Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A117 |
CE53 - Coñecer e empregar o instrumental de Quiropodoloxía e cirurxía podolóxica, as técnicas e procedementos en prevención da infección: métodos de limpeza, desinfección, esterilización e os seus controis |
A122 |
CE58- Coñecer e diagnosticar a patoloxía do pé con indicación cirúrxica |
A123 |
CE59 - Coñecer e empregar a historia clínica, valorar e aplicar o protocolo preoperatorio e o consentimento informado |
A124 |
CE60 - Coñecer e aplicar a Farmacoloxía especifica de uso podolóxico e a farmacoloxía pre e post cirúrxica |
A126 |
CE62 -Coñecer e obter habilidades nos procedementos técnicos e na aplicación das técnicas de cirurxía ungueal e de cirurxía podolóxica de partes brandas do pé |
A127 |
CE63 - Coñecer e obter habilidades nos procedementos técnicos e na aplicación das técnicas de cirurxía ósea e articular do pé |
A129 |
CE65 - - Coñecer e empregar as técnicas de exploración, diagnóstico e tratamentos dos tumores no pé |
A130 |
CE66 - Coñecer e saber tratar as complicacións e efectos secundarios derivados da aplicación das técnicas de cirurxía podolóxica e quiropodolóxicas |
B24 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B25 |
CB3 -- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B26 |
CB4 -Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B28 |
CG01 - Coñecer e aplicar os fundamentos teóricos e metodolóxicos da Podoloxía e Podiatría |
B29 |
CG02 - Coñecer a estrutura e función do corpo humano en especial da extremidade inferior, semioloxía, mecanismos, causas e manifestacións xerais da enfermidade e métodos de diagnóstico dos procesos patolóxicos médicos e cirúrxicos, interrelacionando a patoloxía xeral coa patoloxía do pé. |
B36 |
CG09 -Valorar de forma crítica a terminoloxía, ensaios clínicos e metodoloxía utilizados na investigación relacionada coa podoloxía |
B37 |
CG10 - Identificar que o exercicio da profesión está asentado no respecto á autonomía do paciente, ás súas crenzas, cultura, determinantes xenéticos, demográficos e socioeconómicos, aplicando os principios de xustiza social e comprendendo as implicacións éticas nun contexto mundial en transformación |
B39 |
CG12 -Capacidade para a cooperación, o traballo en equipo e a aprendizaxe colaborativo en contornas interdisciplinares |
C9 |
CT01 - - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C10 |
CT02 -Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro |
C11 |
CT03 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
C14 |
CT06 -Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables |
C15 |
CT07 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sustentable ambiental, económico, político e social |
C16 |
CT08 - V- Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C17 |
CT09 -Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer o uso do instrumental en cirurxía |
A117
|
B24 B25
|
|
Coñecer e diagnosticar a patoloxía osteoarticular do pé con indicación cirúrxica |
A117 A122 A123 A124 A127
|
|
|
Coñecer e aplicar procedementos técnicos e habilidades en cirurxía podolóxica |
A126 A129
|
B26 B28 B29
|
|
Aplicar o protocolo preoperatorio |
A130
|
B36 B37
|
C9 C10 C11 C14
|
Coñecer e utilizar farmacoloxía pre e post cirúrxica |
A124
|
B39
|
C15 C16 C17
|
Coñecer e obter habilidades na aplicación das técnicas podolóxicas de cirurxía ósea e articular do pé |
A127
|
|
|
Coñecer e utilizar as técnicas de exploración, diagnóstico e tratamento de tumores óseos no pé |
A129
|
|
|
Coñecer e saber tratar as complicacións e os efectos secundarios derivados da aplicación de técnicas de cirurxía podolóxica |
A130
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
UNIDADE DIDÁCTICA 1. Introdución á cirurxía osteoarticular do antepé |
