Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A113 |
CE49 -Coñecer, diagnosticar e tratar as dermatopatías e queratopatías, o tratamento dos helomas e das súas causas. *Onicoloxía, patoloxía e tratamento conservador do aparello ungueal |
A114 |
CE50 -Coñecer e utilizar as técnicas e tratamentos quiropodolóxicos e de administración de fármacos |
A116 |
CE52 - Coñecer as características específicas dos pacientes diabéticos e de risco e aplicar as técnicas de exploración, estudo, diagnóstico e tratamento do pé diabético |
A117 |
CE53 - Coñecer e empregar o instrumental de Quiropodoloxía e cirurxía podolóxica, as técnicas e procedementos en prevención da infección: métodos de limpeza, desinfección, esterilización e os seus controis |
A118 |
CE54 - Coñecer e empregar os métodos da toma de mostras para cultivos a súa derivación e interpretación |
A120 |
CE56 - - Coñecer e aplicar os métodos de estudo, probas complementarias e valoración do paciente candidato a tratamento quiropodolóxico |
A122 |
CE58- Coñecer e diagnosticar a patoloxía do pé con indicación cirúrxica |
A124 |
CE60 - Coñecer e aplicar a Farmacoloxía especifica de uso podolóxico e a farmacoloxía pre e post cirúrxica |
B23 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B24 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B25 |
CB3 -- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B26 |
CB4 -Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B29 |
CG02 - Coñecer a estrutura e función do corpo humano en especial da extremidade inferior, semioloxía, mecanismos, causas e manifestacións xerais da enfermidade e métodos de diagnóstico dos procesos patolóxicos médicos e cirúrxicos, interrelacionando a patoloxía xeral coa patoloxía do pé. |
B30 |
CG03 - Obter a capacidade, habilidade e destreza necesarias para diagnosticar, prescribir, indicar, realizar e/ou elaborar e avaliar calquera tipo de tratamento podolóxico, ortopodolóxico, quiropodolóxico, cirurxía podolóxica, físico, farmacolóxico, preventivo e/ ou educativo, baseado na Historia clínica |
B34 |
CG07 - Coñecer, deseñar e aplicar programas preventivos relacionados coa podoloxía e o fomento da atención podolóxica na poboación |
C9 |
CT01 - - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C11 |
CT03 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
C14 |
CT06 -Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables |
C16 |
CT08 - V- Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Coñecer, diagnosticar e tratar as dermatopatías e queratopatías, o tratamento dos helomas e das suas causas. |
A113 A114 A116 A117 A118 A120 A122 A124
|
B23 B24 B25 B26 B29 B30 B34
|
C9 C11 C14 C16
|
Coñecer, diagnosticar e tratalos papilomas e aplicar métodos de prevención. |
A113 A114 A116 A117 A120 A122 A124
|
B23 B24 B25 B26 B29 B30 B34
|
C9 C11 C14 C16
|
Coñecer a onicoloxía, patoloxía e tratamento conservador do aparato ungueal. |
A113 A117 A118 A120 A122 A124
|
B23 B24 B25 B26 B29 B30 B34
|
C9 C11 C14 C16
|
Coñecer e emplear o instrumental de ciruxía e quiropoloxía, os métodos de esterilización e a toma de mostras para cultivos. |
A113 A114 A117 A122
|
B23 B24
|
C9 C11 C14 C16
|
Coñecer, aplicar e interpretar probas complementarias en quiropodoloxía. Emitir un diagnóstico e pronóstico. Deseñar un plan de intervención integral ou tratamento podolóxico. |
A113 A118 A120 A122
|
|
C9 C11 C14 C16
|
Valorar o paciente candidato a tratamientos quiropodolóxicos. |
A113 A114 A116 A117 A118 A120 A122 A124
|
B23 B24 B25 B29 B30 B34
|
C9 C11 C14 C16
|
Coñecer e utilizar as técnicas e tratamentos quiropodolóxicos e de administración de fármacos. |
A114 A116 A120 A124
|
B24 B25 B26 B30 B34
|
C9 C11 C14 C16
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
UNIDADE DIDACTICA 1 |
Introdución á materia.
