Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Definir conceptos, principios, teorías e feitos das diferentes áreas especializadas da Química |
A2 |
CE2 - Propoñer alternativas para resolver os problemas químicos complexos das diversas especialidades químicas |
A3 |
CE4 - Innovar en métodos de síntese e análise química relacionados coas diferentes áreas da Química. |
A7 |
CE7 - Operar con instrumentación avanzada para análise química e a determinación estrutural |
A8 |
CE8 - Analizar e utilizar os datos obtidos de forma independente en experimentos de laboratorio complexos relacionándoos coas técnicas químicas, físicas ou biolóxicas axeitadas, incluíndo o uso de fontes bibliográficas primarias |
A9 |
CE9 - Valorar, promover e practicar a innovación e o emprendemento na industria e na investigación química. |
B1 |
CB6 – Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades. |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B7 |
CG2 - Identificar información da literatura utilizando as canles axeitadas e integrar esta información para crear e contextualizar un tema de investigación. |
B10 |
CG5 - Usar a terminoloxía científica en inglés para discutir os resultados experimentais no contexto da profesión química |
B11 |
CG6 - Aplicar correctamente as novas tecnoloxías de capturar e organizar a información para resolver problemas na actividade profesional |
C1 |
CT1 - Elaborar, escribir e defender publicamente informes de carácter científico e técnico |
C2 |
CT2 - Traballar en equipo e adaptarse a equipos multidisciplinares. |
C3 |
CT3 - Traballar con autonomía e eficiencia na práctica diaria da investigación ou da actividade profesional. |
C4 |
CT4 - Apreciar o valor da calidade e mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Ser capaz de propoñer a estrutura molecular de compostos tanto orgánicos como inorgánicos mediante o uso de técnicas espectroscópicas e a espectrometría de masas.
|
AM1 AM2 AM3 AM7 AM8 AM9
|
BM1 BM2 BM4 BM5 BM10 BM11
|
CM1 CM2 CM3 CM4
|
Ser capaces de identificar nun espectro o pico basee, o ión molecular (pico principal e picos isotópicos) e os picos de fragmentación.
Ser capaces de identificar os acrónimos das técnicas máis habituais de ionización e detección.
Ser capaces de determinar manualmente a composición isotópica de moléculas distinguindo entre isotopómeros e isotopólogos.
Ser capaces de identificar a presenza dalgúns elementos comúns (S, Cl, Br) en base ao patrón isotópico.
Ser capaces de estimar o número máximo de carbonos en función do pico M 1.
Ser capaz de obter posibles fórmulas para un determinado valor de masa utilizando a regra do 13.
Ser capaz de utilizar a regra do nitrógeno para restrinxir o número de fórmulas posibles.
Ser capaz de determinar o grado de insaturación dunha determinada fórmula empírica (DBE)
Ser capaz de interpretar a que se chama magnetización en RMN e como se manipula a través de pulsos.
Ser capaz de interpretar a nivel básico como se produce a relajación en RMN.
Ser capaz de describir o esquema do experimento de pulsos básico de RMN xunto cos parámetros de adquisición que interveñen (SI, O1, SW, AQ, DW, FIDRES, P1, D1...).
Ser capaz de interpretar os tipos de liña habituais nos espectros: absorción e dispersión.
- Ser capaz de distinguir os espectros en escala de tempo (FID) e en escala de frecuencia (espectro propiamente devandito) e describir como se converte un noutro a través da Transformada de Fourier.
Ser capaz de describir en términos xerais como se adquire e como se procesa un experimento bidimensional.
Ser capaz de identificar a través dun experimento heteronuclear (HSQC/HMQC) os protones unidos a cada carbono. Explicar HSQC-Editado a través do DEPT-135
Ser capaz de obter información sobre a estrutura tridimensional dunha molécula a través do NOE.
Demostrar coñecementos dás bases teóricas e prácticas dás técnicas difractométricas, fundamentalmente de monocristal, e ou seu uso na determinación estructural de moléculas pequenas. |
AM8
|
BM1 BM2 BM4 BM7
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1.- A espectrometría de masas |
Métodos de ionización: ESI, APCI e MALDI. Grupos isotópicos e fórmulas Moleculares. Espectrometría de masas de alta resolución. Fragmentacións en espectrometría de masas. |
Tema 2.- Experimentos de RMN monodimensionais. RMN de outros núcleos. |
Experimentos de irradiación selectiva, 1D-NOE e 1D-TOCSY. Experimentos heteronucleares editados: INEPT e DEPT. Aplicacions na resolución de problemas estereoquímicos.
Experimentos con outros núcleos: RMN de nitróxeno-15 e flúor-19.
irradiación. |
Tema 3.- Experimentos de RMN bidimensionais |
RMN bidimensional: correlacions heteronucleares. Exp. HSQC, HMBC
RMN bidimensional: Principios xerais: COSY, TOCSY
RMN bidimensional: correlacions a través de NOE e ROE. |
Tema 4.- Difracción de rayos X de monocristal |
Bases teóricas do método.
Métodos de resolución e refinamiento dos modelos estructurales: exemplos prácticos.
Criterios de calidad do modelo.
Uso das ferramentas informáticas para representación de las estructuras y cálculo. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Seminario |
A2 A3 A7 A8 A9 B2 B4 B5 B7 B11 C1 C3 C4 |
12 |
30 |
42 |
Traballos tutelados |
A8 B1 B7 B10 C2 C3 C4 |
1 |
4 |
5 |
Proba mixta |
A1 A8 B7 B10 |
1 |
7 |
8 |
Sesión maxistral |
A1 A8 B1 B11 C1 |
9 |
9 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Seminario |
Proponse levar a cabo 12 sesións de seminarios de problemas de grupo reducido onde o alumnado resolverá os problemas propostos polo profesorado nos boletíns correspondentes. O alumnado disporá con suficiente antelación de ditos boletíns na plataforma virtual da materia para que os elabore individualmente ante da realización das clases. Tamén se empregarán para a resolución de dubidas que xurdan do temario. A asistencia será obrigatoria. |
Traballos tutelados |
Proponse esta actividade como a supervisión de traballos dirixidos, aclaración de dúbidas sobre a teoría ou as prácticas, problemas, exercicios, lecturas ou outras tarefas propostas; así como a presentación, exposición, debate ou comentario de traballos individuais ou realizados en pequenos grupos. En moitos casos o profesorado esixirá ao alumnado a entrega previa de exercicios. A asistencia a estas clases é obrigatoria. |
Proba mixta |
Proba final que contribuirá a avaliación do nivel de coñecementos e competencias adquiridas polo alumnado. |
Sesión maxistral |
Nestas sesións de grupo grande desenvolverase os contidos teóricos da materia acompañados dos correspondentes exemplos ilustrativos. O alumnado disporá do material que se vai a impartir, antes da realización da actividade. Fomentarase en todo momento a participación activa do alumnado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Seminario |
|
Descrición |
Aqueles alumnos que teñan especial dificultade con calquera aspecto da materia deberán contactar no horario de titorías co profesor para recibir o apoio necesario. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A8 B1 B7 B10 C2 C3 C4 |
Valórase e evaluación continua do alumno mediante preguntas e cuestios, asemade a asistencia e participación |
20 |
Proba mixta |
A1 A8 B7 B10 |
Exame escrito con exercicios integrados das diferentes técnicas de RMN, masas e RX expliacadas nas clases presenciais. |
55 |
Seminario |
A2 A3 A7 A8 A9 B2 B4 B5 B7 B11 C1 C3 C4 |
Contaránse resolución de problemas, casos prácticos e exposicións que serán entregados o alumno/a previamente. Seguiránse as explicacións e os exemplos explicados na clase, para resolver este tipo de exercicios. |
25 |
|
Observacións avaliación |
A realización do conxunto de actividades do bloque relacionado cos seminarios e traballos tutelados por parte do alumnado é fundamental para superar con éxito a asignatura. Nas clases de seminario traballarase sobre todo a resolución de problemas. Os problemas e o calendario de clases en que se resolverán devanditos problemas estarán a disposición do alumnado no aula virtual da asignatura. Os alumnos deberán intentar resolvelos de forma autónoma, entregando a solución no aula virtual con antelación ás clases. Posteriormente, as solucións analizaranse nas clases. Nos seminarios tamén se propoñerán exercicios breves para resolver no momento, que servirán para focalizar os temas discutidos e que se terán en conta na avaliación. Aconséllase que o alumnado utilice a bibliografía recomendada. O profesorado aconsellaralles as seccións de cada libro que sexan máis adecuadas para cada tema. En caso de atopar dificultades, os alumnos poderán suscitar as súas dúbidas tanto nas clases como nas tutorías. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso (0) na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Clegg, William (1998). Crystal Structure Determination. Oxford University Press
Gross, J. H. (2004). Mass Spectrometry. Springer
Günther, H. (1995). NMR Spectroscopy, Basic principles, concepts, and applications in Chemistry. 2nd Ed. John Wiley
Crews, P, Rodríguez, J., Jaspers, M. (2010). Organic Structure Analysis. 2nd Ed. Oxord University Press; New York
Lifshin, Eric (1999). X-ray Characterization of Materials. Wiley-VCH |
|
Bibliografía complementaria
|
Glusker, Jenny P. and Trueblood, Kenneth N. (1985). Crystal Structure Analysis, a Primer. Oxford University Press, (2 ed.)
Donald E. Sands (1988). Introducción a la cristalografia. Ed. Reverté
Hesse, M. (1995). Métodos Espectroscópicos en Química Orgánica. Madrid, Síntesis
Smart, Lesley and Moore, Elaine A. (2012). Solid state chemistry : an introduction. CRC Press, (4 ed.).
Silvestein R. M.; Webster, F. X., Kiemle, D. J. (2005). Spectrometric Identification of Organic Compounds. 7th Ed. Wiley |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
A realización do conxunto de actividades do bloque a) de avaliación por parte do alumnado é fundamental para superar con éxito a asignatura. Nas clases de seminario traballarase sobre todo a resolución de problemas. Os problemas e o calendario de clases en que se resolverán devanditos problemas estarán a disposición do alumnado no aula virtual da asignatura. Os alumnos deberán intentar resolvelos de forma autónoma, entregando a solución no aula virtual con antelación ás clases. Posteriormente, as solucións analizaranse nas clases. Nos seminarios tamén se propoñerán exercicios breves para resolver no momento, que servirán para focalizar os temas discutidos e que se terán en conta na avaliación. Aconséllase que o alumnado utilice a bibliografía recomendada. O profesorado aconsellaralles as seccións de cada libro que sexan máis adecuadas para cada tema. En caso de atopar dificultades, os alumnos poderán suscitar as súas dúbidas tanto nas clases como nas tutorías. |
|