Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A4 |
Dirección e xestión de recursos humanos. |
A8 |
Psicoloxía do Traballo e Técnicas de negociación. |
A13 |
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A14 |
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A15 |
Dirixir grupos de persoas. |
A16 |
Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral. |
A20 |
Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais. |
A27 |
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. |
A31 |
Aplicar os coñecementos á práctica. |
A32 |
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. |
A33 |
Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional. |
A34 |
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais. |
A35 |
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. |
B1 |
Resolución de problemas. |
B2 |
Capacidade de análise e síntese. |
B3 |
Capacidade de organización e planificación. |
B4 |
Capacidade de xestión da información. |
B5 |
Toma de decisións. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Habilidades nas relacións interpersoais. |
B8 |
Razoamento crítico. |
B9 |
Traballo en equipos. |
B10 |
Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade. |
B12 |
Motivación para a calidade. |
B13 |
Adaptación a novas situacións. |
B14 |
Aprendizaxe autónomo. |
B15 |
Creatividade. |
B16 |
Liderado. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
A4 Dirección y gestión de recursos humanos.
A8 Psicología del Trabajo y Técnicas de negociación.
A13 Transmitir y comunicarse por escrito y oralmente usando la terminología y las técnicas adecuadas.
A14 Seleccionar y gestionar información y documentación laboral.
A15 Dirigir grupos de personas.
A16 Asesorar y/o gestionar en materia de empleo y contratación laboral.
A20 Realizar funciones de representación y negociación en diferentes ámbitos de las relaciones laborales.
A27 Asesoramiento a organizaciones sindicales y empresariales, y a sus afiliados.
A31 Aplicar los conocimientos a la práctica.
A32 Comprender la relación entre procesos sociales y la dinámica de las relaciones laborales.
A33 Comprender el carácter dinámico y cambiante de las relaciones laborales en el ámbito nacional e internacional.
A34 Interrelacionar las distintas disciplinas que configuran las relaciones laborales.
A35 Análisis crítico de las decisiones emanadas de los agentes que participan en las relaciones laborales.
B1 Resolución de problemas.
B2 Capacidad de análisis y síntesis.
B3 Capacidad de organización y planificación.
B4 Capacidad de gestión de la información.
B5 Toma de decisiones.
B6 Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional.
B7 Habilidades en las relaciones interpersonales.
B8 Razonamiento crítico.
B9 Trabajo en equipos.
B10 Reconocimiento a la diversidad y la multiculturalidad.
B12 Motivación para la calidad.
B13 Adaptación a nuevas situaciones.
B14 Aprendizaje autónomo.
B15 Creatividad.
B16 Liderazgo.
B17 Sensibilidad hacia temas medioambientales.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma.
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida.
C4 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.
C6 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse.
C7 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.
|
A4 A8 A13 A14 A15 A16 A20 A27 A31 A32 A33 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B12 B13 B14 B15 B16
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. NATURALEZA DEL CONFLICTO |
1.1 El conflicto en las organizaciones
1.2 Gestión del conflicto.
1.3 Aspectos emocionales en la gestión del conflicto.
|
2. PROCESOS Y TÉCNICAS DE NEGOCIACIÓN |
2.1. Introducción a la negociación en las organizaciones.
2.2. Tipos de negociación
2.3. Fases del proceso de negociación
2.4. Estrategias y tácticas de negociación
2.5. Poder y procesos de influencia en la negociación
2.6. La comunicación en la negociación
2.7. Psicología de la personalidad negociadora
2.8. Aspectos culturales en la negociación
2.9. Otras técnicas de resolución de conflictos
|
3. EL MÉTODO DE NEGOCIACIÓN DE HARVARD: LA NEGOCIACIÓN BASADA EN LOS PRINCIPIOS |
3.1. No regatee con las posiciones.
3.2. Separe a las personas del problema.
3.3. Céntrese en los intereses, no en las posiciones.
3.4. Invente opciones en beneficio mutuo
3.5. Insista en utilizar criterios objetivos
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
A4 A14 A32 A33 A34 A35 B2 B8 C8 |
5 |
25 |
30 |
Sesión maxistral |
B14 C3 C6 C7 |
25 |
0 |
25 |
Estudo de casos |
A20 A31 B1 B3 B6 B7 B9 B13 B14 B15 B16 C6 |
10 |
25 |
35 |
Presentación oral |
A13 B2 |
5 |
10 |
15 |
Proba de resposta múltiple |
A8 B2 B4 |
2 |
20 |
22 |
Traballos tutelados |
A15 A16 A27 B5 B6 B7 B10 B12 B13 B16 C1 C4 |
5 |
14 |
19 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
|
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Proba de resposta múltiple |
Proba sobre o coñecemento das materias do programa.
Para evaluar o grado de adquisición dos contidos da asignatura por parte dos alumnos, realizarase unha proba obxectiva que consiste en formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida.
A proba celebrarase o día sinalado pola Xunta de Faculltade. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Lecturas |
Estudo de casos |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
LECTURAS: Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados.