- Partes de que consta a materia
· Módulo teórico
· Módulo práctico
- Avaliación
- Bibliografía recomendada |
UNIDADE DIDÁCTICA 2 |
Tema 1: Identificación de lesións e alteracións da pel, patróns de distribución, diagnóstico, valoración e exploración. Dermatopatías máis habituais en Podoloxía. Queratodermia palmo plantar. Psoriasis. Dermatomicosis. Etioloxía; Clínica ; Tratamento. |
UNIDADE DIDÁCTICA 3 |
Tema 2: Proceso de queratinización. Concepto de queratopatía. Localización. Clasificación e definición de queratopatías conxénitas e adquiridas.
Tema 3: Hiperqueratose: Concepto. Evolución. Localización e tratamento.
Tema 4: Prevención de risco biolóxico e actuación en caso de accidente no servizo de Quiropodoloxía. Probas diagnósticas en quiropodoloxía. Técnicas de tratamento quiropodolóxico e de administración de fármacos.
Tema 5: Técnicas de deslaminación e enucleación en Quiropodoloxía. Concepto de Tiloma. Características. Localización. Tratamento. |
UNIDADE DIDÁCTICA 4 |
Tema 6: Concepto de Heloma. Causas. Características. Evolución. Localización.
Tema 7: Tipos de Helomas. Tratamentos. Terapia avanzada. |
UNIDADE DIDÁCTICA 5 |
Tema 8: Onicoloxía. Concepto. Recordo anatomo-fisiolóxico da uña.
Tema 9: Tipos de lámina ungueal. Características. Técnica ergonómica de corte e fresado da lámina ungueal. Profilaxis. Alteracións morfolóxicas da lámina ungueal e tratamento. |
UNIDADE DIDÁCTICA 6 |
Tema 10: Concepto de onicopatía.
Clasificación de onicopatías: Conxénitas e adquiridas.
Tema 11: Concepto, características e tratamento da Anoniquia; Macroniquia; Microniquia; Polioniquia;Coiloniquia; Onicomadese; Onicolise; Onicoxe; Paquioniquia; Hapaloniquia
Tema 12: Definición, clínica e tratamento da: Onicocriptose, Onicogrifose e Hematoma Subungueal.
Tema 13: Técnicas de reeducación ungueal. Concepto. Clasificación. Metodoloxía de aplicación.
Tema 14: Definición, clínica e tratamento da Onicomicose. |
UNIDADE DIDÁCTICA 7 |
Tema 15: Alteracións ungueais debidas a infeccións, alteracións sistémicas e metabólicas. |
UNIDADE DIDÁCTICA 8 |
Tema 16: Dermatopatias tumorales.Clasificación. Concepto. |
UNIDADE DIDÁCTICA 9 |
Tema 17: Papiloma vírico. Etioloxía. Clasificación. Clínica. Tratamientos. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A113 A114 A116 A117 A118 A120 A122 A124 B23 B24 B25 B26 B29 B30 B34 C9 C11 C14 C16 |
21 |
29 |
50 |
Seminar |
A113 A120 A122 B24 B26 B30 B34 C9 C11 C16 |
7 |
12 |
19 |
Laboratory practice |
A114 A116 A117 A118 A120 B24 B30 C11 C14 |
18 |
18 |
36 |
Supervised projects |
A113 A114 A120 B26 B34 C9 C11 C16 |
0 |
21 |
21 |
Mixed objective/subjective test |
A114 A116 A117 A118 A120 A122 A124 B23 B24 B25 B26 B29 B30 B34 C9 C11 C14 C16 |
2 |
20 |
22 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
As sesións maxistrais consisten en clases expositivas-participativas dos contidos básicos da materia, con apoio de imaxes, gráficos, esquemas, etc. As sesións maxistrais centraranse nos contidos principais do temario.
