Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Ferrol)
Descriptores
Ciclo
Período
Curso
Tipo
Créditos
Grao
1º cuadrimestre
Primeiro
Formación básica
6
Idioma
Castelán
Modalidade docente
Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Dereito Privado Dereito Público
Coordinación
Sánchez González, Jennifer
Correo electrónico
j.sanchezg@udc.es
Profesorado
Sánchez González, Jennifer
Correo electrónico
j.sanchezg@udc.es
Web
Descrición xeral
A materia de Introducción o Dereito supón unha primeira toma de contacto do estudante co mundo xurídico. Preséntase como un elemento básico e clave para o estudo doutras materias da titulación, así como para o futuro desenvolvemento profesional.
A aprendizaxe ven dada principalmente polas sesións maxistrais, nas que a asistencia é fundamental, así como o traballo tanto autónomo do alumno como o traballo en grupo.
Búscase primeiramente aprender a utilizar o léxico xurídico, o que se levará a cabo o longo de todo o cuadrimestre . Asemade a lectura de textos xurídicos é fundamental, co manexo das diferentes fontes e o ineludible complemento da xurisprudencia.
Plan de continxencia
1. Modificacións nos contidos
Non haberá modificacións nos contidos en caso de suspensión da actividade presencial
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
A docencia pasará a ser telemática (síncrona ou non) na súa totalidade, mediante o uso das plataformas Moodle e Teams.
*Metodoloxías docentes que se modifican
As metodoloxías docentes reforzaranse coas seguintes actuacións:
- Realización de presentacións de Powerpoint con apuntes y notas de apoio para facilitar a súa compresnión e suplir as carencias de manuais de apoio.
- Realización de titorías grupais non presenciais para solventar dúbidas sobre as diferentes materias.
- Elaboración de vídeos de apoio para facilitar a comprensión do tema e facilitar a identificación das cuestións máis relevantes.
- Atención personalizada reforzada a través dos diferentes mecanismos técnicos que ofrece o paquete OFFICE 365 (fundamentalmente chat de TEAMS).
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Reforzarase o uso dos medios de atención personalizada non presencial xa previstos na Guía Docente.
Durante os horarios de titorización, ou cando así se sinale polo profesorado, os estudantes terán a posibilidade de programar titorías personalizadas mediante a plataforma Teams.
4. Modificacións na avaliación
Con carácter xeral, manterase a estrutura da avaliación tanto en primeira como en segunda oportunidade.
*Observacións de avaliación:
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Ningunha
Competencias do título
Código
Competencias / Resultados do título
A1
Marco normativo regulador das relacións laborais.
A2
Marco normativo regulador da Seguridade Social e da protección social complementaria.
A3
Saúde laboral e prevención de riscos laborais.
A4
Dirección e xestión de recursos humanos.
A5
Políticas sociolaborais.
A6
Economía e mercado de traballo.
A7
Auditoría Sociolaboral.
A8
Psicoloxía do Traballo e Técnicas de negociación.
A9
Socioloxía do traballo e Técnicas de Investigación Social.
A10
Organización e dirección de empresas.
A11
Teoría e sistemas de relacións laborais.
A12
Historia das relacións laborais.
A13
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A14
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
A15
Dirixir grupos de persoas.
A16
Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral.
A17
Asesoramento e xestión en materia de Seguridade Social, Asistencia Social e protección social complementaria.
A18
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos.
A20
Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais.
A21
Realizar análises e diagnósticos, prestar apoio e tomar decisións en materia de estrutura organizativa, organización do traballo, estudo de métodos e estudo de tempos de traballo.
A22
Planificación e deseño, asesoramento e xestión dos sistemas de prevención de riscos laborais.
A23
Participar na elaboración e deseño de estratexias organizativas, desenvolvendo a estratexia de recursos humanos da organización.
A24
Aplicar técnicas e tomar decisións en materia de xestión de recursos humanos (política retributiva, de selección...).
A25
Aplicar as distintas técnicas de avaliación e auditoría sociolaboral.
A26
Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral.
A27
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados.
A28
Elaborar, desenvolver e avaliar planes de formación ocupacional e continua no ámbito regulado e non regulado.
A29
Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral.
A30
Representación técnica no ámbito administrativo e procesual e defensa ante os tribunais.
A31
Aplicar os coñecementos á práctica.
A32
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais.
A33
Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional.
A34
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais.
A35
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais.
B1
Resolución de problemas.
B2
Capacidade de análise e síntese.
B3
Capacidade de organización e planificación.
B4
Capacidade de xestión da información.
B5
Toma de decisións.
B6
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7
Habilidades nas relacións interpersoais.
B8
Razoamento crítico.
B9
Traballo en equipos.
B10
Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade.
B11
Traballo en ámbitos internacionais.
B12
Motivación para a calidade.
B13
Adaptación a novas situacións.
B14
Aprendizaxe autónomo.
B15
Creatividade.
B16
Liderado.
B17
Sensibilidade cara a temas medioambientais.
B18
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B19
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B20
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B21
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B22
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
C1
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe
Competencias / Resultados do título
Que o alumno sexa capaz, por un lado, de concibir, deseñar, poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con seriedade académica, así como, por outro lado, de contribuír a través dunha investigación orixinal que sexa merecedora da oportuna publicación referenciada a nivel nacional ou internacional.