ESTUDO DE CASOS: Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
TRABALLOS TUTELADOS: Técnica de dinámica de grupos que ten como obxectivo axudar a desenvolver a perspectiva social e a empatía mediante a representación de diferentes papeis dentro de situacións conflitivas onde interveñen diferentes posturas que teñen que ser combinadas. Utilízase para traballar as relacións interpersoais, o comportamento, os valores e as actitudes.
- Seguimiento dos traballos tutelados, presentación e exposición das lecturas.
- Resolución das dúbidas específicas de cada alumno/a.
- O profesor prestará una atención personalizada para resolver as dúbidas que lle xurdan ao alumno nas horas de tutoría establecidas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
B14 C3 C6 C7 |
Exposición oral complementada con el uso de medios audiovisuales y la introducción de algunas preguntas dirigidas a los estudiantes, con la finalidad de transmitir conocimientos y facilitar el aprendizaje. |
5 |
Estudo de casos |
A20 A31 B1 B3 B6 B7 B9 B13 B14 B15 B16 C6 |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
10 |
Traballos tutelados |
A15 A16 A27 B5 B6 B7 B10 B12 B13 B16 C1 C4 |
Metodología diseñada para promover el aprendizaje autónomo de los estudiantes, bajo la tutela del profesor y en escenarios variados (académicos y profesionales). Está referida prioritariamente al aprendizaje de como "hacer las cosas". Constituye una opción basada en que los estudiantes asuman la responsabilidad de su propio aprendizaje. Este sistema de enseñanza se basa en dos elementos básicos: el aprendizaje independiente de los estudiantes y el seguimiento de ese aprendizaje por el profesor. Para ello, los alumnos tendrán que elaborar, presentar y defender un trabajo en grupo sobre algún tema relacionado con los contenidos del programa |
20 |
Proba de resposta múltiple |
A8 B2 B4 |
Proba sobre o coñecemento das materias do programa.
Para evaluar o grado de adquisición dos contidos da asignatura por parte dos alumnos, realizarase unha proba obxectiva que consiste en formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida.
A proba celebrarase o día sinalado pola Xunta de Faculltade. |
60 |
Presentación oral |
A13 B2 |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
5 |
|
Observacións avaliación |
A)Será necesario aprobar la parte
del examen teórico para poder superar la materia (3 sobre
6), a partir de ese aprobado se le sumará las actividades
realizadas en la parte interactiva. Todos los estudiantes tienen que tener
entregadas todas las actividades, antes del examen, para así poder ser
evaluados. La nota de la parte interactiva de Xuño se guardará para la
convocatoria de Xullo. En segunda y sucesivas matrículas no computarán las
calificaciones de la parte interactiva de los cursos anteriores. La
calificación de No Presentado se otorgará en el caso de que no se presente a
la prueba mixta.
B)Para aquellos alumnos que por causas justificadas no puedan
asistir regularmente a clase, el alumno tendrá la posibilidad de presentarse
exclusivamente a la prueba mixta final, en las fechas señaladas por la Junta
de Centro. La valoración en este caso de la prueba final será de 10 puntos.
El alumno se tendrá que poner en contacto con el profesor responsable de la
asignatura.
C)La calificación de matrícula de honor, dado su
carácter graciable, se concederá automáticamente al alumnado que obtenga un 10
en la calificación media de la materia. De darse el caso de que haya más
alumnos/as con esa calificación que matrículas se puedan otorgar por la cuota
oficial establecida, se convocará a todos los alumnos/as para la realización
de una prueba específica de desempate, prueba que consistirá en un nuevo
examen de características similares a las de la prueba mixta, examen que se
fijará en fecha y hora de acuerdo con los interesados/as. En caso de no
existir ningún alumno/a con calificación de 10, todo el alumnado que obtenga
una calificación media superior a 9.0 requisito básico para optar á matrícula
de honra, podrá optar a matrícula de honor después de solicitarlo al profesor
y mediante la superación de la prueba anteriormente descrita. En el caso de
que no existan solicitudes expresas de opción a matrícula, el profesor se
reserva la potestad de otorgarlas en aquellos casos que, cumpriendo el
requisito mínimo, pudieran ser merecedores de matrícula por la aptitud y la
actitud mostradas durante el desarrollo de la materia.
D)Para el alumnado con recoñocemento de dedicación a tempo
parcial e dispensa académica de exención de asistencia: el alumno debe
comunicarlo obligatoriamente al profesor responsable de la materia al inicio
del curso. El alumno tendrá la posibilidad de presentarse exclusivamente a la
prueba mixta final escrita, en las fechas señaladas por la Junta de Facultad.
La valoración en este caso de la prueba final será de 10 puntos.
E) Oportunidad adelantada de evaluación: El alumnado que se
encuentre en los supuestos recogidos en la normativa de gestión académica de
la UDC dispondrá de esta opción para superar la materia mediante una prueba
escrita de características similares a la recogida en el proceso de
evaluación. La valoración en este caso de la prueba final será de 10 puntos.
|
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Erice, J. (2020). Convencer: Descubra los secretos de los grandes comunicadores. Madrid: Esic Editorial
Pease, A. (2011). El arte de negociar y persuadir. Barcelona: Amat Editorial
Puchol, L. (2005). El libro de la negociación.. Madrid: Díaz de Santos.