Facilitarase a o alumnado o temario cos contidos teóricos básicos da materia (sesión maxistral,seminarios e prácticas)
Todo o material estará accesible o alumnado na plataforma Moodle
https:// campusvirtual. udc.es/ moodle/.
|
Seminar |
Nos seminarios abordaranse temas específicos das unidades didácticas do temario da materia, sobre os cales se desenvolverán actividades en grupo.
|
Laboratory practice |
A asistencia á totalidade das prácticas é obrigatoria e ás mesmas cada alumno/a deberá ir provisto de EPIS: máscara, lentes de protección, bata. Así mismo deberá portar un cuaderno bolígrafo y tijeras multiusos de su uso individual. bata branca, lentes de protección e tesoiras multiusos.
Nas prácticas, cada alumno/a debe ser capaz de alcanzar os seguintes obxectivos:
- Aplicar as recomendacións universais de prevención de risco biolóxico.
- Realizar probas diagnósticas e identificar patoloxías quiropodológicas.
- Aprender e aplicar técnicas de deslaminación e enucleación de queratopatías e adestrarse nestas técnicas mediante prácticas manuais, para adquirir destreza e hábito quiropodológico.
- Confeccionar almohadillas e proteccións.
- Adquirir os coñecementos para a aplicación de tratamentos e técnicas de corrección e reeducación da lámina ungueal.
- Confeccionar uñas de resina con fin terapéutico e/ou estético.
- Realizar técnicas e aplicar protocolos de actuación quiropodológica.
- Aplicar a historia clínica.
- Realizar técnicas de exploración, diagnóstico e tratamento quiropodológico.
- Coñecer e aplicar técnicas de tratamento en patoloxía dérmica.
- Identificar e tratar queratopatías e helomas, alteracións da lámina ungueal, dermatopatías e papilomas.
- Aplicar técnicas de administración de fármacos.
Ao finalizar todas as prácticas cada alumno/a deberá entregar unha memoria de prácticas seguindo unas directrices determinadas marcadas o inicio da materia e nun prazo de entrega fixado o comenzó do curso.
|
Supervised projects |
Realizarase un traballo en grupo dun tema relacionado coa materia cuxos requisitos e prazo de entrega comunicaranse ao comezo da docencia da materia. |
Mixed objective/subjective test |
Exame de preguntas test relacionadas cos contidos da materia tanto de sesións maxistrais como de seminarios, prácticas de laboratorio e traballos. O día do exame facilitarase información sobre a puntuación das preguntas.
|
Personalized attention |
Methodologies
|
Mixed objective/subjective test |
Laboratory practice |
Guest lecture / keynote speech |
Supervised projects |
Seminar |
|
Description |
La atención personalizada se desarrollará de manera programada mediante acuerdo previo entre el alumnado y la profesora en un horario planificado de atención al alumnado, o de forma virtual por correo electrónico, teléfono y Teams.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
A114 A116 A117 A118 A120 A122 A124 B23 B24 B25 B26 B29 B30 B34 C9 C11 C14 C16 |
Exame de preguntas test relacionadas cos contidos da materia tanto en sesións maxistrais como en seminarios, prácticas de laboratorio e traballos tutelados. O día do exame facilitarase información sobre a puntuación das preguntas.
Para superar a proba mixta será necesario obter o 60% de respostas correctas do test. Cada 3 respostas incorrectas da próba test, restan 1 resposta correcta.
Queda terminantemente prohibido acudir ao exame con calquera tipo de dispositivo electrónico (incluíndo teléfono, computador, calculadora, tablet, auriculares, gravadora, reloxo). Durante o exame todo o alumnado deberá de manter o pelo recolleito cos pavillóns auditivos visibles.
|
60 |
Laboratory practice |
A114 A116 A117 A118 A120 B24 B30 C11 C14 |
A asistencia ás prácticas de laboratorio é obrigatoria na súa totalidade para superar a materia. A avaliación das prácticas realizarase a través da avaliación continuada dos coñecementos, habilidades e destrezas demostrados nas prácticas e a elaboración e entrega dunha memoria final de prácticas e un acta.
|
17 |
Supervised projects |
A113 A114 A120 B26 B34 C9 C11 C16 |
Os traballos faranse seguindo as directices propocionadas pola profesora.
