección.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A56 A58 C3 |
20 |
10 |
30 |
Traballos tutelados |
A56 A57 A58 A60 B1 B2 B3 B4 B6 B9 B11 B12 B14 B16 B19 B21 C1 C2 C4 C6 C7 C8 |
0 |
105 |
105 |
Presentación oral |
A57 A59 A60 B7 B9 B18 B21 C1 C2 |
1 |
6 |
7 |
|
Atención personalizada |
|
8 |
0 |
8 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Realizarase unha presentación do TFG e planificaranse seminarios metodolóxicos de inicio e seguimento do traballo. |
Traballos tutelados |
O alumno debe desenrolar baixo a tutela do seu tutor/es un traballo seguindo as especificacions do regulamento para a elaboración dos traballos de fin de grao na facultade de enfermería e Podoloxía.
O traballo realizado deberá seguir o esquemas dunha das seguintes modalidades:
- Revisión narrativa
- Revisión sistemática
- Estudo dun caso
- Proposta de investigación
- Traballo de investigación |
Presentación oral |
Unha vez que o estudante obteña a autorización de defesnsa do traballo por parte do seu titor/a deberá solicitar a defensa do mesmo seguindo o regulamento do TFG da Facultade de Enfermaría e Podoloxía.
Deberá de defender o traballo ante o tribunal asignado, seguindo o regulamento de TFG da Facultade de Enfermaría e Podoloxía. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención persoalizada ten como finalidade orientar os/as alumnos/as no desenrolo e planificación do traballo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
A57 A59 A60 B7 B9 B18 B21 C1 C2 |
A avaliación do TFG realizarase seguindo os criterios de avaliación establecidos no Regulamento de Traballo de Fin de Grao da Facultade de Enfermaría e Podoloxía, que esté en vigor ao inicio do curso académico correspondente.
Este regulamento debe ter sido aprobado pola comisión de Docencia e Convalidacións da FEP e na Xunta de Facultade. |
30 |
Traballos tutelados |
A56 A57 A58 A60 B1 B2 B3 B4 B6 B9 B11 B12 B14 B16 B19 B21 C1 C2 C4 C6 C7 C8 |
A avaliación do TFG realizarase seguindo os criterios de avaliación establecidos no Regulamento de Traballo de Fin de Grao da Facultade de Enfermaría e Podoloxía, que esté en vigor ao inicio do curso académico correspondente.
Este regulamento debe ter sido aprobado pola comisión de Docencia e Convalidacións da FEP e na Xunta de Facultade. |
70 |
|
Observacións avaliación |
O TFG só poderá ser defendido e avaliado unha vez se teña
constancia fidedigna de que o/a estudante superou todos os créditos necesarios
para obter o título de grao, agás os correspondentes ao propio TFG, tal e como
recolle no texto consolidado da Normativa reguladora da matrícula e a defensa
do TFG. O tribunal avaliador contará con todas as calificacións precisas para establecer a calificación final. O/A secretarío/a do tribunal cubrirá a acta e calificación final do TFG, que se fará pública ao finalizar a avaliación de todos os alumnos presentados nesa convocatoria. No caso de que un/ha alumno/a sexa declarado/a non apto/a o tribunal faralles chegar tanto a el/a como ao/s titor/es do traballo as recomendacións que considere oportunas. No caso de non superar a avaliación do tribunal do traballo tutelado (calificación inferior a 2,5 puntos) a calificación que constará na acta de avaliación será a calificación acadad nese apartado en base 10.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- Del Pino Casado R, Martínez Riera JR (2016). Manual para la elaboración y defensa del trabajo fin de grado en Ciencias de la Salud. Barcelona: Elsevier
- Polgar S (2014). Introducción a la investigación en ciencias de la salud. Barcelona: Elsevier
- Echevarría Pérez P (Dir) (2016). Investigación en metodología y lenguajes enfermeros. Barcelona: Elsevier
- Fernández-Lasquetty Blanc B (2013). Introducción a la investigación en enfermería . Madrid : Difusión Avances Enfermería
- Albert Florensa JS (ed) (2017). Ética de la investigación científica. Bilbao: Desclee de Brouwer
VÍDEOS E OUTROS MATERIAIS DE APOIO - Módulo Metodología de la Investigación. Axencia de Coñecemento en Saúde. Servizo Galego de Saúde (SERGAS), Santiago de Compostela. Disponible en: https://www.youtube.com/playlist?list=PLmquZD2sO_g4_-tj1q-ZjNhr3i64iETgT
- Módulo gestión de resultados. Axencia de Coñecemento en Saúde. Servizo Galego de Saúde (SERGAS), Santiago de Compostela. Disponible en: https://www.youtube.com/playlist?list=PLmquZD2sO_g7K1B8W9kzkjUTOML-N3nu6
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Sistemas de Información e Comunicación en Ciencias da Saude/750G02010 | Método científico e Saude Pública/750G02011 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": - A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos, no caso de se realizar en papel: non se empregarán plásticos, realizaranse impresións a dobre cara, empregarase papel reciclado e evitarase a impresión de borradores.
- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural tendo en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais
- Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria
- Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade, no caso de detectar situacións de discriminación por razón de xénero tomaranse medidas para corrixilas.
Na realización dos traballos da materia, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través da internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, será cualificado con suspenso (0,0) na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o correspondente procedemento.
|
|