Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer a posibilidade de aplicar os coñecementos adquiridos para a inserción profesional con criterios de innovación |
AI14 AI14
|
|
CM11 CM11
|
Coñecer e aplicar a metodoloxía básica para elaborar un plan de negocio |
AI3
|
BI7
|
|
Coñecer de forma básica os procesos de xestión nas empresas |
AI14
|
BI10 BI10 BM6 BM6 BM6
|
CM11
|
|
AI13
|
BI8 BM1 BM2 BM3
|
CM5 CM8 CM9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Innovación, emprendemento e autoemprego |
O coñecemento transferible e a súa protección
Conceptos básicos de emprendemento e autoemprego
Estratexia e vantaxe competitiva |
Metodoloxía de emprendemento e plans de negocio |
Compoñentes dun modelo de negocio
Estrutura e desenvolvemento dun plan de negocio
Marketing |
A xestión dos recursos da empresa |
Liderazgo
Xestión dos recursos humanos
Xestión do capital intelectual |
As empresas do sector biosanitario e biotecnolóxico |
Características específicas
Casos de éxito
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A3 B7 B12 |
0 |
5 |
5 |
Traballos tutelados |
A13 A3 B7 B8 B11 B12 B13 C5 C8 C9 |
3 |
18 |
21 |
Proba obxectiva |
B8 B11 B12 B13 C8 C5 |
2 |
8 |
10 |
Seminario |
A13 B7 B8 C9 C5 C8 |
3 |
0 |
3 |
Sesión maxistral |
A3 B11 B12 B13 C8 C5 |
12 |
24 |
36 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Seminario |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Atenderanse todos as dúbidas expostas no horario de titorías vía Teams |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
B8 B11 B12 B13 C8 C5 |
Consistirá en preguntas tipo test de resposta múltiple, sobre os contidos dos temas tratados nas sesións maxistrais. |
30 |
Traballos tutelados |
A13 A3 B7 B8 B11 B12 B13 C5 C8 C9 |
Realización e presentación dun plan de negocio onde se vexan reflectidos todos os contidos abarcados no módulo. |
70 |
|
Observacións avaliación |
1. Condicións de avaliación: Está prohibido acceder á aula do exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información. B) TIPOS DE CUALIFICACIÓN:
1. Cualificación de non presentado: cando o alumnado só participe en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada.
2. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Excepto para as datas aprobadas na Xunta de Facultade para a proba obxectiva final, para as restantes probas acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación. A avaliación seguirá os mesmos criterios que os alumnos a tempo completo. 1. Primeira oportunidade: aplicaranse os criterios de avaliación anteriormente indicados nesta sección. 2. Segunda oportunidade: os criterios de avaliación son os mesmos para todas as oportunidades de avaliación. 3. Convocatoria adiantada: na convocatoria adiantada é posible recuperar os puntos da avaliación continua mediante preguntas adicionais á proba obxectiva final.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
César Ullastres (2012). Diez casos de éxito de empresas biotecnológicas en España. Genoma
Tomaso Canonici y Antonio Núñez (2019). El líder ante la innovación . Opinno and Parangon Partners
Alexandre Osterwalder & Yves Pigneur (2012). Generación de modelos de negocio. Deusto
Xavier Vence Deza y David Rodeiro Pazos (2014). Innovación y emprendimiento con base en las ciencias. Universidade de Santiago de Compostela |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático
b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais.
3. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.
4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psíquecias ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso adecuado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|