TEMA 1. Conceptos e consideracións básicas en cirurxía osteoarticular |
UNIDADE DIDÁCTICA 2. Cirurxía das tumoraciones óseas do pé |
TEMA 2. Etioloxía e abordaxe cirúrxico da exostose subungueal
TEMA 3. Etioloxía e abordaxe cirúrxico do osteocondroma |
UNIDADE DIDÁCTICA 3. Cirurxía das deformidades dos dedos menores |
TEMA 4. Etioloxía e tratamento cirúrxico das deformidades dixitais menores
|
UNIDADE DIDÁCTICA 4. Cirurxía das alteraciones do 1º radio e 1ª articulación metatarsofalángica (Hallux valgus e Hallux rigidus) |
TEMA 5. Fisiopatoloxía da deformidade hallux abductus valgus e hallux rigidus
TEMA 6. Avaliación precirúrxica
TEMA 7. Radioloxía cirúrxica
TEMA 8. Técnica anestésica
TEMA 9. Disección anatómica da 1ª articulación metatarsofalánxica
TEMA 10. Técnicas cirúrxicas distais
TEMA 11. Técnicas cirúrxicas diafisarias
TEMA 12. Técnicas cirúrxicas proximais
TEMA 13. Técnicas cirúrxicas falánxicas
TEMA 14. Procedementos sobre partes brandas
TEMA 15. Artrodese metatarsofalánxica
TEMA 16. Artrodese cuneo-metatarsal
TEMA 17. Artroplastias
TEMA 18. Implantes y hemi-implantes
|
UNIDADE DIDÁCTICA 5. Complicacións cirúrxicas do antepé |
TEMA 19. Complicacións mais habituais en cirurxía osteoarticular do antepé |
UNIDADE DIDÁCTICA 6. Cirurxía da fascite plantar |
TEMA 20. Fisiopatoloxía e abordaxe cirúrxico |
UNIDADE DIDÁCTICA 7: Introducción a la cirurxía percutánea o mínimamente invasiva (MIS) |
TEMA 21. Principios básicos e técnicas en cirurxía percutánea do pé |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A122 A123 A127 B28 B36 C11 C15 C16 |
21 |
27 |
48 |
Prácticas de laboratorio |
A117 A122 A126 A127 A129 B24 B25 B26 B28 C10 C11 C14 C15 |
9 |
10 |
19 |
Seminario |
B29 B36 B37 B39 |
14 |
12 |
26 |
Traballos tutelados |
A123 A124 C9 C10 C15 C16 C17 |
0 |
20 |
20 |
Proba obxectiva |
A122 A124 A127 A130 |
1 |
34 |
35 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
As sesións maxistrais desenvolveranse como clases participativas-expositivas cun importante apoio audiovisual.
Os materiais didácticos ofreceranse a través da plataforma virtual da UDC para apoiar os contidos do programa.
Se é necesario, a exposición oral será telemática complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas ao alumnado, co fin de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A participación e contribución activa e con criterios que denoten o coñecemento e seguimento do corpo teórico na consecución dos obxectivos da materia nas clases será puntuada con 1 punto sempre que, a criterio do profesor, se obteña unha participación correcta e con criterio científico nos controis periódicos que se levarán a cabo.
A simple asistencia sen participación e / ou contribución activa ás clases non se contará na avaliación final. |
Prácticas de laboratorio |
A asistencia ás prácticas de laboratorio é obrigatoria na súa totalidade e o seu obxectivo xeral é que o alumno/a desenvolva unhas habilidades básicas no manexo do instrumental cirúrxico e coñeza aqueles aspectos básicos de interese que forman parte do protocolo precirúrxico.
A ausencia a ditas prácticas só estará xustificada no caso de producirse algunha das seguintes causas, debidamente acreditada (imprescindible xustificante con data do mesmo día da ausencia que deberá de ser entregado antes de pasados 10 días da ausencia ao profesor responsable da materia), enfermidade ou lesión que incapacite para a realización da práctica, falecemento dun familiar ata o segundo grao, citación xudicial que coincida coa data da práctica, asistencia a unha sesión do Claustro ou do Consello de Goberno da UDC que coincida coa data da práctica. O alumnado terá dereito a non recuperala ata un máximo de 1 práctica, un número maior de faltas xustificadas ou a existencia de faltas inxustificadas supón o suspenso da materia.