Que o alumno alcance unha comprensión sistemática dunha área de estudo e o dominio das habilidades e métodos de investigación relacionados coa devandita área.
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado
Metodoloxías
Metodoloxías
Descrición
Aprendizaxe colaborativa
Los alumnos trabajarán en grupos, de forma tanto presencial como no presencial. El profesor les planteará diversas actividades y supuestos prácticos. El trabajo de grupo será valorado en la nota final.
Lecturas
Las explicaciones teóricas de clase irán acompañadas por lecturas complementarias. Esto permitirá a los alumnos conocer la doctrina jurídica básica y profundizar en algunas cuestiones expuestas de modo genérico en clase. La lectura irá acompañada de un comentario, que será valorado por el profesor en la nota final.
Presentación oral
Los estudiantes tendrán que realizar exposiciones orales sobre algún tema sectorial planteado por el profesor. La actividad será valorada en la nota final.
Proba mixta
Habrá una prueba final con un contenido doble : un examen teórico y uno práctico. El examen teórico constará de varias preguntas tipo test. El examen práctico consistirá en la respuesta a varios supuestos breves, con el apoyo de las normas y materiales utilizados en clase.
Sesión maxistral
Exposición de los conocimientos básicos de la asignaturas. Irán acompañadas de las correspondientes presentaciones de Powerpoint.
Proba obxectiva
A lo largo del curso se realizarán diversas pruebas objetivas breves y rápidas. El alumno deberá manejar textos jurídicos básicos. Esta prueba sirve para que el alumno se acostumbre a manejar las normas más relevantes del Derecho público y privado.
Atención personalizada
Metodoloxías
Aprendizaxe colaborativa
Presentación oral
Proba obxectiva
Sesión maxistral
Lecturas
Proba mixta
Descrición
El aprendizaje colaborativo requiere del seguimiento personalizado de carácter presencial y no presencial para el profesor. Es una herramienta fundamental para identificar las carencias y dificultades de los alumnos.
Los casos prácticos en grupo presenciales y no presenciales se valorarán de acuerdo con los siguientes criterios: claridad, la redacción, la creatividad, el manejo de las fuentes, la capacidad persuasiva, la interrelación de conceptos, el manejo de la doctrina y el nivel de profundización.
Los estudiantes tendrán que realizar exposiciones orales sobre algún tema sectorial planteado por el profesor. La actividad será valorada en la nota final.
Al final del cuatrimestre los alumnos deberán participar en una prueba objetiva, por escrito , en la que contestarán a varias preguntas cortas y una de mayore extensión sobre los temas impartidos en las clases presenciales.
La asistencia a las clases será evaluada en la calificación final teniendo en cuenta el interés y la participación de los alumnos. Se trata de un elemento de gran ayuda a fin de entender las cuestiones teórico-prácticas de la materia
Se valorarán los comentarios realizados de modo individual por los alumnos, de acuerdo con los siguientes criterios: el razonamiento crítico, la creatividad, la redacción, la estructura y claridad, y la interrelación con temas abordados en clase.
Por lo menos dos veces a lo largo del cuatrimestre los alumnos habrás de contestar a sendas preuebas mixtas en las que a la vista de un caso práctico planteado deberán resolverlo utilizando los conocimientos adquiridos teóricamente.
10
Observacións avaliación
Fontes de información
Bibliografía básica
(). .
- ALBADALEJO, M.: “Compendio de Derecho Civil”. Bosch
COSSÍO, A. DE; COSSÍO, M. DE y LEÓN-CASTRO, J.: “Instituciones deDerecho civil”. Civitas.
- DÍEZ PICAZO, L. y GULLÓN, A.: “Sistema de Derecho Civil”. Tomos I yII. Tecnos
GARCÍA AMIGO, M.: “Teoría general de las obligaciones y contratos”. Vol. II. McGraw-Hill
LASARTE ÁLVAREZ, C.: “Curso de Derecho Civil Patrimonial”. Tecnos. -
LACRUZ BERDEJO, J.L.: “Nociones de derecho civil patrimonial e introducciónal Derecho”. Bosch.
-Escuin, Vicente, Elementos de Derecho Público, Madrid. Tecnos, 2008,Libro,
-Lasarte, Carlos, Compendio de Derecho Civil. Trabajo Social y RelacionesLaborales, Madrid. Dykinson, 2008, Libro,
-Torres del Moral, Antonio, Principios de Derecho Constitucional Español,Madrid. Universidad Complutense, 2004, Libro,
Bibliografía complementaria
-DIEZ DE VELASCO, M., Instituciones de Derecho Internacional Público,
Madrid. Tecnos, 2007, Libro,
-DÍEZ PICAZO, L./GULLÓN, A., Sistema de Derecho Civil, vol. I, Madrid. Tecnos,
2004, Libro,
-MANGAS MARTÍN, A./LIÑÁN NOGUERAS, D., Instituciones y Derecho de
la Unión Europea
,
Madrid. Tecnos, 2006, Libro,
-MIR PUIG, S., Derecho Penal, parte general, Barcelona, 2005, Libro,
-MUÑOZ CONDE,F./GARCÍA ARÁN,M., , Derecho Penal, parte general, Valencia.
Tirant lo Blanch, 2007, Libro,
-PÉREZ LUÑO, A.E., Los derechos fundamentales, Madrid. Tecnos, 2007, Libro,
Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Materias que continúan o temario
Observacións
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica
da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do
órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías