Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Aprender a traballar cos distintos sistemas de coordenadas vectoriales |
A1 A2 A3
|
B5 B7 B8
|
|
Comprender os fundamentos da mecánica clásica Newtoniana |
A1 A2 A3
|
B1 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11
|
C1 C2 C4 C7 C8 C9
|
Coñecer as propiedades das ondas e a súa representación analítica |
A1 A2 A3
|
B1 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B11
|
C1 C2 C4 C7 C8 C9
|
Saber como se pode influir nunha onda forzánoa, así como súa atenuación |
A1 A2 A3
|
B1 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B11
|
C1 C2 C4 C7 C8 C9
|
Entender o fenómeno da resonancia e a formación de ondas estacionarias |
A1 A2 A3
|
B1 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B11
|
C1 C2 C4 C7 C8 C9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE 1. Introdución |
1.1. Magnitudes
1.2. Vectores
1.3. Sistemas de coordenadas |
BLOQUE 2. Mecánica |
2.1. Cinemática dunha partícula
2.2. Dinámica dunha partícula
2.3. Traballo e enerxía
2.4. Dinámica dun sistema de partículas e do sólido ríxido
2.5. Fluídos |
BLOQUE 3. Ondas |
3.1. Oscilacións
3.2. Ondas |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A3 B5 B8 B9 B11 C4 C7 C8 C9 |
32 |
48 |
80 |
Seminario |
A1 A2 A3 B1 B2 B7 B8 |
16 |
32 |
48 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 B1 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C2 C4 C7 C8 C9 |
0 |
16 |
16 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 B1 B2 B5 B7 B8 B9 B11 C1 C4 C9 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación dos conceptos e leis asociados aos fundamentos da mecánica e as ondas. |
Seminario |
Aplicación dos conceptos presentados nas sesións maxistrais mediante a resolución de exercicios de maneira interactiva. |
Traballos tutelados |
Realización de dous traballos tutelados, un abordarase de forma individual mentres que o outro consistirá en desenvolver unha serie de tarefas de forma colaborativa dentro dun grupo. |
Proba mixta |
Realización de forma individual de probas sobre os contidos teóricos e prácticos da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada consistirá no seguimento da evolución do traballo ou ben na resolución das dúbidas relacionadas coa súa elaboración, e terán lugar de forma individual ou en grupos, dependendo da natureza do traballo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 B1 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C2 C4 C7 C8 C9 |
Propoñerase a realización de dous traballos tutelados. Un elaborarase de forma individual e o outro en grupo. Cada traballo terá un peso na cualificación dun 25%. |
50 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 B1 B2 B5 B7 B8 B9 B11 C1 C4 C9 |
Realizaráse unha proba parcial que pode liberar materia para a proba final.
O exame final computa ata o 50 % da nota total.
|
50 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar a materia os estudantes terán que alcanzar un mínimo de 5,0 puntos e, ademais, terán que obter unha puntuación mínima de 1,0 punto sobre 2,5 en cada unha das dúas partes do exame final. Os criterios de avaliación serán os mesmos en todas as oportunidades. A avaliación do alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia seguirá os mesmos criterios, e consistirá nas mesmas probas que o resto do alumnado.
CUALIFICACIÓN AO FINAL DO PROCESO DE AVALIACIÓN
Aqueles alumnos que cumpran os requisitos mínimos e alcancen un mínimo de 5,0 puntos, aprobarán a materia.- Aqueles alumnos que non alcancen a puntuación mínima establecida nalgunha das partes do exame final (1,0 punto), esta non computará na cualificación final e ademais, tras a suma das cualificacións, só poderán obter unha cualificación global máxima de 4,5 puntos.
A cualificación de “Non Presentado” figuraralle a aqueles estudantes que non se presenten ás probas obxectivas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Raymond A. Serway, John W. Jewett (2005). Física para ciencias e ingenierías. Thomson
Paul A. Tipler, Gene Mosca (2011). Física para la ciencia y la tecnología. Reverté |
|
Bibliografía complementaria
|
Santiago Burbano de Ercilla, Enrique Burbano Garcia, Carlos Gracia Muñoz (2006). Física general. Tébar
Raymond A. Serway, John W. Jewett, Jr. (2014). Physics for scientists and engineers. Brooks/Cole, Cengage Learning
Santiago Burbano de Ercilla, Enrique Burbano Garcia, Carlos Gracia Muñoz (2006). Problemas de física. Tébar
Hugh D. Young (2007). Sears & Zemansky college physics. Pearson
Richard P. Feyman, Robert B. Leighton, Matthew Sands (1975). The Feyman lectures on physics Feynman física. Fondo Educativo Interamericano |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Fundamentos de Matemáticas/610G04001 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
CONOCIMIENTOS PREVIOS Recoméndase ter coñecementos de Física de Bacharelato. PROGRAMA GREEN CAMPUS FACULTADE DE CIENCIAS Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co punto 6 da "Declaración Ambiental da Facultade de Ciencias (2020)", os traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático. b. De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a realización de borradores. |
|