O alumnado deberá asistir á práctica de laboratorio incorporándose ao grupo que lle foi asignado.
Realizarase control de asistencia nas que o alumno/a debe de asinar ao comezo da práctica.
A firma é a garantía da asistencia do alumno/á a práctica polo que a ausencia desta poderase entender como unha falta á práctica de laboratorio.
Calquera falta xustificada debe de documentarse adecuadamente coa causa e datas do día e entregarse ao profesor da materia antes de pasados 10 días desde a ausencia.
A puntualidade a prácticas e tener un adecuado comportamiento durante as mesmas cumprindo coa normativa da UDC é de obrigado cumprimento polo que as faltas reiteradas de puntualidade serán penalizadas pudiendo llegar a supor o suspenso da materia.
AVISO: É requisito imprescindible acudir ás mesmas con bata ou pixama branco e bolígrafo. |
Seminario |
Nos seminarios traballaranse aspectos específicos do temario mediante o desenvolvemento de actividades en grupos e/ou cuestionarios tipo test que servirán para profundar nos contidos da materia.
Poderase traballar ademais con textos en inglés e/ou castelán indistintamente.
En ocasións o traballo realizado nos seminarios reflectirase coa entrega e exposición dunha actividade individual ou grupal.
A asistencia aos seminarios e a realización das actividades marcadas polo profesor son obrigatorias na súa totalidade e non se poden recuperar ou substituír por outra actividade da materia sendo necesario alcanzar a metade da puntuación total destinada aos seminarios para superar a materia.
En caso de non logralo, na convocatoria de xullo o alumno/para deberá responder a 30 preguntas tipo test relacionadas coas diferentes temáticas abordadas nos seminarios da materia.
A ausencia aos seminarios só estará xustificada no caso de producirse algunha das seguintes causas, debidamente acreditada (con xustificante de data do mesmo día da ausencia que deberá de ser entregado ao profesor antes de pasados 10 días da ausencia), enfermidade ou lesión que incapacite para a realización da práctica, falecemento dun familiar ata o segundo grao, citación xudicial que coincida coa data do seminario, asistencia a unha sesión do Claustro ou do Consello de Goberno da UDC que coincida coa data do seminario.
En caso de ausentarse justificadamente ao seminario o alumnado terá dereito a non recuperalo ata un máximo de 2 ausencias, un número maior de faltas aínda sendo xustificadas ou a existencia de faltas inxustificadas supón o suspenso da materia.
Todo o alumnado debe asistir aos seminarios incorporándose ao grupo que lle foi asignado.
Haberá control de asistencia.
Calquera falta xustificada debe de documentarse adecuadamente coa causa e datas do día e entregarse ao profesor responsable da materia.
A puntualidade na asistencia é de obrigado cumprimento polo que se rexistrarán os atrasos.
As faltas de puntualidade serán penalizadas podendo chegar a supoñer o suspenso da materia.
|
Traballos tutelados |
Realizarase e se expondrá na aula un traballo de grupo tutelado obrigatorio relacionado cunha das seccións do programa. As orientacións para a súa realización e exposición, así como a data de entrega e exposición serán detalladas o día da presentación da materia e anunciadas na plataforma virtual da UDC. Na súa presentación e / ou elaboración valorarase o uso do inglés.
Na cualificación final individual de cada un dos alumnos/as que compoñen o grupo de traballo supervisado considerarase: Comprensión da materia tratada, rigor científico, capacidade de síntese e crítica, adecuación e actualización da bibliografía consultada, claridade na exposición , capacidade para explicar adecuadamente o tema e axustarse ao tempo de presentación.
