Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer o funcionamento dos diferentes mercados: O mercado do diñeiro, o mercado do traballo, o mercado de bens. |
A1 A2 A7
|
B3
|
|
Coñecer a determinación da renda de equilibrio. Primeiro nunha economía simple, pechada e sen sector público.
|
A2 A3
|
B1 B5
|
C1
|
Coñecer o papel do sector exterior e o papel do sector público e determinar o equilibrio nun modelo económico aberto e con sector público.
|
A1 A2 A4
|
B2 B6
|
|
Coñecer a formulación e os efectos das políticas económicas de demanda: fiscais e monetarias. Coñecer as políticas de oferta. |
A3 A5 A6 A8 A9 A10 A11
|
B4 B8
|
C4 C5
|
Coñecer o papel da banca e dos bancos centrais no financiamento do sistema económico.
|
A2 A3 A12
|
B7
|
C6 C7
|
Coñecer a nivel introdutorio a teoría dos ciclos económico |
A8 A9 A13
|
B9
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A CIENCA MACROECONOMICA |
1. ¿Qué estudia a macroeconomía?
2. ¿Cómo pensan os macroeconomistas? |
2. OS DATOS DA MACROECONOMIA |
1. Producción agregada
2. Outras grandes variables macroeconómicas
3. Modelos macroeconómicos e variables agregadas
4. Unha breve historia da macroeconomía
5. Tres conceptos centrais arredor dos cales se organiza a asignatura |
3. O MERCADO DE BENS: A CURVA IS |
1. A composición do PIB
2. A demanda de mercadorías
3. A determinación da producción de equilibrio
4. O investimento é igual ao aforro: unha forma alternativa de pensar o equilibrio no mercado de bens
5. A determinación da producción de equilibrio. O investimento como variable endóxena: a curva IS
6. O investimento é igual ao aforro: unha representación alternativa da curva IS (equilibrio no mercado de bens)
7. O goberno é omnipotente? un aviso |
4. O MERCADO DE ACTIVOS: A CURVA LM |
1. Os mercados financeiros: un suposto de agregación
2. A demanda de diñeiro
3. Oferta de diñeiro
4. Determinación do tipo de interese e da curva LM
5. A política monetaria e as operacións de mercado aberto |
5. O MERCADO DE BENS E O MERCADO DE ACTIVOS: O MODELO IS-LM
|
1. Introdución
2. O mercado de bens e a relación IS: revisión
3. Os mercados financeiros e a relación LM: revisión
4. Xuntando as relacións IS e LM
5. Demanda agregada
6. ¿Como se axusta o modelo IS-LM aos feitos? |
6. O LADO DA OFERTA DA ECONOMIA
|
1. Introdución: unha breve revisión
2. O lado da oferta da economía: determinación do prezo
3. O lado da oferta da economía: determinación salarial
4. O mercado de traballo: a taxa natural de desemprego
5. A curva de Phillips: do nivel de prezos á taxa de inflación
6. Tipos de interese nominais e reais
7. A taxa de interese real e o modelo IS-LM
8. Os tipos de interese nominal e real: a regra de política monetaria
|
7. XUNTANDO TODOS OS MERCADOS: O MODELO IS-LM-PC |
1. A taxa de interese real e o modelo IS-LM: unha revisión
2. Modelo IS-LM-PC |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A4 A5 A7 A8 A9 B2 B1 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C4 C5 C7 |
17 |
34 |
51 |
Solución de problemas |
A3 A4 A10 B3 B4 C6 C8 |
25 |
25 |
50 |
Proba mixta |
A1 A6 A11 A12 A13 |
5 |
29 |
34 |
|
Atención personalizada |
|
15 |
0 |
15 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O profesor explica na aula cada un dos temas do contido do programa. Utiliza o encerado e as tecnoloxías dispoñibles.
Os alumnos resolven cantas dúbidas se lle presenten. Ao final de cada sesión maxistral ábrese un tempo de aclaracións, comentarios, etc.