Avaliarase o contido, metodoloxía e bibliografía consultada do traballo realizado.
Avaliarase o contido, metodoloxía e bibliografía consultada do traballo realizado. Cada grupo de alumns realizará unha presentación e exposición do seu traballo. A asistencia e presentación dos traballos e obrigatoria.Os traballos, a súa presentación e defensa serán avaliados mediante rúbrica polo resto de grupos e a profesora. A profesora proporcionará ao alumnado a rúbrica de avaliación. Ou alumnado fará unha acta de traballo, nela contemplarase a participación do alumnado, a asignación de tarefas, desenvolvemento, planificación dúas traballos tutelados e cronograma de reunións de traballo. E obrigatorio asistir a presentación, exposición e defensa do traballo.
|
15 |
Seminar |
A113 A120 A122 B24 B26 B30 B34 C9 C11 C16 |
A avaliación dos seminarios avaliarase en función da presencialidade e a participación de cada alumno/a nas actividades a realizar nos mesmos. |
8 |
|
Assessment comments |
Para superar a materia é
necesario realizar e superar a totalidade das prácticas de laboratorio así
como superar a proba mixta (nota que supón o 60 % da nota total da
materia ondeserá preciso acadar unresultado igual ou superior o 60% de respotas
correctas do test). Unha vez superadas as prácticas e a proba mixta, para
superar a materia será necesario obtener unha nota media total igual ou
superior ao 50% (nota numérica de de 5 sobre 10) da cualificación total
da materia, nota que incluirá a avaliación das metodoloxias
da proba mixta, prácticas de laboratorio, seminarios e traballos
tutelados. No caso de non superar a proba mixta
(resultado que supón obter menos do 60% das respostas correctas do test, sobre
o 60% da nota total da materia), non se poderán sumar a esta nota, a nota
resultante do resto de metodoloxías avaliadas (prácticas de laboratorio,
seminarios e traballos tutelados), mentras non se supere esta proba mixta. A a
nota resultante do resto de metodoloxías avaliadassupón o 40% da nota total da
cualificación da materia, polo tanto a materia non se pode considerar
superada. Para que as actividades propostas de cada
metodoloxía poidan ser avaliadas o alumnado entregará estas actividades
propostas en tempo e forma. Os coñecementos a avaliar incluen os
contidos tratados nas clases maxistrales, nos seminarios, nas prácticas de
laboratorio, nos traballos tutelados, así como o material de traballo e as
diapositivas que a profesora entrega o alumnado e que está colgado nas
plataformas telemáticas dispoñibles para a materia, e ademáis os contidos da
bibliografía recomendada. Aconsellase o alumnado completar toda a información
proporcionada anteriormente consultando as fontes de información para a
materia. No caso de non presentarse ou non superar
a proba mixta na primeira oportunidade, e ter superadas as prácticas, as
cualificacións das prácticas, seminarios e traballos tutelados (que supoñen o
40% da nota total da materia), gardarase, e esta cualificación computarán na
segunda oportunidade, sempre que nesta segunda oportunidade se
supere a proba mixta (que supon o 60% da nota total da materia, onde será
preciso acadar un resultado igual ou superior o 60% de respostas correctas do
test). Matricula de honra. As condicións para a obtención dunha matricula de
honra son que o alumno obteña unha nota igual ou superior a 9,5 da
cualificación numérica da materia, sexa a mellor cualificación da clase na
oportunidade avaliada e a súa evolución curricular fose significativa. Non presentado.O alumnado que non realice o 100% das prácticas
de laboratorio, será avaliado como “Non Presentado”, independientemente
da sua participación noutras actividades incluindo a proba mixta. 2ª Oprtunidade: O alumnado que se presente a 2ª oportunidade, previa
realización e superación das prácticas de laboratorio, e outras actividades