É necesario obter polo menos 5 puntos sobre 10 posibles para superar a obra supervisada así como o uso do inglés xa sexa oralmente ou por escrito.
A non realización e / ou exposición do traballo supervisado supón a suspensión da materia. Neste caso, o alumno/a deberá responder na convocatoria de xullo a 30 preguntas tipo test relacionadas cos traballos realizados por todo o alumnado. |
Proba obxectiva |
Realizarase unha proba obxectiva de 70 preguntas tipo test en data aprobada e publicada en calendario académico.
Esta proba poderá incluír cuestións relacionadas cos contidos tratados nas sesións maxistrais, con casos clínicos vistos na aula, coas prácticas de laboratorio, cos seminarios e con aqueles temas de interese que o profesor indique e que deberán ser traballados polo alumnado.
O día da súa realización facilitarase a información relativa á puntuación das preguntas.
É necesario obter polo menos 5 puntos de 10 posibles para superar a proba obxectiva.
Cara á metade do cuadrimestre en data que será notificada aos alumnos e publicada con suficiente antelación realizarase unha proba parcial individual dos contidos da materia e daqueles aspectos que indique o profesor que fosen abordados ata ese momento e que ten por obxecto valorar a capacidade de razoamento, creatividade e espírito crítico do alumno.
Esta proba parcial será tipo test, forma parte da proba obxectiva e terá carácter liberatorio de maneira que se é superada o alumno non terá nin poderá volver examinarse dos contidos xa avaliados e superados.
Esta proba parcial liberatoria ten un valor do 25% sobre o porcentaxe total da proba obxectiva.
É necesario obter polo menos 5 puntos de 10 posibles para superar a proba parcial. As pautas para a súa realización daranse o día da presentación da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada que se describe en relación con estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo co profesorado de forma presencial ou virtual.
A forma e o momento en que se desenvolverá a atención personalizada correspondente a cada actividade serán indicados ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
B29 B36 B37 B39 |
A realización e exposición das actividades relacionadas cos seminarios obrigatorios son obrigatorias na sua totalidade e non poden ser recuperadas ou substituídas por outras actividades da materia. É necesario obter polo menos unha puntuación de 5 sobre 10 posible na sua realización e exposición. A non realización e/ou exposición das actividades relacionadas cos seminarios supondrá o suspenso da materia.
Na calificación dos seminarios serán considerados: Comprender o tema, rigor científico, as achegas dos estudantes ao resultado final, capacidade de síntese e crítica, adaptación e actualización da literatura, claridade da presentación, a capacidade de explicar o coñecemento adquirido e axustarse ao tempo de presentación.
As pautas para a sua realización e exposición serán dadas o día da presentación da materia e serán anunciadas na plataforma virtual da UDC.
Tanto a asistencia aos seminarios como a realización e exposición das actividades marcadas polo docente son obrigatorias na súa totalidade e non se poden recuperar o substituir por outra actividade da materia sendo necesario acadar a metade da puntuación total destinada aos seminarios para superar a materia.
No caso de non asistir a totalidade dos seminarios, non expoñer e non realizar as actividades relacionadas cos seminarios ou non lograr a puntuación mínima requerida, na convocatoria de xullo o alumno/a deberá responder a 30 preguntas tipo test relacionadas coas diferentes temáticas abordadas na totalidade dos seminarios da materia.
|
10 |
Sesión maxistral |
A122 A123 A127 B28 B36 C11 C15 C16 |
A participación e aportación activa e con criterio que denote un axeitado coñecemento e seguimiento do corpo teórico da materia en consecución dos obxectivos da materia nas sesions maxistrales se calificará con 1 punto sempre que, a criterio do docente, se obteña unha participación correcta e con criterio científico nos controis periódicos realizados na aula.
A mera asistencia sen participación e/ou achega activa ás sesións maxistrais non computará na avaliación final.
|
10 |
Prácticas de laboratorio |
A117 A122 A126 A127 A129 B24 B25 B26 B28 C10 C11 C14 C15 |
É obrigatorio asistir a todas as prácticas de laboratorio (100%) para ser avaliado e aprobar a materia nas convocatorias oficiais de xuño ou xullo.
Na súa realización teranse en conta as actitudes e aptitudes demostradas polos alumnos en función dos seguintes criterios:
-Aplicación gradual dos coñecementos adquiridos.
-Habilidade e destreza na execución de técnicas.
-Cumprimento da normativa xeral da UDC e da Facultade incluída na guía do estudante así como a normativa sobre prevención do COVID-19
-Grao de interese e participación.
O incumprimento ou superación dos obxectivos de cada práctica e / ou o incumprimento da normativa mencionada anteriormente provocará o fracaso da materia.
Esta sección representa o 10% da nota final |
10 |
Traballos tutelados |
A123 A124 C9 C10 C15 C16 C17 |
Realizarase un traballo tutelado obrigatorio en grupo relacionado con algún dos apartados do temario.
As pautas para a súa realización así como a data de entrega e exposición detallaranse o día da presentación da materia e anunciaranse na plataforma virtual da UDC.
Na súa exposición e/ou elaboración valorarase a utilización do inglés.
A non realización e/ou non exposición do traballo tutelado supón o suspenso da materia.
Na cualificación final de cada un dos alumnos que compón o grupo de traballo tutelado considerarase: Comprensión do tema tratado, rigor científico do traballo realizado, capacidade de síntese e de crítica, adecuación e actualización da bibliografía consultada, claridade na exposición e axustarse ao tempo de presentación.
É necesario obter polo menos 5 puntos de 10 posibles para superar o traballo tutelado. En caso contrario o alumnado deberá responder na convocatoria de xullo a 30 preguntas tipo test relacionadas coa temática dos traballos tutelados realizados por todo o alumnado matriculado. |
10 |
Proba obxectiva |
A122 A124 A127 A130 |
Realizarase unha proba final obxectiva de 70 preguntas tipo test
Esta proba poderá incluír cuestións relacionadas cos contidos tratados nas sesións maxistrais, con casos clínicos vistos na aula, coas prácticas de laboratorio, cos seminarios e con aqueles temas de interese que o profesor indique e que deberán ser traballados polo alumnado. O día da súa realización facilitarase a información relativa á puntuación das preguntas. É necesario obter polo menos 5 puntos de 10 posibles para superar a proba obxectiva.
Cara á metade do cuadrimestre (en data que será notificada ao alumnado e publicada con suficiente antelación) realizarase unha proba parcial individual dos contidos da materia e daqueles aspectos que indique o profesor que fosen abordados ata ese momento e que ten por obxecto valorar a capacidade de comprensión, razoamento, creatividade e espírito crítico do alumnado.
Esta proba parcial será tipo test, forma parte da proba obxectiva e terá carácter liberatorio de manera que se é superada o alumnado non terá ni podrá volver a examinarse na convocatoria de maio nin de xullo dos contidos xa avaliados e superados. Supon un 25% do valor total da proba obxectiva.
É necesario obter polo menos 5 puntos de 10 posibles para superar a proba parcial liberatoria e para que o porcentaxe asignado (25% do total da proba obxectiva) poda facer media co resto de metodoloxías que computan na avaliación. As pautas para a súa realización daranse o día da presentación da materia.