Guerra Muñoz, F. (2018). Estrategias de Negociación. México: Patria Educación
Munduate, L. y Medina, F.J. (2005). Gestión del conflicto, negociación y mediación.. Madrid: Pirámide.
Acosta Vera, J.M. (2020). Inteligencia emocional. Madrid: Esic Editorial
Fisher, R. y Shapiro, D. (2008). Las emociones en la negociación. Cómo ir más allá de la razón en la planificación y desarrollo de las negociaciones.. Barcelona: Granica.
DeManuel Dasí, F. y Martínez-Vilanova Martínez, R. (2020). Los cien errores en la comunicación personal. Madrid: Esic Editorial
De Manuel Dasí, F. y Martínez-Vilanova Martínez, R. (2015). Los cien errores en los procesos de negociación. Madrid: Esic Editorial
Martínez Valverde, F. (2018). Negociación Internacional. Madrid: Paraninfo
Nieto Churruca, A. y Llamazares García-Lomas, O. (2014). Negociación Internacional: Estrategias y casos. Madrid: Pirámide
Heernández, A. (2013). Negociación para Dummies. Madrid: Grupo Planeta
Harvard Business Essentials (2004). Negociación. Una guía para directivos ocupados.. Madrid: Pirámide.
Acosta Vera, J.M. (2020). Negociar: cómo satisfacer a ambas partes. Madrid: Esic Editorial
Fisher, R. y Ertel, D. (2001). Obtenga el sí en la práctica. Cómo negociar, paso a paso, ante cualquier situación.. Barcelona: Gestión 2000.
Fisher, R.; Ury, W. y Patton, B. (2011). Obtenga el sí. El arte de negociar sin ceder.. Madrid: Gestión 2000.
Kahneman, D (2013). Pensar rápido, pensar despacio. Barcelona. Penguin Random House
Luna Calvo, C. (2020). Sé más persuasivo: Aumenta tu capacidad de influir en los demás. Madrid: Esic Editorial
Budjac, B.A. (2011). Técnicas de Negociación y Resolución de Conflictos. Mexico: Pearson.Prentice-Hall
Ovejero Bernal, A. (2004). Técnicas de negociación.. Madrid: McGraw-Hill.
De Manuel Dasí, F. y Martínez-Vilanova Martínez, R. (2020). Técnicas de negociación. Un método práctico.. Madrid: ESIC Editorial |
|
Bibliografía complementaria
|
(). .
Forsyth, P. (2005). Como negociar eficazmente. Barcelona: Gedisa
Bercoff, M.A. (2005). El arte de la negociación. El Método Harvard en 10 preguntas.. Barcelona. Deusto.
Mulholland, J. (2003). El lenguaje de la negociación: manual de estrategias prácticas para mejorar la comunicación.. Barcelona. Gedisa.
Aramburu-Zabala Higuera, L. (2005). Habilidades de negociación. Todos podemos ganar.. Madrid. Pirámide.
Ponti, F. (2004). Los acminos de la negociación: personas, estrategias y técnicas.. Barcelona. Granica.
De Benito Álvarez, C. (2002). Manual estratégico de negociación laboral.. Barcelona. Experiencia.
Thomas, J. (2006). Negociar para ganar. Cómo conseguir siempre el mejor acuerdo.. Barcelona. Gestión 2000.
Fried Schnitman, D. (2000). Nuevos paradigmas en la resolución de conflictos: perspectivas y prácticas.. Buenos Aires. Granica.
Mnookin, R.H.; Peppet, S.R. y Tulumello, A.S. (2003). Resolver conflictos y alcanzar acuerdos. Cómo plantear la negociación para generar beneficios.. Barcelona. Gedisa.
Ury, W. (). Supere el no. Cómo negociar con personas que adoptan posiciones inflexibles.. Barcelona. Gestión 2000.
Monge Recalde, J.L. (2008). Técnicas de negociación colectiva: el decálogo del buen negociador.. Madrid. Fundación Confemetal. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Socioloxía do Traballo/760G01017 | Comportamento Organizacional/760G01019 | Dirección Estratéxica/760G01030 | Habilidades e Técnicas da Comunicación Empresarial/760G01039 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Dirección e Xestión de RRHH II/760G01016 | Auditoría Laboral/760G01035 | Dirección e Xestión de RRHH I/760G01015 |
|
Observacións |
Se recomienda que los alumnos lleven la asignatura al día, tanto en lo que se refiere a las clases expositivas como a las interactivas (prácticas).
Convén a asistencia ás aulas, a realización de todas as actividades que se planifiquen nestas e a participación nos actos tanto académicos como non académicos, organizados polo docente que imparte a materia como pola propia Facultade de Ciencias do Traballo, sen prexuízo da asistencia a actos organizados por outras institucións. En aras a contribuír cun medio ambiente responsable, desde esta materia pretendese contribuír, non utilizando máis que o papel imprescindible, no caso de los exámenes e algúns traballos de importancia, todo o demais realizarase por medios telemáticos. A materia impartirase baixo un ángulo de xénero, para que o alumno estea sensibilizado coa igualdade |
|