(seminarios, traballos tutelados), aplicaraselle os mesmos criterios e
porcentaxes que na primeira oportunidade. Para que estas porcentaxes
computen na nota final da materia, terá que superar a proba mixta acadando unha
puntuación do 60% das respostas correctas do examen test. O alumnado que non realizou e
superou as prácticas de laboratorio, para superar a materia terá que
realizar obligatoriamente e superar estas prácticas no seguinte curso
académico, tendo en conta que pode volver cursar toda a materia
novamente ou presentarse só as partes que non realizou e as que non superou con
apto, ademáis de ter que facer a proba mixta. Convocatorias de segunda e posteriores
matrículas: Para aqueles alumnos/as que cursen a
materia e teñan superadas as prácticas obrigatorias de forma completa coa
cualificación de apto, e o resto de actividades, gardaraselle as notas das
partes superadas, e neste caso terá que facer a proba mixta, unha vez superada
computará co resto de das cualificacións superadas. Para
superar a materia o estudante deberá realizar e superar as prácticas de
laboratorio e a proba mixta. Alumnado en matrícula parcial: O alumnado en matrícula parcial debe de comunicalo
obrigatoriamente ao profesor responsable da materia ao comezo do curso. Para
este alumnado e todos os demáis é obrigatorio asistir o 100% da realización das
prácticas de laboratorio. Este alumno/a debe ter en conta que na sua
condición a presencialidade e participación nas diferentes
actividades da materia e opcional, non obstante a cualificación dos
seminarios e traballos tutelados pode obterse mediante a realización de
traballos dirixidos que o alumno/a realizará de forma individual e autónoma,
previo acordo coa profesora ó inicio do curso. Para poder ser avaliado o
alumnado terá que entregar as actividades propostas para cada metodoloxía en
tempo e forma. Neste caso o alumnado, pode acollerse a modalidade de
avaliación ordinaria, ou a de aplicación dos seguintes porcentaxes: Proba mixta
computará na avaliación o 75%, prácticas de laboratorio o 15%, e traballo
tutelado o 10%. Dispensa académica: No caso do alumnado con condición de dispensa a
asistencia ós seminarios sustituiranse pola realización de un traballo sobre un
tema relacionado coa materia de Quiropodoloxía II, acordado e planificado coa
profesora ó inicio do curso. Para este alumnado, igual que todos os
demáis é obrigatorio asistir o 100% da realización das prácticas de
laboratorio. As porcentaxes aplicadas na avaliación serán as seguintes: A proba
mixta computará o 75%, a realización das prácticas de laboratorio un 15% e o
traballo tutelado o 10%. Para poder ser avaliadas o alumnadoterá
entregara as actividades propostas para cada metodoloxía en tempo e forma. Convocatorias da oportunidade
adiantada de avaliación : Aqueles alumnos/as que solicitasen a
oportunidade adiantada de avaliación, cumpran cos requisitos, concédaselle e
teñan superadas as prácticas, poderán presentarse a proba mixta. Neste caso os
criterios de avaliación serán os mesmos que para o resto de alumnos. Plaxio: Na realización dos traballos da materia, o
plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través
da internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o
permiso do seu autor/a, será cualificado con suspenso (0,0) na actividade. Todo
iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber
lugar tras o correspondente procedemento .
|
Sources of information |
Basic
|
(). . |
- HILL, MARCIA J.: Trastornos cutáneos. . Mosby/Doyma (98?)
- UMBERT, P. Y SÁNCHEZ-REGOÑA., M. : Manual de dermatología práctica. J.R. Prous Editores (1995)
- MIX, GODFREY: Podología. Cuidados del pié. . Paraninfo/Thomson Learning.(2001)
- Martínez Nova. Podología, Atlas de cirugía ungueal . Ed. Panamericana. Madrid, 2006.
- Viadé Juliá J. Pie diabético: guía práctica para la prevención, evaluación y tratamiento . Ed. Panamericana.
- Aragón/Lázaro. Atlas del manejo práctico del pie diabético . Masson 2004;
- Zalacain A, Ogalla JM, Garcia-palos. Atlas y sinopsis de enfermedades cutaneas del pie . Edikamed: 2008.
- Nuñez Samper M, Llanos Alcázar. Biomecanica, Medicina y Cirugía del Pie . Masson: Barcelona, 2000.
- Gómez Ortiz Santiago, Gómez Facundo Santiago. Guía farmacológica de utilización en podología . Nexus medica editores: 2010
- Comisión de Formación del Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos. Guia Práctica de protocolos quirúrgicos en Podología. Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos: 2009
- Nuñez Samper M, Llanos Alcázar. Habilidades clínicas para el tratamiento del pie . Elsevier 2007;
- Turner, W.A., Merriman, L.M. Técnicas Quirúrgicas en Cirugía del Pie . Masson, Barcelona 2001.
- Baran,R et al. Onicología. Biología y alteraciones de la unidad ungueal . Ed. Aula Médica.Madrid. 2006
- Conejo- Mir, et .al. Manual de dermatología . Ed. Aula médica. 2010. Madrid.
- Zalacain. A, Ogalkla J.M, Garcia Patos.V. Atlas y sinopsis de enfermedades cutáneas del pie . Ed.Edika Med. 2008. Barcelona.
- Gómez Ortiz, Santiago. Gómez Facundo, Santiago. " Guia farmacológica de utilización en podología 2010 ". Badalona Nexus Médica 2010
- García Carmona, Francisco Javier ed. /Córdoba Fernández, Antonio. " Dermatología podológica ". Barcelona Ediciones Espacializadas Europeas DL 2013.
- Guerra Tapia, A, González Guerra", E. Atlas de Dermatología del Pie ". Madrid Editorial Médica Panamérica, S.A.. ISBN: 978-84-9835-062-3. 2015.
- F.J. Vazquez Doval. Atlas de enfermedades de las uñas. Barcelona. Esmonpharma. 2008.
- Jose Maria Albiol Ferrer, Enrique Giralt de Veciana, Virginia Novel Marti, Jose Manuel Ogalla Rodriguez, A.Jesus Zalacain Vicuña. Papiloma vírico. Revista Española de Podologia.1990; I (6):79-83.
|
Complementary
|
|
? ROMO SANZ, Mª ISABEL: Tratamiento progresivo de las heridas en medio ambiente húmedo. Gráficas Cervantes S.A. (1999) ? CORDERO, CABREROS, ALLEVATO Y DOMOTTI: Manifestaciones
cutáneas de las enfermedades sistémicas. Panamericana (1997)
? FORBES, JACKSON, HARCOURT, BRACE: Atlas de Medicina Interna. 2ª
Edición.(1997).
? GOLDCHER, A.: Podología. Masson S.A.(1992).
? FITZPATRICK, JOHNSON, WOLFF, POLONA: Atlas de Dermatología
Clínica. 3ª edición. Sursmond (1997)
? KLEIN, A.R. (ED.): Enfermería de Urgencias. 4ª Edición. Vol. I, II y IV.
McGraw-Hill/Interamericana (1996)
? GOLDCHER, A.: Podología.. Masson S.A. (1992)
REVISTAS CIENTIFICAS RECOMENDADAS.
- Revista Española de Podología.
- El Peu.
- Revista Internacional de Ciencias Podológicas
- Podología Clínica.
- British Journal of Podiatrie Medicine, Surgery.
- The Chiropodest. The Journal of British Podiatric Medicine.
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Specific Anatomy of the Lower Limb/750G02104 | Microbiology and Parasitology/750G02107 | Chiropody 1/750G02125 | General Concepts of Surgery/750G02127 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Digital Orthopedics and Footwear Therapy/750G02117 | Diagnostic Imaging/750G02112 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Preventive Podiatry/750G02015 | Podiatric Surgery 2/750G02129 | Final Dissertation/750G02133 | Practicum II/750G02135 | Practicum III/750G02136 | Dermatology/750G02124 | Practicum I/750G02134 | Technics of Anesthesia and Resuscitation in Podiatry/750G02138 | Pharmacological Therapy/750G02122 | Podiatric Surgery 1/750G02128 | Diabetic Foot/750G02131 |
|
Other comments |
Adaptación de presencialidad a la situación epidemiológica a lo largo del curso. En todas las actividades que se hagan será obligatoria la utilización de mascarillas y el lugar estar provisto de ventilación, la ubicación y asientos estarán preasignados. No está permitido el consumo de alimentos y bebidas, se asegurará que se cumplan las medidas de prevención e higiene del centro establecidas y publicadas en : https: udc.es/eres/ fep/coronavirus/. Cuando el grupo de docencia
magistral supere las indicaciones de aforo del aula, se establecerán grupos rotatorios de docencia híbrida, de este modo los estudiantes que no puedan estar en el aula podrán seguir la docencia de forma telemática esa semana, a la siguiente ya vuelven a la forma presencial, según planificación establecida.
Grabación y fotografía. No se podrán grabar ni fotografiar, ni las clases, talleres, exposición de trabajos
ni prácticas de laboratorio salvo en aquellos casos excepcionales en los que la docente otorgue la su autorización expresa y las personas interesadas den su consentimiento. IMPORTANTE PRÁCTICAS DE LABORATORIO. Para la realizarción de las prácticas de laboratorio es un requisito
imprescindible acudir a las mismas provistos de bata blanca, gafas de
protección, mascarilla, bolígrafo, cuaderno y tijeras multiusos. En la primera clase del
curso, se establecerán los grupos de prácticas para configurar el cronograma y
la relación de materiales necesarios para estas prácticas de laboratorio, por
lo que es básico asistir a esa primera clase de la materia. Para un mejor
aprovechamiento de las prácticas es recomendable que el alumno/a disponga
del siguiente instrumental: Mango de bisturí del nº 3 y hojas de bisturí del nº 15, pinzas de disección s/d, mosquito s/d y porta-agujas.
Objetivos de desarrollo sostenible: Para ayudar a conseguir un entorno inmediato sostenible y
cumplir con el objetivo de la acción número 5: “Docencia e investigación
saludable y sostenible ambiental y social” del "Plan de Acción Green
Campus Ferrol".
• La entrega de los
trabajos documentales que se realicen en esta materia se realizará y se
entregarán en formato digital, sin impresión ni empleo de plásticos. En el caso
de ser necesario la utilización de papel la impresión será a doble cara,
empleando papel reciclado y evitando la impresión de borradores. • Se debe hacer un uso
sostenible de los recursos y la prevención de impactos negativos sobre el medio
natural teniendo en cuenta la importancia de los principios éticos relacionados
con los valores de la sostenibilidad en los comportamientos personales y
profesionales • Se facilitará la plena integración del alumnado que por razónes
físicas, sensoriales, psíquicas o socioculturales, experimenten dificultades a
un acceso idóneo, igualitario y provechoso a la vida universitaria. • Se Trabajará para identificar y modificar perjuicios y actitudes sexistas,
y se influirá en el entorno para modificarlo fomentando valores de respeto e igualdad. En
el caso de detectar situaciones de discriminación por razón de género se
tomarán medidas para corregirlas. Plagio: En la realización de los
trabajos de la materia, el plagio y la utilización de material no original,
incluido aquel que se obtiene a través de internet, sin indicación expresa de
su origen y, si es el caso, el permiso de su autor/a, será calificado con
suspenso (0,0) en la actividad. |
|