En caso de suspender a proba parcial liberatoria, o alumnado se deberá examinar de todos os contidos da materia na convocatoria de maio e non se terá en conta o 25% do valor da proba liberatoria. As pautas para a súa realización daranse coa suficiente antelación.
|
60 |
|
Observacións avaliación |
PARA SUPERAR LA MATERIA ES NECESARIO: -Lograr una calificación de 5 sobre 10 en el global de la asignatura -Asistir a las prácticas de laboratorio -Realizar, exponer y superar las actividades relacionadas con los Seminarios -Lograr una calificación de 5 sobre 10 en la prueba objetiva final -Realizar, exponer y superar el trabajo tutelado que le haya sido asignado. En el caso de que la calificación de alguna de las partes imprescindibles para superar la materia (Seminarios, Prácticas de laboratorio, Trabajo tutelado y Prueba objetiva final) sea inferior a 5/10 la calificación final será de suspenso y la valoración numérica se calculará pasando la calificación calculada de la parte que motiva el suspenso sobre 10 y sumada porcentualmente al resto de calificaciones, siempre que dicha suma no supere el 4/10 en cuyo caso se reflejará el 4 como calificación final de la materia. *CONVOCATORIAS DE SEGUNDA Y POSTERIORES MATRÍCULAS : Para aquellos alumnos/as que hayan cursado la materia y realizado las prácticas obligatorias de forma completa con la calificación de APTO, deben de tener en cuenta que pueden volver a cursar toda la materia nuevamente o presentarse solo a la prueba objetiva final. La calificación de la prueba objetiva hará media con las calificaciones de las prácticas de laboratorio, seminarios y trabajos tutelados del curso académico en el que haya cursado las prácticas de laboratorio. *ALUMNADO CON MATRÍCULA PARCIAL: podrá obtener la calificación de la asignatura con la modalidad ordinaria o con la modalidad en la que la prueba objetiva supone el 80% de la calificación y el otro 20% un examen práctico que se realizará en fecha consensuada con el profesor. En esta modalidad será obligatorio superar ambas partes para superar la asignatura. *CONVOCATORIAS DE LA OPORTUNIDAD ADELANTADA DE EVALUACIÓN: Para aquellos alumnos/as que hayan solicitado y se les conceda la oportunidad adelantada de evaluación cumpliendo con los requisitos específicos a tal fin, podrán presentarse a la prueba objetiva final cuya calificación supondrá el 80% de la calificación de la materia. El 20% restante corresponderá a una prueba práctica relacionada con los contenidos de la materia. La calificación de NO PRESENTADO : se otorgará a aquellos alumnos/as que no se presentan a la prueba objetiva final o a ninguna de las prácticas de laboratorio. Las condiciones para la obtención de la Matricula de Honor (MH) son que el alumno/a obtenga más de un 90% de la calificación total de la asignatura, sea la mejor calificación de entre todos los matriculados-as en la materia en la oportunidad evaluada y su aportación en los seminarios-talleres y prácticas de laboratorio haya sido significativa a criterio del profesor responsable de la materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
1. Banks AS. Mc Glamry's comprehensive textbook of foot and ankle surgery. 3ª ed. Philadelphia: Lippincott-Williams & Wilkins; 2001. 2. Chang TJ. Técnicas en cirugía ortopédica. Pie y tobillo. Madrid: Marban; 2006. 3. Gerbert J. Textbook of bunion surgery. 3ª ed. Philadelphia: WB Saunders company; 2001. 4. Hetherington VJ. Hallux valgus and forefoot surgery. New York: Churchill Livingstone; 1994. 5. Izquierdo Cases JO. Podología Quirúrgica. Madrid: Elsevier; 2006. 6. Mercado OA. Atlas de cirugía del pie. Madrid: Federación española de podólogos; 1995. 7. Kelikian AS. Sarrafian's anatomy of the foot and ankle. 3ª ed. Philadelphia: Lippincott-Williams&Wilkins; 2011. 8. García Carmona FJ. Patología y cirugía ungueal. Barcelona: Ediciones Mayo; 2008. 9. Guía práctica de protocolos quirúrgicos en Podología. Comisión de formación del Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos; 2009. 10. Fernández Mallo O. Manual para personal del bloque quirúrgico. 2ª ed. Complejo Hospitalario Universitario A Coruña; 2009. |
