Mecanismos Moleculares da Interacción Planta-patóxeno
Código
610441019
Titulación
Descriptores
Ciclo
Período
Curso
Tipo
Créditos
Mestrado Oficial
2º cuadrimestre
Primeiro
Optativa
3
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente
Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Bioloxía Departamento profesorado máster Psicoloxía
Coordinación
Diaz Varela, Jose
Correo electrónico
jose.diaz.varela@udc.es
Profesorado
Bernal Pita da Veiga, María de los Ángeles
Diaz Varela, Jose
Correo electrónico
angeles.bernal@udc.es
jose.diaz.varela@udc.es
Web
Descrición xeral
Esta materia trata os aspectos moleculares da interacción da planta cos patóxenos e, en menor medida, das interaccións relacionadas con outros organismos (herbívoros, rizobios e micorrizas)
Plan de continxencia
Nas “Instrucións do 1 de xullo de 2021 da Secretaría Xeral de Universidades, de
previsión de medidas de adaptación das universidades do Sistema universitario de Galicia para o curso 2021/2022” dise na instrución segunda :
“SEGUNDA.- Guías docentes
1.- As guías docentes conterán, de xeito xeral, un escenario de normalidade adaptada, é dicir, unha situación acorde co grao de presencialidade estimado como normal no momento previo á pandemia.
2.- Haberá un único escenario alternativo, previsto para situacións temporais limitadas por restricións locais derivadas de gromos ou peches na localidade en que se localice o centro docente. Descártase contemplar un escenario de confinamento no programa das materias
3.- Para asegurar o cumprimento dos criterios de calidade, a guía docente de cada unha das materias incluídas no plano de estudos dunha titulación oficial de grao ou máster universitario deberá incluír un apartado denominado “Plano de continxencia no cal estableceranse as medidas de adaptación ao escenario alternativo previsto, tanto das metodoloxías docentes como dos sistemas de avaliación, así como a posibilidade de realizar actividades alternativas naqueles casos nos que sexa inviable a realización das prácticas previstas por causas derivadas da situación epidemiolóxica.”
Polo tanto, a continuación se indica o plan de continxencia previsto nesta materia:
1.Modificacións nos contidos
Non se modificarán os contidos, pois son necesarios para a formación dos estudantes que escollan esta materia.
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Sesións maxistrais, análise de fontes documentais e proba obxectiva, pero si nas datas programadas para a súa realización no calendario da titulación se da a situación alternativa, desenvolveríanse en liña, poñéndose a disposición dos estudantes materiais ad hoc xerados polos profesores.
*Metodoloxías docentes que se modifican
Prácticas. As sesións de laboratorio e campo trocaranse por actividades de prácticas virtuais deseñadas ad hoc polos profesores.
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Correo electrónico, titorías por Teams e foros no Campus Virtual, con atención diaria en datas lectivas no caso do correo electrónico e foros, e previa petición do alumnado no caso das titorías por Teams.
4. Modificacións na avaliación
Seguiranse as indicacións dos órganos de goberno da Universidade da Coruña. Se esas indicacións o contemplan, poderase realizar unha avaliación en liña (Campus Virtual e outras ferramentas institucionais).
*Observacións de avaliación: Seguiranse as indicacións dos órganos de goberno da Universidade da Coruña
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Libros e artigos alternativos e/ou adicionais en formato electrónico aos que se poida ter acceso dende o inicio dese cuadrimestre (condicionado a que se publiquen en aberto nos vindeiros meses ou haxa una subscrición institucional), e en calquera caso materiais adicionais ad hoc xerados polos profesores.
Competencias do título
Código
Competencias / Resultados do título
Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe
Competencias / Resultados do título
.-Comprensión dos mecanismos moleculares da interacción planta-patóxeno
AI4 AI5
.-Conocimiento de los distintos mecanismos de respuesta de la planta frente al
patógeno
AI4 AI5 AI6 AI8
.-Comprensión y aplicación práctica de aproximaciones experimentales para la
investigación en este campo
AI4 AI5
BI3 BI5
.-Capacidad para lectura crítica de artículos científicos relacionados con esta materia
AI5 AI6
BI3 BI5 BI9
Contidos
Temas
Subtemas
Mecanismos moleculares na interacción planta-patóxeno.
Recoñecemento da planta polo patóxeno e mecanismos de ataque. Recoñecemento do patóxeno pola planta e mecanismos de defensa. Patróns moleculares asociados a patóxenos
(PAMPs). Estalido oxidativo. Salicilatos, xasmonatos e etileno. Resposta
hipersensible. Resistencia xen a xen. Resistencia de non hóspede. Resistencia inducida
a patóxenos: SAR e ISR. Npr1. Priming. Factores transcripcionais implicados na
resistencia.
Outras interaccións relacionadas coa interacción planta-patóxeno.
Recoñecemento de herbívoros, sinalización e mecanismos de defensa.
Interacción rizobio-leguminosa. Micorrizas.
