Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer: Identificar as relacións entre as distintas teorías do crecemento rexional e as políticas rexionais, coñecer os obxectivos e os instrumentos das distintas políticas rexionais. |
AM4 AM5 AM7 AM8 AM11 AM12 AM13
|
BM8
|
CM10
|
Saber facer: analizar as distintas enfoques de política territorial segundo os obxectivos perseguidos, argumentar sobre a relevancia das políticas con contido espacial e elaborar propostas de políticas rexionais para casos específicos de estudo. |
AM5 AM7 AM8 AM10 AM12
|
BM8
|
CM3 CM4
|
Coñecer como ser e saber ser: Contribuír ao recoñecemento da importancia das variables rexionais para un desenvolvemento económico equilibrado e sostible, valorando a relevancia das políticas rexionais nos procesos de integración económica, apreciando a política rexional europea como elemento de cohesión social e política |
AM5 AM7 AM8 AM10 AM11 AM12 AM13
|
BM6 BM8
|
CM3 CM4 CM6 CM8 CM10
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.-Economía e territorio.
|
1.1 O espazo na Economía.
1.2 ¿Qué é unha rexión?
1.3 Tendenzas actuais no desenvolvemento rexional e urbán. |
2.- Teorías sobre o desenvolvemento rexional.
|
2.1 Teorías ortodoxas (clásicas, crecemento por etapas, converxencia-diverxencia)
2.2 Teorías heterodoxas (polos, causación circular, centro-periferia...)
2.3 Teorías de demanda (base exportadora)
2.4. Implicacións para a Política Económica |
3.- A Economía Urbana.
|
3.1.- Introdución: o medio urbano
3.2.- A localización urbana
3.3.- Os sistemas urbanos.
3.4.- Os problemas das ciudades. |
4.- Obxetivos e instrumentos na Política Rexional
|
4.1.- O modelo fins-medios aplicado á política regional
4.2.- Modelos de crecemento rexional e evidencia empírica.
4.3.- Evolución da Política Rexional
4.4.- A Política Rexional na Unión Europea
4.5.- a Política Rexional Española. |
5.- As transformacións dunha economía rexional (estudo de casos) |
5.1 Elaboración dun diagnóstico territorial
5.2 Técnicas de análise rexional (cuantitativas e cualitativas).
5.3 Análise estratéxico aplicado ao territorio.
5.4 Planificación estratéxica territorial. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A7 A11 A12 B8 C10 |
1 |
1 |
2 |
Sesión maxistral |
A4 A5 A7 A8 A10 A11 A13 C4 C10 |
9 |
18 |
27 |
Prácticas a través de TIC |
A4 A5 A7 A8 A10 A11 A12 A13 B6 B8 C3 C4 C6 C8 C10 |
0 |
12 |
12 |
Estudo de casos |
A4 A5 A7 A8 A10 A11 A12 A13 B8 C3 C6 C10 |
3 |
6 |
9 |
Traballos tutelados |
A4 A5 A7 A8 A10 A11 A12 A13 B6 B8 C3 C4 C6 C8 C10 |
2 |
22 |
24 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Actividades iniciais orientadas situar ao alumno non inicialmente especializado na materia e a estruturar o traballo e metodoloxía que imos empregar. |
Sesión maxistral |
Presentación oral esencialmente interactiva, apoiada por medios audiovisuais, que inclúe conceptos teóricos e exemplos prácticos. Nesta metodoloxia buscarase introducir ao alumno nos diversos enfoques da análise rexional así como nas propostas políticas de actuación. O carácter interactivo é absolutamente preciso dada a necesidade dun enfoque crítico frente a todalas propostas. |
Prácticas a través de TIC |
A partir das teorías, metodoloxías e casos analizados na clase, resolución de problemas planteaxados sobre datos reais; análise de textos, comentario sobre enfoques teóricos... Nesto senso pode tratarse tanto de pequenos traballos de comentario como probas obxetivas. |
Estudo de casos |
Análise de modelos de crecemento rexional. Estudio de casos concretos baseados en datos reais tanto internacionais como nacionais. |
Traballos tutelados |
Cada alumno debe realizar, baixo tutela, un traballo sobre o desenvolvemento dun contorno territorial específico (preferentemente unha comarca galega) con datos reais aplicando as técnicas impartidas no curso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Actividades iniciais |
Sesión maxistral |
Prácticas a través de TIC |
Estudo de casos |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Este curso está plantexado para introducir ao alumno tanto no estudo rexional como na análise de casos concretos con propostas prácticas. Neste senso, a participación nas clases en nas tutorías e o seguemento personalizado é moi importante. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
A4 A5 A7 A8 A10 A11 A12 A13 B6 B8 C3 C4 C6 C8 C10 |
Realización de tarefas relacionadas co plantexado nas sesións: Resolución de exercicios, análisis estratéxico, revisión bibliográfica...
O seu plantexamento pode ser tanto presencial coma telemático e terán a forma dunha proba escrita. |
30 |
Estudo de casos |
A4 A5 A7 A8 A10 A11 A12 A13 B8 C3 C6 C10 |
Análise de casos de desenvolvemento rexional plantexados na clase |
20 |
Traballos tutelados |
A4 A5 A7 A8 A10 A11 A12 A13 B6 B8 C3 C4 C6 C8 C10 |
Elaboración individual dunha análise e as bases da planificación estratéxica dun entorno xeográfico concreto (á elección do alumno), preferentemente unha comarca, baixo a dirección do profesor. |
50 |
|
Observacións avaliación |
A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN: 1. Condicións de avaliación: Está prohibido acceder á aula do exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información. 2. Identificación do estudante: O estudante ha de acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente. B) TIPOS DE CUALIFICACIÓN: 1. Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumno, cando só participe en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada. 2. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Excepto para as datas aprobadas na Xunta de Facultade para a proba obxectiva final, para as restantes probas acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación. C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN: 1. Primeira oportunidade: aplicaranse os criterios de avaliación anteriormente indicados nesta sección. 2. Segunda oportunidade: Os criterios de avaliación son os mesmos para todas as oportunidades de avaliación. 3. Convocatoria adiantada: na convocatoria adiantada é posible recuperar os puntos da avaliación continua (solución de problemas, probas de resposta breve, intervencións durante as sesións maxistrais) mediante preguntas adicionais á proba obxectiva final.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
|
Bibliografía complementaria
|
CAMAGNI, R. (2005). Economía Urbana. . Barcelona. Antoni Bosch
ARGÚELLES VÉLEZ, M. y BENAVIDES GONZÁLEZ, C. (2009). Economía y política regional. Madrid: Delta
PIKE, A.; RODRÍGUEZ-POSE, A. y TOMANEY, J. (2006). Local and regional development. London: Routledge
BLAIR, J. P., (1999). Local economic development, analysis and practice. London: Sage
MANCHA NAVARRA, T. (2017). Política económica, economía regional y servicios. Cizur: Thomsom Reuters
CAPELLO, R. (2015). Regional Economics. New York: London
ARMSTRONG, H. y TAYLOR, J. (2000). Regional Economics and Policy. Blackwell Publishers, Oxfor
MCCANN, P. (2001). Urban and Regional Economics. Oxford University Press, Oxford |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Análise Económica Rexional/611532012 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de
imprimilos 2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos
valores de sostibilidade e nos
comportamentos persoais e profesionais. 3. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes
sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de
respecto e igualdade. 4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas,
sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso
axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|