Bibliografía complementaria
|
|
1. Coughlin MJ. Pie y tobillo. Madrid: Marban; 2011. 2. Johnson KA. Pie y tobillo. Madrid: Marban; 1998. 3. Kelikian AS. Tratamiento quirúrgico de pie y tobillo. Madrid: McGraw-Hill Interamericana; 2001. 4. Barouk LS. Reconstrucción del antepie. 2ª ed. Bordeaux: Amolca; 2008. 5. Nunley JA. Advanced reconstruction. Foot and ankle. 2ª ed. Rosemont: American Academy of Orthopaedic Surgeons; 2007. 6. Pfeffer GB. Foot and ankle surgery. Operative techniques. Philadelphia: Saunders Elsevier; 2010. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Anatomía específica do membro inferior/750G02002 | Biomecánica do membro inferior/750G02013 | Patoloxía Podolóxica 1/750G02021 | Patoloxía Podolóxica 2/750G02022 | Quiropodoloxía 1/750G02027 | Quiropodoloxía 2/750G02028 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Cirugía Podolóxica 1/750G02029 |
|
Materias que continúan o temario |
Prácticum 1/750G02033 | Prácticum 2/750G02034 | Prácticum 3/750G02035 |
|
Observacións |
ADAPTACIÓN DA PRESENCIALIDADE Á SITUACIÓN EPIDEMIOLÓXICA CAUSADA POLA CRISE DO NOVO CORONAVIRUS (COVID-19)
Todas as actividades presenciais levaranse a cabo con asentos preasignados, con máscara, ventilación, non permitindo o consumo de alimentos e bebidas e garantindo que as medidas de prevención e hixiene do centro establecidas e publicadas se cumpran en: https : //udc.es/es / fep / coronavirus /.
No caso de que o grupo de ensinanza mestre supere as indicacións da capacidade da aula, estableceranse grupos de ensino híbridos rotativos, onde os alumnos que non encaixen na aula seguirán a ensinanza de xeito telemático esa semana e presencialmente a seguinte., Sendo outro grupo a que o realiza de forma telemática, segundo a planificación establecida polo profesor da materia.
Axudar a acadar un contorno inmediato e sostible e cumprir o obxectivo da acción número 5: "Ensino e investigación ambiental e social saudables e sostibles" do "Plan de acción Green Campus Ferrol": a entrega dos traballos documentais realizados en Esta materia será preferentemente realizarse electrónicamente en formato dixital sen necesidade de imprimilos.
No caso do papel: non se utilizarán plásticos, farase impresión a dobre cara, empregarase papel reciclado e evitarase a impresión de borradores.
Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural, tendo en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostibilidade no comportamento persoal e profesional.
Facilitarase a plena integración de estudantes que, por razóns físicas, sensoriais, mentais ou socioculturais, experimentan dificultades para un acceso ideal, igual e rendible á vida universitaria.
Na realización do traballo sobre o tema, o plaxio e o uso de material non orixinal, incluído o obtido a través de internet, sen indicación expresa da súa orixe e, se é o caso, do permiso do seu autor, serán cualificados como fracaso (0 , 0) na actividade. Todo isto sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias que poidan xurdir despois do correspondente procedemento.
Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase no ambiente para modificalos e promover valores de respecto e igualdade, no caso de detectar situacións de discriminación por razón de xénero, adoptaranse medidas para corrixir eles.
É recomendable ter coñecemento do inglés xa que todas as metodoloxías da materia funcionarán co vocabulario inglés. Ademais, valorarase o uso desta linguaxe na representación e presentación do traballo supervisado.
Procedemento de matrícula para estudos parciais de estudantes:
Os estudantes a tempo parcial poderán solicitar aos decanos e directores dos centros responsables da súa titulación a exención académica que os exime de asistir á clase sobre o tema ou partes da mesma. Neste caso, os estudantes serán avaliados mediante unha proba teórica que suporá o 80% da nota final e unha proba práctica que suporá o 20% restante da nota global final. |
|