Planificación
Metodoloxías / probas
Competencias / Resultados
Horas lectivas (presenciais e virtuais)
Horas traballo autónomo
Horas totais
Sesión maxistral
A4 A5 A6 A8
12
30
42
Análise de fontes documentais
A5 A6 B3 B5 B9
2
10
12
Prácticas de laboratorio
A4 A5 B3 B5
7
10.5
17.5
Proba obxectiva
A4 A5 A6 A8
2.5
0
2.5
Atención personalizada
1
0
1
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado
Metodoloxías
Metodoloxías
Descrición
Sesión maxistral
Clases maxistrais sobre contiidos fundamentais da materia apoiadas por presentacións e/ou videos. A exposición combínase co diálogo reflexivo cos alumnos sobre os temas abordados.
Análise de fontes documentais
Lectura e análise dun artigo de investigación primaria relacionado coa asignatura, así como a sua exposición na aula e debate sobre o mesmo.
Prácticas de laboratorio
Realización, de xeito individual ou en grupo, de experimentos relacionados coa materia, así como o posterior análise, elaboración e discusión dos resultados obtidos e a presentación dun resumen dos mesmos. Haberá una práctica de campo.
Proba obxectiva
Exame escrito sobre os contenidos das sesións maxistrais.
Atención personalizada
Metodoloxías
Análise de fontes documentais
Descrición
Os alumnos poderán acudir, no horario de titorías, a resolver calquera dúbida sobre a materia, especialmente sobre os traballos a realizar.
Para os estudantes con dedicación a tempo parcial con dispensa de docencia oficialmente recoñecida, a asistencia a sesión maxistrais poderá ser substituida a petición do alumno por un traballo escrito
Avaliación
Metodoloxías
Competencias / Resultados
Descrición
Cualificación
Sesión maxistral
A4 A5 A6 A8
Asistencia e participación nestas sesiones.
10
Análise de fontes documentais
A5 A6 B3 B5 B9
Se valorará o grado de comprensión do artigo, a súa exposición e a crítica e/ou defensa do mesmo no debate.
40
Prácticas de laboratorio
A4 A5 B3 B5
Asistencia e participación no laboratorio, así como o informe escrito.
20
Proba obxectiva
A4 A5 A6 A8
Examen sobre as clases maxistrales.
30
Observacións avaliación
Os alumnos que superen a materia na primeira oportunidade, terán preferencia á hora de obter unha posible matrícula de honra.
Para os estudantes con dedicación a tempo parcial con dispensa de docencia oficialmente
recoñecida, a asistencia a sesión maxistrais poderá ser substituida a petición
do alumno por un traballo escrito
En caso de fraude, plaxio, etc. aplicarase a normativa vixente na Universidade da Coruña.
Fontes de información
Bibliografía básica
Hammond-Kosack,
K.E. & Jones, J.D.G. 2015. Responses to plant pathogens. En:
Buchanan, B.B., Gruissem, W. & Jones, R.L (eds.) "Biochemistry and
molecular biology of plants" Capítulo 22, pp. 984-1050. Wiley-Blackwell-ASPB.
Lucas, J.A. 2020. Plant pathology and plant pathogens. Wiley Blackwell.
Taiz, L., Zeiger, E.,
Moller, I.M. & Murphy, A. 2014. Plant Physiology and development,
Sixth Edition. Sinauer Associates, Inc. Capítulo 23.
Tronsmo, A. M., Collinge, D.B., Djurle, A., Munk, L., Yuen, J. & Tronsmo, A. 2020. Plant Pathology and Plant Diseases. CABI.
Walters, D. R. 2011. Plant defense. Wiley-Blackwell.
Bibliografía complementaria
- Agrios,
G. N. 2005. Plant pathology, 5ª Ed. Academic Press.
-
Albersheim, P. Darvill, A., Roberts, K., Sederoff, R. & Staehelin, A..
2010. Plant Cell Walls: from Chemistry to Biology. Garland Science. Capítulo 8.
- Dickinson, M. 2003. Molecular Plant Pathology. Bios Scientific Publishers.
- Dyakov,
Y., Dzhavakhiya, V. & Korpela, T. 2007. Comprehensive and molecular
phytopathology. Elsevier.
- Nuez, F., Pérez de la Vega,
M. & Carrillo, J.M. 2004. Resistencia genética a patógenos vegetales. Univ.
Politécnica de Valencia – Univ. de León.
- Pallás, V., Escobar, C., Rodríguez Palenzuela, P. &
Marcos, J.F. 2008. Herramientas biotecnológicas en fitopatologia. Ed.
Mundi-Prensa.
- Parker, J. 2009. Molecular aspects of plant disease
resistance. Blackwell
Publishing Ltd.
- Walters,
D., Newton, A.
& Lyon, G. 2007. Induced resistance for plant defence. A sustainable
approach to crop protection. Blackwell Publishing.
otection. Blackwell Publishing.
Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Biotecnoloxía en plantas/610441020
Materias que continúan o temario
Técnicas Celulares/610441001
Técnicas Moleculares/610441002
Señalización Celular/610441004
Observacións
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica
da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do
órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías