Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A15 |
Recoñecer e analizar novos problemas e planear estratexias para solucionalos. |
A16 |
Adquirir, avaliar e utilizar os datos e información bibliográfica e técnica relacionada coa Química. |
A19 |
Levar a cabo procedementos estándares e manexar a instrumentación científica. |
A20 |
Interpretar os datos procedentes de observacións e medidas no laboratorio. |
A21 |
Comprender os aspectos cualitativos e cuantitativos dos problemas químicos. |
A22 |
Planificar, deseñar e desenvolver proxectos e experimentos. |
A23 |
Desenvolver unha actitude crítica de perfeccionamento na labor experimental. |
A25 |
Relacionar a Química con outras disciplinas e recoñecer e valorar os procesos químicos na vida diaria. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
- Coñecer os aspectos básicos no control de equipos e na comunicación entre equipos e PC.
- Observar e coñecer os moi diversos campos de aplicación dos sistemas de control. |
A15 A16 A19
|
B4 B7
|
C2 C3 C8
|
Coñecer os elementos básicos de programación dentro da estructura do programa Labview |
A20 A22 A23 A25
|
B3
|
C3 C6
|
Desenvolver procedimentos para a adquisición e análise de datos obtidos nos instrumentos usados no laboratorio |
A19 A20 A21 A22 A23 A25
|
B2 B3 B5
|
C3 C6
|
Procesar os datos numéricos obtidos na captura, e elaborar informes finais de resultados, no formato adecuado ao experimento ou control |
A20 A22
|
B3
|
C3 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
-Conceptos xerais en control de sistemas |
-Principios básicos. Tipos de control. Sistemas de estados discretos. Diagramas de control. Obxetivos xerais e criterios de avaliación. Datos dixitais e analóxicos. Controles lóxicos programables (PLC) |
-Introducción á programación gráfica usando LabVIEW |
- Panel frontal, diagrama de bloque, barras de ferramentas e menús emerxentes. Instrumentos virtuais. |
-Compoñentes dun instrumento virtual |
-Controles, indicadores e constantes. Estructuras e execución por fluxo de datos. Tipos de datos en LabVIEW. |
-Operacións básicas cos distintos tipos de datos |
-Operacións lóxicas. Operacións aritméticas. Construcción de arrays e clusters. |
-Utilización de estructuras |
-Bucles for e while. Toma de decisións usando estructuras Case. Secuencias. Fórmulas. Estructuras avanzadas. |
-Presentación e almacenaxe de datos |
-Realización de gráficos. Arquivos de entrada e saída. |
-Operacións avanzadas |
-Creación de subVI's. Variables locais e "shift registers". Nodo de propiedades. Edición do icono e de conectores. |
-Control de instrumentaxe |
-Tipos de conexións. Envío de instruccións coa conexión RS232 |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A15 A16 A21 A23 A25 B3 B5 C2 |
7 |
14 |
21 |
Prácticas a través de TIC |
A15 A16 A20 B2 B3 B4 C2 C3 C6 |
2.5 |
10 |
12.5 |
Prácticas de laboratorio |
A15 A16 A19 A20 A22 A23 B2 B3 B5 B7 C3 C6 C8 |
22 |
44 |
66 |
Proba mixta |
A15 A20 A21 A22 A25 B2 B3 C3 C6 |
2 |
10 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases maxistrais onde se desenvolven os contidos teóricos fundamentais e aspectos principais do manexo do programa Labview |
Prácticas a través de TIC |
Resolveránse exercicios sinxelos por email e/ou moodle, co obxeto de familiarizarse co uso do programa e/ou exemplificar procesos lóxicos de programación. |
Prácticas de laboratorio |
Prácticas de laboratorio onde se aplicarán os coñecementos adquiridos para a resolución de situacións típicas con equipamentos científicos |
Proba mixta |
Proba final de avaliación dos coñecementos adquiridos na materia, teóricos e experimentais |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
Nas prácticas a través de TIC os alumnos deberán levar a cabo exercicios propostos onde se verificarán o correcto entendemento dos fundamentos básicos da materia, e seranlles clarificadas aquelas dúbidas que non teñan sido capaces de solventar. Todo o proceso levaráse a cabo online.
No laboratorio poñeránse en práctica os coñecementos previos mediante o diseño dunha aplicación de control de equipamento de laboratorio, dirixido paso a paso polo profesor. Estas prácticas son presenciais, por mor do uso de equipo de análisis específicos (ver plan de continxencias para excepcións). |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A15 A16 A19 A20 A22 A23 B2 B3 B5 B7 C3 C6 C8 |
Avaliaráse a utilidade e funcionalidade da aplicación de control computerizado de equipos de investigación diseñada polo alumno.
|
45 |
Prácticas a través de TIC |
A15 A16 A20 B2 B3 B4 C2 C3 C6 |
Avaliaránse as respostas online a cuestións prácticas curtas sobre os contidos teóricos |
20 |
Proba mixta |
A15 A20 A21 A22 A25 B2 B3 C3 C6 |
Avaliaránse a asimilación dos conceptos básicos teóricos e as habilidades adquiridas no control e manipulación de datos experimentais
|
35 |
|
Observacións avaliación |
En xeral: - Non se avaliará positivamente se nalgunha das tres metodoloxías non se acada un mínimo de 5 puntos sobre 10 - A nota mínima de aprobado é de 5 sobre 10 no promedio ponderado - Para ter en conta as cualificacións nas distintas actividades suxeitas a avaliación é necesario obter a puntuación mínima indicada anteriormente en cada unha delas. Polo tanto, de non acadarse dita puntuación mínima nalgunha das actividades, ainda que a media sexa superior ou igual a 5 (sobre 10), a materia figurará como suspensa (4.5). - A cualificación de "non presentado" aplicaráse só no caso de que a participación do alumno en actividades avaliables represente menos do 25% da cualificación total. Para a segunda oportunidade de avaliación: - As probas non superadas na primeira oportunidade repetiránse nesta segunda. Importante: por mor do escaso tempo entre primeira e segunda, as dúas primeiras probas realizaránse concentradas en poucos días, antes da proba mixta. A programación concreta das mesmas depende do número de alumnos que teñan que presentarse nesta oportunidade, e faráse pública ao remate da primeira. - Poderáse conservar calquera das tres cualificacións da primeira oportunidade (cun mínimo de 5 puntos sobre 10). - Os alumnos avaliados na segunda oportunidade só poderán optar a Matrícula de Honra se o número máximo destas para o curso non se
esgotaron na primeira oportunidade. Para cualquera oportunidade de avaliación: - O alumnado con dedicación a tempo parcial non ten un tratamento distinto dos de matrícula normal. No caso específico de alumnado con exención de asistencia, a proba mixta poderá ser online, mais nas prácticas de laboratorio (ver epígrafe 6, "Atención persoalizada") isto non é factible. Non sendo posible predecir antes do comenzo do curso o impedimento de asistencia, o profesor estudará cada caso concreto, coa fin de adaptar a avaliación desta parte.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Hernández Gaviño, Ricardo (2010). Introducción a los sistemas de control: Conceptos, aplicaciones y simulación con MATLAB. Prentice Hall
Travis, J. and Kring, J. (2008). LabVIEW for Everyone Graphical Programming Made Easy and Fun. Prentice Hall
del Río Fernández, J; Shariat-Panahi, S.; Sarriá Gandul, D. y Lázaro, A.M. (2011). LabVIEW Programación para sistemas de instrumentación. Garceta
Seborg, D.E.; Edgar, T.F.; Mellichamp, D.A. (2004). Process Dynamics and Control. John Wiley & Sons
Various (2000-2014). Reports and colaboration papers from National Instruments, in PDF and PPS format (restricted sharing in the asignature web cloud). |
- Outras fontes bibliográficas moi específicas e variables que só se
atopan online, aparecerán como arquivos PDF na web da asignatura (dentro
da web moodle.udc.es) e estarán accesibles ao longo do curso. |
Bibliografía complementaria
|
|
-Artículos de investigación relacionados coa temática, procedentes de distintas fontes, como por exemplo o Journal of Chemical Education ou Journal of Automated Methods & Management in Chemistry |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Química Física 1/610G01016 | Química Física 2/610G01017 | Química Física 3/610G01018 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Química Física Avanzada/610G01020 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
- Coñecementos previos; Matemáticas de análise e estadística básicas, integrais numéricas, estadística de axustes por mínimos cuadrados, métodos numéricos iterativos de resolución de ecuacións. - Tendo en conta que as fontes de información atópanse en inglés, recoméndase que os alumnos teñan un nivel de comprensión de inglés leído medio. - Coa fin de reducir o consumo de papel, seguindo os obxectivos Green
Campus da Facultade de Ciencias, todo o material avaliable (agás a proba mixta) presentarase en formato dixital pdf. |
|