Recoméndase a bibliografía axeitada a cada tema.
|
Solución de problemas |
Na aula se podrán propoñer problemas que ls alumnos deberán resolver, así como a realización de traballos. Os problemas e los casos terán estreita relación con cada un dos temas que se explicaron nas sesións magistrales. A medida que se van explicando os temas, poderanse propoñer evaluacións dos temas tratados. |
Proba mixta |
A primeira oportunidade substitúese pola avaliación continua do alumno (dous exames parciais durante o período lectivo que substitúen a data da primeira oportunidade no calendario oficial) que poden consistir nunha serie de probas como exame de opción múltiple, resolución de problemas, desenvolvemento de preguntas curtas, etc. Na avaliación continua, as preguntas incorrectas restarán puntuación
Só haberá un exame na segunda oportunidade (convocatoria de xullo) onde o peso deste exame será do 100% da nota final da materia. Esta proba pode consistir nunha serie de preguntas de resposta múltiple con varias respostas, só unha das respostas correcta. O exame tamén pode incluír preguntas para o desenvolvemento dos contidos do programa e / ou resolución de problemas. No caso de exames de opción múltiple, os fallos restarán puntuación |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
Proba mixta |
|
Descrición |
Atención personalizada nas titorías de grupo reducido e nas titorías individuais, especialmente en relación cos traballos e outras actividades plantexadas na aula ou en Moodle.
As Titorías de Grupo Reducido serán virtuais, así como as individuais e grupais, preferentemente. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A6 A11 A12 A13 |
A primeira oportunidade sustitúese pola evaluación continua do estudiante, que poderá consistir en una serie de probas como examen tipo test, solución de problemas, preguntas cortas e realización e exposición de traballos. O profesor informará coa suficiente antelación aos estudiantes das probas a realizar. Se realizarán dous exámenes parciales, o primeiro terá lugar durante o período de clases y o segundo coincidirá coa data fixada eno calendario oficial para o examen de primeira oportunidad. Nos cuestionarios propostos, as preguntas incorrectas restarán puntuación, tal e como se especificará no enunciado dos mismos. Será necesario alcanzar un mínimo de 5 puntos sobre 10 en cada un deles para poder aprobar a asignatura en la modalidad de evaluación continua.
Realizarase únicamente un examen na segunda oportunidad (convocatoria de Xulio) donde o peso de este examen será do 100% da nota final da materia. Esta proba poderá consistir en unha batería de preguntas tipo test con respsta múltiple, sendo correcta somente unha das respostas. O examen tamén poderá incluir preguntas de desenvolvemento dos contidos do programa e /ou solución de problemas. No caso dos exámenes tipo test os fallos restarán puntuación. |
100 |
|
Observacións avaliación |
A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN: 1. Condicións de avaliación: Está prohibido acceder á sala de exames con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e / ou o almacenamento de información. 2. Identificación do estudante: O estudante deberá acreditar a súa personalidade segundo a normativa vixente. B) TIPOS DE CALIFICACION: 1. Calificación de non presentadO: Corresponde ao alumno, cando só participa en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a calificación final, independentemente da calificación acadada. 2. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención de asistencia á exención de asistencia: Agás as datas aprobadas na Xunta de Facultade para a proba obxectiva final, para as restantes probas un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN: 1. Primeira oportunidade: Ademais dos criterios de avaliación indicados anteriormente nesta sección, a primeira oportunidade substitúese por unha avaliación continua (dous exames parciais) que se realizarán durante o período lectivo. Cada parcial terá un peso entre o 40% e o 60% da nota final (por exemplo, se o primeiro exame pesa o 60%, o segundo pesará o 40% e viceversa para garantir unha nota final do 100%). Cada un dos exames parciais consistirá en preguntas de opción múltiple (cunha soa resposta correcta por pregunta). Os exames parciais tamén poden incluír preguntas curtas para explicar o contido da materia e / ou a resolución de problemas. No caso de preguntas de opción múltiple, as respostas incorrectas terán unha penalización. 2. Segunda oportunidade: Só haberá un exame na "segunda oportunidade" (convocatoria de xullo) onde o peso deste exame será o 100% da nota final do curso. O exame de segunda oportunidade consistirá en preguntas de opción múltiple (cunha soa resposta correcta por pregunta). O exame da segunda oportunidade tamén pode incluír preguntas curtas para explicar o contido da materia e / ou a resolución de problemas. No caso de preguntas de opción múltiple, as respostas incorrectas terán unha penalización 3. Convocatoria adiantada: As condicións de avaliación da oportunidade adiantada serán específicas para esta oportunidade. Avaliarase mediante unha proba mixta que representará o 100% da nota final.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
BAJO, O. Y M.A. MONÉS (1994). CURSO DE MACROECONOMÍA. A. BOSCH
MOCHÓN MORCILLO, F. Y VICTOR ALBERTO BEKER (2008). ECONOMIA. PRINCIPIOS Y APLICACIONES. MC GRAW HILL
RODRIGUEZ, J., F. MOCHÓN Y OTROS (1993). ELEMENTOS Y CUESTIONES DE T. ECONÓMICA. UNED
MOCHÓN MORCILLO, F. (2008). INTRODUCCIÓN A LA MACROECONOMÍA (3ª). MADRID. MCGRAW HILL
MOCHÓN MORCILLO, F. (2008). INTRODUCCIÓN A LA MACROECONOMÍA EJERCICICIOS 3ª EDICIÓN. MADRID. EDERSA
ESCRIBA, F. J. Y OTROS (1995). INTRODUCCIÓN PRÁCTICA A LA ECONOMÍA. MC GRAW HILL
DORBNBUSCH, R. Y S. FISCHER (varias ediciones). MACROECONOMÍA. MCGRAW-HILL
BLANCHARD O. (2006). MACROECONOMÍA 4º edc.. PEARSON PRENTICE HALL
DORNBUSCH, R. FISCHER, S. Y STARTZ, R. (2004). MACROECONOMIA 9ª EDICION . McGRAW-HILL/INTERAMERICANA DE ESPAÑA,S.A.U
BELZUNEGUI ORMAZABAL, B., CABRERIZO DE MIGUEL, J., PADILLA GIMENO, R. Y VALERO PERANDONES, I. (2013). MACROECONOMIA. PROBLEMAS Y EJERCICIOS RESUELTOS. PEARSON
WYPLOSZ, C., BURDA, M. (1994). MACROECONOMIA: UN TEXTO EUROPEO . ARIEL ECONOMIA
JONES, CHARLES I. (2014). MACROECONOMICS 4TH EDITION. W.W. NORTON & COMPANY, INC.
BLANCHARD O., AMIGHINI A. Y GIAVAZZI, F. (2012). MACROECONOMICS 5 EDICION. PEARSON
MANKIW GREGORY N. (2016). MACROECONOMICS 9TH EDITION. WORTH PUBLISHERS
BLANCHARD O., AMIGHINI A. Y GIAVAZZI, F. (2013). MACROECONOMICS. A EUROPEAN PERSPECTIVE. PEARSON
MOCHÓN MORCILLO, F. Y DE JUAN DÍAZ, R. (2006). PRINCIPIOS DE MACROECONOMÍA. EJERCICIOS. EDICIONES ACADÉMICAS
PATEIRO RODRÍGUEZ C. Y OTROS (2020). PRINCIPIOS DE MACROECONOMÍA: LIBRO DE EJERCICIOS, TEST Y EXÁMENES RESUELTOS. REPROGRAFÍA DEL NOROESTE
PATEIRO RODRÍGUEZ, C. (2020). PRINCIPIOS DE MACROECONOMÍA: TEMAS. REPROGRAFÍA DEL NOROESTE |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático
b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de
imprimilos
2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos
valores de sostibilidade e nos
comportamentos persoais e profesionais.
3. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes
sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de
respecto e igualdade.
4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas,
sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso
axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|